آنچه باید در مورد فیلرها یا پرکننده‌های چین و چروک بدانید

0

پرکننده‌ها یا فلیرهای تزریقی چین و چروک می‌توانند ظاهری جوان‌تر به شما بدهند آن هم با هزینه‌ای کمتر از هزینه‌های لیفت صورت سنتی. اکثر آن‌ها در کمتر از 30 دقیقه گود‌ی‌ها، خطوط و چین و چروک‌ها را پر می‌کنند و نتایج مثبت که می‌تواند از 4 ماه تا بیش از یک سال ماندگاری داشته باشند.

فیلر‌های زیبایی تزریقی دهه هاست که وجود دارند. در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های پزشکی نسخه‌های جدیدی از این درمان چین و چروک را به ارمغان آورده است. پرکننده‌های زیبایی جدیدتر ماندگاری بیشتری دارند، حتی نیمه دائمی. اما قبل از مراجعه به جراح زیبایی یا سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، حتما تکلیف خودتان را با خودتان روشن کرده باشید.

چین و چروک‌ها از کجا می‌آیند؟

پوست توسط سه جزء مهم کلاژن،اسید هیالورونیک و الاستین سفت و صاف نگه داشته می‌شود. این مواد شیمیایی با هم ترکیب می‌شوند و شبکه‌ای محکم و اسفنجی در زیر سطح پوست ایجاد می‌کنند. این ساختار الاستیک سطح پوست را صاف و محکم نگه می‌دارد.

با افزایش سن، این شبکه به آرامی استحکام خود را از دست می‌دهد. با ضعف در ساختار پشتیبان زیرین، سطح پوست دیگر صافی پوست یک کودک را از دست می‌دهد.

تزریق فیلر‌های آرایشی به پر شدن شبکه نازک شده کمک می‌کند. پرکننده‌ها بافت زیر پوست را حجیم می‌کنند و چین و چروک‌ها را کوچک می‌کنند و پوست سفت‌تر، صاف‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد.

پرکننده‌های چین و چروک چه کاری انجام می‌دهند؟

پرکننده‌های تزریقی چین و چروک، برخلاف تزریق بوتاکس که عضله زیر چروک را شل می‌کند، خط، چین یا ناحیه را با یکی از چندین ماده مختلف پر می‌کند. در نتیجه، نقاط مشکل تقریبا ناپدید می‌شوند.

پرکننده‌های چین و چروک همچنین می‌توانند به عنوان حجیم‌کننده و برجسته‌کننده گونه‌ها، چانه‌ها، خطوط فک و شقیقه‌ها استفاده شوند یا برای پر کردن لب‌های نازک و چاق شدن دست‌ها شل و آویزان.

درمان سریع و آسان است. اما همه پرکننده‌های چین و چروک یک جنبه منفی دارند، از جمله خطر واکنش آلرژیک و ایجاد برجستگی‌های ریز زیر پوست. در برخی موارد، آن برآمدگی‌ها ممکن است دائمی باشند و گاهی اوقات، تغییر رنگ پوست مایل به آبی به نام اثر Tyndall اتفاق می‌افتد. تغییر رنگ می‌تواند چندین ماه طول بکشد، اما درمان‌هایی در دسترس است. در موارد بسیار نادر، اگر از پرکننده‌های چین و چروک به درستی استفاده نشود، سلول‌های پوست ممکن است بمیرند. همچنین چند مورد نابینایی، زخم ناشی از از دست دادن پوست و فلج عصبی گزارش شده است. به طور معمول، پرکننده‌های چین و چروک که ماندگاری بیشتری دارند، احتمالاً عوارض جانبی ایجاد می‌کنند.

هر پرکننده چین و چروک برای هر نوع چین و چروکی مناسب نیست. کمترین خطرات و بهترین نتایج از استفاده صحیح از آن حاصل می‌شود.

در اینجا خلاصه‌ای از فهرست انواع پرکننده‌های چین و چروک موجود است. این شامل مواد اولیه آن‌ها، نحوه عملکرد آن‌ها، مزایا و معایب آن‌ها و بهترین مناطق برای درمان است. پزشک شما می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین مورد را برای خود انتخاب کنید.

