۱۰ تنظیمی که باید فورا در گوشی اندرویدی خود غیرفعال کنید

تنظیماتی که شاید هرگز ندیدید ولی می‌توانند تجربه کاربری بهتری برای شما بسازند

0

اسمارت‌فون شما چیزهای زیادی درباره شما می‌داند و گاهی اوقات بیش از حد می‌داند. برخی ویژگی‌ها و تنظیمات در اندروید به طور پیش‌فرض فعال هستند که شاید بهتر باشد آن‌ها را غیرفعال کنیم.

غیرفعال کردن چند تنظیم روی اسمارت‌فون اندرویدی، گوشی شما را به روز نخستی که آن را خریداری کردید؛ برنمی‌گرداند و صرفا به شما اجازه می‌دهد روی برخی موارد اندروید کنترل بیشتری داشته و یک تجربه کاربری روزانه بهتر و بهبودیافته‌تری بسازید.

مطمئن شوید که گزینه Developer را پیش از شروع تنظیمات زیر، فعال کردید وگرنه باید برای آموزش‌های غیرفعال‌سازی و کنترل تنظیمات زیر، در اندروید سرگردان شوید. مسیر Settings > About phone > Build number را طی کرده و ۷ بار روی گزینه Build number بزنید و بعد پین‌کد یا الگوی رمزعبور قفل صفحه را وارد کنید تا به دنیایی شگفت‌انگیز از تنظیمات پنهان در پس‌زمینه اندروید دسترسی پیدا کنید؛ تنظیماتی که عمدتا ازشان اطلاع نداشتید.

محدودسازی فرآیندهای پس‌زمینه

اگر یک گوشی قدیمی یا یک گوشی با اندازه رم کم دارید؛ می‌توانید تنظیم استاندارد background process limit را محدود یا غیرفعال کنید. این تنظیم ممکن است در همان روز نخست برای شما تفاوتی در تجربه کاربری ایجاد نکند ولی به مرور خواهید فهمید که کم شدن تعداد برنامه‌ها و فرآیند‌ها در پس‌زمینه اندروید چقدر روی سرعت و روان‌تر شدن گوشی موثر است.

برای کنترل و مدیریت این تنظیم به مسیر Settings > Developer options > Background process limit بروید و بعد مقدار process limit را بین اعداد ۰ تا ۴ قرار دهید. می‌توانید با بازی کردن با این اعداد، بهترین تنظیم برای دستگاه و کاربری خود را پیدا کنید.

اسکن وای‌فای و بلوتوث

یکی دیگر از روش‌های بالقوه کاهش مصرف باتری، غیرفعال کردن اسکن وای‌فای و بلوتوث روی گوشی اندرویدی است. به زبان ساده، این ویژگی‌ها باعث می‌شوند گوشی شما در هر زمان و موقعیتی، به دنبال شبکه‌های وای‌فای و ارتباطات بی‌سیم بلوتوث باشد و به این خاطر دائما در حال اسکن شبکه‌های بی‌سیم اطراف خود است؛ حتی اگر این دو تنظیم برای یافتن موقعیت مکانی بهتر یا تعیین دقیق GPS غیرفعال باشند.

هر دو تنظیم در گوشی‌های پیکسل گوگل در یک مکان هستند و غیرفعال کردن آن‌ها کار سختی نیست. از مسیرهای Settings > Location > Wi-Fi scanning و Settings > Location > Bluetooth scanning می‌توانید این گزینه‌ها را خاموش کنید.

تاریخچه لوکیشن گوگل

تلفن اندرویدی و گوگل مپس قادر به ردیابی موقعیت شما و نگهداری تاریخچه‌ای از مسیرهای حرکت شما هستند. شاید برخی افراد به سادگی از کنار این ویژگی عبور کنند ولی کاربران دیگری هستند که دوست ندارند این ویژگی به طور خودکار کار کند. گوگل از این تاریخچه لوکیشن‌های شما برای ارائه نتایج شخصی‌تر در گوگل مپس و توصیه‌های بهتر برای بازدید از مکان‌های مختلف استفاده می‌کند. همه‌چیز در اکانت گوگل شما ثبت شده است و باید تصمیم بگیرید تجربه کاربری بهتری داشته باشید یا اینکه این ویژگی را به طور کامل خاموش کنید.

