5 راهکار برای داشتن پوستی زیبا و صاف

0

داشتن پوستی شفاف و بدون لکه، آرزوی هر خانمی است. اما این موضوع فارغ از بحث ژنتیک و آب و هوای محل زندگی، به چندین عامل مهم دیگر هم بستگی دارد؛ عواملی که تحت کنترل ما هستند و می‌توانیم با تغییر و اصلاح آنها، پوستی شاداب و شفاف داشته باشیم.

اگر داشتن پوستی زیبا و صاف، دغدغه شما نیز هست، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. چون می‌خواهیم شما را با 5 راهکار ساده ولی مؤثر برای داشتن پوستی شفاف و روشن آشنا کنیم. اجرای این راهکارها در رفع کدری پوست، برطرف شدن لکه های ناشی از نور خورشید یا جای آکنه، به شما کمک خواهد کرد.

استفاده روزانه از کرم مرطوب کننده و آبرسان؛ اولین راز داشتن پوست صاف و درخشان

زیبایی و شادابی پوست به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد، از جمله؛ ژنتیک، آب و هوا، سبک زندگی، تغذیه، میزان مراقبت از پوست و بیماری‌های کبدی. اما اولین و مهمترین قدم برای داشتن پوستی شاداب و صاف، حفظ رطوبت طبیعی پوست و جلوگیری از خشکی و پیری زودرس آن است.

پوست همه ما دارای یک میزان رطوبت طبیعی است که اگر حفظ و تقویت نشود، به کدر شدن رنگ پوست و ایجاد چین و چروک منجر می‌شود. برای تأمین رطوبت ضروری پوست، باید در طول روز حداقل 6 الی 8 لیوان آب بنوشیم. اما برای حفظ این رطوبت، باید از انواع مرطوب کننده و آبرسان متناسب با پوست صورتمان استفاده کنیم.

مرطوب کننده‌ها با آبرسانی عمیق و چند لایه پوست، به حفظ این رطوبت کمک می‌کنند و حاوی مواد مغذی هستند که به ترمیم و درخشندگی پوست کمک می‌کنند. آبرسان‌ها در انواع کرم مرطوب کننده، سرم آبرسان، ژل آبرسان و ژل کرم آبرسان تولید شده‌اند و هر کدام از آنها مزایای خاص خود را دارند. ولی وظیفه مشترک همه آنها، تأمین و حفظ رطوبت لایه‌های عمیق و سطحی پوست ماست.

اصلاح سبک زندگی و داشتن تغذیه سالم؛ پاکسازی سموم بدن

بعد از حفظ رطوبت طبیعی پوست، قدم بعدی اصلاح سبک زندگی و داشتن خوراک سالم است. شاید باورتان نشود، ولی پوست بدن بیش از هر عضوی به ویتامین‌ها و مواد معدنی سالم و مغذی نیاز دارد. ما می‌توانیم با ورزش منظم و روزانه و نوشیدن آب کافی، به دفع سموم بدن کمک کنیم.

همچنین می‌توانیم با گنجاندن چای سبز، روغن زیتون، لیموترش و نارنج، فلفل‌دلمه‌ای، کلم‌بروکلی، کرفس و سبزیجات تازه در برنامه غذایی خود، به تغذیه سالم پوست صورت و بدنمان برسیم. مصرف روزانه و مداوم مواد غذایی که حاوی ویتامین C هستند، نقش مهمی در حفظ شادابی و جوانی پوست دارد. همچنین در بلندمدت باعث رفع طبیعی لکه‌های پوستی خواهد شد.

 

پاکسازی روزانه و لایه‌برداری هفتگی پوست صورت؛ احیا و جوان سازی پوست

قدم مهم بعدی، توجه به پاکسازی روزانه و لایه‌برداری هفتگی پوست است. پوست ما در طول روز در معرض آلودگی‌های مختلفی قرار دارد، از جمله آلودگی هوا، مواد آرایشی و چربی طبیعی پوست. بنابراین مهم است که قبل از خواب حتماً این آلودگی‌ها را پاک کنیم. برای این کار بهتر است از شوینده مناسب پوست خودمان استفاده کنیم.

همچنین باید هر هفته 1 الی 2 بار برای رفع سلول‌های مرده از اسکراب یا ماسک‌های لایه‌بردار استفاده کنیم. با این کار بدون شک پوستی صاف خواهیم داشت. فقط دقت کنید که اگر پوستی حساس دارید، بعد از اصلاح صورت از اسکراب استفاده نکنید، چون باعث جوش و التهاب پوست می‌شود.

