این ۸ افزونه کروم و فایرفاکس را پاک کنید چون اطلاعات ۴۵ شرکت معروف و میلیون‌ها کاربر را سرقت کردند

1

سم جادالی، محقق امنیتی اخیرا افزونه‌های مرورگرهای وبی کشف کرده است که آشکارا اطلاعات شرکت‌ها و میلیون‌ها کاربر را سرقت می‌کنند.

این محقق امنیتی به همراه تیم‌اش دریافتند چندین افزونه مرورگر فایراکس و کروم مشغول جمع‌آوری اطلاعات بیش از ۴۵ شرکت و میلیون‌ها کاربر از طریق آدرس‌های URL هستند.

در فهرست بلند بالای شرکت‌هایی که ازشان نشت و سرعت اطلاعاتی صورت گرفته است؛ نام شرکت‌هایی مانند اپل، وال‌مارت، آمازون، اسپیس‌ایکس، اسکایپ، 23AndMe و غیره دیده می‌شود. فهرست کامل این شرکت‌ها در گزارش جادالی قابل مشاهده است.

۸ افزونه‌ای که در گزارش محقق امنیتی به نشت و سرقت اطلاعات متهم شدند؛ به شرح زیر است:

Branded Surveys (کروم)

FairShare Unlock (کروم و فایرفاکس)

HoverZoom (کروم)

Panel Community Surveys (کروم)

PanelMeasurement (کروم)SaveFrom.net Helper (فایرفاکس)

SpeakIt! (کروم)

SuperZoom (کروم و فایرفاکس)

به کاربران وب توصیه شده است هر افزونه‌ای با پیشوند و پسوند افزونه‌های بالا را از روی مرورگرهای کروم و فایرفاکس خود حذف کنند. سم جادالی به تیم امنیتی گوگل و موزیلا نیز این موضوع را گزارش کرده و امیدوار است هرچه زودتر این افزوته‌ها از دسترس خارج شوند و محدودیت‌هایی برای فعالیت و نصب آن‌ها در نظر گرفته شود.

دو افزونه از میان فهرست بالا بیش از ۲ میلیون کاربر دارند. غالب این افزونه‌ها کاربرانی ده‌ها یا صدها هزار نفر داشته و البته برخی از آن‌ها فقط ۱۰ کاربر داشتند.

سرقت اطلاعات کاربران شرکت‌ها

هریک از این افزونه‌ها برای ردیابی اطلاعات از تکنیک‌ها و روش‌های متفاوتی استفاده کردند. برخی از این روش‌ها بسیار پیچیده و خیره‌کننده هستند. مثلا، ۲۴ ساعت پس از نصب شروع به جمع‌آوری اطلاعات کاربران کرده یا فرآیند جمع‌آوری اطلاعات پیچیده‌ای دارند.

این افزونه‌ها، پس از جمع‌آوری اطلاعات کاربران و شرکت‌ها، آن‌ها را به خریداران علاقه‌مندی در بازار می‌فروشند سم جادالی به شرکت‌هایی که اطلاعاتشان در معرض نشت و خطر قرار گرفته نیز نامه زده و هشدار داده است.

برخی از این شرکت‌ها، یافته‌های مهم این محقق امنیتی را تایید کردند و اذعان داشتند برخی از اطلاعات در معرض نشت بسیار حساس و حیاتی هستند چون اطلاعاتی مانند نام کاربر، آدرس، شماره کارت اعتباری و رمز عبور، فایل‌های ذخیره شده روی سرویس‌های ابری و حتی اطلاعات سابقه پژشکی و ژنتیکی هستند.

کارشناسان امنیتی بارها به کاربران هشدار دادند هر افزونه مرورگر وبی را دریافت و نصب نکنید. تعداد افزونه‌های کمتری برای هر مرورگر وب نصب کنید و سراغ افزونه‌هایی بروند که حداقل در اپ‌استور مرورگر عرضه شده‌اند.

بکاربران باید توجه کنند هنگامی که یک افزونه امنیتی را نصب می‌کنید؛ ممکن است سال‌ها کار کند بدون اینکه نیاز به حذف یا نصب مجدد آن داشته باشیم.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بیماری‌ها و مشکلات روانی می‌توانند به مانند همین غول‌های تصور شده توسط میدجرنی باشند، اما می‌توان…

تا وقتی کسی مبتلا به یک مشکل روانپزشکی نشده باشد یا آشنا و فامیلی نداشته باشد که مبتلا به شکل جدی آنها باشد، نمی‌داند که چقدر روی کیفیت زندگی تاثیرگذار هستند. کسی که افسردگی ندارد، تعجب می‌کند که مثلا چطور کسی از قدم زدن یا غذای خوب یا…

در مورد این عکس‌ها فقط می‌توانیم بگوییم چیزها به نحو عجیب یا خنده‌داری، سر جای خودشان نیستند!

ما در طول زندگی آدم زیاد دیده‌ایم که سر جای خود نبوده، اما در مورد اشیا، گاهی نبودن آنها در سر جای خودشان یا کاربرد بدیع آنها برای خودش یک طنز و شگفتی می‌شود، در این سری عکس‌های می‌خواهیم تعدادی از این موارد را با هم مرور کنیم:راهی…

کاریکاتورهای و تصاویر ساده، مفرح و تفکربرانگیز لوکاس لویتان

لوکاس لویتان هنرمند برزیلی، ساکن مادرید است. او بیشتر برای پروژه‌اش به نام «هجوم عکس» مشهور شده، در این پروژه او نقاشی‌هایی را به عکس‌های اینستاگرام افراد اضافه می‌کند و داستان‌های پنهان را به روشی خلاقانه آشکار می‌کند.کارهای او جذاب و…

چهره و شکل و شمایل یک شهروند کشورهای اسکاندیناوی یا منطقه نوردیک به چه صورت است؟

کشور‌های اسکاندیناوی که به عنوان کشورهای شمال اروپا یا منطقه نوردیک نیز شناخته می‌شوند، به گروهی از کشور‌های شمال اروپا اطلاق می‌شود. واژه نوردیک اغلب برای توصیف دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد که اعضای اصلی شورای شمال اروپا هستند،…

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…

جوزف ساموئل: مردی که نمی‌توانست به دار آویخته شود!

جوزف ساموئل یک جنایتکار بزرگ بود نبود، فقط از منازل سرقت می‌کرد. در وهله اول،هیچ چیز قابل توجهی دیگری در مورد زندگی او جالب نبود. با این حال، وقتی قرار شد او را اعدام کنند، همه چیز عجیب و غریب شد.جوزف ساموئل در سن چهارده سالگی در سال…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. mahsa می گوید

    من افزونه کروم دیکشنری آنلاین آبادیس رو نصب کردم دیدم میره پاپ آپ باز میکنه (سرچ گوگل رو) تا سئوی سایتش رو بهبود بده. منم ریپورتش کردم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5