حساسیت به بوی عطر و راه درمان آن!

0

رپورتاژ

حساسیت به عطر و رایحه‌ها دومین نوع از شایع‌ترین حساسیت‌ها در جهان است. این موضوع سبب شده است که برخی از افراد کلا قید استفاده از عطر و ادکلن را بزنند! در این مطلب قصد داریم انواع حساسیت‌ها به عطرها را بررسی کنیم و راهکارهایی برای درمان حساسیت به عطرها به شما آموزش دهیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.


چه عطرهایی عموما حساسیت زا هستند؟

معمولا عطرهای تقلبی و فیک به دلیل استفاده از مواد نامرغوب و بی کیفیت، افراد را با حساسیت و واکنش‌های غیر طبیعی مواجه می نمایند. به همین دلیل است که توصیه می شود حتما از عطرهای اورجینال و با کیفیت استفاده نمایید. همچنین علاوه بر عطرها، بسیاری از اسپری‌ها نیز حساسیت زا هستند. اگر قصد استفاده از اسپری بدن را دارید، حتما به سراغ برندهای شناخته شده و معتبر بروید. اسپری‌های برندهای مشهور و یا برخی از اسپری‌های ایرانی همچون برند پرستیژ انتخاب خوبی می توانند باشند که در سایت درین عطر می توانید آن را خریداری نمایید.

انواع حساسیت به عطرها

اگر بخواهیم انواع واکنش‌های بدن و یا به اصطلاح حساسیت‌ها در برابر عطرها را دسته بندی کنیم، باید بگوییم که به طور کلی دو دسته تقسیم می شوند:

  • آلرژی
  • حساسیت

1) آلرژی

آلرژی در واقع به این معناست که بدن شخص در مقابل برخی از مواد واکنش دفاعی انجام می دهد. این موضوع به این دلیل است که سیستم ایمنی بدن این مواد را به عنوان ویروس یا باکتری شناسایی می کنند که در پی آن علائمی همچون التهاب و قرمزی پوست، تورم، خارش‌های شدید پوستی و … را در پی خواهید داشت. این موارد ممکن است تا ساعت‌ها و یا حتی روزها ادامه داشته باشد که در صورت عدم بهبود توصیه می شود هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه نمایید.

2) حساسیت

این مورد به نسبت آلرژی شایع‌تر است و ممکن است افراد بیشتری با آن درگیر شده باشند. در این مورد معمولا سیستم ایمنی بدن دخیل نمی شود و به همین دلیل عمدتا با سردردهای ملایم همراه است و خیلی زود برطرف می شود. یکی از واکنش‌های طبیعی بدن به این اتفاق عطسه کردن است؛ با این کار مواد حساسیت زا از بدن خارج می شوند.


شایع‌ترین علائم آلرژی به عطرها چیست؟

وقتی که عطر را بر روی پوست بدنتان اسپری نمایید، اگر به آن آلرژی داشته باشید، به سرعت پوست شما قرمز شده و احساس خارش می کنید. از دیگر علائم شایع در آلرژی می توان به خارش و سوزش چشم‌ها و گلو و همچنین پوست پوست شدن بدن اشاره نمود. همچنین در برخی از موارد دیده شده است که فرد نسبت به نور آفتاب حساس شده است. این موارد که معمولا در اثر استفاده از عطرها به وجود می آیند ممکن است در موارد دیگری همچون استفاده از کرم‌ها و پودرهای آرایشی، لوسیون‌ها، صابون‌ها، خوشبو کننده‌های هوا و … نیز اتفاق بیفتد.


شایع‌ترین علائم حساسیت به عطرها چیست؟

عطسه کردن، مشکل در هنگام تنفس، سردرد، حالت تهوع، سرفه‌های متوالی و … از جمله مهم‌ترین علائم در هنگام حساسیت هستند که معمولا خیلی زود خوب می شوند اما در صورت تشدید و استمرار این علائم به سرعت نزد یک پزشک بروید.


آیا حساسیت به عطرها قابل درمان است؟

به طور قاطع نمی توان به این سوال جواب داد و به نوع حساسیت شما وابسته است. برای تشخیص نوع حساسیت در برخی از کلینیک‌های پزشکی آزمایشی انجام می شود که انواع حساسیت‌های شما به مواد مختلف شناسایی می شود و حال با توجه به این حساسیت‌ها می توان در مورد درمان آن اقدام نمود.

