بهترین فیلم‌های استیو مک‌کوئین به مناسبت زادروز او – مناسب برای تماشا و مرور در روزهای نوروز

0

استیو مک‌کوئین یکی از محبوب ترین و موفق ترین بازیگران سینما در دهه های 1960 و 1970 بود. او در فیلم هایی از جمله “فرار بزرگ (The Great Escape)” ، “بولیت (Bullitt)” و “گریز (The Getaway)” بازی کرد.

در اینجا فهرست بهترین فیلم‌ها او را با هم مرور می‌کنیم:


1- فیلم توده چسبنده – The Blob

سال تولید : ۱۹۵۸
کارگردان : اروین س. یوورت جونیر
فیلمنامه‌نویس : تیودور سایمنسن و کیت فیلیپس، برمبنای طرحی نوشته اروین هـ. میلگیت.
هنرپیشگان : استیو مک‌کوئین، آنتا کورسو، ارل رو، آلین هارلین، استیون چیس، جان بنسن، وینسنت باربی و رالف رزمن.

“استیو” (مک‌کوئین) و “جودی” (کورسو)، دو تن از نوجوانان شهری کوچک در پنسیلوانیا پس از آن‌که می‌بینند توده چسبنده ارغوانی رنگی که از فضا آمده، پزشکی محلی را می‌بلعد از صحنه ماجرا می‌گریزند و ذدر این باره به اهالی شهر هشدار می‌دهند. اما کسی حرف‌شان را جدی نمی‌گیرد. توده لزج و چسبنده با نابود کردن چند تن دیگر به سرعت رشد می‌کند و روانه شهر می‌شود. به‌زودی نیز پس از آن‌که نیمی از شهر را فرا می‌گیرد، گروهی از نوجوانان (از جمله “استیو”) که به محاصره آن درآمده‌اند، تصمیم به مبارزه می‌گیرند. تا سرانجام ایده “استیو” مبنی بر منجمد کردن توده به نابودی‌اش می‌انجامد.

این نخستین ایفای نقش اصلی مک‌کوئین بود که پیش از این تنها در نقش‌هائی فرعی ظاهر شده بود. ترانه عنوان‌بندی فیلم کار هال دیوید و برت باکارات آهنگساز ۲۹ ساله‌ای است که بعدها شهرت جهانی یافت. فیلم، یک دنباله کمدی مواظب باشید! توده چسبنده (لاری هاگمن، ۱۹۷۲) را در پی داشت و ۳۰ سال بعد بازسازی شد.


2- فیلم هفت مرد باشکوه یا هفت دلاور – The Magnificent Seven

سال تولید : ۱۹۶۰
کارگردان : جان استرجس
فیلمنامه‌نویس : ویلیام رابرتس، والتر نیومن و والتر برنستاین، برمبنای فیلم هفت سامورائی (آکیرا کوروساوا، ۱۹۵۴).
هنرپیشگان : یول براینر، استیو مک‌کوئین، هورست بوخهولتس، جیمز کابرن، چارلز برانسن، ایلای والاک، براد دکستر، رابرت وان ولادیمیر سوکولوف.

مرد کارآزموده و سردوگرم چشیده‌ای به‌نام “کریس” (براینر)، همراه با شش هفت‌تیرکش ماهر دیگر “وین” (مک‌کوئین)، “بریت” (کابرن)، “اورایلی” (برانسن)، “چیکو” (بوخهولتس)، “هاری لاک” (دکستر) و “لی” (وان) برابر راهزنانی به سرکردگی “کالورا” (والاک)، دفاع از جمعی از دهقانان مکزیکی را برعهده می‌گیرد. در انتهای نبرد از جمع هفت نفری تنها “کریس”، “وین” و “چیکو” جوان‌ترین هفت‌تیرکش که با دختر یکی از کشاورزان ازدواج می‌کند، زنده می‌مانند.


