برش و حکاکی لیزری فلزات چگونه است؟

0

رپورتاژ

حکاکی لیزری فلزات با دستگاه لیزر

در دنیای امروز حک کردن لوگو و آرم روی انواع تجهیزات و ابزار آلات امری مهم تلقی می شود چرا که حک بودن آن ها نشان از اصل بودن جنس می باشد. این برش ها و حکاکی ها توسط دستگاه لیزر انجام می شود. از دیگر مزیت های برش لیزری فلزات تاثیر گذار تر بودن آن است.

اگر می خواهید روی انواع مواد مختلف برش های فلزی داشته باشید می توانید از دستگاه لیزر استفاده کنید. دستگاه های لیزری قابلیت این را دارند که برش های کم عمقی که در حد چند صدم میلی متر است روی انواع فلزات و هم چنین آلیاژ های فلزی ایجاد کنند. نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که از این دستگاه در صنایع گوناگون از جمله صنایع طلاسازی، خودروسازی ، ماشین افزار و … مورد استفاده قرار می گیرد.

چرا دستگاه حکاکی لیزری در صنعت از محبوبیت ویژه ای برخوردار است؟

نکته ی قابل توجه این است دستگاه های لیزری که برش می زنند و یا حک می کنند به محدوده ی فلزات مربوط نمی شود و قابلیت این را دارند محصولات دیگری را نیز برش بزنند. علت محبوبیت این دستگاه های لیزری در میان صنعتگران این است که مزیت های بیشتری نسبت به سایر تکنولوژی ها مخصوصا تکنولوژی های قدیمی تر دارند. متداول ترین کاربرد دستگاه های لیزری برش زنی و حکاکی می باشد.

پرتو لیزر را جهت برش زنی و حک کردن قسمتی از سطح متریال استفاده می کنند که در نهایت طرح، آرم یا لوگوی موردنظر روی محصولات حک می شود. از دیگر مزیت های دستگاه لیزری عدم سایش میان تجهیزاتش می باشد و علت آن هم این است که میان دستگاه ها هیچ گونه ماشینی وجود ندارد که باعث فرسوده شدن و خراب شدن سایر قطعات شود.

لازم به ذکر این نکته نیز هست که دستگاه های لیزری دقت بالاتری دارند و اگر طرح های پیچیده تر دارید نیز می توانید توسط آن ها حک کنید. یک صنعتگر هنگام خرید ابزار به مزیت ها ی دستگاه توجه می کند. از عوامل مهمی که روی نظر صنعتگران تاثیر بخصوصی دارد، سرعت، کیفیت و عدم محدودیت در جنس محصولات است که تمامی این ها را دستگاه لیزری در بر می گیرد.

لیزر فیبر در حکاکی لیزری

یکی از آن دسته تکنولوژی های جدید که تاثیرات مثبتی در برش زنی لیزری داشته است. یکی از معایب آن ها کیفیت پایین است. این نوع لیزر ها می توانند حکاکی عمیقی داشته باشند اما کیفیتشان بسیار کم باشد.

در هنگام خرید انواع دستگاه لیزری باید به چه مواردی توجه کرد؟

 نیاز سنجی دستگاه لیزری

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید آن است که آگاه باشید توسط دستگاه برش لیزری چه موادی را در چه ابعادی قصد دارید برش بزنید.

کیفیت دستگاه برش لیزری

دومین نکته قبل از خرید کیفیت قطعات موجود در دستگاه برش لیزری است که اهمیت بسیار والایی دارد. لازم به ذکر است نوع آن ها از جمله میزان ثابت یا آسانسوری مورد بررسی قرار دهید.

قبل از خرید حتما از مشاوره با افراد خبره بهره مند شوید تا بهترین خرید را داشته باشید
توجه کردن به خدمات را نیز از یاد نبرید. در دستگاه های حکاکی لیزری خدمات پس از فروش اهمیت ویژه ای دارد.

قیمت انواع دستگاه حکاکی

از مهم ترین فاکتور های خرید دستگاه حکاکی لیزری قیمت آن ها می باشد که در برخی مکان ها آن را ارزان و در برخی مکان ها آن را ارزان می توان یافت. لازم به ذکر این نکته است که علت ارزانی را جویا شوید و سپس خریداری نمایید.

قیمت دستگاه حکاکی روی فلزات

هنگامی که دستگاه ها ی حکاکی را می سازند به دو فاکتور قدرت و توانایی این دستگاه توجه بسیاری می کنند که روی چه سطوحی با چه درجه سختی می تواند حکاکی کند. البته ناگفته نماند که انرژی و نیروی لازم برای حکاکی روی چوب با حکاکی روی فلز متفاوت است.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید دستگاه حکاکی لیزری چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ به صورت کلی این دستگاه ها باید قدرت بالا، حمل آسان، لرزش بسیار کم و مصرف انرژی پایین داشته باشد. هم چنین برش زنی و حکاکی با کیفیتی را نیز انجام دهد.

چه عواملی بر قیمت دستگاه حکاکی تاثیر گذار است؟

تمامی ویژگی هایی که یک دستگاه حکاکی بر روی قیمت آن ها تاثیر مستقیم دارد. دو فاکتور قدرت و مصرف انرژی ماکزیمم تاثیر را در قیمت گذاری روی انواع دستگاه حکاکی لیزری دارند. هر چقدر مصرف انرژی کمتر باشد و قدرت دستگاه بالاتر باشد قیمت دستگاه حکاکی لیزری بیشتر است.

برخی از صنعتگران ارزان بودن دستگاه را مدنظر خود قرار می دهند و کیفیت را فدای قیمت می کنند که کار درستی نیست. در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

قیمت بر اساس نیاز کارفرما

رنج قیمت های دستگاه ها ی حکاکی متفاوت است و مطابق با خواسته های کارفرما می توان دستگاه هایی را به کارفرما معرفی کرد. نکته ی دیگر آن است که دستگاه ها می توانند در سایز ها و وزن های مختلف باشند. بسته به نیاز مشتری باید بهترین دستگاه حکاکی را به آن ها معرفی کرد. اگر کارفرمایی قصد خرید دستگاه حکاکی لیزری دستی را داشته باشد، طبیعتا باید دستگاه سبک باشد که بتواند راحت از آن استفاده کند.

نکته ی دیگری که حائز اهمیت است و ممکن است ازچشم همگان دور افتاده باشد ارتفاع قطعه ای است برش زنی روی آن انجام می گیرد. هر چقدر میزان ارتفاع بیشتر باشد حجم دستگاه بیشتر می شود.

اگر تمایل دارید قیمت دستگاه حکاکی لیزری را بدانید، میانگین قیمت آن از 14 میلیون تومان آغاز می شود و تا 100 میلیون تومان ادامه دارد. البته بر همگان روشن است که بالاترین قیمت ویژگی های خاص و منحصر به فردی را داراست.

دستگاه حک لیزری

فاکتور قیمت و پشتیبانی برای کارفریان در هنگام خرید دستگاه حک لیزری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. توان دستگاه و قابل تغییر دادن آن نیز مورد توجه بسیاری از افراد می باشد چرا که برای حکاکی متریال مختلف توان و قدرت های مختلفی نیاز است. لازم به ذکر است میز ثابت یا برقی بودن نیز در قیمت دستگاه حک لیزری تاثیر گذار است.

منبع: پارسا لیزر https://www.parsalaser.com

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.