همه چیز درباره قیمت ارتودنسی فک بالا و پایین

0

رپورتاژ

ارتودنسی یکی از روش‌های بسیار عالی برای داشتن لبخندی زیباست. ارتودنسی فک بالا و پایین تفاوت هایی دارد و عوامل مختلفی بر نتیجه نهایی تأثیر می‌گذارد. علاوه بر آن قیمت ارتودنسی فک بالا و پایین نیز متفاوت است.

اگر قصد انجام ارتودنسی دندان دارید با ما همراه باشید تا با نکات مهمی در مورد نحوه انجام و هزینه ارتودنسی آشنا شویم.

ارتودنسی دندان چگونه انجام می‌شود؟

بسیاری از افرادی که به دنبال ارتودنسی دندان هستند، ممکن است دچار ترس و استرس شوند. آشنایی با نحوه انجام ارتودنسی می‌تواند این ترس و اضطراب را از بین ببرد. به همین دلیل ابتدا باید ببینیم به کار به چه صورت انجام می‌شود. ارتودنسی توسط یک متخصص ارتودنسی باتجربه و در مرحل مختلفی انجام می‌شود.

 

مراجعه به دندانپزشک متخصص

ابتدا به دندانپزشک متخصص ارتودنسی مراجعه کرده تا دندان‌های شما را به طور کامل بررسی کند. دندانپزشک معاینات اولیه را انجام داده و بر اساس شرایط، بهترین پیشنهاد را ارائه می‌دهد. در این مرحله دندانپزشک می‌تواند در مورد قیمت ارتودنسی فک بالا اطلاعاتی را ارائه دهد.

 

عکس برداری از دندان‌ها

پس از بررسی‌های انجام شده، متخصص عکس‌های اشعه ایکس از دندان‌های بیمار تهیه می‌کند. این عکس‌ها شرایط دندان‌ها و موقعیت دقیق آن‌ها را مشخص می‌کند. وضعیت ریشه دندان‌ها نیز در این تصاویر مشخص می‌شود.

 

ایجاد فضای لازم با کشیدن دندان‌های اضافه

یکی از مراحل مهم که با توجه شرایط دهان و دندان افراد انجام می‌شود، کشیدن دندان است. معمولا به دلیل فضای ناکافی برای رشد دندان‌ها، به صورت مرتب رشد نمی‌کنند. به همین دلیل پس از عکس برداری دندان‌ یا دندان‌هایی که لازم است توسط دندانپزشک کشیده می‌شوند. با این کار فضای کافی برای مرتب سازی دندان‌ها ایجاد می‌شود.

البته در موارد بسیاری نیازی به کشیدن دندان ها نیست و جابجایی اندک دندان های فک بالا یا فک پایین، انجام ارتودنسی فک بالا یا پایین را ممکن می سازد.

 

قالب گیری

پس از انجام مراحل گفته، قالب گیری انجام می‌شود. این کار برای تعیین میزان قطعات و سیم‌های موردنیاز ارتودنسی لازم و ضروری است. این کار برای انجام درست و نصب کامل ارتودنسی‌ها بسیار مهم است.

 

 

قرار دادن سیم‌ها

در این مرحله سیم‌های مخصوص با کمک کش پلاستیکی به براکت‌های نصب شده روی دندان‌ها متصل می‌شوند. کش پلاستیکی رنگ‌بندی مختلفی دارند که با توجه به سلیقه مشتری انتخاب می‌شوند.

 

گذشت زمان

پس از قرار گرفتن براکت ها و سیم ها روی دندان، در اثر فشار ایجاد شده، دندان‌ها حرکت می‌کنند.

در این مرحله باید به صورت منظم با دندانپزشک در ارتباط باشید تا درصورت نیاز کش‌ها تعویض شوند. معمولا تعویض کش‌ها در هر جلسه توسط دندانپزشک انجام می‌شود. علاوه بر این، تغییرات ایجاد شده توسط متخصص ارتودنسی بررسی می شود تا از روند صحیح درمان اطمینان حاصل شود.

 

برداشت ارتودنسی

در نهایت و زمانی که متخصص ارتودنسی از وضعیت و جای‌گیری دندان‌ها رضایت کامل داشته باشد، براکت‌ها را خارج می‌کند.

 

موارد موثر در هزینه های ارتودنسی

هزینه ارتودنسی به موارد مختلفی بستگی دارد. متخصصین با توجه به میزان تخصص و تجربه خود در این زمینه هزینه‌های متفاوتی را در نظر می‌گیرند. علاوه بر آن موارد دیگری نیز بر هزینه ارتودنسی موثر است که در ادامه عنوان شده‌اند:

  • نوع درمان ارتودنسی
  • میزان ناهنجاری دندان‌ها
  • طول درمان
  • نیاز به ارتودنسی فک بالا و پایین
  • پوسیدگی دندان‌ها
  • هزینه ابزارها و بریس‌های مورداستفاده
  • استفاده از روش‌های ارتودنسی نامرئی
  • پیچیدگی مراقبت

برای مشاهده لیست کامل هزینه ارتودنسی سال 1401 کلیک کنید.