می‌توانید این ویژگی را به طور کامل غیرفعال کنید یا تاریخچه موقعیت مکانی خود را طوری تنظیم کرده که پس از یک دوره مشخص و از پیش تعیین شده، حذف شود. این دوره می‌تواند از سه ماه تا ۳۶ ماه باشد. برای تنظیم یا غیرفعال کردن تنظیمات پیش‌فرض Google Location history روی دستگاه اندرویدی خود، از مسیر Settings > Location > Location Services > Google Location History > Sign-in به اکانت گوگل خود لاگین کنید.

بعد شما باید صفحه Activity controls را باز کرده و تنظیم Location History را کامل خاموش کرده یا اینکه صفحه را به پایین اسکرول کرده و گزینه Choose an auto-delete option را انتخاب کنید. بعد از منوی افتادنی، گزینه Auto-delete activity older than را ۳ ماه، ۱۸ ماه یا ۳۶ ماه را انتخاب کنید.

محدودسازی مصرف داده پس‌زمینه

گاهی اوقات اپلیکیشن‌های اندرویدی در پس‌زمینه به داده‌های تلفن همراه یا وای‌فای دسترسی دارند تا فیدهای شما را به‌روزرسانی کنند در زمان دانلود و باز کردن آن‌ها صرفه‌جویی شود. این ویژگی به طور بالقوه یک مزیت بزرگ است ولی اگر صدها اپلیکیشن روی گوشی اندرویدی خود نصب کردید و از آن سو، بسته اینترنت موبایل محدودی دارید؛ هر روز با مصرف حجم زیادی داده تلفن همراه روبرو خواهید شد.

شما می‌توانید مصرف داده در پس‌زمینه را متوقف یا محدود کنید یا اینکه براساس اپلیکیشن‌های مختلف، دسترسی‌هایی به دادن تلفن همراه بدهید. به این معنی که فقط چند اپلیکیشن خاص به اینترنت موبایل دسترسی داشته باشند.

چندین روش برای مدیریت دسترسی به داده‌های تلفن همراه در پس‌زمینه وجود دارد. ساده‌ترین روش، از مسیر Settings > Apps > Select انتخاب یک اپلیکیشنی که باید دسترسی آن به داده موبایل محدود یا خاموش شود است. بعد باید به بخش settings > Mobile data and wi-Fi > Background data اپلیکیشن مورد نظر بروید.

در گوشی‌های پیکسل گوگل می‌توانید از مسیر Settings > Network and Internet > Internet > Non-operator data usage > Select an app > Background data میزان مصرف داده هر برنامه را مشاهده و به‌روز کنید.

غیرفعال‌سازی همه سنسورها

اگر نسبت به حریم خصوصی خود احساس هستید؛ ویژگی خاموش کردن همه سنسورهای سخت‌افزاری در یک دستگاه اندرویدی با یک کلیک و ضربه، می‌تواند بسیار مفید و عالی باشد. شما می‌توانید خیلی ساده، همه سنسورها از جمله دوربین، میکروفون، جی‌پی‌اس، قطب‌نما، شتاب‌سنج و غیره را سریعا و فقط با یک لمس گزینه‌ای خاموش یا روشن کنید.

ابتدا مطمئن شوید که قابلیت Developer روشن است. بعد از مسیر Settings > System > Developer options > Quick settings developer tiles > Sensors Off برای فعال یا غیرفعال کردن سنسورها استفاده کنید. شاید نیاز داشته باشید این کلید را به بخش اعلان‌های خود اضافه کنید تا سریعا بتوانید در هر زمان که نیاز بود؛ سنسورها را فعال یا غیرفعال کنید. در این صورت، روی کلید Edit در بخش اعلان‌ها بزنید و سوئیچ روشن/خاموش سنسورها را به این محیط بکشانید.

