مخزن پلی پروپیلن

0

مخزن پلی پروپیلن با نام دیگر مخازن PP  (برگرفته شده از نام انگلیسی Polypropylene ) نوعی ترموپلاستیک است که به طور مکرر در بسیاری از مناطق جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. پروپیلن از فرآیندهای مختلف پلیمریزاسیون با فناوری‌های پیشرفته به دست می‌آید. این ماده که نقش مهمی در صنعت پلاستیک ایفا می‌کند در بسیاری از زمینه‌ها مانند مهندسی، الکترونیک، ابزارآلات آشپزخانه و مواد تاسیساتی از جمله سپتیک تانک و منهول کاربرد پیدا کرده است

با وجود ماده پلیمری ایده آل پروپیلن ساخت مخازن پلی پروپیلن بسیار بادوام شده است. این واقعیت که پلی پروپیلن ماده ای بسیار بادوام و ارزان است، از این رو مورد ترجیح بسیاری از مردم واقع شده است. به شما اطمینان می‌دهیم که با خواندن این مقاله دیگر هیچ سوالی در خصوص مخزن پلی پروپیلن نخواهید داشت.

پلی پروپیلن چیست؟

پلی پروپیلن یکی از پرمصرف ترین و اساسی ترین پلیمرهای مورد استفاده در دنیا است. وزن مخصوص پلی پروپیلن 0.95 و انقباض بین 0.02٪ و 0.06٪ میلی متر است. مواد ساخت مخزن پلی پروپیلن (PP) یک ماده ترموپلاستیک است که در برابر خوردگی توسط  مواد شیمیایی و اسیدها مقاومت می‌کند. دمای عملیاتی این ماده در 280 درجه سانتیگراد به دست می‌آید.

این ماده که دارای ضریب اصطکاک پایین و عایق الکتریکی خوبی است در برابر بسیاری از پارگی‌های کششی مقاوم نیز مقاومت بالایی دارد. اصلی ترین ویژگی این مواد شیمیایی وزن سبک آن است که برای ساخت مخازن کاربرد اصلی دارد. امروزه نه تنها از پلی پروپیلین برای ساخت مخزن استفاده می‌شود، بلکه برای ساخت لوله کاروگیت ( لوله فاضلاب شهری)، اسپیرال، سپتیک تانک و… استفاده می‌شود.

ماده پروپیلن دارای دو نوع اصلی است که عبارتند از هموپلیمر و کوپلیمر که نسخه هموپلیمر بیشترین کاربرد را برای ساخت مخزن دارد. نسخه بلوک پلی پروپیلن کوپلیمر قویترین نوع است و در برابر ضربه مقاوم است.

 مخزن پروپیلن چیست؟

مخزن پروپیلن منبع و تانکرهای ذخیره سازی مایعات، اسید، انواع مواد است. این تانکرها با ظرفیت  و ابعاد‌های مختلف عمودی، افقی، زیر یا بالای زمین و همچنین متحرک در بازار عرضه می‌شود. این مخزن‌ها به گونه ای طراحی شده اند که مواد مختلف را برای مدت طولانی بدون تجربه سایش، هوازدگی یا خرابی در خود نگه می‌دارند.  از طرفی تولیدکنندگان، کشاورزان و شرکت‌های سوخت از مخزن پروپیلن و مخزن استیل به عنوان وسیله ای برای انتقال و ذخیره مواد استفاده می‌کنند.

طول عمر مخزن پلی اتیلن بین 15 تا 50 سال متغیر است. البته به نحوه استفاده شما، نحوه نگه داری شما، مواد شیمیایی ذخیره شده، نصب مناسب، هواگیری و انواع اتصالات لوله عوامل اصلی تعیین کننده طول عمر مخازن هستند.