3- فیلم جهنم برای قهرمانان است – Hell Is For Heroes

سال تولید : ۱۹۶۲
کارگردان : دان سیگل
فیلمنامه‌نویس : رابرت پیروش و ریچارد کار، برمبنای داستانی نوشته پیروش.
هنرپیشگان :استیو مک‌کوئین، بابی دارین، فس پارکر، هاری گوآردینو، نیک آدامز، باب نیوهارت و جیمز کابرن.

جنگ جهانی دوم، پائیز سال ۱۹۴۴. سرباز عبوس و عصیانگر آمریکائی، “ریس” (مک‌کوئین)، به جرم نوش‌خواری تنزل درجه پیدا می‌کند و به جائی به بلژیک، نزدیک خط دفاعی آلمانی‌ها، فرستاده می‌شود. دل‌خوری آشکار “رئیس” از موقعیت جدیدش باعث فاصله او از هم‌قطارانش می‌شود. تا این‌که به جوخه دستور می‌رسد از منطقه مختلی به کار می‌بندند تا تعدادشان را بیشتر از آن‌چه هست وانمود کنند؛ اما “ریس” به‌زودی به این تنیجه می‌رسد که تا ابد قادر به فریب آلمانی‌ها نیستند. او، بدون توافق با مقامات بالا، ترتیب یک حمله را می‌دهد که با شکست مواجه می‌شود…


4- فیلم فرار بزرگ – The Great Escape

سال تولید : ۱۹۶۳
کارگردان : جان استرجس
هنرپیشگان : استیو مک‌کوئین، جیمز گارنر، جیمز کابرن، چارلز برانسن، جیمز دانلد، دیوید مکالم، گوردون جکسن، جاد تیلر، ریچارد آتن‌بارو و دانلد پلیزنس.

جنگ جهانی دوم. گروهی از اسرای جنگی متفقین در اردوگاهی آلمانی، تصمیم به فرار می‌گیرند. از بین همه، تنها دو نفر (کابرن و برانسن) موفق به فرار می‌شوند و بقیه یا کشته می‌شوند یا دوباره به اردوگاه بازگردانده می‌شوند…

از پرفروش‌ترین‌های سال ۱۹۶۳ با انبوهی از ستارگان روز هالیوود، براساس داستانی واقعی. فیلمی گرم و نفس‌گیر که به خوبی از پس پرداخت تمام شخصیت‌های متعددش برمی‌آید. ضمن این‌که با طنز و شوخی به قصه تکراری و عمدتاً عبوس این نوع فیلم‌ها تازگی و جذابیتی خاص می‌بخشد.

از بهترین صحنه‌ها، موتورسواری مک‌کوئین است. فیلم تماماً در آلمان فیلم‌برداری می‌شود. موسیقی زیبای برنستاین نیز مورد استقبال قرار می‌گیرد. بیست و پنج سال بعد دنباله‌ای تلویزیونی به کارگردانی پل وندکاس و جاد تیلر و همکای کریستوفر ریو، دانلد پلیزنس و جاد هیرش ساخته می‌شود.

داستان واقعی:

در سال ۱۹۴۴، در اردوگاه اسرای جنگی “اشتالاگ لوفتِ سه” در “زاگان” لهستان کمیته فرار به سرپرستی فرمانده اسکادران راجر بوشل تشکیل شد.
در این اردوگاه در اوج جنگ، حدود ۱۰ هزار از اعضای نیروی هوایی بریتانیا زندانی بودند.
نقشه فرار کشیده شد و کار حفر سه تونل در آوریل ۱۹۴۳ آغاز شد. این سه تونل با اسامی مستعار تام، دیک و هری خوانده می‌شدند.
تونل‌ها تا عمق ۱۰ متری حفر شدند و از چوب تخت‌های زندانیان بعنوان حائل دیواره‌ها استفاده شد.

