این ۱۰ شرکت بسیار معروف، کارشان را از ساختن این وسایل پیش پا افتاده شروع کردند

0

بسیاری از برندها قبل از اینکه موفق شوند محصولی شاخص بسازند و تبدیل به برند معروفی بشوند، چیزهای ساده‌ای تولید کرده‌اند و بارها آزمون و خطا کرده‌اند.

به تازگی Aspire Doors در یک برنامه تبلیغاتی زیرپوستی، سفارش تولید طرح‌های شماتیکی داده که این واقعیت را به زیبایی به تصویر می‌کشند.

از با مطالعه این فهرست می‌توان به نتیجه خوبی رسید. اگر کار و حرفه و شرکتی داریم که موفق نیست یا روند بسیار «معمولی» دارد، اصلا اجباری نیست که همان روند را ادامه دهیم. گاهی خلاقیت و زمینه‌ها نو بی‌مقدمه به سراغ ما می‌آیند و گاهی هم باید فرصت‌های طلایی و نیاز مردم را بسنجیم و کشف کنیم و چیزی نو به آنها بدهیم.

نتیجه‌گیری امیدوارکننده‌تر این است که شاید طلایی‌ترین روزهای شما هنوز در پیش باشند و بعدا کار کنونی پرمشقت شما فقط یک تاریخ جالب شگفتی‌برانگیز برای آیندگان شود! (امیدوارم که این طور شود و تلخکامی هرگز ما را در خود غوطه‌ور نکند.)

۱- شرکت لگو: اسباب بازی‌های چوبی که با نخی روی زمین کشیده می‌شدند

کار کنونی لگو هم سرگرم کردن کودکان و البته بزرگسالانی است که دنیای زیبای کودکی را تجربه نکرده‌اند. اما قبلی از شروع خلاقیت بنیانگذار لگو، اوله کرک کریستیانسن،  یعنی ساخت حجم‌هایی با واحد بلوکی یا همان لگو، شرکت او اسباب‌بازی‌های ساده‌ای می‌ساخت.

اگرچه کریستیانسن پس از رکود بزرگ اقتصادی شروع به ساخت مبلمان کرد، اما توانست از مهارت‌های نجاری خود برای ساخت اسباب‌بازی‌های چوبی استفاده کند. او با استفاده از تکه‌های چوبی باقیمانده از کار روزانه‌، حیوانات چوبی کوچک، از جمله اردک‌های چوبی می‌تراشید. یک مجموعه لگوی اردک چوبی که چند مدت پیش ساخته شده بودند، اشاره به همین پیشینه شرکت لگو دارد.

آزمایش‌های اولیه او با اسباب‌بازی‌های پلاستیکی چندان موفق نبود. اما، خوشبختانه او ناامید نشد و پشتکار لازم را داشت.

۲- سونی – پلوپز برقی

اولین محصول تولید شده توسط بنیانگذار سونی، ماسارو ایبوکا، هدف بسیار ساده‌ای داشت. او می خواست به کارکنانش کمک کند تا برنجی را که به عنوان هدیه دریافت کرده بودند، سریع و آسان بپزند.

پلوپز  سونی اساساً یک سطل با الکترودهایی در پایین بود. اینها قرار بود آب را گرم کنند و برنجی پف دار و خوش طعم ایجاد کنند.

اما نتیجه اصلا موفق نبود! دستگاه کاملاً غیر قابل اعتماد بود. بسته به نوع دانه استفاده شده یا مقدار آب اضافه شده، برنج سفت یا به قول ما آش شده تحویل داده می‌شد!

۳- سامسونگ – ماهی خشک شده

کمتر خانه‌ای است که در ایران دست کم یک محصول سامسونگ نداشته باشد. موبایل‌ها و لوازم خانگی این شرکت دنیا را تسخیر کرده‌اند. اما محصول ابتدایی سامسونگ فقط ماهی خشک بود!

حیات سامسونگ از دهه 1930 به عنوان یک شرکت بازرگانی با فروش مواد غذایی از جمله ماهی خشک و نودل آغاز شد. این شرکت در ابتدا بیش از 40 کارمند داشت و تا بعد از پایان جنگ موفقیتی نداشت.

سامسونگ در دهه 1970، اولین گام های خود را برای تبدیل شدن به غول الکترونیکی امروز با صادرات تلویزیون شروع کرد. به عبارت دیگر سامسونگ از شرکت‌های موفق قدیمی ما خیلی دیرتر رشد ابتدایی را تجربه کرد. اما شرکت‌های موفق قدیمی ما هم اکنون تعطیل هستند و سامسونگ یکی از شرکت‌های بزرگ دنیاست.