نکته‌ای که در مورد هزینه ارتودنسی وجود دارد این است که هیچ دندانپزشک متخصصی قبل از مشاهده و بررسی دقیق وضعیت دندان‌ها نمی‌تواند هزینه دقیق را بیان کند. همان‌طور که گفته شد این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد که پس از معاینه‌های دقیق قابل تخمین است. علاوه بر آن قیمت ارتودنسی فک بالا با پایین نیز متفاوت است.

 

آیا هزینه ارتودنسی فک بالا با قیمت ارتودنسی فک پایین متفاوت است؟

بله قیمت ارتودنسی فک بالا با فک پایین متفاوت است. هزینه ارتودنسی فک بالا معمولا بیشتر از فک پایین است. این هزینه می‌تواند تا دو سوم کل هزینه ارتودنسی فک بالا و پایین را در بر گیرد.

آیا می‌توان این هزینه‌ها را کاهش داد؟

برخی از بیمه‌های تکمیلی هزینه دندان‌پزشکی و ارتودنسی را پرداخت می‌کنند. اگر بیمه تکمیلی داشته باشید می‌توانید هزینه‌های خود را در این موارد کاهش دهید. اگر بیمه شما هزینه‌ها را پرداخت نمی‌کند، می‌توانید به کلینیک‌هایی مراجعه کنید که هزینه نهایی را برای شما قسط‌بندی می‌کنند.

نکته دیگری که می‌تواند در کاهش هزینه ارتودنسی فک بالا کمک کند این است که به توصیه‌های دندانپزشک متخصص ارتودنسی خود به خوبی گوش دهید، به این صورت از شکستن و آسیب دیدن پلاک‌ها جلوگیری شده و هزینه اضافی ایجاد نمی‌شود.

مراجعه به دندانپزشک متخصص و باتجربه می‌تواند تا حدودی هزینه‌ها را کاهش دهد. زیرا دندانپزشک متخصص و کاربلد بهترین روش‌های درمانی را در نظر گرفته و به این صورت طول درمان کاهش یافته در هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود.

 

مدت زمان ارتودنسی چقدر است؟ آیا می‌توان این زمان را کم کرد؟

مدت زمان نیز همانند هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان به صورت دقیق پیش بینی کرد. معمولا دندانپزشک متخصص پس از انجام معاینات و بررسی‌های لازم می‌تواند به صورت حدودی زمان درمان را تعیین کند. البته این زمان نیز ممکن است در طول درمان با توجه به مراقبت‌های مختلف تغییر کند.

این زمان ممکن است از 6 ماه تا دو سال طول بکشد. حتی با تجربه‌ترین متخصص ارتودنسی نیز نمی‌تواند در ابتدای کار زمان دقیق درمان را مشخص کند. سن فرد، نوع ارتودنسی (ارتودنسی ثابت، متحرک یا سایر انواع آن)، میزان حرکت دندان‌ها، میزان مراقبت انجام شده و عوامل بسیاری وجود دارند که بر مدت زمان ارتودنسی دندان تأثیر می‌گذارند.

 

چگونه بهترین مرکز و کلینیک ارتودنسی را پیدا کنم؟

امروزه دندانپزشکان و متخصصان بسیار زیادی در زمینه دهان و دندان فعالیت می‌کنند. پیدا کردن یک متخصص ماهر و یک مرکز ارتودنسی خوب، به میزان زیادی در نتیجه، زمان و هزینه ارتودنسی تأثیر دارد. بنابراین صرف کمی وقت برای انتخاب متخصص و کلینیک، کاملاً منطقی است.

موارد مختلفی در این زمینه تأثیرگذار است که می‌توانید برای انتخاب کلینیک خوب ارتودنسی دندان درنظر بگیرید:

  1. اولین نکته تخصص و تجربه بالای دندانپزشک متخصص ارتودنسی است. در این صورت به بهترین شکل ممکن کار ارتودنسی برای شما انجام شده و هزینه اضافی به شما تحمیل نمی‌شود.
  2. دومین نکته دسترسی آسان به کلینیک است. از آن‌جایی که پس از انجام ارتودنسی به صورت مرتب باید با متخصص ارتودنسی در ارتباط باشید، بهتر است کلینیکی را انتخاب کنید که دسترسی به آن برای شما آسان باشد.
  3. رعایت بهداشت، سیستم نوبت دهی درست و اصولی، اخلاق مناسب پرسنل و … نیز از مواردی هستند که برای انتخاب کلینیک باید در نظر داشته باشید.
  4. قیمت انجام ارتودنسی نیز در مراکز مختلف متفاوت است. علاوه بر آن قیمت ارتودنسی فک بالا با پایین نیز متفاوت بوده و برای اطلاع دقیق از هزینه‌ها باید حتما به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. به این صورت هزینه متفاوت کلینیک‌ها نیز می‌تواند عاملی برای انتخاب کلینیک باشد.

یکی از مراکز خوب ارتودنسی در تهران، مطب های دکتر سعید قریشی است که در 3 نقطه تهران واقع شده اند. برای دریافت نوبت آنلاین، گرفتن مشاوره درباره ارتودنسی (از جمله قیمت ارتودنسی فک بالا) و مطالعه مطالب مفید بسیار می توانید به وب سایت ایشان به آدرس https://drsaeedghorashi.com/ مراجعه کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.