نزدیک به یکسال بعد، شب ۲۴ مارس ۱۹۴۴، دویست زندانی آماده بودند تا از زیر آسایشگاه ۱۰۴ و از راه تونل هری که حدود صد متر طول داشت فرار کنند.
۷۶ نفر از آنها آن شب از راه این طول فرار کردند اما گشتاپو پنجاه نفر از آنها را بعدا دستگیر کرد و به دستور هیتلر آنها را کشت.
تنها سه نفر توانستند به انگلستان برسند.


5- فیلم عشق با بیگانه کامل – Love With The Proper Stranger

سال تولید : ۱۹۶۴
کارگردان : رابرت مالیگان.
هنرپیشگان : ناتالی وود، استیو مک‌کوئین، ادی آدامز، هرشل برناردی، تام بازلی و نیک الکساندر.

“آنجی روسینی” (وود)، دختر یک خانواده سخت‌گیر و متعصب ایتالیائی که در فروشگاه میسیز فروشنده است، می‌فهمد که از موزیسین بی‌بندوباری به‌نام “راکی” (مک‌کوئین) باردار شده است. “آنجی” به‌سراغ “راکی” می‌رود تا آدرس جائی را برای سقط جنین بگیرد. “راکی” که منقلب شده، ترتیب این‌کار را برای می‌دد، اما در لحظه آخر “آنجی” را از چنگ پزشک قلابی نجات می‌دهد. حالا، “آنتونی کلمبو” (بازلی)، کافه‌دار خوش‌قلبی که قبلاً هم یک‌بار از “آنجی” خواستگاری کرده ـ و از او جواب رد شنیده ـ می‌پذیرد که با “آنجی” عروسی کند. “آنجی” آپارتمانی می‌گیرد، به ملاقات خانواده “کلمبو” می‌رود و سعی می‌کند به “راکی” بی‌اعتنائی کند. “راکی” که همیشه از ازدواج گریزان بوده، بالاخره می‌پذیرد که “باربی” (آدامز)، رقاصه کافه، را رها کند تا با “آنجی” ازدواج کند. پس از جروبحثی شدید، سرانجام “آنجی” پیشنهاد او را می‌پذیرد…


6- فیلم سرباز در باران – Soldier In The Rain

سال تولید : ۱۹۶۳
کارگردان : رالف نلسن.
فیلمنامه‌نویس : بلیک ادواردز و ماریس ریچلین، برمبنای رمانی نوشته ویلیام گلدمن
هنرپیشگان : جکی گلیسن، استیو مک‌کوئین، تیوزدی ولد، تونی بیل، تام پوستن و اد نلسن.

“ماکسول” (گلیسن) و “پوستیس” (مک‌کوئین) گروهبانان ارتش آمریکا،رابطه‌ای دوستانه و صمیمی با یکدیگر دارند. “یوستیس” که از خدمت نظام خسته شده است، تلاش می‌کند تا “ماکسول” را ترغیب به ترک ارتش کند. اما “ماکسول” که علاقه زیادی به ارتش دارد پیشنهاد دوستش را نمی‌پذیرد. “یوستیس”، “ماکسول” را با دختری به‌نام “بابی” (ولد) آشنا می‌کند تا شاید بدین ترتیب فکر ارتش را از سرش بیرون کند، اما “ماکسول” هم‌چنان بر سر حرفش باقی می‌ماند. پس از آن‌که “ماکسول” جان “یوستیس” را نجات می‌دهد، بیمار می‌شود و می‌میرد.


7- فیلم بچه سین سیناتی – The Cincinnati Kid

سال تولید : ۱۹۶۵
کارگردان : نورمن جویسن
فیلمنامه‌نویس : رینگ لاردنر جونیر و تری ساترن، برمبنای رمانی نوشته ریچارد جساپ.
هنرپیشگان : استیو مک‌کوئین، ادوارد گ. رابینسن، کارل مالدن ولد، آن ـ مارگرت، جون بلوندل، ریپ تورن، جک وستن و جف کوری.

