10 سرگرمی خوب در زندگی روزانه که اگر به آنها عادت کنید، زندگی شاداب‌تری خواهید داشت

2

از امروز می‌خواهم رشته پست‌هایی در مورد سرگرمی‌ها و عادت‌های مفید در زندگی را شروع کنم.

این سرگرمی‌ ها چیزهای عجیب و غریبی نیستند، همه ما کمابیش آنها را تجربه کرده‌ایم و می‌دانیم که بعد از انجامشان، حتی به صورت پراکنده و غیربرنامه‌ریزی شده، چقدر کیفیت زندگی‌مان بهتر می‌شود و شاداب‌تر خواهیم شد.

با این حال، چون این سرگرمی‌ها و عادت‌های خوب تداوم پیدا نمی‌کنند و برنامه‌ای برای متنوع کردن آنها و الزام خودمان به انجام مرتب آنها نداریم، رفته رفته فراموش می‌شوند.

ما گاهی آنها را به یاد می‌آوریم و افسوس می‌خوریم که چرا نمی‌توانیم به «خرده‌کارها» ادامه بدهیم.

این سری پست‌ها را دقیقا برای همین می‌نویسم: برای اینکه با هم مرور کنیم که در زندگی چه کارهای کوچک و چه سرگرمی های خوبی وجود دارند که از آنها غافلیم.

من اینها را دوست دارم که در غالب همین پست‌ها با شما مرور کنم و چک لیست من در زندگی شاید همین پست‌ها بشوند. شما هم می‌توانید به تناسب سلیقه خودتان در گوشی موبایل یا دفترچه یا هر جای دیگری فهرستی از سرگرمی‌های خوب را یادداشت کنید و خودتان را متعهد کنید که برنامه‌ای برای انجام آنها داشته باشید!

خب شروع می‌کنیم! قول بدهید که شما هم به من کمک کنید.


1- هم‌صحبتی با آدم‌های مثبت‌اندیش

سرگرمی

متاسفانه آدم‌های مثبت، بیشتر اوقات در پیرامون ما در اقلیت هستند. تا دلتان بخواهند ما با آدم‌های منفی و اهل شکوه و شکایت سر و کار داریم. مثلا آنهایی که هیچ خلاقیت و اهتمامی در زندگی ندارند و مرتب از کم بودن حقوق و دستمزد خود شکایت می‌کنند و شما را هم به فاز منفی می‌برند.

در مقابل آدم‌هایی هستند که استعداد خودشان و شما را می‌بینند، گوشزد می‌کنند و مرتب برای زندگی خود نقشه دارند و روحیه مثبتی ایجاد می‌کنند.

متاسفانه این دسته از آدم‌های مثبت همیشه به سادگی پیدا نمی‌شوند و گاهی برای هم‌صحبتی و گپ و گفت با آنها باید برنامه‌ای مثلا هفتگی بگذارید و از قبل وقت‌هایتان را با هم تنظیم کنید.

اما این کار واقعا می‌ارزد. چند ساعت در هفته وقت بگذارید و اثرات منفی آدم‌های دیگر را با این هم‌اندیشی‌ها بزدایید و از بین ببرید.


2-دستاوردهای خوب روزانه‌تان را یادداشت کنید، حتی کوچک‌هایشان را

ما خیلی وقت‌ها متوجه نیستیم که در طول زمان، مهارت‌ها و دانش‌هایی پیدا کرده‌ایم که دیگران از آن بی‌بهره هستند. آنقدر در روتین‌های زندگی گیر می‌کنیم که خودمان را دست‌کم می‌گیریم و ناخودآگاه فکر می‌کنیم که هر کس دیگری هم باشد، در کار و زندگی همان عملکرد شما را می‌تواند داشته باشد.

