فروش کراس‌اوور لوکس فونیکس تیگو ۸ پرو در بازار ایران آغاز شد: قیمت ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان! مدرن و زیبا، اما آیا واقعا قیمت متناسب با برند و کیفیت خودرو است؟!

۱.۷۵ میلیارد تومان برای یک خودروی شاسی بلند مونتاژی ایران

2

دیروز، شرکت مدیران خودرو به طور رسمی کراس‌اوور جدید خود Tiggo 8 Pro را با برند فونیکس (Fownix) رونمایی کرد و جزئیات شرایط خرید، زمان عرضه و قیمت را منتشر ساخت.

خودروی تیگو ۸ پرو در بازارهای جهانی با برند «چری» عرضه می‌شود ولی در ایران تحت برند تازه تاسیس «فونیکس» مدیران خودرو که متعلق به خودروهای لوکس این شرکت است؛ عرضه خواهد شد.

فونیکس تیگو ۸ پرو از امروز یک‌شنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰ در نمایندگی‌های مدیران خودرو به قیمت ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، این قیمت برای یک کراس‌اوور چینی زیاد و نامعقول است. در بازار، تصور می‌شود قیمت این خودرو نهایتا ۱.۵ میلیارد تومان است.

مدیران خودرو می‌گوید این کراس‌اوور را ۷ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر گارانتی می‌کند و ۵ سال یا ۱۰ نوبت، سرویس دوره‌ای رایگان دارد. این کراس‌اوور لوکس ۷ نفره در کارخانه منطقه تجاری ارگ جدید مونتاژ می‌شود. چری برای ۱۷ سال پیاپی بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو در چین بوده و در این مدت بیش از ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو را به ۸۰ کشور جهان صادر کرده است.

تیگو ۸ یکی از خودروهای معروف و مهم برند چری است که به کشورهای بسیاری از جمله روسیه، عربستان، شیلی، اوکراین و ایران صادر شده و محبوبیت بسیار بالایی دارد.

طراحی تیگو ۸ پرو

تیگو ۸ پرو یکی از زیباترین خودروهای برند چری و یکی از لوکس‌ترین کراس‌اوورهای چینی است که سراغ داریم. زبان طراحی این خودرو Life In Motion بود و از طراحی جلو پنجره الماسی شکل با خطوط مشبک و ماترسی بهره می‌برد. این خودرو با طول ۴۷۲۲ میلی‌متر و عرض ۱۸۶۰ میلی‌متر در ارتفاع ۱۷۴۵ میلی‌متر، یکی از کراس‌اوورهای اندازه متوسط بازار محسوب می‌شود. اندازه این خودرو در حد هیوندای سانتافه و کیا سورنتو است.

در جلو مجموعه‌ای از چراغ‌های کریستالی LED، چراغ‌های راهنمای دینامیک و چراغ‌های دی لایت تیغه‌ای را شاهد هستیم که هم نوردهی بسیار عالی فراهم می‌کنند و هم طراحی ظاهری جذاب و به شکل J دارند.

در عقب، چراغ‌های کریستالی تمام LED خودنمایی می‌کنند و مجزا از یکدیگر طراحی شدند. همین‌طور، یک اسپویلر هم‌رنگ بدنه و در جهت شیب رو به بالا و سمت سقف طراحی شده است که به آیرودینامیک بهتر بدنه نیز کمک می‌کند.

به طور کلی، ظاهر تیگو ۸ پرو هم زیبا و هم اسپورت‌تر از تیگو ۷ پرو است و از رینگ‌های ۱۸ اینچی با طراحی جذاب برخوردار است. بعید است مشتری از طراحی ظاهری این خودرو ناراضی باشد.

ظرفیت این خودرو ۷ نفره است و از سه ردیف صندلی بهره‌مند است که برای نشستن ۵ نفر بزرگ‌سال و ۲ نفر خردسال کافی است. اگر بخواهید از فضای صندوق عقب بزرگی استفاده کنید؛ بهتر است دو صندلی پشتی را بردارید و بهتر باشد بگوییم برای مسافرت‌های طولانی همان کراس‌اوور ۵ سرنشین است.

مشخصات فنی تیگو ۸ پرو

تیگو ۸ پرو با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ و قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متری وارد بازار ایران می‌شود. یک جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه دارد که قدرت را به چرخ‌های جلو می‌دهد و می‌تواند شتابی از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ۸.۹ ثانیه بگیرد که برای یک کراس‌اوور خانگی، عالی محسوب می‌شود و از بسیاری رقبای مشابه بهتر است.