اواخر دهه ۱۹۳۰. “لنسی هوارد” (رابینسن)، قمارباز حرفه‌ای و همیشه برنده، سی سال است که سلطان پوکر شناخته می‌شود. او به نیو اورلیانز می‌آید؛ جائی که استعداد جدیدی به‌نام “کید” (مک‌کوئین) همه را مات و مبهوت بازی‌اش کرده است. “کید” با نامزدش، “کریستیان” (ولد) مشکل دارد، در حالی که “ملبا” (آن ـ مارگرت)، محبوبه بهترین دوستش، “شوتر” (مالدن)، نیز به او علاقه‌مند است. بازی “لنسی” و “کید” آغاز می‌شود. تا اواخر بازی “کید” برنده بی‌چون و چراست؛ اما پس از چندی می‌فهمد “شوتر” که وظیفه پخش کردن کارت را برعهده دارد، چندین برگ خوب رد کرده است. او با “شوتر” دعوا می‌کند؛ چرا که دوست دارد برنده واقعی باشد. غافل از این که “لنسی” گرگی باران دیده است…


8- فیلم دانه‌های شن – The Sand Pebbles

سال تولید : ۱۹۶۶کارگردان : رابرت وایز
فیلمنامه‌نویس : رابرت آندرسن، برمبنای رمانی نوشته ریچارد مکنا.
هنرپیشگان : استیو مک‌کوئین، ریچارد آتن‌بارو، ریچارد کرنا، کندیس برگن، مارایات آندریان، لاری گیتس ماکو و سایمن اوکلند.

سال ۱۹۲۶. روحیه ملی‌گرائی افراطی چین را فرا گرفته است و همه خواهان خروج خارجی‌ها از خاک کشورشان هستند. قایق جنگی آمریکائی، “سان پابلو”، بر روی رودخانه یانگ تسه گشت می‌زند. جدیدترین خدمه آن (که خودشان را “دانه‌های شن” می‌نامند) “جیک هولمن” (مک‌کوئین) تعمیر کار فنی است. او با “فرنچی” (آتن بارو) ملوان دوست می‌شود که دل‌باخته دختر چینی تحصیل کرده، “میلی” (آندریان)، است. دولت آمریکا به “سان پابلو” مأموریت می‌دهد از شهروندان آمریکائی منطقه محافظت کند که میسیونر مذهبی “آقای جیمسن” (گیتس) و “شرلی اکرت” (برگن) معلمه مدرسه جزوشان هستند. “فرنچی”، “میلی” را که برای روسپی‌گری فروخته شده، آزاد می‌کند ولی نمی‌تواند به‌طور قانونی با او ازدواج کند. “سان پابلو” محاصره می‌شود. “فرنچی” برای دیدن “میلی” باردار شناکنان خود را به ساحل می‌رساند ولی بیمار می‌شود و می‌میرد. وقتی “جیک” به دیدار “میلی” عزادار می‌رود، چینی‌ها او را به شدت کتک می‌زنند …


9- فیلم نوادا اسمیت – Nevada Smith

کارگردان: هنری هاتاوی
نویسنده: جان مایکل هیز
فیلمنامه‌نویس: جان مایکل هیز بر پایه The Carpetbaggers اثر هارولد رابینز
بازیگران: استیو مک‌کوئین – کارل مالدن – برایان کیت – آرتور کندی – آلبرت فرید
سال ساخت: 1966

یک نوجوان دو رگه سرخ پوست سفیدپوست تبدیل به یک قاتل سنگدل می شود که به دنبال قاتلین پدر و مادرش می گردد…


10- فیلم بولیت – Bullitt

سال تولید : ۱۹۶۸کارگردان : پیتر یتس
فیلمنامه‌نویس : آلن ر. تراستمن و هاری کلاینر، برمبنای رمان شاهد خاموش نوشته رابرت ل. پایک.
هنرپیشگان : اسیتو مک‌کوئین، رابرت وان، ژاکلین بیسه، دان گوردون، سایمن اوکلند و رابرت دووال.

