۶ نشانه که می‌گویند شما در شغل اشتباهی هستید

سوالاتی که باید از خودتان درباره شغل فعلی و چشم‌انداز شغلی آینده بپرسید

0

دو سال گذشته برای بسیاری از افراد، دوره‌ای با افزایش درون‌گرایی بوده است. بسیاری از ما در سراسر جهان، تحت فشار قرار گرفتیم تا بایستیم و واقعا به آن‌چه که از زندگی می‌خواهیم؛ فکر کنیم.

مشاغلی که در آن‌ها کار می‌کنیم؛ بخش بزرگی از این زندگی را تشکیل می‌دهند. اگر نگران هستید شاید شغل اشتباهی داشته باشید؛ به ما اجازه بدهید تا به شما کمک کنیم نگاه دقیق‌تری به آن داشته باشد.

ما با پروفسور «مارگارت آنه کارتر» از کالج روان‌شناسی کاربردی استرالیا صحبت کردیم. او گفت: «برای اکثر ما، یک شغل یک سفر چند دهه‌ای است که پیچ و خم‌های زیادی را دنبال می‌کند.»

او اشاره می‌کند در حالی‌که بسیاری از ما مجبوریم می‌شویم در نقش‌هایی قرار بگیریم که شاید دوست نداشته باشیم یا در طول دوران حرفه‌ای کار خود، برای آن ساخته نشده‌ایم؛ «هدف کلیدی این است که در درازمدت به وضعیت رضایت‌بخشی برسیم و خروجی مثبتی از کارمان داشته باشیم؛ نه اینکه بیشتر اوقات ناراضی باشیم!»

برای رسیدن به این هدف، باید دنبال چیزهایی برویم که ما را خوشحال می‌کنند و باعث احساس رضایت ما می‌شوند. آیا ارزش‌های ما با کاری که هر روز انجام می‌دهیم؛ مطابقت دارند؟ کارت به طور خلاصه می‌گوید: «آیا شغل من با خود واقعی من مطابقت دارد؟»

مطالعات نشان می‌دهند داشتن شغلی که برای شما رضایت‌بخش باشد؛ به طور قابل توجهی باعث افزایش سطح شادی شما می‌شود. هر فردی باید روزی و در نقطه‌ای از مسیر کاری خود، تامل کرده و این سوال را از خودش بپرسد.

بنابراین، چه نشانه‌هایی وجود دارد که بگویند شما در شغلی اشتباهی مشغول به کار هستید؟ پروفسور کارتر به این ۶ نشانه اشاره کردند:

اگر دلیل مشخصی ندارید؛ شما در شغل اشتباهی هستید

مطمئنا، تعداد کمی از ما صبح روز شنبه از خواب بیدار می‌شوند و داد می‌زنند: «من خوشحالم که امروز سر کار می‌روم!»

اما اگر واقع‌بینانه به موقعیت خود نگاه کنید و هیچ دلیل یا ارزشی برای رفتن سر کار پیدا نمی‌کنید یا کارتان برایتان هیچ ارزشی ندارد؛ یک نشانه بزرگ است.

آیا از شما پرسیده شود «چه فایده‌ای دارد؟» می‌توانید پاسخ دهید چرا هر روز صبح از خواب بیدار می‌شوید تا به سر کار بروید؟ غیر از حقوق و فراتر از آن، دارای یک حس، هدف و معنای روشن درباره کارتان هستید؟ اگر جواب منفی است؛ احتمالا در شغل اشتباهی هستید.

آیا شما فاقد هدف هستید؟

ممکن است همه افراد دارای هدف نباشند و هدف‌گذاری به طور طبیعی برای همه اتفاق نیفتد ولی همچنان بخش مهمی از توسعه فردی و حتی بهره‌وری است.

پروفسور کارتر می‌گوید: «اگر در تلاش برای شناسایی اهداف کوتاه مدت تا میان مدت هستید؛ ممکن است به این دلیل باشد که واقعا چشم‌اندازی از شغل خود برای آینده نمی‌بینید. اگر شغل شما واقعا با شخصیت خودتان همسو باشد؛ به طور کاملا طبیعی شما هدف‌های ایده‌آلی در حال و آینده خواهید داشت.»

آیا احساس کمبود علاقه و الهام دارید؟

واقعا چقدر به نقش خود متعهد هستید؟ کارتر می‌گوید: «اگر می‌بینید دائما در حال رویاپردازی یا شمارش معکوس هستید و به هنر تعلل در محل کار (حتی زمانی که فوق‌العاده مشغول هستید) و به حداکثر رساندن روزهای بیماری، متوسل می‌شوید؛ نشانه بزرگی از قرار گرفتن در شغلی اشتباهی است.»

