پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده، از شایعه تا واقعیت!

1

رپورتاژ

پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده برای چه افرادی رخ خواهد داد؟

اگر عمل اسلیو معده انجام داده اید یا تصمیم به انجام آن دارید این متن را تا انتها مطالعه بفرمایید تا بدانید پشیمان خواهید شد یا خیر؟!

عمل اسلیو معده چیست؟

امروزه چاقی و چاقی مفرط یکی از عواملی است که موجب کاهش طول عمر و بیماری های همراه زیادی خواهد شد.

افرادی که دچار چاقی شدید یا مرضی هستند بصورت ژنتیکی مستعد چاقی زیاد خواهند بود.

اگر چه رژیم و ورزش همواره بهترین راه لاغری و کاهش وزن است اما برای افرادی که چاقی شدید داشته باشند چندان موثر نخواهد بود.

حتی اگر در این افراد رژیم و ورزش موجب کاهش وزن گردد باز هم این کاهش وزن با توجه به استعداد ژنتیکی یک کاهش وزن پایدار نیست.

بنابراین در تمام دنیا جراحی چاقی و متابولیک گزینه اول درمانی برای کاهش وزن پایدار در این افراد محسوب می شود.

عمل اسلیو معده شایعترین عمل جراحی چاقی در دنیا است که در آن جراح چاقی بصورت کم تهاجمی و بسته ( لاپاراسکوپی) و با چند برش کوچک اقدام به عمل جراحی می نماید و 75 الی 80 درصد معده را بریده و از همان برش های کوچک از بدن خارج می کند.

حال اینکه آیا پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده برای همگان رخ خواهد داد یا خیر؟! و در چه شرایطی بعد از عمل فرد ممکن است دچار پشیمانی شود در ادامه بحث خواهد شد.

یکی از عوامل پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده، عمل شدن توسط افرادی است که فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته وجراحی چاقی ندارند.

عمل اسلیو معده و هر گونه عمل جراحی چاقی ریزه کاری های بسیاری دایر که تنها افرادی که سال ها در این زمینه بصورت علمی و عملی تجربه کافی دارند قابل انجام است.

بدیهی است اگر شما توسط فلوشیپ های فوق تخصصی لارپاراسکوپی پیشرفه و جراحی چاقی عمل نشوید، ممکن است دچار عوارض و اتفاق های ناخواسته ای شوید که در پی آن پشیمانی از عمل اسلیو معده خواهد بود.

بنابر این توصیه می کنیم به مهر پزشک مربوطه  دقت کنید که حتما فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و لاپاراسکوپی پیشرفته باشد.

حتی از سایت سازمان نظام پزشکی نیز می توانید با وارد کردن شماره نظام پزشکی جراح مربوطه متخصص یا فلوشیپ فوق تخصصی بودن ایشان را نیز جویا شوید.

انتخاب و انجام عمل جراحی اشتباه یک عامل پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده است!

با اینکه عمل اسلیو معده شایعترین نوع جراحی چاقی و متابولیک در سرتا سر دنیا است، ولی همه افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند کاندید مناسبی برای عمل اسلیو معده نیستد.

انواع مختلفی از عمل های جراحی چاقی و متابولیک دیگر مانند بای پس معده وجود دارند که باید جراح چاقی به درستی آن ها را انتخاب و برای فرد چاق انجام دهد.

برای مثال اگر فردی از چاقی شدید رنج می برد و علت آن ریزه خواری باشد از عمل جراحی اسلیو معده سود چندانی نخواهد برد، چراکه عمل اسلیو معده بیشتر بر روی افراد حجیم خوار موثر است.

بدیهی است چناچه برای فرد ریزه خواری عمل اسلیو معده انجام شود دچار پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده خواهد شد و از عمل جراحی خود سود چندانی نمی برد.

زیرا این فرد ریزه خوار به زودی موجب استپ وزن و بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو معده خواهد شد.

چرا باید جراح برای عمل اسلیو معده مدرک فلوشیپ فوق تخصصی داشته باشد؟

جراح فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی قادر است تمام انواع عمل های جراحی چاقی را انجام دهد.

نه اینکه برای تمامی افراد فقط عمل اسلیو معده انجام شود که حاصل آن پشیمانی برای افرادی است که کاندید عمل بای پس معده بوده اند و تنها گزینه موجود یا همان عمل اسلیو معده برای آن ها انجام شده است.

برای مثال اگر فردی در شهر تهران زندگی می کند و قرار است به  دنبال یافتن لیست جراح های چاقی در تهران باشد، بهتر است برای داشتن بهترین نتیجه عمل  و عدم ایجاد پشیمانی نکات ذکر شده را رعایت نماید.

