آیا بلیچینگ دندان در منزل ممکن است؟

0

رپورتاژ

بدون شک داشتن دندان‌های سفید و روشن از بهترین نعمت‌های خداست. اما به علت‌های مختلف داشتن این نعمت و نگه‌داشتن آن به‌سادگی ممکن نیست. خیلی از افراد به طور طبیعی دندان‌های تیره و کدر دارند. برخی دیگر، با وجود این که از قبل دندان‌های روشنی داشته‌اند، به‌خاطر سبک زندگی نامناسب و رژیم غذایی نامتعارف، رنگ دندان‌هایشان تغییر می‌کند و از زیبایی لبخند آن‌ها کاسته می‌شود.

یکی از راه‌های روشن‌کردن رنگ دندان‌ها برای دندان‌هایی که رنگ آن‌ها به طور دائمی تغییر پیدا نکرده است، بلیچینگ دندان است. بلچینگ روشی است که در آن، دندان تغییر رنگ یافته، به حالت قبل برگشته و با باقی ماندن ماده‌ی بلیچینگ بر روی دندان‌ها، حتی روشن‌تر از قبل می‌شود. برای انجام‌دادن بلیچینگ در مطب دندان‌پزشکی، باید نوبت بگیرید و زمانی را برای جابه‌جایی از منزل تا مطب صرف کنید. اما آیا انجام بلیچینگ دندان در منزل ممکن است؟

پاسخ در کمال تعجب مثبت است. بلیچینگ یکی از فرایندهای دندان‌پزشکی است که انجام آن در منزل نیز امکان‌پذیر است. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا با انجام بلیچینگ در منزل آشنا شوید.

  • بلیچینگ چیست؟
  • بلیچینگ دندان در منزل
  • مزایا و معایب انجام بلیچینگ در خانه کدام‌اند؟

بلچینگ چیست؟

برای بلیچینگ دندان از موادی استفاده می‌شود که حاوی هیدروژن پراکسید هستند. این ماده بسیار سمی است و به‌هیچ‌عنوان نباید قورت داده شود. با قراردادن آن بر روی دندان‌ها می‌توان رنگ دندان‌ها را سفید و روشن کرد. هر چه بیشتر این مواد بر روی دندان‌ها باقی بمانند، رنگ دندان‌ها روشن‌تر خواهد شد. بلیچینگی که در مطلب دندان‌پزشکی انجام می‌شود، حاوی 15 تا 43% هیدروژن پراکسید است.

بلچینگ دندان در منزل

در داروخانه‌های مخصوص، کیت‌هایی وجود دارد که حاوی مواد بلیچینگ دندان هستند. انجام‌دادن بلچینگ دندان در منزل نیز امکان‌پذیر است اما انجام آن نیازمند دقت و مهارت است. قبل از این که بلیچینگ در منزل را امتحان کنید، مطمئن شوید که با دندان‌پزشک خود مشورت می‌کنید. همه‌ی افراد گزینه‌ی مناسبی برای نتیجه گرفتن از بلیچینگ نیستند. از طرفی، بلیچینگ بر روی ونیرهایی مثل کامپوزیت و لمینت سرامیکی اثر ندارد و تأثیر آن تنها بر روی دندانی است که به طور دائمی تغییر رنگ نداده باشد. البته پزشکان همیشه تاکید دارند برای حفظ و نگهداری از ونیرتان راه‌های مراقبت بعد از لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر را بدانید.

روش‌های بلیچینگ در منزل

راه‌های زیادی برای انجام بلیچینگ در خانه وجود دارد که معمول‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از؛

