مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

0

رپورتاژ

در سالهای اخیر بسیاری از ایرانیان، ترکیه را بعنوان یکی از مقاصد مهاجرت خود انتخاب می کنند. از دلایل این انتخاب میتوان به نزدیکی ترکیه به ایران، شرایط آسان برای گرفتن اقامت، وضعیت اقتصادی ترکیه و ارزان بودن هزینه زندگی در آن اشاره کرد. اکثر مهاجران به ترکیه، از میان روشهای ممکن برای دریافت اقامت ترکیه، مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک را انتخاب می کنند که در اینجا مجموعه زِن گروپ، سعی کرده که به تمام ابعاد و قوانین مرتبط با آن بپردازد.

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

نکته مهم و اساسی که قبل از هر قدمی در مهاجرت به ترکیه، باید به آن فکر شود این است که قصد شما از مهاجرت چیست؟ سپس بر مبنای جواب این سوال است که میتوانید روش دریافت اقامت ترکیه خود را انتخاب و اقدام نمائید.

بسیاری که قصد کار در ترکیه را دارند، بدون توجه به اینکه صرف گرفتن اقامت، نمیتوانند مجوز کار در ترکیه را بگیرند، متضرر میشوند. مثلاً روش مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک را انتخاب میکنند و در نهایت بعد از خرید خانه در ترکیه و گرفتن این نوع از اقامت، تازه متوجه میشوند که اقامت کار کاملاً متفاوت است و برای گرفتن آن باید از ابتدا شروع کنند.

روش های مهاجرت به ترکیه

راه های مختلفی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارند که از آن جمله میتوان به:

  1. خرید ملک در ترکیه
  2. اجاره ملک در ترکیه
  3. ثبت شرکت در ترکیه
  4. کار در ترکیه
  5. تحصیل در ترکیه

 

روش های مهاجرت به ترکیه

خرید ملک در ترکیه و دریافت پاسپورت

از تصمیماتی که دولت ترکیه برای افزایش سرمایه گذاری در اقتصاد ترکیه گرفته است، تغییر و تسهیل در قوانین مهاجرتی این کشور است که توانسته حجم بالایی از پول سرمایه گذاران خارجی را به اقتصاد تزریق کند. یکی از این قوانین، اعطای اقامت و پاسپورت ترکیه در قبال خرید ملک در ترکیه است. با این قانون، سرمایه گذاران این امکان را پیدا کرده اند که در صورت خرید ملک در ترکیه به ارزش بالاتر از 250 هزار دلار، ظرف مدت کوتاه 3 ماهه، پاسپورت این کشور را برای خود و خانواده خود دریافت کنند.

در گذشته قانون خرید ملک در ترکیه و دریافت پاسپورت با خرید ملکی به ارزش 1 میلیون دلار امکان پذیر بود که بعدها به 500 هزار دلار و 250 هزار دلار کاهش یافت. زمزمه هایی به گوش میرسد که با توجه به استقبال زیاد از این مدل سرمایه گذاری برای دریافت پاسپورت ترکیه، دولت قصد دارد که دوباره این رقم را به 500 هزار دلار افزایش دهد.

اما با خرید ملک در ترکیه به ارزش کمتر از 250 هزار دلار چه امکاناتی میتوان دریافت کرد؟

گرفتن اقامت ترکیه با خرید ملک

بر طبق قوانین جدید، چنانچه ملک خریداری شده در ترکیه به ارزش بالاتر از 60 هزار دلار باشد، اقامت یک یا دو ساله ترکیه را میتوان دریافت کرد که امکان اقامت دائم در طول را سال را به دارنده آن میدهد. البته در میان مردم این باور غلط رایج است که با تمدید این اقامت و زندگی دائم در ترکیه به مدت 5 سال، میتوان پاسپورت ترکیه را دریافت کرد ولی حتی اگر 100 سال هم با این نوع اقامت در ترکیه بمانید، نمیتوانید پاسپورت این کشور را بگیرید.

در حال حاضر مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک آسان ترین و سریع ترین راه ممکن است که در عین حال پرهزینه ترین راه هم هست. مهم ترین موردی که باید بدانید این است که برای تحصیل و یا کار در ترکیه نیاز به دریافت اقامت تحصیلی و یا اقامت کار در ترکیه را خواهید داشت که مراحل و مدارک مورد نیاز برای هر یک کاملاً متفاوت است.

بعضاً این سوال پرسیده میشود که در صورت خرید ملک قسطی در ترکیه، آیا امکان گرفتن اقامت ترکیه وجود دارد یا خیر؟ جواب این سوال به این دلیل خیر است که یکی از مدارک لازم برای اداره مهاجرت، سند ملکی است که تنها در صورتی بنام خریدار میشود که کل مبلغ به فروشنده یا شرکت سازنده پرداخت شده باشد.

قوانین مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

با توجه به تغییر و تسهیل در قوانین مهاجرتی ترکیه، قوانین مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک، موانع و قوانین دست و پاگیر زیادی وجود ندارد و تنها به چند مورد خلاصه میشوند:

  • حداکثر مساحت ملک خریداری‌ شده 30 هکتار است.
  • امکان خرید در برخی مناطق ممنوعه که اغلب در مجاور فضاهای امنیتی و نظامی هستند وجود ندارد.
  • ملک یا املاک خریداری‌شده توسط متقاضی نباید مساحتی بیش از 10 درصد ناحیه شهری محل خرید داشته باشند.

مراحل مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

از جمله دلایل انتخاب مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک، مراحل بسیار آسان این روش در کوتاه ترین زمان است.

  • انتخاب ملک
  • کارشناسی ملک توسط کارشناس شهرداری
  • پرداخت ودیعه به فروشنده
  • واریز الباقی پول در روز انتقال سند به حساب فروشنده
  • گرفتن وقت مصاحبه از اداره مهاجرت ترکیه و ارائه مدارک مورد نیاز
  • مدارک لازم برای مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک
  • اصل پاسپورت
  • تاپو (سند ملک)
  • 6 قطعه عکس
  • بیمه درمانی
  • رسید پرداخت پول خاک

هزینه مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

بیشترین بخش از هزینه مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک را، پرداخت قیمت ملک و انتقال سند تشکیل داده است.

  • تاییدیه محضری پاسپورت: 200 لیر
  • انتقال سند به نام خریدار: 2 تا 3% مبلغ ملک
  • عوارض شهرداری : 2 تا 3 % مبلغ کلی ملک
  • بیمه سلامت: 300 تا 800 لیر
  • پول خاک : 80 دلار+ 89 لیر به ازای هر نفر

برای رسیدن به نتیجه مطلوب، عاقلانه ترین کار قبل از شروع پروسه مهاجرت، مشاوره با متخصصان خبره امور مهاجرتی است. انتخاب روش مهاجرتی کاملاً به هدف شما در ترکیه و بودجه شما بستگی دارد و برای هر فرد متفاوت است. کارشناسان مجموعه گروه املاک و مستغلات زِن گروپ همواره آماده کمک و راهنمایی به متقاضیان مهاجرت به ترکیه هستند.

 

چنانچه قصد مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک را دارید، همین الان با زِن گروپ تماس بگیرید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.