آزمون تخصصی OET در آموزشگاه زبان هیراد ( مختص پزشکان ، کادر درمان و علوم پزشکی )

0

رپورتاژ

آزمون OET  (Occupational English Test) یک آزمون تخصصی زبان انگلیسی است برای اعضای کادر درمان و رشته های وابسته که قصد کار یا تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان دارند. این آزمون همانند آزمون های آیلتس و تافل هر چهار مهارتListening ، Speaking ، Writing و Reading را می سنجد که در ادامه بطور جزئی تر به آنها پرداخته میشود.

متون و مفاد این آزمون در زمینه پزشکی و بهداشت هستند اما هدف آزمون فقط سنجش توانایی های زبان انگلیسی داوطلبان بوده و نیازی نیست در تمام زمینه ها اطلاعات علمی کامل داشته باشند زیرا برای پاسخ گویی به سوالات صرفا از نکات ذکر شده در آزمون باید استفاده شود و نباید تشخیص و نظر شخصی داوطلب عنوان شود چرا که سنجش دانش علمی او مدنظر این آزمون نیست.

بخش های آزمون OET :

  • بخش شنیداری:

این بخش مجموعا از 42 سوال تشکیل شده است و حدودا 50 دقیقه از زمان آزمون را دربرمیگیرد. بخش شنیداری از سه قسمت تشکیل شده است:

بخش A شامل دو فایل صوتی 5 دقیقه ای از مکالمه بین بیمار و پزشک است که پس از یادداشت برداری باید به 12 سوال برای هر فایل پاسخ دهید.

بخش B شامل یک سخنرانی یا گفته های یک شخص است که با توجه به آن باید به 6 سوال چهارگزینه ای پاسخ دهید.

بخش C مشابه بخش قبلی، دو فایل صوتی حدودا 5 دقیقه در رابطه با محل کار یا مشاوره درمانی پخش می شود که در انتها مجموعا به 12 سوال پاسخ خواهید داد.

  • بخش خواندن:

این بخش مجموعا از 42 سوال تشکیل شده است و حدودا 60 دقیقه از زمان آزمون را دربرمیگیرد. بخش شنیداری از دو قسمت تشکیل شده است:

بخش A: 15 دقیقه زمان دارید تا یک متن کوتاه را بخوانید و براساس آن جاهای خالی متن سوال داده شده پر کنید.

بخش B: 45 دقیقه زمان دارید که چند متن در زمینه بهداشت و درمان بخوانید و به پرسش های چهارگزینه ای پاسخ دهید.

  • بخش نوشتاری:

داوطلب 45 دقیقه زمان دارد یک متن مانند نامه ارجاع، برگه ترخیص و انتقال بیمار و یا گزارشی درباره مشاوره به بیماران بنویسد. معیارهای اصلی سنجش مهارت نوشتاری در این آزمون عبارتند از: 1) پاسخ کامل به پرسش ها 2) استفاده از اصطلاحات مرتبط و در سطح پرسش مطرح شده 3) درک کامل از محرک های زبانی 4) به کار گیری ویژگی های زبانی شامل دستور زبان و انسجام متن 5) رعایت املای درست و به کارگیری قوانین نگارشی

  • بخش گفتاری:

داوطلب با مصاحبه کننده در رابطه با موضوعاتی که در محیط درمانی اتفاق می افتد به مذت 20 دقیقه صحبت می کند. در این بخش یک نقش مطابق با شغل داوطلب به او داده می شود که باید با توجه به آن صحبت کند (role-play).

آزمون OET برای رشته های علوم پزشکی زیر مناسب است:

  • پزشکی (Medicine)
  • دندان پزشکی (Dentistry)
  • پاپزشکی (Podiatry)
  • کاردرمانی (Occupational Therapy)
  • رژیم درمانی (Dietetics)
  • بینایی سنجی (Optometry)
  • رادیوگرافی (Radiography)
  • داروسازی (Pharmacy)
  • گفتاردرمانی (Speech Pathology)
  • پرستاری (Nursing)
  • فیزیوتراپی (Physiotherapy)
  • دامپزشکی (Veterinary Science)

نمره آزمون OET حداکثر 500 می باشد اما اکثر حداقل نمره قبولی را 350 در نظر میگیرند. نمره دهی هر بخش بصورت مجزا است و در نهایت جمع بسته میشوند. یک سیستم نمره دهی قدیمی نیز برای این آزمون وجود دارد که نمره سطح داوطلب فقط با اعلام یکی از پنج حرف اول انگلیسی اعلام میشود.

نمره OET سیستم جدیدتوضیح نمرهسیستم نمره بندی قدیمی OET
۴۵۰ الی ۵۰۰داوطلب میتواند به راحتی ارتباط برقرار کند و از زبان انگلیسی بدون اشتباه و روان برای ارتباط با بیمار و کادر پزشکی استفاده نمایدA
۳۵۰ الی ۴۴۰داوطلب میتواند با اشتباه های بسیار محدود با بیمار و کادر درمان به زبان انگلیسی ارتباط داشته باشد.B
۲۰۰ الی ۳۴۰داوطلب میتواند انگلیسی استاندارد را استفاد کند. اشتباه ها و ایراد های متفاوتی ممکن است اتفاق بیافتد، اما این اشتباهات چندان زیاد نیستند.C
۱۰۰ الی ۱۹۰داوطلب میتواند ارتباط برقرار نماید اما اشتباهاتی دارد و معمولا نیاز به توضیح و پرسیدن دوباره سوال دارد.D
۰ الی ۹۰داوطلب میتواند پیام های بسیار کوتاه داشته باشد و اشتباهات زیادی را در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی خواهد داشت.E

 

در موسسه تخصصی زبان هیراد کلاس های آمادگی این آزمون بصورت گروهی و خصوصی برگزار میشود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با موسسه تماس حاصل فرموده و از مشاوره رایگان بهره مند شوید. همچنین می توانید با مراجع ه به آدرس هیراد انگلیش و پیج اینستاگرام به آدرس @hiradenglish از جدید ترین دوره های آموزشی مطلع شوید.در ضمن می توانید برای مشاوره رایگان با شماره 09123341513 در واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

مرکز تخصصی زبان هیراد با مجرب ترین کادر آموزشی در کوتاه ترین مدت زمان دوره های آمادگی این آزمون را بصورت حضوری و آنلاین در سرتاسر دنیا برگزار میکند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.