​​مخزن پلی پروپیلن چگونه ساخته می‌شوند؟

روش‌های متنوعی برای تولید مخزن استفاده می‌شود که مخزن آب پلی اتیلن و پلی پروپیلن رایج‌ترین مواد اولیه آن هستند. مانند اکثر اجزا و قطعات پلاستیکی، مخزن پلی پروپیلن با استفاده از قالب‌گیری تزریقی، دمشی یا چرخشی تولید می‌شوند که روش‌های دیگری از این روش‌های رایج هستند. این روش تولیدات نه تنها برای مخزن پلی پروپیلن استفاده می‌شود بلکه در ساخت مخزن استیل، لوله کاروگیت، سپتیک تانک و منهول کاربرد دارد. راه‌های ساخت مخزن:

·         قالب گیری چرخشی

قالب‌گیری چرخشی یا روتو از فشار کم و دمای بالا همراه با قالبی استفاده می‌کند که در چندین محور چرخانده می‌شود تا مواد پلیمری به طور مساوی در قالب توزیع شود. این قالب‌ها همانند پوسته فولادی در ابعاد بزرگ هستند که مخزن پروپیلن را شکل می‌دهد.

·         بارگذاری

اولین مرحله در فرآیند قالب گیری چرخشی، بارگذاری مواد پلیمری به صورت پودر در قالب است.  مقدار پودر بستگی به اندازه مخزن و ضخامت دیواره آن دارد. در مورد مخزن پلی پروپیلن، رنگ عامل مهمی نیست زیرا بیشتر مخازن سفید، سبز، خاکستری یا سیاه هستند. البته برای سپتیک تانک و منهول نوع رنگ مهم است.عاملی که باید در مورد رنگ مخازن در نظر گرفته شود، نوع ماده ای است که در آن ذخیره می‌شود.

·         در فر گذاشتن مخزن

مواد تزریقی در قالب را در فر قرار می‌دهند، جایی که حرارت به آرامی پودر را ذوب می‌کند. برای این کار قالب در فر می‌چرخد. با چرخش قالب چند محوره، پودر ذوب شده سطح قالب را می‌پوشاند. یک برنامه کامپیوتری سرعت و زاویه چرخش را برای دستیابی به ضخامت دیوار مورد نظر کنترل می‌کند. این فرآیند بسته به اندازه مخزن تقریباً یک تا سه ساعت طول می‌کشد.

·         خنک کاری

قالب در حالی که هنوز در حال چرخش است، اجازه می‌دهند، قالب خنک شود تا حرارت به آرامی از بین برود. با سرد شدن قالب، پلیمر پلاستیکی ذوب شده به دیواره‌های جامد تبدیل می‌شود. این جنبه از فرآیند یک ساعت یا کمتر طول می‌کشد.

 

·         حذف مخزن قالبی

روش برداشتن مخزن به اندازه مخزن بستگی دارد. مخازن کوچک را می‌توان با دست جدا کرد در حالی که مخازن بزرگتر به لیفتراک یا جرثقیل نیاز دارند. این بخش از فرآیند بسیار مهم است زیرا استفاده نادرست می‌تواند به مخزن آسیب برساند؛ پس به آرامی و با دقت باید دقت تکمیل شود.

قالب گیری چرخشی در مقایسه با قالب گیری تزریقی هزینه کمتری دارد و مخازن یک تکه بدون درز و ضد نشتی تولید می‌شود.  در ادامه در مخزن سوراخ‌هایی برای اضافه کردن لوله‌ها و اتصالات بریده می‌شود.

·         قالب گیری دمشی

در قالب گیری دمشی با باد کردن (دمیدن) یک لوله ترموپلاستیک مذاب مخزن شکل گیری می‌شود. در واقع با باد کردن لوله ترموپلاستیک مذاب به دو نیمه یک حفره قالب تبدیل می‌شود. اگرچه تغییراتی در فرآیند قالب‌گیری دمشی وجود دارد، اما عوامل رایج عبارت است از ذوب رزین پلاستیک، تشکیل پلاستیک و وارد کردن هوای فشرده به داخل پاریسون. برای ساخت لوله کاروگیت این راه کمی مشقت بار است.

انواع مختلف قالب گیری دمشی عبارتند از اکستروژن، تزریق و کشش.

