معرفی کتاب قیام سرخ – نوشته پیرس براون

0

کتاب قیام سرخ Red Rising  یک رمان علمی تخیلی دیستوپیایی است که توسط پیرس براون- نویسنده آمریکایی- در سال ۲۰۱۴ نوشته شده است.

داستان این رمان که در سیاره‌ مریخ، در آینده اتفاق می‌افتد، داستان معدنچی‌ای به نام دارو Darrow را دنبال می‌کند که در صفوف طلایی‌های نخبه نفوذ می‌کند.

کتاب قیام سرخ به طور کلی نقد‌های مثبتی دریافت کرده است. در سال 2014، یونیورسال پیکچرز حق ساخت اقتباس سینمایی آن را به دست آورد اما این پروژه در نهایت لغو شد. براون در سال 2018 شروع به توسعه Red Rising به صورت یک مجموعه تلویزیونی کرد .ای فعلا مشخص نیست که این سریال چه زمان و توسط چه شبکه‌ای ساخته خواهد شد.

یک سری کتاب کمیک پیش درآمد آن هم منتشر شده و بازی رومیزی آن هم به زودی عرضه می‌شود.

داستان کلی کتاب قیام سرخ

از زمانی که بشر سیارات دیگر را مستعمره کرده است، هفتصد سال می‌گذرد. طبقه حاکم قدرتمند انسان‌ها یک سلسله مراتب اجتماعی سفت و سخت و مبتنی بر رنگ را برقرار کرده که در آن طلا‌هایی برتر از نظر فیزیکی در رأس قدرت هستند و با مشت آهنین حکومت می‌کنند.

دارو شانزده ساله یک سرخ است، طبقه‌ای از کارگران که در زیر سطح مریخ برای استخراج هلیوم -3 ببیگاری می‌کنند تا سیاره را قابل سکونت کنند.

او و همسرش «او»- Eo پس از ورود به یک منطقه ممنوعه دستگیر می‌شوند. در حالی که «او» به دلیل جرم خود در ملاء عام شلاق می‌خورد یک آهنگ محلی ممنوعه را به عنوان اعتراض به بردگی می‌خواند. او متعاقباً به دستور نرو او آگوستوس، فرماندار کل مریخ به دار آویخته شد.

دارو جسد همسرش را برداشته و دفن می‌کند، جنایتی که او نیز به خاطر آن به دار آویخته می‌شود. با این حال، دارو از خواب بیدار می‌شود و متوجه می‌شود که او را به او مواد مخدر داده‌اند و حالا در دستان پسران آرس، یک گروه تروریستی از سرخ‌ها که در برابر ظلم و ستم “کم رنگ‌ها” می‌جنگند، است. آن‌ها ویدیوی ترانه و اعدام Eo را به عنوان وسیله‌ای برای تبلیغ هدف خود انتخاب می‌کنند.

به دارو این فرصت داده می‌شود که خود را یک طلایی جا بزند و به جامعه نفوذ کند تا آن را از درون پایین بیاورد تا رویای Eo را برآورده کند.

براون درباره نوشتن Red Rising گفت: “من با شخصیت اصلی [دارو] شروع کردم و دنیایم را پیرامون او شکل دادم. من از وضعیت اسفبار مهاجران ایرلندی در قرن نوزدهم و از محرومیت طبقات کارگر الهام گرفتم. ”

براون در این کتاب اسطوره‌های رومی را هوشمندانه با داستان‌های علمی تخیلی ادغام می‌کند. اخلاقیات و ارزش‌هایی که از طریق شخصیت‌های قیام سرخ کشف می‌شوند. این پتانسیل را دارند که نسلی از خوانندگان را ترغیب کنند تا هوشمندانه درباره تأثیر تصمیمات خود بر خود، خانواده و دوستانشان و در کل جهان خود فکر کنند. این کتاب واقعاً یک درس قدرتمند در رهبری است.

در ظاهر، قیلم سرخ Red Rising شبیه انبوهی از کتاب‌های فانتزی و علمی تخیلی مشابه است، اما باید ژرف‌تر آن را خواند و در موردش فکر کرد. 

کتاب کتاب قیام سرخ در سه جلد توسط نشر باژ ترجمه و منتشر شده است.


گوش کن، گوش کن
به خاطر بسپار
افول خشم آفتاب و
خوشه‌های درهم‌تنیده‌ی گندم را
ما سقوط کردیم و باز سقوط کردیم
و به دور خود رقصیدیم
تا ناقوس نیک و بد را به زمزمه واداریم


پسرم، آه پسرم
شعله را به خاطر بسپار
آن زمان‌که برگ‌ها آتش گرفتند و فصل‌ها از پی هم گذشتند…
سقوط کردیم و باز سقوط کردیم
و تمام پاییز نغمه سر دادیم
تا زندانی بسازیم…


از اعماق دره،
صدای رقصیدن دروگر را بشنو
دروگر می‌رقصد و می‌رقصد
در اعماق دره…
گوش بسپار که چه‌طور زیر آواز زده
و قصه‌ی سر رسیدنِ زمستان را بازگو می‌کند…


دخترم، آه دخترم
سرما را به‌خاطر بسپار
آن زمان که باران یخ می‌زد و برف جان می‌ستاند
چطور سقوط کردیم و باز سقوط کردیم
و با نوای زمستانی‌شان در آن دوزخ یخبندان رقصیدیم…


عشق من، ای عشق من
فریادها را به خاطر بسپار
از یاد نبر چطور زمستان به خاطر آسمان‌های بهاری جان سپرد
آن‌ها بارها و بارها غریدند…
اما ما به بذرهای خودمان چنگ زدیم
تا نغمه‌ای ببافیم


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این عکس پرنده واقعا فتوشاپی نیست و ترکیبی هم نیست و در یک جلسه گرفته شده است!

این عکس شگفت‌انگیز از یک پرنده در حال شگفت‌زده کردن کاربران در اینترنت است و مغز مردم از پردازش آنچه در عکس می‌بینند، ناتوان شده است!اگرچه این یک عکس ویرایش نشده و ترکیبی هم نیست و به صورت روتین با یک بار شات و نوردهی گرفته شده است.…

در مورد این عکس‌ها فقط می‌توانیم بگوییم چیزها به نحو عجیب یا خنده‌داری، سر جای خودشان نیستند!

ما در طول زندگی آدم زیاد دیده‌ایم که سر جای خود نبوده، اما در مورد اشیا، گاهی نبودن آنها در سر جای خودشان یا کاربرد بدیع آنها برای خودش یک طنز و شگفتی می‌شود، در این سری عکس‌های می‌خواهیم تعدادی از این موارد را با هم مرور کنیم:راهی…

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.