“ستوان بولیت” (مک‌کوئین) کارآگاه پلیس سن فرانسیسکو مأمور محافظت از “جانی راس” عضو سندیکای تبهکاران می‌شود که قرار است علیه هم‌دستانش شهامت بدهد. “والتر چالمرز” (وان) معاون دادستان جاه‌طلبی که می‌خواهد با افشای سندیکا به شهرت برسد، “بولیت” را تهدید می‌ند که اگر “راس” بمیرد، او نیز کارش را از دست خواهد داد. “راس” کشته می‌شود اما “بولیت” ماجرا را مخفی نگه می‌دارد تا زمان کافی برای تحقیق داشته باشد. تا این‌که کشف می‌کند مقتول “راس” نبوده و “راس” واقعی قرار است با نام مستعار از کشور بگریزد. “چالمرز” که در می‌یابد “بولیت” را به محافظت از آدم دیگری گماسته بوده، با ادامه تحقیقات “بولیت” موافقت می‌کند. سرانجام در فرودگاه، “بولیت”، “راس” راگیر می‌اندازد…


11- فیلم ماجرای توماس کراون – The Thomas Crown Affair

کارگردان: نورمن جویسون
نویسنده: Alan Trustman
بازیگران: استیو مک‌کوئین – فی داناوی – پال برک  جک وستون – گوردون پینسنت – آدیسون پاول – یافت کوتو – ریچارد بول
سال ساخت 1968

تاجر-ورزشکار میلیونر توماس کراون با سازماندهی چهار مرد برای سرقت بیش از 2.5 میلیون دلار دلار از بانک بوستون، نقشه‌ای عالی را پی می‌ریزد. پنجمین مرد ماشین فرار را با پول به سوی قبرستان می‌راند. این مردان هرگز رو در رو کرون را ملاقات نکرده‌اند و نه قبل از سرقت همدیگر را می‌شناسند یا ملاقات می‌کنند. کرون پس از تعقیب مخفیانه راننده ماشین فرار، پول را از سطل زباله برمی‌دارد. او این پول را به یک حساب بانکی ناشناس سوئیسی در ژنو‌ واریز می‌کند، چندین سفر انجام می‌دهد، هرگز پول را به یکباره‌واریز نمی‌کند تا توجه بی‌مورد به اقدامات خود جلب نشود.

ویکی اندرسون، بازپرس مستقل بیمه، برای تحقیق درباره دزدی قرارداد دارد. او در صورت بازیابی 10 درصد از پول دزدیده شده را دریافت خواهد کرد. هنگامی که توماس برای اولین بار به عنوان یک مظنون احتمالی مورد توجه او قرار می‌گیرد، او به طور شهودی او را به عنوان مغز متفکر دزدی می‌شناسد و کمی بعد حدس می‌زند که او سارقان را سازماندهی کرده …


12- فیلم مهاجمان – The Reivers

سال تولید : ۱۹۶۹
کارگردان : مارک رایدل
فیلمنامه‌نویس : اروینگ راوچ و هاریت فرانک جونیر، برمبنای رمانی نوشته ویلیام فاکنر
هنرپیشگان : استیو مک‌کوئین، شارون فارول، ویل گیر، روپرت کراس، میچ وگل و میشل کنستانتین.

