خدمات وصل سرم در منزل

0

رپورتاژ

در بسیاری از مواقع برای خدمت رسانی به فرد بیمار که سریع تر به شرایط عادی برگردد، باید شیوه ی مراقبت از بیمار را تغییر دهیم. خدمات پرستاری روشی بسیار هوشمند است که علاوه بر کاهش هزینه های دیگر، باعث می شود که به درستی از مریض مراقبت کنیم.  یکی از مهمترین خدماتی که برای این امر مناسب است، وصل سرم در منزل است. این کار نیاز به دقت و مهارت بالا دارد. ما در این مقاله قصد داریم که به این خدمت یعنی وصل سرم در منزل بپردازیم. با ما همراه باشید.

زمان مناسب برای وصل سرم در منزل

در این قسمت می خواهیم در خصوص زمان مناسب سرم تراپی در منزل صحبت کنیم. همانطور که می دانیم؛ کاربرد سرم در هنگامی است که، دکتر جهت رقیق نمودن دارو و نیز منتقل دادن آن به بدن بیمار تجویز می کند. این کار باید با تجویز پزشک صورت گیرد. پس برای وصل و تزریق سرمی که دکتر تجویز کرده، باید به مراکز درمانی مربوطه بروید. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که مراکز درمانی شلوغ است، یا فردی حوصله ی در صف ماندن برای وصل سرم را ندارد. به همین دلیل فرد راهی جز وصل سرم در منزل ندارد.

وصل سرم در منزل برای مریض هایی که فشارشان و یا قندشان افت کرده است لازم است.  اما چون اینکار نیاز به دقت و حوصله فراوان است، بسیاری از افراد، از رفتن به مراکز درمانی جهت تزریق سرم سرباز می زنند. اما چاره ای ندارند، برای اینکه شرایط جسمانی شان بهبود یابد، باید اینکار را انجام دهند. وصل سرم در منزل یکی از بهترین راه هایی است که می توان به این افراد، پیشنهاد کرد. البته برای افرادی که الف:  از وصل سرم ترس دارند، ب: مسافت منزل شان تا مراکز درمانی طولانی است، ج: مشکل جسمانی دارند،  د: ترس از کرونا گرفتن دارند، ه: حوصله در صف انتظار را ندارند و  … پیشنهاد داده می شود که؛ از خدمات سرم تراپی در منزل استفاده کنند.

البته این نکته ضروری است که جهت وصل کردن سرم در منزل، باید پرستاری انتخاب کنید که انواع سرم ها را بشناسد. زیرا سرم ها به دو دسته تقسیم می شوند، سرم هایی که غلظت دارند و دیگر؛ سرم هایی که ترکیبات شیمیایی دارند. دسته ای از سرم ها که ترکیبات شیمیایی دارند شامل سرم های نمکی، سرم های قندی، سرم های قندی نمکی، سرم رینگر لاکتات،  سرم های دکستران، سرم های ژلاتین تعدیل یافته، سرم های کربوهیدراتی، سرم های مانیتول و … می شوند. پرستاری که برای اینکار در نظر میگیرید باید انواع این سرم ها را بشناسد و بداند که به چه صورتی باید تزریق شود و عوارض شایع آن را نیز بداند.

مزیت های سرم تراپی و تزریق سرم در منزل

هنگامی که خدمات پرستاری به صورت خصوصی انجام شود، باعث می شود که نتیجه ی بهتری از آن دیده شود. البته این کار باید توسط افراد باتجربه و متعهد صورت گیرد. از مهمترین مزیت هایی که وصل سرم در منزل به دنبال دارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- اطمینان از بابت رعایت تمام نکات بهداشتی و وجود تجهیزات استریل شده.

2- باعث آسایش و امنیت مریض و همراهان وی می شود.

3- باعث کاهش هزینه های درمانی و صرفه جویی در وقت و زمان می شود.

4- باعث رسیدگی بهتر می شود.

5- برای افرادی که وسیله ی شخصی ندارند، این کار بهتر است. چون باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.

6- معمولا وصل سرم تراپی در منزل باعث می شود که پرستار، دقت و توجه زیادی به مریض داشته باشد. اینکار باعث می شود که کیفیت کار بالا رود.

7- اینکار باعث می شود افرادی که  بیماری های زمینه ای دارند و در زمان کرونا ممنوعیت رفت و آمد دارند، وقت شان را بی جهت در مراکز درمانی تلف نکنند.

8- شما می توانید با خیال راحت تمام تزریقات خود را در منزل  انجام دهید.