راهکارهایی برای درمان حساسیت به عطر

همانطور که گفتیم ابتدا باید مشخص شود به چه موادی حساسیت دارید و سپس با اطلاع و آگاهی از این موضوع و طبق دستور پزشک می توان از یکی از راهکارهای زیر استفاده نمود:

1) درمان حساسیت به عطر با دارو

داروهای ضد حساسیت مختلفی در داروخانه‌ها وجود دارد که مشهورترین آن‌ها عبارتند از سیتریزین، لوراتادین و دیفن هیدرامین که بدون نسخه هم می توانید آن‌ها را از داروخانه تهیه نمایید آن بهتر است برای اینکه از عوارض این داروها پیشگیری نمایید، طبق دستور پزشک پیش بروید.

2) استفاده از کمپرس آب سرد

استفاده از کمپرس آب سرد و یا حمام آب سرد می توان به کاهش التهاب‌های ناشی از حساسیت به عطر کمک نماید و شما را تا حد یادی آرام نماید. البته بسته به نوع حساسیت و واکنش شما ممکن است حمام با آب ولرم نیز برایتان مفید باشد.

3) کرم و پماد ضد حساسیت

برای رفع سوزش و التهاب حساسیت‌ها کرم‌ها و پمادهای مختلفی در بازار وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می توانید تا حد زیادی این التهابات را کاهش دهید.

4) استفاده از مرطوب کننده و لوسیون

لوسین‌ها و مرطوب کننده‌های زیادی در بازار موجود هستند. البته پیشنهاد ما به شما استفاده از مرطوب کننده‌های گیاهی است که عوارض شیمیایی با خود به همراه ندارند.


درمان سردرد‌های ناشی از استشمام عطرها

یکی از مواردی که خیلی از افراد پس از استفاده از عطرها دچار آن می شوند، سردرد است. دلیل این اتفاق عمدتا سینوزیت، حساسیت و یا میگرن است که معمولا پس از استفاده از عطرهای تقلبی و بی کیفیت اتفاق می افتد که شما به راحتی می توانید با استفاده از برندهای مشهور دنیا همچون ادکلن لالیک از آن جلوگیری نمایید.

قهوه و کاربرد آن برای درمان حساسیت به عطر

جالب است بدانید که بو کردن رایحه قهوه هنگام درست شدن باعث می شود تا منافذ بینی شما به طور کاملا زیادی پاکسازی شوند. این مورد در هنگام تست کردن رایحه‌های مختلف و عدم ترکیب رایحه‌ها و تشخیص صحیح رایحه به کار می رود. البته راهکارهای دیگری همچون شستشوی بینی با سرم‌های شستشو و یا آب ولرم و آب نمک وجود دارد که این موارد نیز موثر اند.

اگر قصد حضور در جلسه و یا قرار مهمی را دارید و می خواهید که حتما عطر بزنید اما نگران حساسیت احتمالی هستند می توانند عطر را در قسمت پایینی لباس که از مجاری تنفسی شما دور باشد و به مقدار بسیار کمی اسپری نمایید.


چه عطرهایی بدون حساسیت هستند؟

معمولا اکثر عطرهای شناخته شده از برندهای مشهور دنیا حساسیت زا نیستند و با بهترین مواد موجود در طبیعت ساخته شده اند. تنها مشکلی که شاید می توان نسبت به این عطرها گرفت قیمت نسبت بالای آن‌ها باشد. برای این موضوع نیز راهکار وجود دارد. استفاده از عطرهای ایرانی و یا اماراتی اورجینال. یکی از بهترین ادکلن‌های تولید داخل عطر مهران مدیری است. عطر مهران مدیری در 8 تنوع مختلف در بازار قابل خریداری است. عطر مهران مدیری اورجینال به همراه سایر عطر و ادکلن‌های اصل در فروشگاه اینترنتی درین عطر موجود است.


جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم انواع حساس به عطرها را بررسی نمایم و راهکارهای درمان آن را به شما آموزش دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از این پس مشکلی در رابطه با حساسیت به عطرها برای شما وجود نداشته باشد. اگر سوال و یا ابهامی در مورد هر یک بخش‌های مختلف دارید می توانید آن را در قسمت نظرات بیان نمایید تا کارشناسان مربوطه در اسرع وقت به شما پاسخ داده شود.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5