توجه کنید که خاموش کردن همه سنسورها، به معنای عدم کار کردن دوربین‌ها است. پس اگر خواستید عکس بگیرید و دوربین گوشی پیام خطا داد یا اصلا کار نکرد؛ متعجب نشوید.

غیرفعال‌سازی قابلیت Usage and diagnostics

شاید متوجه این موضوع نشده باشید که گوگل برای بهبود سیستم‌عامل اندروید، در هنگامی که یک اپلیکیشن با مشکل مواجه شده یا سرعت سیستم کاهش پیدا می‌کند و خرابی پیش می‌آید؛ برخی از اطلاعات مربوط به استفاده و تشخیص مشکل را از روی دستگاه شما دریافت می‌کند. این اطلاعات به صورت کاملا ناشناس ارسال می‌شوند و شامل مواردی مانند سطح باتری، وضعیت اینترنت و وای‌فای، اتصالات شبکه و بلوتوث، وضعیت استفاده از برنامه و … هستند.

از آن‌جایی که افراد زیادی این گونه اطلاعات را برای گوگل ارسال می‌کنند؛ شاید شما بخواهید که ارسال این اطلاعات جلوگیری کنید. برای غیرفعال کردن قابلیت usage and diagnostic information باید مسیر Settings > Google را رفته و بعد روی منوی سه نقطه بالا سمت راست ضربه زده و گزینه Usage & diagnostics را انتخاب و بعد گزینه Off را بزنید.

انصراف از شخصی‌سازی تبلیغات

چه با اکانت گوگل خود به اندروید لاگین کرده باشید یا نه؛ بهتر است بدانید بیش از ۲ میلیون وب‌سایت از پلتفرم تبلیغات گوگل استفاده می‌کنند و شما آگهی‌های جست‌وجو یا بنرهای آن‌ها را مشاهده می‌کنید. این تبلیغات براساس علایق شما و حتی عبارت‌هایی که در گوگل جست‌وجو کردید؛ نمایش داده می‌شوند.

کاملا قابل درک است که نخواهید چنین تبلیغاتی ظاهر شوند. گوگل غیرفعال‌سازی و کنترل این تبلیغات در گوشی اندرویدی شما را آسان کرده است.

برای تنظیم و مدیریت تبلیغات وارد مسیر Settings > Google > Ads > Tap your Google Account > Data and privacy > Ad Settings > Ad personalization شوید. این پنل تمام داده‌هایی که از شما توسط گوگل جمع‌آوری و به شرکت‌های تبلیغاتی ارسال می‌شود را نشان می‌دهد. می‌توانید کل این تنظیمات را خاموش کنید یا فقط برخی از داده‌ها را خاموش کرده و باقی را روشن بگذارید.

ردیابی دقیق موقعیت مکانی

ردیابی موقعیت مکانی کاربران توسط دستگاه‌ها می‌تواند خوب یا بد باشد. خوب از این نظر که شما می‌توانید مسیرهای بهتری یافته و اطلاعات محلی بیشتری دریافت کنید و بد از این نظر که حریم خصوصی شما نقض و پایمال می‌شود. شاید همچنان بخواهید برخی ویژگی‌های خوب ردیابی موقعیت مکانی را استفاده کنید ولی از دادن آدرس و موقعیت دقیق خود به اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های خاص، جلوگیری کنید.

خوش‌بختانه، گوگل امکان غیرفعال کردن ردیابی دقیق لوکیشن برای هر برنامه را فراهم کرده است. اگر دستگاهی دارید که به اندروید ۱۲ به‌روزرسانی شده است؛ وقتی برای اولین بار یک اپلیکیشن را اجرا می‌کنید؛ پاپ‌آپی ظاهر شده و شما می‌توانید انتخاب کنید کدام نوع ردیابی صورت گیرد. اگر قبلا به اپلیکیشنی مجوز دسترسی به لوکیشن دقیق خود را دادید؛ این پاپ‌آپ دیگر ظاهر نخواهد شد.