اما شما باید گاهی بزرگداشتی برای موفقیت‌ها و دستاوردهای زندگی‌تان ترتیب بدهید. لازم نیست آنها خیلی شاخص باشند. چیزهای کوچک را هم جشن بگیرید:

در خوردن غذا پرهیز کرده‌اید – کار کسی را راه انداخته‌اید – پیشنهاد خوبی در اداره داده‌اید – چند ده صفحه از یک کتاب را خوانده‌اید – یک قسمت نامرتب از خانه را منظم و تمیز کرده‌اید

همه اینها دستاورد هستند و شما باید برای این موفقیت‌ها کوچک از خودتان قدردانی کنید. شما می‌توانید این دستاوردها را جایی یادداشت کنید.


3- برای خنداندن خودتان برنامه‌ریزی کنید!

سرگرمی خوب

ممکن است که به خودتان بیایید و ناگهان متوجه شوید که ماه‌هاست که از ته دل نخندیده‌اید، عضلات صورتتان همیشه افتاده است و اخمو هستید.

پس برای خنداندن خودتان برنامه‌ریزی کنید. ساده‌ترینش این است که ترانه شادی بگذارید و جلوی آینه، در خلوت شکلک دربیاورید و لبخند به پهنای همه صورت بزنید.

اصلا می‌توانید برنامه‌ریزی کنید که یک مجموعه تلویزیونی طنز را ببینید.

وقتی موفق به شاد کردن خودتان شدید و اندورفین‌ها (یعنی همان مخدرهای خوب و طبیعی در درون مغزتان) آزاد شد، تازه می‌فهمید که زندگی را می‌توان ساده‌تر گرفت.


4- برای بیرون رفتن و زیر آفتاب راه رفتن وقت بگذارید

بله! شما ممکن است سعی کنید که از همه وقتتان برای پیشبرد کاری و تحصیلی استفاده کنید. اما گاهی لازمه این کار این است که مرتب در شرکت و یا اتاق مطالعه و کتابخانه خودتان را حبس کنید و فقط در مسی راه، اندکی بیرون را نظاره کنید.

بهتر است گاهی این چرخه را بشکنید. کمی قدم بزنید و ببینید دیگران علیرغم اینکه ممکن است جایگاه کاری و درآمد شما را نداشته باشند، چطور سرخوشانه قدم می‌زنند و وقت برای این کار کنار می‌گذارند.

وقت خودتان را تلف نکنید. اما به یاد داشته باشید که گاهی لحظات و ایده‌های نوآورانه به صورت تکانه‌ای و حمله‌ای در همین اوقات بی‌ربط به مغز هجوم می‌آورند.


5- ورزش، یک سرمایه‌گذاری است!

اگر جوان هستید و یا از نظر ژنتیکی طوری هستید که با فعالیت کم هم اضافه‌وزن پیدا نمی‌کنید و بدنتان نافرم نمی‌شود، ممکن است در فلسفه ورزش شک کنید و برای آن وقتی کنار نگذارید.

ورزش کردن، حتی اگر در خانه باشد، محتاج برنامه‌ریزی و اراده است. ورزش یک سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت است که باعث جوان ماندن و سلامت قلبی و عروقی و روانی شما در درازمدت می‌شود.

ورزش کردن، تلف کردن وقت نیست. ده دقیقه نرمش در صبحگاهان یا مثلا تماشای فیلم و سریال مورد علاقه، در حالی که روی تردمیل دارید به شتاب معقولی راه می‌روید، مثل پول خردهای یک قلک، آهسته آهسته جمع می‌شوند و شما را در میانسالی و کهنسالی، در سطح معقولی از سلامت نگه می‌دارند.


6- لحظاتی برای مهربانی کردن با جیوانات کنار بگذارید

شما ممکن است گربه یا سگ خانگی نداشته باشید، اما این بار که به منزل دوستتان رفتید یا کبوترها را در میدان شهرتان دیدید یا در یک سفر پرنده یا جانوری دیدید، سعی کنید که روی این حیوانات دوست‌داشتنی دقیق بشوید و کارهایشان را زیر نظر بگیرید. ببینید که چطور معصومانه می‌خرامند و زیبایی‌هایشان را به رخ می‌کشند به آواهایشان گوش کنید و اصلا خودتان را جای آنها تصور کنید!


