ثمین پلیمر تولید کننده کفپوش بیمارستانی در ایران

0

رپورتاژ

کفپوش بیمارستانی در کشورهای پیشرفته در کلینیک ها، بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی، اتاق عمل و … به منظور پوشش دهی فضای کف این محیط ها مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده کفپوش اپوکسی روشی بسیار مدرن و کارآمد جهت حفظ بهداشت محیط و جلوگیری از آلوده شدن فضا محسوب می گردد؛ زیرا کفپوش نامناسب بیمارستان حتی می تواند عامل انتقال بیماری باشد. در ادامه ی این مطلب به کفپوش بیمارستانی و نقش آن در بهداشت محیط می پردازیم.

کفپوش بیمارستانی

کفپوش بیمارستانی یک پوشش مقاوم و بدون درز است که به شکل مایع در رنگ ها و طرح های مختلف و توسط افراد متخصص اجرا می شود. از جمله مشخصه های این کفپوش علاوه بر حفظ زیبایی ظاهری، پاکیزه نگه داشتن محیط بیمارستان از آلودگی های میکروبی و باکتریایی است. به عبارت دیگر یکی از تجهیزات مهم و بهداشتی که در محیط بیمارستان باید به آن باید توجه ویژه داشت، استفاده از کفپوش مناسب، کارآمد و بهداشتی در بخشهای مختلف بیمارستان است.

سیستم کفپوش این مراکز باید به نحوی طراحی، فرموله و اجرا گردد که امنیت افراد حاضر در بیمارستان را تأمین کند، محیط بیمارستان را پاکیزه نگه دارد و مانع از رشد عفونت‌ ها و باکتری‌ ها شود. همچنین توصیه می‌ شود که از کفپوش آنتی استاتیک اتاق عمل برای پوشش دهی اتاق عمل استفاده شود.

اگر نظافت در کف بیمارستان ها به دلیل بار میکروبی بالایی که دارند به درستی انجام نشود، سرایت بیماری بالا می رود. در کفپوشهای معمولی از جمله موزاییک و سرامیک، با توجه به درز موجود بین آنها، امکان نفوذ میکروارگانیزم ها به درون درزها و رشد و نمو آنها وجود دارد. این عوامل بیماری زا با شستشو از بین نمی روند و سبب بیماری بیشتر می شوند.

بهترین راه برای حل این مشکل، استفاده از کفپوشهای بیمارستانی مانند کفپوش اپوکسی بیمارستانی است. این پوشش به دلیل سطح صاف و بدون درز، در برابر میکروارگانیزم ها غیر قابل نفوذ است و نظافت سطح آن با مواد شوینده و ضدعفونی کننده به راحتی انجام می شود. برای نگهداری بهتر و عمر طولانی تر این نوع کفپوشها، بهتر است هر چند وقت یک بار کار نظافت کفپوشها را بر عهده افراد متخصص و مجرب در این حیطه محول کرد.

کفپوش اپوکسی بیمارستانی

کفپوش اپوکسی بیمارستانی ساختار بسیار مقاومی دارد که سبب می شود از رشد هرگونه قارچ و کپک جلوگیری شود. این نوع کفپوشها کاملاً بهداشتی و یکپارچه می باشند به همین دلیل از بروز گرد و غبار نیز جلوگیری می نمایند. این کفپوشها همچنین امکان شستشو و ضدعفونی سریع را نیز دارند. کفپوش بیمارستانی در بخشهای مختلف بیمارستان ها اعم از اتاق بیمار، اتاق جراحی، بخش رادیولوژی، آزمایشگاه، اورژانس، راهروها و … کاربرد دارد. در واقع ویژگی های متعدد کفپوش اپوکسی، قابلیت استفاده از این کفپوش در بخشهای مختلف بیمارستان را فراهم کرده است.