جفرسن میسی‌سیپی، اوایل قرن بیستم. ورود اتوموبیل “باس‌مکاسلین” (گیر)، ریش‌سفید محل، توجه همه را جلب می‌کند. اما “لوسیوس” (وگل)، نوه “باس” و “بون هاگن‌بک” (مک‌کوئین) یکی از کارگران مزدور خانواده، بیشتر از بقیه شیفته آن می‌شوند. هنگامی که “باس” و والدین “لوسیوس” برای شرکت در یک مراسم تشییع جنازه منطقه را ترک می‌کنند، “بون” همراه پسرک (و مسافری قاچاقی، کارگر سیاه‌پوست اصطبل، “ند” / کراس) اتوموبیل را برمی‌دارد و به ممفیس می‌رود…


13- فیلم گریز – The Getaway

سال تولید : ۱۹۷۲
کارگردان : سام پکین‌پا
فیلمنامه‌نویس : والتر هیل، برمبنای رمانی نوشته جیم تامپسن.
هنرپیشگان : استیو مک‌کوئین، الی مک‌گرا، بن جانسن، سالی استرودرز، آل لتی‌یری، اسلیم پیکنز، ریچارد برایت، جک دادسن، داب تیلر و بو هاپکینز.

«داک مکوی» (مک‌کوئین) با کمک همسرش، «کارول» (مک‌گرا) و «جک بنیون» (جانسن)، سوداگری فاسد و قدرتمند از زندان آزاد می‌شود تا نقشه «بنیون» را برای سرقت از بانکی در یکی از شهرهای کوچک تکزاس عملی کند. او برخلاف میلش، با دو تن از افراد «بنیون»، «رودی باتلر» (لتی‌یری) و «فرانک جکسن» (هاپکینز) همراه می‌شود. در جریان سرقت، وقتی «داک» با پول‌ها از بانک خارج می‌شود، «جکسن» که وحشت کرده، به نگهبان شلیک می‌کند. «باتر» پس از خلاصی از دست «جکسن» در محل قرار با «داک» سعی می‌کند به او نارو بزند. «داک» به او شلیک می‌کند اما جلیقه نجات مانع مرگش می‌شود. «داک» به سراغ «بنیون» می‌رود که حالا هم پول‌ها و هم «کارول» را می‌خواهد، اما به دست «کارول» کشته می‌شود. آن دو با پول‌ها فرار می‌کنند در حالی که هم افراد «بنیون» و هم «باتلر» در تعقیب‌شان هستند. تا اینکه سرانجام در متلی محاصره می‌شوند. اما «داک» موفق به کشتن «باتلر» و بیشتر افراد «بنیون» می‌شود و همراه «کارول» و پول‌ها از مرز مکزیک می‌گذرد.


14- فیلم جونیر بانر – Junior Bonner

سال تولید : ۱۹۷۲
کارگردان : سام پکین‌پا
هنرپیشگان : استیو مک‌کوئین، رابرت پرستن، آیدا لوپینو، جو دان بیکر، باربارا لی، مری مورفی، بن جانسن، بیل مکینی و چارلز گری.

«جونیر بانر» (مک‌کوئین)، ستاره مسابقات رودئو، خسته، زخمی و دل‌شسته از سقوطش از پشت گاوی وحشی، به شهر زادگاهش پرسکاتِ آریزونا می‌رود تادر مسابقه رودئوی چشن چهارم ژوئیه شرکت کند. او که چشم‌انتظار پیوستن به خانواده است، می‌بیند که خانه‌شان برای عملیات ساختمان‌سازی خراب شده است. مادرش (لوپینو) را در کاروانی پیدا می‌کند و می‌شنود که پدرش، «ایس» (پرستن) که قهرمان سابق مسابقات رودئو است، براثر زیاده‌روی در مصرف الکل در بیمارستان بستری شده، و خانه را هم برادر کوچک‌ترش، «کرلی» (بیکر) فروخته است. «جونیر» با «کرلی» جروبحث می‌کند، ولی او با خونسردی به او پیشنهاد کار می‌دهد…


15- فیلم پاپیون – Papillon

سال تولید : ۱۹۷۳
کارگردان : فرانکلین ج. شفنر
فیلمنامه‌نویس : دالتون ترومبو و لورنزو سمپل جونیر، برمبنای رمانی خود سرگذشت‌نامه‌ای نوشته هانری شاری‌یر.
فیلمبردار : فرد کوئن‌کمپ
آهنگساز(موسیقی متن) : جری گُلداسمیت
هنرپیشگان : استیو مک‌کوئین، داستین هافمن، ویکتور جوری، دان گوردون، آنتونی زرب و وودرو پارفری.

