معرفی سریال دختران درخشان Shining Girls – الیزابت ماس ​​در یک سریال با پوسته علمی تخیلی و متافیزیک، اما مفاهیم متفاوت

0

سریال جدید اپل تی وی پلاس، سریال دختران درخشان یا Shining Girls نام دارد.

قاتل‌های سریالی، در عالم واقعیت آدم‌های منزوی با شخصیت‌های ضد اجتماعی و تروماهای روحی عمیق مراحل اولیه زندگی با طیف هوشی بسیار متفاوت هستند. اما در فیلم‌ها و سریال‌ها روی زیرکی و جنبه اسرارآمیز و هوش فوق العاده‌شان در انجام نقشه‌های پلدیشان تاکید و غلو می‌شود. آرزوی هر نویسنده و کارگردانی این است که قاتل‌های زنجیره‌ای به صورت نابغه‌های دمدمی مزاج و سادیستی مانند هانیبال لکتر خلق کند و کارآگاهانی را رویاروی آنها قرار دهد.

رمان دختران درخشان اثر لورن بیوکز در سال 2013 نوشته شده بود و حالا اپل تی پلاس آن را تبدیل به مینی سریال 8 قسمتی خوب کرده است.

نقش اول سریال کربی است. الیزابت ماس نقش او را بازی می‌کند. او زنی است که در سال 1989 قربانی یک حمله شده، اما از آن جان سالم به در برده، اما حالا باید با پیامدهای آن سر کند.

چیز عجیبی در زندگی کربی وجود دارد. به صورت پیوسته و مکرر زندگی او تغییرات عجیب کوچک با بزرگ پیدا می‌کنند. این تغییرات تا حدی هستند که او مجبور است مدام در دفترچه‌هایی جزئیات بزرگ یا کوچک زندگی‌اش را بنویسد. تغییرات ایجاد شده، گاهی کوچک هستند مانند عوض شدن میز کارش یا اینکه او می‌بیند به جای یک گربه یک شگ خانگی دارد.

اما این تغییرات گاهی بزرگ‌تر می‌شوند، مثلا او در ابتدا تنهاست، بعد می‌بیند که با مادر پیرش در حال زندگی است و زمانی هم می‌بینید که همسری دارد و با او زندگی می‌کند.

 سریال دختران درخشان Shining Girls

ثابت‌ترین چیز در زندگی او علاقه‌اش به روزنامه‌نگاری است. این علاقه گاهی به این صورت نمودار می‌شود که او یک مسئول بایگانی روزنامه سان تایمز تصور می‌شود و گاهی هم یک خبرنگار است با مدل موی شیک، آرایش، و بلوز‌ی است که اسکار زخمی که در جریان حمله برداشته نشان می‌دهد.

موضوع وقتی عوض می‌شود که جسد زنی در فاضلاب شهر پیدا می‌شود و چون جزئیاتی از حمله، شبیه حمله به خود او بوده، پلیس او را فرامی‌خواند.

از آن سو ما یک قاتل سریالی به نام هارپر کورتیس داریم که با اینکه با استعداد نیست، شیوه‌ای عجیب برای قتل پیش پای او گذاشته می‌شود. (این قسمت را بیشتر توضیح نمی‌دهم تا لطف دیدن سریال از بین نرود.)

سریال پوسته‌ای علمی تخیلی دارد. البته تعریف من از علمی تخیلی دقیق‌تر از این حرف‌هاست و در تقسیم‌بندی شخصی من سریال پوسته‌ای متافیزیکی دارد.

اما در پشت این پوسته چیزی تقریبا مد روز وجود دارد:

زنانی که پیوسته در طول تاریخ قربانی مردان بوده‌اند. در سریال زنانی با مغزهای درخشان و ایده‌های نبوغ‌آمیز در بازه زمانی چند دهه، به شکل قربانیان تصور شده‌اند. زن قربانی در سریال را گاهی در این سریال به صورت زنی می‌بینیم که در کارخانه فولاد کار می‌کند و گاهی زنی عضو جنبش فمینیستی زیرزمینی که برای احقاق حقوق زنان فعالیت می‌کند، قربانی را گاهی به صورت یک فرد تراجنسیتی می‌بینیم و گاهی هم به صورت همین کربی، مظهر ژورنالیسم زنانه.

به عبارتی قاتل درخشان‌ترین زن‌ها را گلچین می‌کرده و به آنها صدمه می‌زده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

در مورد این عکس‌ها فقط می‌توانیم بگوییم چیزها به نحو عجیب یا خنده‌داری، سر جای خودشان نیستند!

ما در طول زندگی آدم زیاد دیده‌ایم که سر جای خود نبوده، اما در مورد اشیا، گاهی نبودن آنها در سر جای خودشان یا کاربرد بدیع آنها برای خودش یک طنز و شگفتی می‌شود، در این سری عکس‌های می‌خواهیم تعدادی از این موارد را با هم مرور کنیم:راهی…

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

اگر قرار بود ابرقهرمان‌ها، لباس‌های قرن نوزدهمی می‌پوشیدند

ما عادت کرده‌ایم ابرقهرمان‌ها را در لباس‌های امروز ببینیم و فیلم‌های زیادی هم که بر مبنای کامیک‌بوک‌ها ساخته شده، این تصور را در ذهن ما تشدید کرده‌اند.اما اگر قرار بود همین ابرقهرمان‌ها لباس‌های قرن نوزذهمی می‌پوشیدند، چه می‌شد؟…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.