نکات مهم در خصوص سرم تراپی در منزل

حتما بخاطر داشته باشید که رعایت نکات ایمنی و اصول بهداشتی برای وصل کردن سرم لازم است. زیرا کوچکترین بی دقتی باعث مرگ مریض می شود. پس برای اینکه به  نتیجه ی دلخواهتان برسید، باید نکاتی را توجه کنید. از مهمترین آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- حتما به تاریخ انقضای سرم دقت کنید. وقتی سرمی تغییر رنگ دهد، نشانه ی این است که، سرم قابل استفاده نیست.

2- وسایلی مانند الکل، مواد ضدعفونی و … که برای وصل سرم لازم است را باید در دسترس پرستار قرار دهید.

3- قبل از تزریق حتما هواگیری انجام شود.

4- حتما فشار بیمار را قبل از وصل سرم چک کنید.

5- قبل از وصل سرم؛ باید با پرستار در خصوص قرص هایی که بیمار مصرف می کند، صحبت کنید.

6- در صورتی که بیمار نسبت به داروها و یا وصل سرم حساسیت داشت، با پرستار در میان بگذارید.

7- حتما باید طبق مدت زمانی که دکتر تجویز کرده است، سرم تزریق شود.

8- حتما سرم را در ارتفاع بالایی قرار دهید تا به خوبی در جریان قرار گیرد.

9- در صورتی که مریض قصد داشت حرکت کند( سرویس بهداشتی برود)، سرم او را باید ببندید.

10- باید از لوله های سرم مراقبت کنید. زیرا ممکن است به روی زمین بیفتد و باعث آلودگی لوله شود.

11- باید سرم به درستی تزریق شود. احیانا اگر پوست ورم کرد، باید دوباره سرم تزریق شود.

12- حتما قبل از وصل کردن سرم، عضلات مریض را در حالت مناسب قرار دهید.

عوارض شایع تزریق سرم در منزل

پیش از آنکه بحث را شروع کنیم باید گفت که برای وصل سرم در منزل، حتما از یک پرستار کاربلد، برای این کار کمک بگیرید. در اینصورت سلامت بیمار تضمین می شود. در تزریق سرم، رعایت نکات بهداشتی امری ضروری است. به همین خاطر پزشکان توصیه می کنند که برای جلوگیری از بیماری های عفونتی، حتما اصول بهداشتی را رعایت کنید. پس برای اینکه بهترین نتیجه را در خصوص وصل سرم در منزل داشته باشید، توصیه می کنم که نکات بهداشتی را رعایت کنید.

تزریق سرم به وسیله ی رگ صورت می گیرد. پس پرستاری که برای این کار انتخاب می شود، باید به دستی بتواند، رگ گیری کند. البته باید رگی را انتخاب کند که متناسب با اندازه ی سرسوزن باشد. زیرا اگر رگ گیری به درستی انجام نشود، باعث می شود که پوست فرد دچار التهاب و ورم شود و در نهایت به مرگ بیمار منتهی شود. سرم هایی که حاوی کلسیم و پتاسیم است باید دقت لازم شود. زیرا سرمی که دارای کلسیم است، وقتی رگ گیری اشتباه صورت گیرد، باعث می شود که مایعات سرم به بیرون از عروق نفوذ پیدا کند. فرد در این صورت به نکروز بافت دچار می شود. در سرم هایی که حاوی پتاسیم هستند نیز، اگر رگ گیری به درستی انجام نشود، باعث می شود مایع به بیرون از عروق نفوذ یابد و پوست فرد التهاب پیدا می کند.

لازم به ذکر است که، سرم هایی که برای افت فشار خون یا قند تزریق می شوند، اگر اشتباهی در رگ گیری انجام شود؛ با یک کمپرس آب گرم، سریع درمان می شود. اگر احیانا در رگ گیری آسیبی به دیواره ی رگ وارد شود باعث کبودی می شود. این کبودی جای نگرانی ندارد، زیرا بعد از مدتی جای کبودی از بین می رود. پس با توجه به این مطالب، باید گفت که وصل سرم در منزل باید توسط پرستارانی صورت گیرد که دقت و تجربه ی بالایی در این کار دارند.

توصیه های ضروری جهت وصل سرم

بسیار مشاهده شده است که افراد بدون تجویز دکتر، سرم تهیه می کنند و به مراکز درمانی رجوع می کنند و پرستاران به دلیل داشتن منفعت مالی، آن را تزریق می کنند. البته بعضی مواقع از سرم هایی استفاده کرده اند که تاریخ مصرفشان گذشته است یا نوع سرم را تشخیص نداده اند و از سرم شستشو جهت سرم های وریدی استفاده کرده اند. این کار باعث می شود که حال بیمار بدتر شود. پس به هیچ وجه ممکن، به طور خودسرانه سرمی را وصل نکنید. در صورتی که حال تان وخیم بود و ضعف جسمانی داشتید، تحت نظر دکتر سرم وصل کنید تا از خطرات احتمالی بعدی جلوگیری شود.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5