پرکننده‌های چروک اسید هیالورونیک

محبوب‌ترین دسته پرکننده‌های چین و چروک اسید هیالورونیک است. هر نوع از آنها به روشی کمی متفاوت و با نتایج متفاوت عملکرد خود را نشان می‌دهد.

عوارض جانبی نادر است اما می‌تواند شامل قرمزی، تورم و کبودی در محل تزریق باشد. پرکننده همچنین ممکن است زیر پوست به صورت برجستگی‌های ریز ظاهر شود. این مشکلی است که اغلب با گذشت زمان بهبود می‌یابد.

مدت زمان ماندگاری نتایج از چند ماه تا بیش از یک یا دو سال متغیر است. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که تزریق مکرر ممکن است به تحریک تولید طبیعی کلاژن بدن کمک کند و در نتیجه به کاهش تعداد خطوط و چین و چروک کمک می‌کند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد در طول زمان برای رسیدن به همان ظاهر به پرکننده کمتری نیاز است.

پرکننده‌های چروک اسید هیالورونیک عبارتند از:

Belotero Balance
Juvederm Voluma XC
Juvederm Ultra XC
Juvederm Volbella XC
Juvederm Ultra
Juvederm Ultra Plus XC
Juvederm Vollure XC
Prevelle Silk
Restylane
Restylane Contour
Restylane Defyne
Restylane Kysse
Restylane-L
Restylane-Lyft
Restylane Silk
Restylane Refyne
Revance

پرکننده‌های مصنوعی چین و چروک

این دسته از پرکننده‌های چین و چروک شامل مواد آزمایشگاهی می‌شود که به طور طبیعی در پوست وجود ندارند.

تمام فیلر‌های این گروه دارای عوارض جانبی مشابهی مانند قرمزی، تورم یا کبودی در محل تزریق هستند. سایر عوارض جانبی، هرچند نادر، شامل ندول‌ها یا برجستگی‌های زیر پوست است که ممکن است قابل مشاهده و احساس باشند و در موارد نادر، ممکن است برای برداشتن آن‌ها نیاز به جراحی باشد.

مزایای این دسته شامل اثر ماندگارتر و  پر کردن نیمه دائمی چین چروک است. به یاد داشته باشید، محصولاتی با اثرات طولانی‌تر احتمال بیشتری دارد که عوارض جانبی ایجاد کنند و هنگامی که به درستی استفاده نمی‌شود، پرکننده‌های مصنوعی چین و چروک ممکن است باعث تغییر شکل شوند.

پرکننده‌های مصنوعی چین و چروک عبارتند از:

Bellafill
Radiesse
Sculptra
Silicone

پرکننده‌های کلاژن چین و چروک

دانشمندان ابتدا پرکننده‌های چین و چروک را از شکل خالص کلاژن که بیشتر از گاو استخراج می‌شد، ساختند. اگرچه این ترکیب به خوبی کار می‌کرد و ظاهری طبیعی ایجاد می‌کرد، اما نتایج آن چندان دوام نمی‌آوردند. اکثر تزریقات کلاژن از 1 ماه پس از درمان شروع به تجزیه شدن می‌کردند. از آنجایی که این پرکننده‌های چین و چروک از منبع حیوانی ساخته شده بودند، میزان واکنش آلرژیک بالاتری نیز داشتند و نیاز به آزمایش آلرژی قبل از آن داشتند.

روش‌های جدید پردازش کلاژن به کاهش خطرات کمک کرده است. بعلاوه، اشکال جدید کلاژن‌های مصنوعی این تزریق‌ها را برای طیف وسیع‌تری از افراد ایمن‌تر و مفیدتر می‌کند. اگرچه نتایج به اندازه سایر پرکننده‌های چین و چروک ماندگاری ندارند، بسیاری معتقدند نتایج طبیعی‌تر به نظر می‌رسند. بدن به طور طبیعی کلاژن تزریق شده را تجزیه می‌کند، بنابراین برای حفظ نتایج باید دو تا چهار بار در سال تزریق کلاژن انجام دهید.