ویژگی های کفپوش اپوکسی بیمارستانی

احتمال وجود آلودگی های بیماری زا در محیط بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی بیشتر از سایر مکان ها است؛ لذا بهتر است از کفپوش اپوکسی بیمارستانی که کاملاً یکپارچه و بدون درز است و هیچ فضایی برای تولید گرد و غبار یا رشد باکتری های بیماری زا برجای نمی گذارد، استفاده کرد.

همچنین اپوکسی بیمارستانی آب، روغن یا سایر مایعات را جذب نمی کند و بسیار کم حجم و سبک است که این امر نیز به ممانعت از ایجاد گرد و غبار کمک شایانی می کند. کفپوش مورد استفاده در بیمارستان ها باید غیرلغزنده باشد و امکان جابه جایی راحت وسایلی نظیر برانکارد، ویلچر، گاری و … را فراهم کند که که اپوکسی بیمارستانی این مشخصات را نیز به همراه می آورد.

کفپوش اپوکسی بیمارستانی در برابر اشعه های پرتو ایکس مقاوم است. این نکته مخصوصاً برای بخشهای رادیولوژی بسیار مهم هست. همچنین کفپوش اپوکسی بیمارستانی باید در برابر مواد ضدعفونی کننده نیز مقاوم باشد؛ زیرا معمولاً برای نظافت محیط های بیمارستانی و درمانی از مواد ضدعفونی کننده استفاده می شود. پس چنانچه کفپوش استفاده شده فاقد مقاومت در برابر مواد ضدعفونی کننده و شیمیایی باشد؛ به سرعت آسیب می بیند.

تفاوت کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی و کفپوش اپوکسی بیمارستان

سیستم کفپوش اپوکسی بیمارستان طوری طراحی شده است که برای بخشهای مختلف بیمارستان، پوششهای مختلفی به کار می رود. این پوششها به دو صورت کفپوش بیمارستانی مخصوص اتاق عمل و کفپوش بیمارستانی مربوط به سایر بخشها هستند که از لحاظ اجرا و متریال و هچنین قیمت با هم متفاوت هستند. در نوع اول باید به ‌صورت هم‌ زمان ویژگی آنتی استاتیک و آنتی باکتریال بودن آن رعایت شده باشد. در ساختار این محصول از نوعی عامل شیمیایی آلی استفاده گردیده که موجب هدایت الکتریسیته ساکن از سطح روکش به منابع تخلیه الکتریسیته ساکن می گردد.

در نوع دوم، فقط داشتن ویژگی آنتی باکتریال کافی است. در این نوع، امکان رشد میکروب‌ های مضر و بیماری‌ زا روی آن وجود ندارد. این نوع از کفپوش نقش مهمی در ایجاد محیط سالم دارد و با تنوع در رنگ و طرح و ساختار تشکیل دهنده آن، قسمت های مختلف بیمارستان را پوشش می دهد.

کفپوش اپوکسی در برابر کفپوشهای دیگر که مقاومت کمتر و قیمت بالاتری دارند، علاوه بر قیمت مناسب، دارای کیفیت و مقاومت بالاتری است و به طور کلی قیمت نهایی این کفپوش به دلیل نصب سریع و آسان نسبت به سایر کفپوش ها پایین تر است و در صورتی که اصولی و تخصصی نصب شود تا چند دهه عمر مفید خواهد داشت.

جمع بندی

کفپوش بیمارستانی یک پوشش مقاوم و بدون درز است که می تواند علاوه بر حفظ زیبایی ظاهری، به پاکیزه نگه داشتن محیط بیمارستان از آلودگی های میکروبی و باکتریایی کمک کند. به عبارت دیگر یکی از تجهیزات مهم و بهداشتی که در محیط بیمارستان باید به آن باید توجه ویژه داشت،

ثمین پلیمر مجری انواع کفپوش های بیمارستانی و بهداشتی برای مراکز درمانی ، اتاق های عمل با رزومه مشخص

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.