آیا می‌دانستید که استیو جابز زمانی به «مایکل دل» پیشنهاد کرده بود سیستم عامل مک در کنار ویندوز روی پی سی هایش نصب شود؟!

0

امروز 10 سال از درگذشت استیو جابز گذشت و اپل از بنیانگذار فقید اپل با ادای احترام در صفحه اصلی خود تجلیل کرد. در همین حال، مایکل دل، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت دل Dell با CNET به بحث در مورد میراث جابز پرداخته و توافقنامه‌ای را که جابز بین اپل و دل در سال 1997 پیشنهاد کرده بود، برملا کرده است.

مایکل دل در ضمن امروز کتاب جدیدی با عنوان «جوانمردانه بازی کنید، اما ببرید: ماموریت مدیرعامل از بنیانگذار تا رهبر»، منتشر کرده است.

دل که 56 سالش شده، در مصاحبه‌ گفت: «هر کسی که قصد انجام کار شگفت‌انگیز را دارد باید روشی تا حدودی متفاوت و غیرمتعارف داشته باشد. شما نمی‌توانید از قوانین پیروی کنید و اتفاقات شگفت‌انگیزی را رقم بزنید. استیو مطمئناً در این زمینه استثنایی بود.»

در سال 1993، پس از برکناری جابز از اپل و تأسیس NeXT، او دل را برای استفاده از سیستم عامل NeXT به جای ویندوز متقاعد کرد و گفت که این بهتر از پیشنهادات مایکروسافت است.

دل می‌گوید آن سال جابز چندین بار به خانه‌اش در تگزاس آمد و سعی کرد او را متقاعد کند که از سیستم عامل NeXT در رایانه‌های شخصی Dell استفاده کند و استدلال کرد که این نرم‌افزار بهتر از نرم‌افزار ویندوز مایکروسافت است و می‌تواند بازار ورک استیشن یونیکس را که توسط Sun Microsystems تبلیغ می‌شود، تضعیف کند. مشکلی که وجود داشت این بود که برنامه جانبی برای Next موجود نبود و علاقه مشتری هم به آن در حد صفر بود.

سپس، در سال 1997، هنگامی که جابز به اپل برگشت، ایده دیگری را با دل مطرح کرد. جابز پیشنهاد کرد مجوز نصب سیستم عامل Mac را به دل بدهد تا هم ویندوز و هم مک به صورت پیش فرض در پی سی ها نصب شده باشند. «او گفت که خود خریداران رایانه می‌توانند انتخاب کنند که نرم‌افزار اپل استفاده کنند یا سیستم عامل ویندوز مایکروسافت.»

با این حال، به گفته دل، پیشنهاد جابز مشکلاتی داشت. جابز نمی‌خواست اپل هزینه مجوز را برای هر رایانه‌ای که با سیستم عامل Mac فروخته می‌شود بپردازد. او می‌خواست Dell سیستم عامل مک Mac را در کنار ویندوز بر روی هر رایانه Dell بارگذاری کند و به مشتریان اجازه دهد تصمیم بگیرند از کدام نرم‌افزار استفاده کنند. اما در عین حال دل می‌بایست به ازای هر پی سی ای که مک رویش نصب پیش فرض شده بود، پول به اپل می‌داد!

دل گفت که این معامله از نظر جابز یک تلاش خوب بود، اما این «یک پیشنهاد اقتصادی منطقی نبود» زیرا او مجبور می‌شد صد‌ها میلیون دلار به اپل پرداخت کند و هزینه مجوز بدهد حتی اگر خریداران پی سی از سیستم عامل مک استفاده نمی‌کردند.

مشکل دیگر: جابز سه، چهار یا پنج سال بعد دسترسی به سیستم عامل مک را تضمین نمی‌کرد و دل این طوری شماری از مشتریانش را که مک‌شان به‌روز نمی‌شد از دست می‌داد.

با این حال، دل اذعان می‌کند که برای یک لحظه در تاریخ فناوری، این معامله می‌توانست سربگیرد.

در عین حال، دل در مصاحبه‌ای جداگانه با CNBC، گفت که اپل در دوران پس از جابز هم به نوآوری ادامه داده، اما به طریقی که مطمئناً متفاوت از سبک جابز.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…

گالری- تصاویر تبلیغاتی خودروهای ایمپریال کرایسلر در سال‌های 1969 تا 1973

ما بیشتر این عکس‌ها را در فیلم‌ها و کارتون‌ها دیده‌ایم و راستش تعجب می‌کنیم که زمانی خودروی کرایسلر با این طول و عرض و طراحی تولید می‌شد.ایمپریال برند خودروهای لوکس کرایسلر در بازه زمانی سال‌های 1955 تا 1975 و نیز در بازه زمانی سال‌های…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…

چگونه با بدشانسی کنار بیاییم + گالری عکس از انواع بدشانسی‌ها!

کنار آمدن با بدشانسی یا شرایط ناگوار می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین استراتژی وجود دارد که می‌تواند به ما برای کنار آمدن با این شرایط کمک کند:احساسات بعد رخداد را بپذیرید: طبیعی است که هنگام مواجهه با بدشانسی احساس ناامیدی،…

مجموعه عکس‌های چیزهای عجیب و ترسناکی که مو بر تن راست می‌کنند

چرا گاهی دوست داریم داستان‌ها یا فیلم‌های ترسناک را ببینیم؟ خود آزاری؟!در این پست که تعدادی عکس نستا ترسناک (بیشتر عحیب) خواهید دید، می‌خواهم نخست کمی در این مورد حرف بزنم.دلایل لذت بردن افراد از وحشت می‌تواند از فردی به فرد دیگر…

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5