برای لغو این مجوز، از مسیر Settings > Location > App location permissions > Select، برنامه مورد نظر خود را انتخاب کرده و بعد وارد بخش Use precise location شوید. برای اکثر اپلیکیشن‌ها، نیازی به دادن مجوز ردیابی دقیق موقعیت مکانی نیست ولی برای اپلیکیشن‌هایی مانند اوبر یا اسنپ و تپسی، خاموش کردن این ویژگی می‌تواند اختلالات و مشکلاتی ایجاد کند.

قابلیت Instant apps

سال‌ها است قابلیت Instant apps به اندروید اضافه شده است ولی شاید شما ندانید دقیقا چه مزیتی دارد و کجا و چگونه باید از آن استفاده کنید. به زبان ساده، Instant apps به شما اجازه می‌دهد بدون نصب یک اپلیکیشن یا دانلود فایل APK و نصب آن، برای کارهای ضروری و فوری، فقط بخشی از فایل یا برنامه را استفاده کنید.

مثلا، تصور کنید از یک رستوران پیتزا سفارش داده‌اید و اکنون برای پرداخت هزینه سفارش و وارد کردن آدرس تحمیل، نیاز به نصب اپلیکیشن آن رستوران را دارید. با قابلیت Instant apps می‌توانید بدون نصب اپلیکیشنی، هزینه پیتزا را پرداخت و آدرس تحویل را بدهید.

اما قابلیت Instant apps مطابق انتظار گوگل رشد نکرده و فقط برخی از توسعه‌دهنده‌ها برای افزایش تجربه و کشف ویژگی‌های جدید از آن بهره می‌برند. بنابراین، منطقی است که شما بخواهید این ویژگی را غیرفعال کنید. برای این منظور به مسیر Settings > Apps > Default apps > Opening links > Instant apps سری بزنید.

اعلان‌های حساس

صفحه قفل دستگاه اندرویدی شما کاملا بی‌خطر نیست. در حالی‌که افراد غریبه برای دسترسی به اطلاعات حساس روی گوشی شما باید از پین‌کد یا احرازهویت بیومتریک یا الگوها استفاده کنند ولی نمایش اعلان‌های پیش‌فرض، می‌تواند برای شما گران تمام شود. مشابه iOS می‌توانید اعلان‌های نمایش داده شده در صفحه قفل گوشی را مدیریت و پنهان کنید.

می‌توانید مشخص کنید به جای نمایش متن پیام یا اینکه چه کسی به شما پیام داده است؛ فقط نمایش دهد که پیامی رسیده و منتظر شما است. حتی می‌توانید نمایش تعداد پیام‌های رسیده در صفحه قفل را هم غیرفعال کنید تا آرامش کامل‌تری داشته باشید.

در گوشی‌های اندرویدی به مسیر Settings > Notifications > Sensitive notifications بروید. در گوشی‌های سامسونگ باید مسیر Settings > Lock screen > Notifications > Hide content را رفته و تنظیمات مربوط به نمایش اعلان‌های حساس در صفحه قفل گوشی را انجام دهید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر قرار بود ابرقهرمان‌ها، لباس‌های قرن نوزدهمی می‌پوشیدند

ما عادت کرده‌ایم ابرقهرمان‌ها را در لباس‌های امروز ببینیم و فیلم‌های زیادی هم که بر مبنای کامیک‌بوک‌ها ساخته شده، این تصور را در ذهن ما تشدید کرده‌اند.اما اگر قرار بود همین ابرقهرمان‌ها لباس‌های قرن نوزذهمی می‌پوشیدند، چه می‌شد؟…

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

اگر سیمپسون‌ها در دنیا وستروس بودند! گالری عکس

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…

معماری‌هایی که واقعا شایسته تحسین هستند و ستایش هنری ما را برمی‌انگیزند

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…

کودکی که از کتابخانه عمومی شهر می‌خواستند بیرون بیندازندش، اما فضانورد شد!

دو برادر به نام‌ها رونالد (چپ) و کارل مک نیر (راست) با 10 ماه اختلاف در جنوب جدا شده به دنیا آمدند. این دو در دوران کودکی تا بزرگسالی جدایی‌ناپذیر بودند.در سال 1959، رونالد مک نیر 9 ساله به یک کتابخانه عمومی در لیک سیتی در کارولینای…

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…
منبع 9to5google
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.