۴- نوکیا – خمیر کاغذ و رول دستمال توالت

نوکیا زمانی غول فنلاندی تولی گوشی موبایل بود و در دهه ۹۰ بر بازار موبایل تسلط کامل داشت. هنوز هم ما موبایل‌های جذاب این شرکت و همچنین بازی اسنیک و آهنک ابتدایی نمادین این شرکت را فراموش نمی‌کنیم. نوکیا یک شرکت چندملیتی است که در طول تاریخش هر چیزی ساختهِ حتی ماسک‌های تنفسی، لاستیک خودرو و رادیو.

اما تولید ابتدایی این شرکت چیز متفاوتی بود! در دهه 1860، بنیانگذار شرکت، فردریک ایدستام، کار شرکت را با راه‌اندازی یک کارخانه خمیر کاغذ که عمدتاً رول های کاغذ توالت می‌ساخت، شروع کرد.

۵- شرکت نینتندو: کارت‌های بازی هانافودا

از بین تمام برندهای موجود در این نوشته، شاید نینتندو یکی از منطقی‌ترین سیرهای پیشرفت را داشته باشد. صنعتگری به نام فوساجیرو یامائوچی ، نینتندو را تاسیش کرد و کار را با ساخت و فروش کارت های Hanafuda دست‌ساز در فروشگاه خود در کیوتو شروع کرد.

کارت‌های هانافودا (یا کارت‌های گل) نوعی کارت بازی هستند که می‌توان از آن برای انجام بازی‌های مختلف استفاده کرد.

نزدیک به یک قرن طول کشید تا نینتندو از بازی آنالوگ کارتی اولیه تبدیل به شرکتی مقتدر در بازی‌های الکترونیکی شود.

جالب است بدانید که  با وجود موفقیت خارق العاده کنسول‌ها و بازی‌های رایانه‌ای نینتندو، این شرکتن هرگز ریشه‌های خود را به طور کامل رها نکرده است. آنها همچنان به ساخت ورق بازی در ژاپن ادامه می‌دهند و طرح های خود را به فرنچایزهای بازی‌های موفق، مانند پوکمون، گره می‌زنند.

(هانافودا یک نوع ورقِ بازی ژاپنی است که در چند نوع بازی به کار می‌رود. معنی لفظی آن کارت‌های گل است. در این بازی ورق‌ها به ۱۲ خال مختلف به نشانه ۱۲ ماه سال تقسیم شده اند. هر خال با یک نوع گل مشخص است. و از هر خال (گل) ۴ کارت موجود است. از ۴ کارت مربوط به هر خال، ۲ کارت معمولی هستند و ۱ امتیاز دارند، یک کارت با نوار شعر روی آن ۲ امتیاز دارد و یک کارت ویژه ۱۰ یا ۲۰ امتیاز دارد.)

۶- کولگیت – صابون دستی

امروزه نام کولگیت مترادف با خمیر دندان است و یکی از بهترین برندها در این زمینه است.

اما بنیانگذار شرکت، ویلیام کولگیت انگلیسی، زمانی که شرکت خود را راه اندازی کرد، به دندان‌ها و بهداشت آنها فکر نمی‌کرد.

در واقع، کولگیت ابتدا صابون و لوازم بهداشتی را با استفاده از پیه (چربی گوشت گاو) تولید کرد.

در روزهای نخستین ، خمیر دندان کولگیت به جای لوله‌های فشرده یا تیوب‌ها در شیشه‌های کوچک عرضه می‌شد. این خمیردندان معطر بود و ابتدا به همین سبب شاخص شده بود. از سال 1896 خمیردندان‌های این شرکت در تیوب‌ها عرضه شدند.

۷- هاسبرو – غول اسباب‌بازی‌ساز کنونی در ابتدا پارچه می‌فروخت!

تصور اینکه هاسبرو چیزی غیر از اسباب بازی بسازد سخت است، اما در روزهای نخستین، این شرکت بر روی پارچه متمرکز بود.

سه برادر هاسنفیلد (برادران هاس) مهاجران لهستانی بودند که شروع به فروش تکه‌های پارچه دورریز کردند. کسب و کار آنها رشد کرد و آنها شروع به ساخت آسترهای کلاه و مداد ساخته شده با تکه‌های پارچه کردند. بعد جعبه مداد ساختند و از جعبه‌های مداد به ساختن اسباب‌بازی رسیدند.