عوارض جانبی تزریق کلاژن شامل برخی از خطرات واکنش آلرژیک (بیشتر برای کسانی که هنوز از منابع گاوی استفاده می‌کنند)، و همچنین کبودی و قرمزی در محل تزریق می‌باشد.

انواعی از پرکننده‌های کلاژنی عبارتند از:

Cosmoderm
Evolence
Fibrel
Zyderm
Zyplast

تزریق چربی – پرکننده‌های اتولوگ چین و چروک

چربی رایج‌ترین ماده مورد استفاده در این دسته است. چربی شما با جراحی از ران‌ها، باسن یا معده برداشته می‌شود، پردازش می‌شود و سپس تزریق می‌شود. شما باید دو عمل (یکی برای برداشتن چربی و دیگری برای تزریق آن) انجام دهید. هر دو روش را می‌توان در یک نوبت انجام داد. چربی پوست را منبسط می‌کند، چین و چروک‌ها را کوچک می‌کند. از آنجایی که چربی از بدن خودتان است، هیچ واکنش آلرژیکی وجود ندارد. مراحل اضافی تصفیه چربی که در آزمایشگاه انجام می‌شود می‌تواند پرهزینه و وقت گیر باشد. نتایج می‌توانند نیمه دائمی باشند، اگرچه ممکن است نیاز به یک سری تزریق در طول زمان داشته باشید.

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت موسوم به vampire lift روش دیگری از پرکننده/حجیم‌کننده چین و چروک اتولوگ است. خون شخص گرفته می‌شود، تحت پردازش  قرار می‌گیرد و سپس تزریق می‌شود. اثرات می‌تواند 12-18 ماه طول بکشد.

خطرات مشابه سایر پرکننده‌های چین و چروک از جمله کبودی، قرمزی و تورم در محل تزریق است.

به حداقل رساندن خطرات و افزایش نتایج خوب برای همه پرکننده‌های چین و چروک

پرکننده‌های چین و چروک یکی از ایمن‌ترین روش‌های زیبایی هستند که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما کار‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای اطمینان از ایمن بودن درمان خود انجام دهید:

اجازه ندهید قیمت عمل تنها راهنمای شما برای انتخاب نوع فیلر باشد. اگر به شما یک درمان پرکننده چین و چروک پیشنهاد می‌شود که هزینه آن بسیار کمتر از درمان استاندارد است، احتمالاً کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است! مثلا در مهارت ارائه‌دهنده یا کیفیت محصول!  هرگز با زیبایی صورت خود شوخی اقتصادی نکنید!

تمام پرکننده‌های چین و چروک باید در یک محیط پزشکی با ابزار استریل انجام شود. درمان‌هایی که در خانه‌ها، هتل‌ها، استخرهای آب گرم معدنی یا آرایشگاه‌ها انجام می‌شود، در محیط‌های پزشکی انجام نمی‌شود.

پرکننده‌های تزریقی چین و چروک را از منابع خارج از مطب پزشک دریافت نکنید. بدانید چه چیزی به شما تزریق می‌شود و از پزشک خود بپرسید که آیا از پرکننده چین و چروک مورد تایید FDA استفاده می‌شود و آیا مستقیماً از سازنده خریداری شده است. گزارش‌هایی از استفاده از سیلیکون صنعتی گرفته تا روغن بچه گزارش شده! اگر ارائه‌دهنده‌ای این اطلاعات را به شما نمی‌دهد، به او اجازه ندهید این روش را انجام دهد.

برای کمک به حفظ اثر پرکننده و کمک به محافظت در برابر تغییرات رنگدانه‌های پس از التهاب ناشی از سوزن تزریق، از کرم ضد آفتاب روزانه استفاده کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی که برخی از آنها کمتر دیده شده‌اند و ما را به اندیشه در مورد تاریخ…

عکس‌های تاریخی خلاصه عجیب یک دوران هستند. همه چیز از کیفیت عکس، کادربندی، لباس، ساختمان‌های پیرامون، غذایی که صرف می‌شود، حالت چهره، برشی از یک زمان و مکان است که برای بینندگان بعدی نکته‌های دارند.برخی ازعکس‌های این مجموعه را قبلا…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.