7- در آعوش بگیرید!

به موقع مهر و محبت خودتان را به پدر و مادر و دیگر اعضای خانواده؛ دوست یا یارتان نشان بدهید و چه کار جادویی‌تر از در آعوش گرفتن!

فرایندی که گیرنده‌های عصبی مسبب آرامش را فعال می‌کند و شما را از تنش‌زاهای بیرون منفک می‌کند.


8- فهرست تماس‌های موبایلتان را چک کنید و به دوستی که مدتهاست از او دور بوده‌اید، زنگ بزنید!

این دوست ممکن است که هم‌خدمتی یا همشاگردی دوره دبستان شما باشد، یا همکار فراموش شده یا سرایدار منزل قدیمی‌تان یا یک فامیل تک‌افتاده.

ممکن است مقاومتی در ذهنتان برای این کار در دقیقه اول وجود داشته باشد. اما بعد از این تماس جادویی کلی خاطره در ذهتان باز می‌شود و تازه ممکن است از این رهگذر، یک موقعیت کار یا ایده برای تغییر در زندگی هم پیدا کنید.


9- یک سرگرمی شخصی لذت‌بخش پیدا کنید و هر روز 15 دقیقه را به آن اختصاص بدهید

سرگرمی

این سرگرمی شخصی روح‌افزا برای هر شخصی متفاوت است. مثلا شما ممکن است هارد دیسک قدیمی ده سال پیش را بخواهید مرور کنید یا مثلا تصمیم بگیرید که سی‌دی‌های قدیمی‌تان را وارد یک هارد اکسترنال کنید یا کتاب‌هایتان را طبقه‌بندی کنید. شما ممکن است در یک پروژه مخفیانه تصمیم بگیرید که تمرین خوش‌نویسی کنید یا سیکس پک دربیاورید یا زبان فرانسوی یاد بگیرید!

همین یک ربع‌ها بعد از چند ماه، شما را به جایی می‌رسانند که فکرش را هم نمی‌توانید بکنید.


10- وقت برای خریدهای کوچک کنار بگذارید

خود ذات خرید، لذت‌بخش است. نه! از فروشگاه‌های آنلاین بیرون بیایید و به بیرون بروید. اصلا لازم نیست که چیز گرانی بخرید، یک کیف پول، یک ادکلن ارزان‌قیمت یا ماگ با طرح زیبا یا یک پیراهن هم می‌تواند شادتان کند.

اصلا روال روتین خودتان را به هم بزنید و این بار از دستفروش کنار خیابان که همیشه شتاب‌زده از کنارش می‌گذشتید چیزی بخرید. همین به اصطلاح بنجل‌ها اتفاقا گاهی تجربه خریدی می‌دهند که متفاوت با خرید یک چیز لوکس از یک فروشگاه شیک آفلاین یا آنلاین است!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

عکس‌های بی‌نظیر از آبشارهای رنگارنگ دریاچه‌های پلیتویس در کرواسی و مقایسه آنها با فصل یخ‌زده

نوشته: تاماس دومبورا توثمن چهار سال پیش در فصل زمستان از دریاچه‌های پلیتویس بازدید کردم و از دنیای زیبا و یخ زده آنها با آبشارهای یخی و مناظر سفید عکس گرفتم.اخیراً دوباره به این دریاچه‌ها بازگشته‌ام تا از همان منظره خیره‌کننده عکس…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. Aydin می گوید

    عالی بود
    غیر از اینایی که نوشتی , برای من فوتبال بازی کردن , بازی کردن با حیوانات , رفتن به طبیعت , بازیهای دیجیتالی و دیدن گیاهان و حیوانات همیشه جذابه و تازگی داره

  2. ZigOoL می گوید

    هر دو مطلبتون عالی بود. مواردی هست که تصمیم گرفتم انجامشون بدم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5