شاید دلیل استخدام نشدن شما یکی از این 6 مورد باشد (و نحوه رفع آن‌ها)

اگر برای استخدام در چند شرکت اقدام کرده‌اید و جواب منفی گرفته‌اید؛ شاید چند کار را اشتباه انجام می‌دهید و باید ببینید مشکل کجا است و چگونه حل می‌شود

0

شکار یک شغل می‌تواند بازی با اعداد باشد یا اینکه شانس را دخیل بدانید ولی داشتن استراتژی می‌تواند موفقیت بیشتری را رقم بزند. اگر کورکورانه هدف‌گذاری کنید؛ متوجه می‌شوید که مرتبا شکست خورده و رد می‌شوید و بدتر از آن، افسرده و ناامید خواهید شد.

پس، بهتر است به جای اینکه گوشه‌ای انتخاب کرده و در انزوا به سر ببرید یا اینکه بی‌هدف، دور دیگری از ارسال رزومه برای یافتن شغل و استخدام شدن را شروع کنید؛ یک قدم به عقب برگردید و دلایل واقعی استخدام نشدن خود را بررسی کنید و دست به عیب‌یابی بزنید. به این ترتیب، می‌توانید کیفیت (نه کمیت) برنامه‌های خود را بهبود ببخشید و شانس خود برای یافتن شغلی که دوست دارید را افزایش دهید.

در این مطلب، می‌خواهیم ۶ دلیل را بررسی کنیم که احتمالا همان دلایل عدم استخدام شما هستند. بعد، می‌خواهیم روش‌های رفع آن‌ها را یاد دهیم:

۱- دارای صلاحیت بیش از حد هستید

اگر هیچ شرکتی با شما تماس نمی‌گیرد؛ شاید برای شغل‌هایی که اقدام کردید؛ بیش از حد صلاحیت دارید. شرکت‌ها به دنبال یک تناسب نزدیک میان نیازها و صلاحیت‌ها هستند؛ به این معنی که آن‌ها کارمندی می‌خواهند که تا حد ممکن نیازهای آن‌ها را برآورده کند؛ نه بیشتر و نه کمتر!

برخی از مشاغل، به ویژه آن‌هایی که زمینه‌های تخصصی دارند؛ نیاز به یک سری گواهی‌نامه‌ها دارند. استخدام‌کنندگان، این صلاحیت‌ها را در همان ابتدای کار بررسی می‌کنند. صلاحیت بیش از حد برای یک شغل می‌تواند پرچم قرمز را برای اکثر شرکت‌ها بالا ببرد.

آن‌ها احساس می‌کنند که شاید شما را استخدام کنند ولی خیلی زود شما احساس خواهید کرد که کار برایتان سطح پایین است و در مدت کوتاهی کار را ترک کنید. فرآیند استخدام برای شرکت‌ها زمان‌بر و پر هزینه است و ان‌ها اصلا دوست ندارند که استخدام‌های کوتاه مدت داشته باشند.

برای افزایش شانس استخدام خود، مهارت‌های موجود در رزومه خود را با شغلی که برایش درخواست دادید؛ مطابقت دهید. نشان دهید که مایل به انجام وظایف مورد نیاز هستید؛ حتی اگر پیچیدگی‌های کمتری نسبت به شغلی قبلی دارد.

۲- رزومه شما موثر و چشم‌گیر نیست

استخدام‌کنندگان در هنگام بررسی نامزدهای یک شغل، باید رزومه‌های زیادی را بررسی کنند. اگر رزومه شما به اندازه کافی موثر، گیرا، چشم‌گیر و جالب نباشد؛ سریعا رد می‌شود. اگر رزومه شما مطابق با الزامات شغلی مورد نیاز نباشد؛ می‌توانید انتظار نتیجه مشابهی داشته باشید.

چه باید کرد؟ شما باید چندین رزومه برای موقعیت‌های شغی مختلف تنظیم کنید. به عنوان مثال، باید برای تقاضای استخدام در یک شغل استراتژی محتوا یک رزومه و نامه درخواست داشته باشید و برای شغل مدیریت محصول یک رزومه و نامه درخواست دیگر تهیه کنید. از عناوین و کلمات کلیدی مناسب در هر رزومه استفاده کنید و سعی کنید روی تجربه و استعداد و دستاورد مورد علاقه خود تمرکز کنید.

هر فردی که رزومه شما را می‌خواند؛ باید نحوه واجد شرایط بودن شما برای آن موقعیت شغلی را درک کند تا بتوانید شانس خود برای دریافت پاسخ تماس و پیشنهاد شغلی را افزایش دهید.

۳- رزومه شما به خوبی برای ATS تنظیم نشده است

اگر همه کارها را برای بهینه‌سازی رزومه خود انجام داده‌اید ولی هنوز پاسخی دریافت نمی‌کنید؛ شاید یک کار دیگر وجود دارد و آن تنظیم رزومه مطابق نرم‌افزارهای سیستم پیگیری متقاضی (application tracking system) یا ATS است.