در دهه 1960 و با عرضه عروسک‌های نمادین GI Joe، شرکت دیگر یک برند معتبر اسباب‌بازی شده بود.

۸- تویوتا – ماشین بافندگی اتوماتیک

شاید تصور می‌کنید که با خواندن مسیر فعالیت شرکت‌ها تا مورد شماره ۷ ، متوجه فرمول شرکت‌های موفق کنونی شده‌اند. همه آنها محصول یا محصولات ابتدایی ناموفق داشتند یا دست‌کم محصولاتی که شاخص نبودند و نمی‌توانستند بازار را بگیرند. اما  ماشین های بافندگی که تویوتا در روزهای اولیه خود می‌ساخت، پیشرفته‌ترین دستگاه های موجود بودند.

۹- شرکت هوور – افسار و یراق اسب!

هوور مارکی معتبر در زمینه جاروبرقی است. اما شروع کار شرکت هوور هم متفاوت بود و این شرکت در ابتدا افسار و یراق اسب می‌ساخت!

اما وقتی که پسر عموی همسر موسس شرکت هوور، نمونه اولیه «وسیله مکش برقی» را به او نشان داد، هوور بلافاصله پتانسیل چنین وسیله‌ای را حس کرد. در سال 1908 او حق اختراع آن را خریداری کرد و نام آن را به “سویپر مکش الکتریکی هوور” تغییر داد.

10- شرکت اپل – جعبه آبی

اپل که دیگر نیازی به توضیح ندارد. داشتن گوشی و تبلت‌ها و لپ‌‌تاپ‌هایش آرزوی خیلی‌هاست. این شرکت به طراحی مینیمال و شعار تبلیغاتی متفاوت بیاندیشیم مشهور است.

اما در تاریخ این شرکت می‌خوانیم که کارش را با ساخت یک محصول بی‌ربط که راستش چندان هم قانونی نبوده و به تعبیر درست‌تر برای ساخت و فروشش خلا قانونی وجود داشت، شروع کرده.

اولین محصول استیو جابز و استیو وزنیاک “جعبه آبی” بود. از این دستگاه برای برقراری تماس تلفنی از راه دور بدون هزینه استفاده می‌شد. البته آنها خیلی زود تولید رایانه‌های اپل را شروع کردند. اما بدون جعبه‌های آبی، شاید اپل هرگز نمی‌توانست قدم‌های ابتدایی را بردارد!

اگرچه این زوج به زودی به سمت یک مدل تجاری پایدارتر حرکت کردند (تولید رایانه‌های اپل که امروزه می‌شناسیم)، استیو جابز گفته است که بدون آن جعبه‌های آبی «اپل وجود نداشت».

جعبه آبی یک دستگاه الکترونیکی بود که زنگ‌ها یا صداهایی تولید می‌کرد که شبیه سیگنال درون باندی شبکه تلفن از راه دور آمریکای شمالی بود. یعنی این صداها سیگنال‌های اطلاعات وضعیت خط و شماره فراخوانی شده را تقلید می‌کرد. به این ترتیب کاربر آن که اصطلاح فریکر “phreaker”  نامیده می‌شد می‌توانست تماس‌های تلفنی رایگان برقرار کند!

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چرا بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در بریتانیا دارای پنجره‌های آجرکوبی شده هستند؟

زمانی در بریتانیای کبیر داشتن پنجره در خانه‌ها و ساختمان‌ها بسیار گران از آب درمی‌آمد! چرا؟!چون در سال ۱۶۹۶ با وضع مالیات بر پنجره که بسیار در جامعه منفور بود، وضعیت تغییر کرد. در این زمان مالیات بر صاحبان املاک را بر اساس تعداد…

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…

طراحی‌ها و معماری‌های نبوغ‌آمیز و عالی که باید تحسین‌شان کرد

همان طور که در برخی پست‌های قبلی از طراحی‌ها و معماری بد گفتیم (در اینجا و اینجا برای مثال) سوی مخالف آنها هم وحود دارد. یعنی طراح یا معماری صنعتی به کاربرد و جنبه زیباشناختی اماکن و اشیا دقیقا فکر کرده و چیزی دلخواه و هماهنگ با محیط پدید…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

تنهاترین درخت جهان در کجاست؟

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5