نکات جالبی در مورد استیو جابز در کتاب تازه «ناز بهشتی»- یکی از بخش‌های جالب کتاب: استیو جابز هیچ وقت آی‌فونش را خاموش نمی‌کرد، مگر در این موقعیت …

0

دو سه هفته‌ای که خبر انتشار یک کتاب جدید در مورد استیو جابز، داغ شده. اسم این کتاب Pause. Breathe. Choose.: Become the CEO of Your Well-Being است.

این کتاب را ناز بهشتی نوشته که فعلا بیشتر به عنوان مربی مدیریت ذهن و خودیاری برای کسب موفقیت و شادی بیشتر در زندگی، فعالیت می‌کند.

نخستین رئیس و مرشد (منتور) ناز بهشتی استیو جابز بوده و او در این کتاب با ذکر مثال‌هایی، چیزهایی جالبی که از او یاد گرفته را نوشته است.

ناز بهشتی ایرانی‌تبار است. او در ایران به دنیا آمد، والدینش از زمان انقلاب ایران را ترک کردند و او در پالو آلتوی آمریکا بزرگ شد. (+) او مدت قابل توجهی دستیار استیو جابز بود.

او در این کتاب او ترفندهایی را که در مدت 25 سال تجربه‌اش در شرکت‌های سیلیکون و از جمله اپل یاد گرفته، برای ما توضیح داده.

اما در بخش جالبی از کتاب، او در مورد یکی از عادات جابز نوشته:

رؤسای شرکت‌های بزرگ عملا نمی‌توانند مانند آدم‌های با سطح مسئولیت کم، آفلاین شوند و گوشی خود را خاموش کنند. استیو جابز به همین ترتیب بود و هیچ وقت گوش آی‌فونش را خاموش نمی‌کرد.

او فقط در یک موقعیت به گوشی‌اش پاسخ نمی‌داد و آن وقتی بود که به دفتر جانی آیو می‌رفت. یک زمانی جانی آیو، رئیس بخش طراحی محصولات اپل بود و چون طراحی عملا همه چیز اپل محسوب می‌شد، او مغز متفکر اپل به جساب می‌آمد.

در دفتر جانی آیو، جابز گجت‌های شاخص و معروف اپل را در دو دهه آخر زندگی‌اش، از مراحل اولیه، یعنی آن زمان که چیزی بیشتر از مامت یا نمونه‌های اولیه نبودند، می‌دید.

هر وقت که کارکنان اپل با جابز کار ضروری داشتند و می‌دیدند که او پاسخ نمی‌دهد، می‌دانستند که در دفتر جانی آیو است و به دفتر آیو زنگ می‌زدند.

در واقع این تنها زمانی بود که جابز به تمرکز بیشتر برای خلاقیت برای ابراز نظر در مورد تکامل محصولات نیاز داشت.

در اینجا ناز بهشتی پیشنهاد کرده که در شرایطی که جابز هم، دقایقی را برای فاصله گرفتن از دنیا برای خود کنار می‌گذاشت، ما هم همین کار را بکنیم و دقایقی در روز از دنیا فاصله بگیریم. این می‌تواند برای خواندن یک کتب کاغذی یا فکر در مورد زندگی و کارمان یا معاشرت با کسی باشد که دوستش داریم.

اصلا خوب نیست که شبکه‌های اجتماعی را صدها بار چک کنیم و در سایر اوقات هم مراقب اعلان‌ها یا نوتیف‌ها باشیم.

مایی که گاهی اراده این کار را نداریم، حتما تجربه کرده‌ایم که وقتی ساعتی اینترنت ما قطع می‌شود، به ناگاه چقدر متوجه محیط خانه می‌شویم و در همان یکی دو ساعت چه کارهایی که نمی‌کنیم!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

برای جبران خطرات سلامتی ناشی از نشستن در طول روز وجود باید تحرک متناوب انجام بدهید. اما هر چند دقیقه…

برای کاهش اثرات مضر نشستن بر سلامتی، هر نیم ساعت یکبار 5 دقیقه پیاده روی سبک داشته باشید. این یافته کلیدی مطالعه جدیدی است که در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.محققان نوشته‌اند:«ما از 11 فرد سالم…

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

داستان واقعی اسکینر: روانشناس مشهور دهه ۱۹۴۰- آیا او واقعا دخترش را در داخل یک جعبه برای آزمایشاتش…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.