·         ذوب شدن: با استفاده از فرآیند اکستروژن، رزین پلاستیکی به یک قیف وارد می‌شود و توسط دستگاهی (از نوع چوب پنبه) به امتداد هل داده می‌شود. در نتیجه این روند، رزین را در حالی که آن را به سمت پین دمنده هل می‌دهند، گرم می‌شود. هنگامی که مواد پلاستیکی از اکسترودر خارج می‌شود، به یک پاریزون تبدیل می‌شود.

·         دمیدن: پاریزون گرم شده وارد قالب می‌شود که در آنجا توسط هوای فشرده به داخل قالب تزریق می‌شود و در آنجا شکل قالب را به خود می‌گیرد زیرا فشار هوا آن را به طرفین قالب می‌برد. فرآیند تزریق شامل استفاده از دستگاه چوب پنبه‌باز نمی‌شود، اما در قالب تزریق، پاریزون ایجاد می‌کند که از آنجا به قالب دمنده فرستاده می‌شود، همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌شود. هنگامی که پاریزون در قالب دمشی قرار می‌گیرد، دقیقاً مانند فرآیند اکستروژن، هوای فشرده به داخل آن وارد می‌شود تا با شکل قالب مطابقت داشته باشد.

·         جوش پلاستیک: سه مرحله برای جوشکاری پلاستیک وجود دارد که تا حدودی شبیه به جوشکاری فلزات است. جوشکاری پلاستیک بسیار ساده تر از جوشکاری مواد دیگر است زیرا پلاستیک انعطاف پذیرتر است، به راحتی نرم می‌شود و می‌تواند یک اتصال محکم هوا ایجاد کند. مراحل فرآیند جوشکاری پلاستیک شامل آماده سازی سطح، اعمال گرما با فشار و یک دوره سرد شدن است. انواع مختلفی از جوشکاری پلاستیک وجود دارد که از انواع مختلفی حرارت استفاده می‌کنند. فرآیند جوشکاری پلاستیک یک راه مقرون به صرفه برای تعمیر خوب و مفید مخزن پلاستیکی است.  هنگام تصمیم گیری برای جوشکاری، شناسایی نوع پلاستیک مهم است. مرحله بعدی فرآیند، پس از آماده سازی سطح، ایجاد یک شیار “V” در امتداد خط جوش است. هنگامی که شیار “V” بریده شد، می‌توان چسبندگی را در هر جایی که میله جوش قرار می‌دهد تکمیل کرد؛ در ادامه این عملیات می‌توان جوشکاری را انجام داد. اگرچه روش‌های دیگری برای اتصال مخزن‌ها مانند چسب‌ و بست‌ها وجود دارد، اما این نوع عملیات پیوندی را که می‌توان با جوش پلاستیک ایجاد کرد، تشکیل نمی‌دهد. مزیت اصلی جوشکاری پلاستیک، مهر و موم محکم تر و ایمن تر است و دوام بیشتری خواهد داشت. پس از تکمیل فرآیند، مهر و موم تمام شده غیر قابل توجه است و با مواد موجود مطابقت دارد.

ویژگی مخازن پلی پروپیلن

پلی پروپیلن شکل دیگری از ترموپلاستیک است که از ترکیب مونومرهای پروپیلن ساخته شده است. چگالی پایینی دارد که آن را سبک تر از سایر مواد پلاستیکی می‌کند. برای افزایش استحکام آن با سایر پلیمرها مانند پلی اتیلن کوپلیمریزه می‌شود. ویژگی‌های پلی پروپیلن که آن را برای استفاده به عنوان مخزن ذخیره سازی ایده آل می‌کند، مقاومت آن در برابر مواد شیمیایی، کشسانی و مقاومت در برابر فشار است و میزان جذب رطوبت در آن‌ها پایین است. این ویژگی‌ها برای مخزن استیل، سپتیک تانک، منهول و لوله کاروگیت نیز صدق می‌کند ولی شدت آن کمتر است.