چه افرادی بیشتر کاندید عمل اسلیو معده هستند؟

افرادی حجیم خوار که شاخص وزنی آن ها زیاد بالا نیست کاندید عمل اسلیو معده هستند.

افرادی که ریزه خوار بوده و دیابت و فشار خون دارند کاندید بایپس معده خواهند بود.

افرادی که حجیم خوار هستند یا بیماری های همراه چاقی دارند بیشتر کاندید انواع بای پس معده خواهد بود.

پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده در چه افرادی بیشتر است؟

البته گاهی افراد چاق تصور میکنند اگر جراحی لاغری انجام دهند دیگر لازم نیست هیچ گونه مراعاتی انجام دهند و بدون هیچ زحمتی وزن آن ها کم خواهد شد.

این تصور کاملا اشتباه است جراحی چاقی یک شروع است، شروعی برای یک زندگی سالم.

چه بسا مراقبت های بعد از عمل اسلیو و بای پس معده نیز به اندازه خود این عمل ها مهم است.

یکی از توصیه هایی که برای نتیجه بهتر بعد از عمل اسلیو معده می شود این است که افراد بعد از این عمل جراحی چاقی به هیچ عنوان به ریزه خواری روی نیاورند.

ریزه خواری چیست و چگونه موجب افزایش وزن بعد از عمل اسلیو معده می شود؟

افرادی که تحت عمل سالیو معده قرار گرفته اند نمی توانند غذای حجیم میل کنند اما این افراد توانایی خوردن مواد غذایی پرکالری و هله هوله خواری را خواهند داشت.

بدیهی است اگر فردی که تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته شروع به ناخنک زدن و خوردن مواد غذایی پرکالری کند به زودی دچار استپ وزن و بازگشت وزن بعد از عمل خواهد شد.

این مورد یکی از عوامل شایعی است که پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده را به دنبال خواهد داشت.

چرا بعد از اسلیو معده باید رژیم غذایی ویژه ای داشت؟

افرادی که عمل اسلیو معده انجام داده اند می دانند که رعایت رژیم بعد از اسلیو معده بسیار مهم است.

برای مثال تا دو هفته بعد از عمل اسلیو معده بیمار باید مایعات صاف شده مصرف نمایند.

سپس غذا های پوره ای از هفته سوم شروع شده و در هفته چهارم نیز غذا های نرم و سپس فرد چاق بعد از عمل جراحی در مدت شش هفته به رژیم عادی باز خواهد گشت.

علت این رژیم در دوره بعد از عمل این است که زخم های داخلی جوش بخورد و از ایجاد نشتی بعد از عمل جلوگیری شود.

بدیهی است که افرادی که رژیم بعد از اسلیو معده را رعایت نمیکنند دچار پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده خواهند شد.

زیرا احتمال عوارض بعد از عمل در این شرایط به شدت بالا خواهد رفت.

فرد مبتلا به چاقی باید بداند که در نهایت خود اوست که باید مراقب جسم و جان و نتیجه عمل جراحی خود باشد.

جمع بندی:

عمل اسلیو معده یک عمل موثر و شایعترین عمل جراحی چاقی در جهان است، اما هم این عمل جراحی باید به درستی انجام شود و هم اینکه تمامی افراد کاندید عمل اسلیو معده نیستند و احتمال دارد فرد برای رهایی از بیماری های همراه چاقی مانند دیابت و فشار خون  یا ریزه خواری کاندید انواع عمل بای پس معده باشد.

برای آنکه دچار پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده نشوید باید به دنبال یافتن جراحانی باشید که دارای مدرک فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی باشند.

در صورتیکه فرد چاق بعد از عمل اسلیو معده به ریزه خواری و هله هوله خوردن روی آورد می تواند دچار استپ وزن بعد از عمل و افزایش وزن شود که خود یک عامل مهم پشیمانی بعد از عمل خواهد بود.

تیم جراحی چاقی و لاپاراسکوپی پیشرفته  دکتر فربد امامی یگانه همواره سعی در ارائه بهترین خدمات به عزیزانی بوده است که از چاقی مفرط رنج می برند.

بیمار محوری و انجام صحیح اعمال جراحی یکی از اولویت های این تیم فوق تخصصی بوده و خواهد بود.

منبع:

وبسیات رسمی دکتر فربد امامی یگانه (فوق تخصص حراحی چاقی و لاپاراسکوپی پیشرفته)

https://dremami.org/

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. جواد می گوید

    باسلام،بنده سال 960عمل اسلیو انجام دادم، پزشکم مرتکب قصورشد و فیستول مری به ریه شدم،بعداز استنت گذاری با عارضه زخم مری بدلیل استنت گذاری، از سال 98 ترخیص شدم ولی الان دچار لاغری مفرط شدم و به شدت پشبمانم??
    قد 181
    وزن 58 الی 60

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.