البته، گفته می‌شود به‌زودی مدل پیشرفته‌تر این خودرو با موتور توربوشارژ ۲ لیتری و ۲۵۴ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن متری روانه بازار می‌شود که باز هم یک گیربکس ۷ سرعته دارد ولی قدرت را به چهار چرخ خودرو می‌دهد.

تیگو ۸ پرو از فناوری تزریق مستقیم سوخت بهره‌مند است و حتما باید در آن بنزین با کیفیتی زده شود.

داخل کابین و امکانات تیگو ۸ پرو

طراحی داخل کابین کاملا مینیمالیستی ولی با کلی کلید و آپشن است. از روکش چرم استفاده شده و در دو رنگ عرضه می‌شود. یک صفحه‌نمایش بزرگ و یکپارچه در وسط داشبورد قرار دارد که تا پشت فرمان امتداد پیدا می‌کند و شامل جلوآمپر دیجیتالی، سیستم سرگرمی و اطلاعات می‌شود.

در بخش زیرین داشبورد و وسط یک صفحه لمسی ۸ اینچ سوار شده که برای کنترل دما و تهویه هوا است. طراحی داخل کابین تیگو ۸ پرو نیز مانند نمای بیرونی، لوکس و مدرن و زیبا است و حس خوبی به راننده و سرنشین‌ها القا می‌کند.

چه انتظاراتی از یک خودروی ۱.۷۵ میلیارد دلاری دارید؟ قطعا چیزی فراتر از کراس‌اوورهایی که پیش‌تر در ایران مونتاژ شدند. برخی از امکانات رفاهی و ایمنی تیگو ۸ پرو برای اولین بار روی یک خودروی مونتاژ داخلی مشاهده می‌شوند.

بسیاری از آپشن‌هایی که از یک خودروی مدرن انتظار دارید را اینجا داریم. از جمله ورود بدون کلید، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم کنترل صوتی با امکان فرمان صوتی، شارژر بدون سیم، سیستم تهویه دو کاناله اتوماتیک در جلو، شش کیسه هوای ده نقطه‌ای، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل هوشمند، رانندگی خودکار در ترافیک، رانندگی خودران سطح 3، سامانه پیشگیری از تصادف، نور بالای خودکار، سردکن و گرم کن صندلی‌های جلو، سیستم صوتی سونی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سامانه پاکسازی هوا، سنسور نور و باران، رادار خطی، رادار نقطه کور، تنظیم حالت رانندگی و سامانه کنترل حرکت در سربالایی!

خودران سطح ۳ برای اولین بار در یک خودروی مونتاژ ایران مشاهده می‌شود. این سیستم از رادار خطی، رادار نقطه کور و کروز کنترل تطبیقی استفاده می‌کند و با سیستم مدیریت حرکت در ترافیک هماهنگ عمل می‌کند تا حرکت خودروی شما با حرکت خودروی جلویی هماهنگ باشد.

همان‌طور که اشاره کردیم، فروش ویژه تیگو ۸ پرو با قیمت ۱.۷۵ میلیارد تومان از امروز ۲۶ دی ماه آغاز شده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…

مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی که برخی از آنها کمتر دیده شده‌اند و ما را به اندیشه در مورد تاریخ…

عکس‌های تاریخی خلاصه عجیب یک دوران هستند. همه چیز از کیفیت عکس، کادربندی، لباس، ساختمان‌های پیرامون، غذایی که صرف می‌شود، حالت چهره، برشی از یک زمان و مکان است که برای بینندگان بعدی نکته‌های دارند.برخی ازعکس‌های این مجموعه را قبلا…

سلبریتی‌ها اگر کاری عادی داشتند – پاسخ‌های تصویری میدجرنی

چه می‌شد اگر یک هنرپیشه نامدار در سنی طلایی امکان جذب شدن در رشته بازیگری را پیدا نمی‌کرد یا بحرانی خانوادگی او را وادار به سال‌ها کار عادی می‌کرد. چه می‌شد اگر نخستین کسانی که تست بازیگری از او می‌گرفتند، به کلی مایوس و دلسردش می‌کردند.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. محمد می گوید

    با دلار 27 هزار تومانی امروز میشه 65 هزار دلار

    سوال این هست امروزه در سطح دنیا با 65 هزار دلار چه کراس‌اوورهای میشه خرید ؟

    1. حسین می گوید

      افرادی با طرز تفکر شما هستند،که جامعه رو به این روز انداختند و مردم بدبخت با جور این کج سلیقگی شما رو بکشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.