انواع مخزن پلی پروپیلن

مخزن پروپیلن با ویژگی‌های منحصر به فرد در انواع صنعت‌ها کاربرد دارد. از این رو روز به روز بر مدل و و طراحی‌های آن افزوده می‌شود. طراحی مخزن پلی پروپیلن با توجه به کاربرد آنها متفاوت است، برخی از آنها با هر شرایطی سازگار هستند در حالی که برخی فقط برای کاربرد خاصی ساخته می‌شوند.

یکی از تغییرات مخزن پلی پروپیلن، نوع مواد مورد استفاده برای تولید آنها است که می‌تواند هر یک از چندین نوع پلیمر باشد. اگرچه این ماده یکی از روش‌های طبقه‌بندی مخزن پلی پروپیلن است، روش دیگر نحوه استفاده از مخزن است که برخی از آن‌ها برای کاربردهای شیمیایی و سوختی تولید می‌شوند، که با مواردی که برای ذخیره‌سازی غلات و مواد جامد تولید می‌شوند متفاوت است. محل قرارگیری یک تانک نشان دهنده نحوه استفاده از آن است. انواع مخزن پروپیلن:

·         مخزن پلی پروپیلن عمودی

قرار دادن عمودی رایج ترین شکل مخزن است زیرا می‌توان از آنها برای اهداف عمومی استفاده کرد.  از طرفی این مدل تانک‌ها انعطاف پذیرتر  و دسترسی آسان تر هستند.  کاربردهای  مخزن پلی پروپیلن عمودی به دلیل ضخامت کم دیوارها روی زمین محدود می‌شوند، اگرچه می‌توان آنها را در یک محفظه زیرزمینی ساخته شده از بتن یا آجر قرار داد. به طور معمول از مخازن عمودی پلی پروپیلنی برای ذخیره سازی آب، انواع کودهای مایع، روغن‌های گیاهی استفاده می‌شوند.

  • مخزن پلی پروپیلن افقی

طراحی افقی مخزن پلی پروپیلن برای کاربردهای حمل و نقل برای ذخیره سازی متحرک استفاده می‌شود.  از مزیت‌های اصلی این طرح،  قابلیت تطبیق پذیری دائمی برای قرار گرفتن یا بارگیری در پشت کامیون یا تریلی است. طراحی افقی برای اهداف پر کردن و بارگیری راحت تر  استفاده می‌شود. این مخازن برای نگهداری آب (مخزن آب) و مواد شیمیایی مناسب است.

  • مخزن پلی پروپیلن زیرزمینی

تفاوت اساسی بین مخازن روی زمین و مخازن زیرزمینی مهندسی ویژه مورد نیاز برای تولید مخازن زیرزمینی است. مخزن پروپیلن زیر زمینی  باید محکم تر و ماندگارتر باشند تا بتوانند وزن و نیروی تن‌ها خاک روی آنها را تحمل کنند. هدف از دفن مخازن دور نگه داشتن آنها از دید، ایجاد فضای اضافی و محافظت در برابر خرابکاران و همچنین رعایت شرایط محیطی است. برای مدل مخازن زیرزمینی مجموعه ای از دستورالعمل‌ها جهت نصب دارند که باید به دقت رعایت کنید.

  • تانک مخروطی

مخازن سیلو یا مخروطی باید دارای پایه‌های مخصوص مخزن باشند تا محتویات آن از دماغه مخروطی شکل آنها در پایین مخزن قابل دسترسی باشد. محتویات از یک درپوش در بالای مخزن بارگیری می‌شوند و از طریق یک دهانه در پایین مخروط قابل دسترسی هستند. از جمله این صنایع می‌توان به صنایع تصفیه آب و نوشیدنی، انواع سوخت، تولید کود، کاغذ سازی، کشاورزی اشاره نمود.