یک زندانی محکوم به حبس ابد به نام «هانری شاری‌یر»، معروف به «پاپیون» (مک‌کوئین) در کشتی حامل زندانیان، که آنان را به‌طرف جزیره گویانِ فرانسه می‌برد، با زندانی پولداری به نام «لوئی دگا» (هافمن) آشنا می‌شود. در گویان، آن دو را برای بیگاری به جنگل می‌فرستند و «پاپیون» فرار می‌کند، اما دوباره دستگیر و به سلول انفرادی برده می‌شود. «پاپیون» پس از تحمل دو سال حبس انفرادی، بار دیگر همراه «دگا» و یک زندانی دیگر فرار می‌کند، اما این بار نیز پس از مدتی دستگیر و به انفرادی بازگردانده می‌شود. سرانجام، پس از گذراندن یک «عمر»، رهائی می‌یابد و به‌عنوان مهاجرنشین به جزیره شیطان تبعید می‌شود، اما همچنان در اندیشه فرار است و در نهایت به منظور خود می‌رسد…


16- فیلم آسمان‌خراش جهنمی – The Towering Inferno

سال تولید : ۱۹۷۴
کارگردان : جان گیلرمین
فیلمنامه‌نویس : استرلینگ سیلی‌فانت، بر مبنای رمان آسمان‌خراش نوشته ریچارد مارتین استرن و جهنم شیشه‌ئی نوشته توماس اسکورتیا و فرانک م. رابینسن.
فیلمبردار : فرد کوئن کمپ
آهنگساز(موسیقی متن) : جان ویلیامز
هنرپیشگان : استیو مک‌کوئین، پل نیومن، ویلیام هولدن، فی داناوی، فرد آستر، سوزان بلیکلی، ریچارد چمبرلین

«داگ رابرتس» (نیومن)، طراح و آرشیتکت آسمان‌خراش شیشه‌ئی، بلندترین ساختمان دنیا با صد و سی و هشت طبقه، برای مراسم افتتاحیه ساختمان وارد سن فرانسیسکو می‌شود. او پس از صحبت با «جیمز دانکن» (هولدن)، معمار آسمان‌خراش، متوجه می‌شود که «سیمونز» (چمبرلین)، داماد «دانکن» برای کاهش هزینه‌ها، از سیم‌های نامرغوب در سیم‌کشی ساختمان استفاده کرده است. در اینجا «جرنیگان» (سیمپسن)، رئیس بخش ایمنی ساختمان گزارش می‌دهد که در اثر بالا رفتن غیرعادی حرارت در یکی از بخش‌های ساختمان، تجهیزات ویدئوئی از کار افتاده‌اند. «رابرتس» و «جرنیگان» متوجه آتش در ساختمان می‌شوند اما «دانکن» که مشغول صحبت با «شهردار رمزی» (کالینز)، «سناتور پارکر» (وان) و تعداد دیگری از خودداری می‌کند …


17- فیلم تام هورن – Tom Horn

سال تولید : ۱۹۷۹
کارگردان : ویلیام ویارد.
فیلمنامه‌نویس : توماس مک‌گوان و باد شارک، برمبنای خود سرگذشت‌نامه تام هورن.
هنرپیشگان : استیو مک‌کوئین، لیندا اوانز، ریچارد فارنزوورت، بیلی گرین بوش، اسلیم پیکنز، پیتر کانن، روی جنسن، جیمز کلاین و الیشا کوک جونیر،