  • استفاده از ژل‌های سفیدکننده‌ی دندان؛ این کیت‌ها حاوی مواد ژل مانندی هستند که توسط یک براش یا مسواک و یا یک بند بر روی دندان‌ها قرار داده می‌شوند. بعد از مدتی باید آن‌ها را روی دندان زدود و دندان را به طور کامل شستشو داد. توجه داشته باشید که این روش را معمولاً دو بار و بافاصله‌ی 10 تا 14 روز انجام می‌دهند. هزینه‌ی این روش چندان گزاف نیست.
  • بلیچینگ قالبی؛ در این روش نوعی قالب وجود دارد که دهان را در برمی‌گیرد و تمامی دندان‌ها را احاطه می‌کند. این قالب حاوی مواد سفیدکننده است که برای مدتی بر روی دندان‌ها قرار گرفته و عملیات سفیدکردن را کامل می‌کند. این قالب را به مدت چند ساعت در روز به مدت 4 هفته قرار می‌دهند تا اثر خود را بگذارد. هزینه‌ی این روش از قبلی اندکی بیشتر است اما خطر آن نیز کمتر است.
  • استفاده از خمیردندان‌های سفیدکننده؛ استفاده از این نوع خمیردندان‌ها نیابد دائمی باشد. خمیردندان‌های سفیدکننده حاوی مقادیر اندکی از هیدروژن پراکسید هستند که باقی‌ماندن آن بر روی دندان‌ها آسیب جدی به بدن فرد وارد نمی‌کند. بعد از مدتی استفاده از این نوع خمیردندان‌ها، معمولاً رنگ دندان‌ها تا حدودی روشن‌تر شده و بر زیبایی لبخند شما افزوده می‌شود. خمیردندان سفیدکننده تا حدودی از خمیردندان‌های دیگر گران‌تر است.

مزایا و معایب انجام بلیچینگ در خانه کدام‌اند؟

همانند هر روش دیگری، انجام بلیچینگ در منزل، خوبی‌ها و بدی‌های خود را دارد. در ادامه به معرفی معایب و مزایای این روش می‌پردازیم.

مزایای بلیچینگ دندان در منزل

انجام بلیچینگ در منزل دارای نقاط قوتی است که عبارت‌اند از؛

  • هزینه‌ی انجام بلیچینگ در منزل کم‌تر از انجام آن در مطب خصوصی است.
  • با بلیچینگ در منزل، نیازی به اتلاف وقت و انرژی برای جابه‌جایی از منزل تا دندان‌پزشکی نیست.

معایب بلیچینگ در منزل

اگر بلیچینگ دندان را در منزل انجام دهید، نقاط ضعفی دارند که عبارت‌اند از؛

  • ممکن است که مواد سمی و حاوی هیدروژن پراکسید را ببلعید و این مسئله برای بدن بسیار زیان‌آور است.
  • اگر بادقت این کار را انجام ندهید، نتیجه‌ی خوبی نمی‌گیرید و دندان‌های شما به‌اندازه‌ی کافی روشن نمی‌شود.
  • مواد بلیچینگ در منزل حاوی مقادیر کمتری از هیدروژن پراکسید هستند که این مقدار برای روشن‌کردن اندک دندان‌ها استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید نتیجه‌ی بهتری بگیرید، باید بلیچینگ در مطب را انتخاب کنید.
  • وقتی به دندان‌پزشکی برای انجام بلیچینگ مراجعه می‌کنید، آرامش خاطر دارید و نگران انجام پروسه‌ی سفیدکردن دندان‌ها در منزل نیستید.

بلیچینگ در منزل و یا در مطب دندان‌پزشکی؟ کدام یک انتخاب بهتری است؟

اگر بخواهیم تمامی نقاط قوت و ضعف هر دو روش را در نظر بگیریم و بهترین روش را برای شما انتخاب کنیم، بهتر است صادقانه بگوییم که انجام بلیچینگ در مطب دندان‌پزشکی توصیه می‌شود. علت آن در این است که:

  • دقت و مهارت بیشتری برای انجام این فرایند صورت می‌گیرد.
  •  آسیب کمتری به بدن فرد وارد می‌شود.
  • از طرفی نتیجه‌ی گرفته شده در مطب دندان‌پزشکی، بسیار متفاوت و باکیفیت‌تر از نتیجه‌ی بلیچینگ در منزل خواهد بود.

در نهایت این شما هستید که روش مناسب خود را طبق اولویت‌های در نظر گرفته شده، انتخاب می‌کنید. درصورتی‌که تصمیم گرفتید سفید کردن دندان را توسط دندان‌پزشک انجام دهید، در کلینیک دندان‌پزشکی زیبایی دکتر محمد نیک‌زاد با به روزترین روش‌ها بلیچینگ دندان انجام می‌شود. شما می‌توانید با یک انتخاب هوشمندانه بهترین تجربه را برای خودتان یا اطرافیناتان رقم بزنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.