  • مخزن پلی پروپیلن استوانه ای

مخازن ذخیره سازی پلاستیکی استوانه ای از پلی اتیلن یا پلی پروپیلن ساخته شده اند و در برابر زنگ زدگی، خوردگی، اشعه ماوراء بنفش و انواع خاصی از مواد شیمیایی مقاوم هستند. استحکام و پایداری مخازن استوانه ای آنها را برای استفاده در صنایع داروسازی، کارخانه‌های اختلاط و تاسیسات ذخیره سازی مایعات ایده آل می‌کند. آنها به صورت دو جداره و تک جداره تولید می‌شوند و می‌توانند بصورت عمودی با کف صاف برای مصارف داخلی و خارجی و یا افقی با تکیه گاه باشند. مقاومت مخزن استوانه ای همانند لوله کاروگیت و منهول در برابر مواد شیمیایی خورنده بالا است. دیواره‌های آن بسیار ضخیم است و دارای تاییدیه FDA می‌باشد.

  • مخازن پلی پروپیلن بدون درپوش

همانطور که از نامش پیداست این مخزن‌ها بدون درپوش هستند و مواد شیمیایی به راحتی در مخزن قرار گرفته و نگهداری از آن صورت می‌گیرد. از دیگر کاربرد این نوع مخازن برای صنایع شیمیایی دیگر نیز کاربرد دارند و در هنگام تهیه آن از مواد پلی اتیلن استفاده می‌شود تا نسبت به اشعه فرابنفش خورشید مقاوم باشند.

 

  • مخزن پلی پروپیلن مستطیلی

این مخازن برای شرایط سخت و طولانی مدت کاربرد دارد. ضخامت دیواره‌های این مخزن بسیار بیشتر از انواع دیگر مخزن است و دارای قیمت بالاتری است. کناره‌های این مخزن دارای ظاهری صاف هستند. به همین دلیل حجم بیشتری از مایعات را در خود جای میدهد.مقاومت آن در برابر انواع مواد شیمیایی بالا است. تحمل دمایی بالایی دارند اما متاسفانه میزان مقاومت آن در برابر ضربه و دمای پایین کم است. از مخازن مستطیلی برای صنایع آبکاری، پردازشی و یا ذخیره سازی مواد استفاده می‌شود.

صنایعی که از مخزن پلی پروپیلن استفاده می‌کنند

مخزن پلی پروپیلن همچون مخزن پلی اتیلن به دلیل دوام و مقاومت در برابر شرایط سخت و خطرناک به بخش مهمی از صنایع تبدیل شده اند. امروزه با پیشرفت طراحی مخزن پروپیلن کاربردهایش نیز گسترش یافته است، به طوری که عملیات تجاری، دولتی و تولیدی بیشتر از مخزن پلی پروپیلن به عنوان یک دارایی با ارزش و اقتصادی استفاده می‌کند. صنایعی که از مخزن پلی پروپیلن استفاده می‌کنند:

·         مخزن پلی پروپیلن سازمان آتش نشانی

مخازن آب پلاستیکی برای کامیون‌های پمپاژ آتش نشانی جایگزین سبک وزنی برای انواع دیگر مخازن است، بخصوص که تا 300 درجه سانتی گراد تحمل گرما و دما را دارند و 90٪ قوی تر از دیگر مدل مخزن‌ها همانند مخزن تحت فشار هستند.

·         آبکاری مخزن پلی پروپیلن

با توجه به ماهیت فرآیند آبکاری، مخزن پلی پروپیلن برای آبکاری باید دارای مقاومت شیمیایی عالی باشند زیرا اسیدهای قوی، حلال‌های آلی، عوامل چربی زدایی و الکترولیت‌ها بخشی از عملیات آبکاری هستند.

 

·         مخزن پلی پروپیلن دارویی

نگرانی اصلی مخازن و تجهیزات دارویی، استریل ، تمیزی  و مقام بودن در برابر انواع مواد شیمیایی و اسیدها است. به همین دو دلیل اخیر است که مخزن پلی پروپیلن به طور گسترده در صنعت داروسازی استفاده می‌شود. مخزن پلی پروپیلن دارویی برای نگهداری و حمل و نقل پودرها، مواد شیمیایی و مواد دانه ای استفاده می‌شود.