سال 1901. «تام هورن» (مک‌کوئین) از اعضای سابق سواره‌نظام (که به خاطر دستگیری «جرانیمو» معروف شده) وارد هاگرویلِ وایومینگ می‌شود و «جان کابل» (فارنزوورت)، مزرعه‌دار محلی او را استخدام می‌کند تا جلوی دزدی دام‌هایش را بگیرد. پس از برخوردی خسن با گروهی از دام‌دزدان و در مهمانی شام دام‌داران محلی، «هورن» با کاری که قرار است، انجام دهد، آشنا می‌شود، اگرچه نه «کابل» و نه دیگر همکارانش برخوردهای خشن با دام دزدان را تأئید نمی‌کنند. «هورن» با معلمه محلی، «گلندولن کیمل» (اوانز) آشنا می‌شود …


18- فیلم دشمن مردم – An Enemy of the People

دشمن مردم یک فیلم درام آمریکایی محصول 1978 به کارگردانی جورج شفر بر اساس اقتباس آرتور میلر در سال 1950 از نمایشنامه هنریک ایبسن در سال 1882 است. در این فیلم استیو مک کوئین در نقش اول دانشمند توماس استاکمن، چارلز دورنینگ در نقش برادرش پیتر و بی‌بی اندرسون در نقش همسرش کاترین بازی می‌کنند.

توماس استاکمن (استیو مک کوئین) یک پزشک و دانشمند آماتور در یک شهر کوچک و نامشخص در نروژ است. این شهر به دلیل قدرت‌های درمانی چشمه‌هایش، انتظار رونق زیادی در گردشگری دارد، اما استاکمن دریافته که آن‌ها توسط زباله‌های کارخانه چرم‌سازی شهر آلوده شده‌اند. او مقاله‌ای می‌نویسد که آلودگی را برای روزنامه محلی مسنجر افشا می‌کند، اما کارکنان توسط پیتر -برادر استوکمن و شهردار شهر- مرعوب می‌شوند. پیتر پیشنهاد می‌کند که اگر توماس ساکت بماند، از درآمد چشمه‌ها برای اجرای تغییراتی که برادرش می‌خواهد استفاده کند، اما دکتر سازش ناپذیر است.


19- فیلم شکارچی – The Hunter

شکارچی، یک فیلم اکشن و جنایی درام و مهیج محصول 1980 آمریکا به کارگردانی باز کولیک است. این فیلم آخرین نقش استیو مک کوئین قبل از مرگش در نوامبر همان سال بود.

در این فیلم الی والاک، کاترین هارولد، لوار برتون، بن جانسون و ریچارد ونچر نیز حضور دارند.

«رالف تورسون» به منظور پیدا کردن زندانیان فراری که به قید وثیقه آزاد شده‌اند، جستجوهای روتینی انجام می‌دهد. گاهی او به سادگی هدف خود را پیدا می‌کند. در بعضی موارد او مجبور می‌شود دست به کارهایی بزند که در نهایت منجر به مرگ قانون شکن می‌شود…


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می‌کردند و هیچ خبری از عکس واقعی در محیط…

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…

هوش مصنوعی یکی از تخیل‌های کودکی ما را تصویرسازی کرد: کشتزارهایی از همه چیز: بستنی قیفی –…

شاید سریال کارتونی پینوکیو باعثش شد. شاید هم نه! در آن قسمت دلپذیر و خاطره‌انگیز، روباه مکار و گربه ننه، پینوکیو را فریفتند تا سکه خود را بکارد تا درختی از سکه بروید و بتواند سکه‌های بی‌شمار برداشت کند.سال‌ها از آن زمان گذشته، الان هم…

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده: یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد!

شاید این گفتار مشهور فرنگی‌ها که می‌گویند که یک عکس به اندازه هزار کلمه سخن می‌گوید، غلو باشد. گاهی در یک عکس فقط زیبایی می‌بینیم. گاهی هم داخل آن چیزی نیست. بدتر از همه، گاهی چون یک عکس برش محدودی از زمان و مکان است، به نوعی حاوی دروغ است…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5