اگر تمام روز مشغول کارتان هستید و این کار در شما سطحی از علاقه و غرور ایجاد می‌کند؛ یعنی شغلی مناسب با خودتان انتخاب کردید و برعکس اگر فقط سعی می‌کنید خودتان را مشغول کار نشان دهید ولی احساس کمبود علاقه و انگیزه دارید؛ شغل اشتباهی انتخاب کردید.

آیا شغل‌تان شما را خوشحال نمی‌کند؟

کارتر می‌گوید وقتی شغل‌ها درست باشند؛ نباید به طور مداوم شما را ناراضی کنند.

در هر شغلی، روزها و هفته‌های بدی وجود دارد ولی در کل شغل شما نباید شبیه سیاه‌چاله‌ای باشد که شادی شما را می‌خشکاند.

«اگر اغلب خود را بداخلاق، بی صبر، مضطرب و بی‌حال می‌بینید؛ این می‌تواند ایده عاقلانه‌ای برای گشتن به دنبال شغل دیگری باشد. این امر به‌ویژه زمانی اتفاق می‌افتد که ناراحتی حاصل از کار در رفاه و زندگی شخصی شما نیز ورود کند.»

شغل اشتباهی می‌تواند شادی شما را تخلیه کند.

آیا احساس کامل نبودن می‌کنید؟

هر چقدر هم در کارتان عالی باشید؛ اگر آن را کامل نمی‌بینید؛ ادامه آن فایده ندارد.

کاتر توضیح می‌دهد: «شاید احساس کنید خودتان را ارزان می‌فروشید و به پتانسیل‌های خود دست پیدا نمی‌کنید. ممکن است باور داشته باشید نقاط قوت یا استعدادهایی که دارید به هدر می‌روند و در نتیجه احساس ناامیدی و نارضایتی کنید.»

آیا ارتباطی با خودتان ندارید؟

همه با محیط‌های کاری خود سازگار می‌شویم و بسته به شغل خود از استانداردها و انتظارات متفاوتی پیروی می‌کنیم. به طور کلی، اصول‌ها، ارزش‌ها، نیازها و خواسته‌های ما باید با کارمان نیز همسو باشد.

اگر یک روز کاری را آغاز کردید ولی متوجه شدید که شبیه خودتان نیستید یا با ارزش‌های اصلی و فرهنگ کاری‌تان مخالفت دارد؛ می‌تواند نشانه‌ای از بودن در شغل اشتباهی باشد.

در پایان، پروفسور کارتر گفت باید چند سوال زیر را از خود بپرسید؛ اگر نگران هستید که آیا در شغل اشتباهی قرار دارید:

  • واقعا من چه می‌خواهم؟
  • برای رسیدن به خواسته‌ام، چه کاری انجام می‌دهم؟
  • آیا کاری که من انجام می‌دهم؛ جواب می‌دهد یا خیر؟
  • چه چیزهایی برای رسیدن به خواسته‌ام می‌دانم یا باید بدانم؟
  • آیا کاری که انجام می‌دهم؛ من را برای به دست آوردن چیزی که می‌خواهم راضی می‌کند؟

او اضافه کرد مهم است هدف‌تان را در نظر بگیرید؛ نوع ارتباطی که با کار و محل کارتان دارید را در نظر بگیرید و اینکه چگونه این شغل می‌تواند به شما در رسیدن به ارزش‌های عمیق‌تر کمک‌تان کند.

به عنوان یک نقطه شروع، نوشتن اصول و ارزش‌های شخصی کلیدی و رتبه‌بندی آن‌ها به ترتیب اهمیت می‌تواند مفید باشد. سپس، در هنگام ارزیابی شغل فعلی خود یا هر چشم‌انداز شغلی آینده، به این اولویت‌ها و رتبه‌بندی‌ها به عنوان یک راهنما توجه کنید.

اگر شغلی دارای اصول و ارزش‌های پایین‌تر شما است؛ احتمالا بهترین گزینه برای شما نیست. از سوی دیگر، اگر شغلی دارای ارزش‌ها و اصول بالاتر شما باشد؛ احتمالا شغلی است که ارزش توجه جدی دارد.

 


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

سازه‌های و کارهای مهندسی کارا، زیبا و شگفت‌آور از سراسر دنیا

ساختن سازه مهندسی مسلما فقط به معنی ساختن چیزی کارا نیست. بلکه باید زیبایی سازه و تباین آن با محیط اطراف و ابعاد انسانی و فرهنگی آن در نظر گرفته شود. در ضمن امکان توسعه آن در آینده مد نظر قرار گیرد و همچنین چه بهتر که دوست‌دار محیط زیست…

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…
منبع work-wrong-job
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.