 

·         مخزن پلی پروپیلن کامیون فاضلاب

مخزن پلی پروپیلن کامیون فاضلاب به دلیل مقاوم بودن در برابر زنگ زدگی و خوردگی به جای مخازن فلزی استفاده می‌شوند که باعث طول عمر بیشتر و نگهداری کمتر می‌شود. تمیز کردن و ضدعفونی کردن پلاستیک بسیار آسان تر است و همچنین در برابر اثرات شیمیایی فاضلاب مقاوم است. وزن سبک تر و ظرفیت زیاد مخزن پلی پروپیلن برای دفع زباله ایده آل می‌کند.

 

·         چربی زدایی مخزن پلی پروپیلن

مخزن پلی پروپیلن چربی زدایی از پلی پروپیلن با دوام ساخته شده اند. آنها به دلیل سطح بدون خوردگی غیر چسبنده برای عملیات چربی زدایی ایده آل هستند. سهولت تحرک مخازن چربی زدایی پلاستیکی آنها را به اندازه کافی انعطاف پذیر می‌کند تا در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرند یا در صورت عدم استفاده ذخیره شوند.

 

·         مخزن پلی پروپیلن پردازش مواد غذایی

برای اینکه یک مخزن پلاستیکی برای فرآوری مواد غذایی استفاده شود، باید الزامات سازمان غذا و دارو (FDA) در مورد تجهیزات مورد استفاده برای تولید و جابجایی محصولات غذایی را برآورده کند. مخزن پلی پروپیلن برای فرآوری مواد غذایی به عنوان محصولات نهایی تایید می‌شوند و نه بر اساس موادی که برای تولید آنها استفاده می‌شود. از این رو هنگام خرید این مخزن‌ها به پردازش برای مواد غذایی باید اشاره کنید.

 

·         مخزن پلی پروپیلن کشاورزی

کشاورزی بیشترین استفاده را از مخزن پلی پروپیلن می‌کند زیرا انعطاف‌پذیر، بادوام، مستحکم، بادوام هستند و می‌توانند در برابر آب و هوای سخت مقاومت کنند. دو وظیفه اصلی مخزن پلی پروپیلن کشاورزی ذخیره و انتقال مایعاتی مانند سوخت، کود و آفت کش‌ها می‌باشد. دلیل اصلی استفاده گسترده از مخزن پلی پروپیلن در کشاورزی این است که ایمن، بدون نگرانی و ایمن هستند. کشاورزی به ابزارهای قوی نیاز دارد که دوام داشته باشند اما در عین حال به اندازه کافی سبک نیاز دارند. برای کشاورزان مخزن استیل کاربرد زیادی ندارد.

 

·         مخزن پلی پروپیلن پرورش ماهی

انواع مخازن مورد استفاده برای پرورش ماهی باید مطابق با استاندارد‌هایی باشد که برای جابجایی هر محصول غذایی دیگری که توسط FDA تعیین شده است. مخزن پلی پروپیلن برای پرورش ماهی با سیستم سرریز ساخته شده اند تا به حفظ سطح آب ثابت کمک کنند. برای پرورش ماهی باید مخزن‌هایی که بخش تقسیم کننده نیاز دارند تا به ماهی‌ها اجازه دهد در حین رشد از یک مخزن به مخزن دیگر حرکت کنند. همچنین برای انتقال ماهی از این مخزن‌ها استفاده می‌شود. یک نیاز اصلی برای مخازن پرورش ماهی، گنجاندن سیستم‌های پمپاژ و فیلتراسیون برای تضمین سلامت و ایمنی ماهی است.