ATS یک نرم‌افزار کامپیوتری که رزومه‌ها را برای واجد شرایط بودن براساس معیارهای استخدام‌کننده بررسی و اسکن می‌کند. ATS یک ربات است و نه یک انسان و طوری برنامه‌نویسی شده است که رزومه‌های حاوی کلمات کلیدی خاصی را بررسی و تایید کند.

اگر رزومه شما توسط ATS غیر قابل خواندن باشد یا فاقد کلمات کلید لازم باشد؛ به سادگی رد شده و دور ریخته می‌شود. با توجه به حجم بالای متقاضیان، اکثر پرتال‌های درخواست کار آنلاین از ATS استفاده می‌کنند.

برای اینکه مطمئن شوید یک ATS رزومه شما را به درستی اسکن می‌کند؛ مراحل زیر را دنبال کنید:

از طراحی‌های فانتزی اجتناب کنید: از جداول، گرافیک‌ها، بولت‌های غیر استاندارد، ستون‌های غیر عادی و المان‌های دیگر فانتزی اجتناب کنید. جداول به داوطلبان این امکان را می‌دهد اطلاعات زیادی در رزومه خود قرار دهند و در حین حال فضای زیادی اشغال نکنند؛ بنابراین استفاده از آن‌ها غیر عادی نیست. اما اکثر برنامه‌های ATS در تجزیه و تحلیل اطلاعات درون جداول‌ها مشکل دارند و برای آن‌ها اطلاعات کل بخش‌ها به هم ریخته یا کاملا ناخوانا باشد.

از کلمات کلیدی در زمینه مناسب استفاده کنید: شرکت‌ها، افراد متقاضی را براساس کلمات کلیدی و عناوین خاص مرتبط با هر رده شغلی ردیابی می‌کنند. بنابراین، باید در رزومه خود از کلمات کلیدی و تجربیاتی استفاده کنید که دقیقا مورد هدف یک برنامه ATS برای شغل مورد نظر است.

از عناوین معمولی برای بخش‌های خود استفاده کنید: به جای عناوینی مانند «جاهایی که کار کردم» یا «دانشگاه‌هایی که حضور داشتم»؛ از عبارت‌های روان‌تر و معمولی‌تری مانند «تجربه» و «آموزش» برای سرفصل‌های رزومه خود استفاده کنید.

۴- مهارت‌های مصاحبه شما به اندازه مهارت‌های کاری شما نیست

استخدام کنندگان، ابتدا از طریق رزومه با شما آشنا می‌شوند ولی در اولین مصاحبه بررسی می‌کنند که آیا همانی هستید که روی کاغذ ادعا کردید. اولین مصاحبه، چیزهای زیادی درباره شما فاش می‌کند. از جمله اینکه شما چقدر خوب ارتباط برقرار می‌کنید؛ چقدر انتقادی فکر می‌کنید و چقدر حرفه‌ای هستید و ویژگی‌های شخصیتی منحصربه‌فردی دارید.

در دنیای امروز، شخصیت‌های یک داوطلب به اندازه صلاحیت‌های کاری و فنی و تجربه آن‌ها اهمیت دارد. شرکت‌ها می‌خواهند ارزش‌های اصلی متقاضیان، پاسخ به فشارها و چالش‌ها و حتی نحوه برخورد آن‌ها با همکاران را بدانند. به همین دلیل است که مصاحبه‌های رفتاری بسیار محبوب شدند. شما نمی‌خواهید فردی باشید که نمی‌تواند زبان بدن خود را مدیریت کند؛ با دیگران ارتباط‌گیری کند یا اینکه با یک تیم همراه شود. نداشتن این چیزها باعث عدم موفقیت شما در استخدام می‌شود.

برای موفق شدن در یک مصاحبه شغلی، باید آگاهانه مهارت‌هایی مانند گوش کردن فعال، تماس و ارتباط چشمی، استفاده از زبان بدن، همدلی، صحبت‌های کوتاه و داستان‌سرایی را تقویت کنید. بسیاری از این مهارت‌ها را می‌توان به سادگی با آگاهی از آن‌ها و تمرین آگاهانه آن‌ها بهبود بخشید.

در گام بعدی، باید یاد بگیرید چه جواب‌هایی بدهید و پاسخ‌های شما خلاقانه‌تر و حرفه‌ای‌تر باشند. هنوز گفت‌وگوهای یک استخدام حالت سنتی دارند تا بتوانند درک درستی از ذهن افراد داوطلب به دست بیاورند. بنابراین، شما باید تلاش کنید پاسخ‌هایی درست و کامل ولی هوشمندانه‌تر و خلاقانه‌تر بدهید.

۵- درباره شرکتی که می‌خواهید در آن استخدام شوید، تحقیق نکرده‌اید

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند بر جست‌وجوی استخدامی شما تاثیرگذار باشد؛ عدم تحقیق کافی درباره شرکت و شغل مورد نظرتان است. در طول مصاحبه، بسیاری از کارفرمایان برای ارزیابی دانش و اطلاعات نامزد از شرکت و شغل‌ها، سوالاتی را مطرح می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند بدانند که یک کارمند بالقوه می‌تواند وظایف خود را انجام دهد و واقعا علاقه‌مند کار در این مجموعه هست؟

داشتن دانش درباره یک شرکت، یکی از روش‌های نشان‌دهنده علاقه‌مندی شما است. شما فکر می‌کنید بعید است به خاطر ندانستن نام مدیرعامل شرکت، شما را استخدام نکنند ولی برای کارفرمایان مهم است چقدر درباره شرکت‌شان اطلاعات دارید.