 

ماساژ صورت با آبرسان‌های طبیعی؛ روغن تراپی پوست صورت

یکی از روش‌های قدیمی ولی فوق العاده مؤثر برای رطوب رسانی به پوست صورت، روغن تراپی یا ماساژ صورت با روغن‌های گیاهی است مانند ماساژ صورت با روغن زیتون، روغن بادام و روغن نارگیل.

برای این کار فقط کافیست 2 قطره روغن زیتون، روغن بادام و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید و به آرامی روی صورت ماساژ دهید. این کار را باید به آرامی انجام دهیم. بهترین زمان برای ماساژ و روغن تراپی پوست صورت، بعد از اسکراب صورت و قبل از خواب است. چون پوست فرصت کافی برای استراحت و جذب مواد مغذی را دارد. این کار در بلندمدت باعث روشن شدن رنگ پوست می‌شود.

 

حفاظت از پوست در برابر آلودگی‌ها و نور آفتاب؛ ضدآفتاب‌های دوست داشتنی

نکته بعدی که نباید فراموش کنیم، استفاده مداوم از کرم‌های ضدآفتاب است. اشعه‌های مضر آفتاب دشمن پوست و عامل اصلی بروز لکه و کم آبی صورت هستند. بنابراین مهم است که استفاده از کرم‌های ضدآفتاب را مانند نوشیدن آب، به یک عادت روزانه تبدیل کنیم؛ مخصوصاً اگر در طول روز برای ساعات طولانی در معرض نور خورشید قرار داریم.

فقط فراموش نکنید که باید از کرم یا لوسیون ضد آفتاب مناسب جنس پوست خودمان استفاده کنیم. مثلاً اگر پوست ما خشک و کم آب است، از ضدآفتاب مخصوص پوست خشک استفاده کنیم.

 

معرفی بهترین مرطوب کننده و آبرسان‌های پوست صورت

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، اولین و مهمترین عامل حفظ شادابی و شفافیت پوست، استفاده از محصولات مرطوب کننده و آبرسان است. این 4 محصولی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، جزو بهترین آبرسان‌هایی هستند که از مواد طبیعی و کاملاً سالم تهیه شده‌اند و می‌توانند علاوه بر حفظ رطوبت طبیعی پوست، به شادابی و روشن کنندگی آن کمک کنند.

ژل کرم آبرسان Heydrance اون

  • آبرسانی عمیق و 24 ساعته پوست
  • شاداب و درخشان کننده پوست
  • حاوی آب چشمه آب گرم اون، کمپلکس cohederm و اسکوالن
  • محصول سه کاره مرطوب کننده و آبرسان روزانه، ماسک شب صورت و کرم دور چشم

آبرسان و مرطوب‌کننده فیتوسولوشن نرمادرم ویشی

  • مناسب پوست‌های چرب، حساس، مختلط رو به چرب و مستعد آکنه
  • تأمین رطوبت و آبرسانی پوست به‌مدت 24 ساعت
  • روشن و درخشان کننده پوست صورت
  • حفظ طراوت و شادابی پوست و جلوگیری از خشکی آن
  • لایه‌برداری ملایم پوست به دلیل وجود اسید سالیسیلیک

کرم آبرسان 100 ساعته کلینیک

  • آبرسان و مرطوب کننده فوق العاده قوی
  • حاوی اسید هیالورونیک و آلوئه ورا
  • حفظ رطوبت طبیعی پوست تا 100 ساعت
  • جوان سازی پوست و رفع چین و چروک ها
  • کمک به شادابی و درخشندگی پوست

سرم آبرسان دکتر سی تونا فارماسی

  • رطوبت رسانی عمیق و فوری صورت
  • جذب سریع و قدرت نفوذ بسیار بالا
  • سرشار از هیالورونیک اسید
  • شاداب و درخشان کننده پوست
  • پرکننده چروک صورت در اثر آبرسانی بالا و ضد پیری پوست

سخن پایانی

داشتن پوست شفاف و صاف کار سختی نیست، فقط لازم است که به تغذیه و مراقبت از پوست‌مان دقت کنیم. همچنین از انجام کارهایی که به آن آسیب می‌رساند، مانند آرایش طولانی مدت با مواد ناسالم، اپیلاسیون تهاجمی که منجر به تحریک پوست شود، خوابیدن روی صورت، مصرف نوشیدنی‌های الکلی و غذاهای چرب یا خیلی شیرین خودداری کنیم.

استفاده از آبرسان‌هایی که معرفی کردیم نیز می‌تواند به حفظ رطوبت طبیعی پوست شما کمک کند. برای تهیه هر کدام از این کرم‌های آبرسان و همچنین شوینده‌های بهداشتی پوست صورت، پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه اینترنتی شیمن شاپ مراجعه کنید. کلیه‌ی محصولات این فروشگاه، گلچینی از بهترین محصولات برندهای معتبر و مطرح دنیا هستند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.