 

چگونه از یک مخزن پلاستیکی مراقبت کنیم؟

مانند هر ابزار دیگری، مخزن پلی پروپیلن برای اجرا نیاز به مراقبت مناسب دارند. اگرچه مخزن پلی پروپیلن بسیار محکم و ماندگار هستند، اما در صورت عدم بازرسی و نگهداری می‌توانند خراب شوند. این امر به ویژه برای تانک‌هایی که در محیط‌های متخاصم یا خطرناک قرار دارند صادق است. مخازن طراحی شده برای ذخیره مواد فرار یا مواد منفجره نیاز به توجه ویژه ای برای ایمنی و حفاظت از محیط زیست دارند.نحوه مراقبت از مخزن پلاستیکی :

·         درجه حرارت

یکی از بزرگترین خطرات برای هر نوع تجهیزات حساس افزایش دما است زیرا گرما می‌تواند تجهیزات را کهنه و خراب کند. در مورد مخزن پلی پروپیلن، استفاده طولانی مدت از مخزن در دمای بالا می‌تواند به شدت مفید بودن آن را کاهش دهد.

 

·         نور ماوراء بنفش

هنگامی که ترموپلاستیک‌ها با پوشش محافظ UV درمان نشده باشند، اشعه‌های نور را جذب می‌کنند که باعث تغییر رنگ و شکننده شدن آنها می‌شود. اگر بیشتر در معرض UV قرار گیرند، ترموپلاستیک ترک خواهد خورد. در شرایطی که دماهای بالا وجود دارد، ترک خوردن تسریع می‌شود.

 

·         ترک خوردن

ناشی از تنش توسط عوامل سطحی مانند پر کردن، باندها و حمل نادرست ایجاد می‌شود. روش‌های مختلف ایمنی و مراقبت مناسب می‌توانند از هر گونه آسیب ناشی از ترک خوردن جلوگیری کنند.از لحاظ ترک خوردن مخزن استیل مقاوم تر نسبت به مخزن پلی پروپیلن است.

 

·         مکان قرارگیری

یکی از اولین ملاحظات برای سلامت و مراقبت از مخزن پلاستیکی، محل قرارگیری آن است. اگر روی زمین‌های ناهموار یا مکان‌هایی با ترافیک زیاد قرار بگیرند، می‌توانند مستعد استرس و ترک شوند. در فرآیندهای بارگیری و تخلیه باید دقت ویژه ای داشت به نحوه قرارگیری مخزن دقت شود تا از تعادل خارج نشده و در مرکز قرار گیرد. قرارگیری مناسب کف مخزن می‌تواند از هر گونه آسیب یا آسیب جلوگیری کند.

 

·         محیط

مخزن پلی پروپیلن باید طوری قرار بگیرند که در معرض آسیب ناشی از ریزش آوار قرار نگیرند. این امر مستلزم در نظر گرفتن مکان درختان، برآمدگی‌ها و سایر موانع طبیعی است.

·         تمیز کردن

یکی از کلیدهای مفید بودن تانک تمیز نگه داشتن آن است. این ممکن است به نظر بی اهمیت باشد زیرا تانک ابزاری است که برای کارهای سنگین طراحی شده است. مانند هر ابزار دیگری، تعمیر و نگهداری کلیدی برای ماندگاری آن است. برای حل این مشکلات با دقت راهنمای تمیزی و کار با مخزن را مطالعه کنید.

قیمت مخزن پلی پروپیلن

قیمت مخازن پلی پروپیلن  به عوامل زیادی بستگی دارد. عواملی همچون مواد درون مخزن، نوع دفنی یا غیر دفنی بودن آن، دمای کاری، تابش نور و… بستگی دارد. از دیگر عوامل به صنعت کاری می‌توان اشاره کرد. برای مثال مخزنی برای نگهداری اسید نگه داری میشود از قیمت منبع آب بالاتر است.

در هنگام خرید لازم است دقت داشته باشید که عوامل مختلفی از جمله ظرفیت مخازن، نوع صنعت، شکل مخزن، ضخامت ورقه برای ساخت مخزن، میزان مقاومت دمایی و شیمیایی، نحوه تولید آن به صورت هموپلیمر یا کوپلیمر، ابعاد و سایز کاربردی در قیمت کلی تاثیرگذار می‌باشند. پس برای خرید مخزن پلی پروپیلن باید به عملکرد و موقعیت خود بیشتر دقت کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5