پلتفرم‌های مختلفی برای تحقیق درباره یک شرکت، پیش از مصاحبه وجود دارد. می‌توانید به صفحه لینکدین آن شرکت بروید؛ وارد وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی آن‌ها شوید و درباره محصولات و خدمات شرکت تحقیق کنید. گوگل هم مانند همیشه یک ابزار قدیمی برای یافتن اطلاعات درباره یک شرکت و حوزه کاری آن است. می‌توانید با اهداف و مقاصد آن‌ها آشنا شوید و خودتان را برای بحث و گفت‌وگو و دادن ایده به آن‌ها آماده کنید.

۶- شبکه‌های اجتماعی شما به هم ریخته است

می‌گویند اینترنت هرگز فراموش نمی‌کند و این واقعیت دارد. امروزه، شرکت‌ها به سادگی می‌توانند به وب‌سایت‌ها، پیج لینکدین و اینستاگرام و فیسبوک و توییتر افراد دسترسی پیدا کنند و از طریق شبکه‌های اجتماعی، اطلاعات بیشتری درباره آن‌ها کسب کنند.

داشتن  شبکه‌های اجتماعی به هم ریخته و غیر منسجم و دارای محتوای غیرحرفه‌ای می‌تواند شغل آینده شما را به خطر بیندازد. استخدام‌کنندگان سعی می‌کنند شایستگی شما برای یک شغل را براساس شخصیت و فعالیت‌های آنلاین شما ارزیابی کنند.

اگر روی صفحه‌های اجتماعی خود، محتوای نامناسب دارید؛ باید آن‌ها را پاک‌سازی کنید و در عوض اطلاعات و محتوایی قرار دهید که دقیقا شخصیت واقعی شما را نشان می‌دهد و به جست‌وجو برای یک شغل مناسب کمک خواهد کرد.

رویکرد خود را اصلاح کنید

شکار یک شغل، فرآیند ظریف و پیچیده‌ای است. برای یافتن یک شغل خوب باید مقداری حرفه‌ای باشید و آماده حضور در یک رقابت سخت با صدها نفر دیگر شوید. باید به مرور، سعی کنید خطاها و اشتباهات غیرحرفه‌ای خود را اصلاح کنید و از رزومه تا مصاحبه و مهارت‌های فردی و کاری، هر روز بهتر و پیشرفته‌تر باشند.

ممکن است مدتی طول بکشد تا شغل مورد نظر خود را به دست بیاورید. بهتر است در طول این جست‌وجو، روی شغل آینده و انگیزه و ترفندهای موفقیت‌آمیز دیگر تمرکز کنید و به این محدود نشوید که هر روز روزمه خود را برای چندین شرکت بفرستید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سازه‌ها و چیزهایی که حس مگالوفوبیای ما را به شدت تحریک می‌کنند – گالری عکس

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه "مگالوفوبیا" از ترکیب دو کلمه یونانی "مگالو" به معنای بزرگ  و "فوبیا" که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.افراد مبتلا به…

Fotomat: یادآوری غرفه‌های پردازش عکس دهه 1980 آمریکا که با خودرو از کنار آنها می‌گذشتند و فیلم‌…

در دوران قبل از عکاسی دیجیتال و آپلود آسان عکس‌ها (در این دومی شک دارم که فعلا در ایران ساده باشد!)، یک راه حل جذاب و نوآورانه برای ظاهر کردن فیلم‌های آنالوگ وجود داشت:  Fotomat.در طول دهه 1980، این غرفه‌های پردازش عکس در سراسر آمریکا،…

داستان گنبد بتنی در جزایر مارشال که پر از زباله‌های مرگبار هسته‌ای است

یک گنبد بتنی یا اصطلاحا Runit Dome بین سال‌های 1977 و 1980 به منظور مهار زباله‌های رادیواکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای جنگ سرد آمریکا ساخته شد. اما شروع به ترک خوردن کرده است.جزایر مارشال یک کشور جزیره‌ای زیبا است که در اقیانوس آرام…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…

با این تصاویر کارت پستال خیلی قدیمی در دهه ۱۹۰۰ آمریکایی‌ها، تصور خود از ۱۰۰ سال بعد را نشان داده…

مجموعه‌ای جذاب از کارت پستال‌های عجیب و غریب و در عین حال جذاب از استیون آر. شوک، دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که در دهه ۱۹۰۰ تصور شده است و نشان می‌دهند که چگونه شهر‌ها، شهرک‌ها و دهکده‌ها در سراسر ایالات متحده ممکن است طی ۱۰۰ سال آینده…

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…
منبع makeuseof
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5