چرا سریال برای همه بشریت یا For All Mankind یکی از بهترین پیشنهادهای سریالی حال حاضر است؟

2

سریال برای همه بشریت یا For All Mankind یک سریال تلویزیونی درام علمی تخیلی آمریکایی است که از اپل تی وی پلاس پخش می‌شود. این سریال تاریخ دگرگون را به تصویر می‌کشد. به این صورت که سریال در واقع این سؤال تاریخی را مطرح می‌کند که:

«چه اتفاقی می‌افتاد اگر مسابقه جهانی فضایی بین آمریکا و شوروی هرگز پایان نمی‌یافت.»

یا اینکه اگر «اگر شوروی موفق می‌شد پیش از آمریکا فضانورد روی ماه پیاده گند، چه پیش می‌آمد؟»

در این سریال جوئل کینامن یک نقش اصلی به عنوان فضانورد خیالی ناسا- ادوارد بالدوین- را به همراه مایکل دورمن، سارا جونز، شانتل وان سانتن، جودی بالفور و رن اشمیت در سایر نقش‌های اصلی ایفا می‌کند.

این سریال شخصیت‌های تاریخی از جمله فضانوردان آپولو 11 (نیل آرمسترانگ، باز آلدرین و مایکل کالینز)، فضانورد مرکوری هفت (دکه اسلایتون)، دانشمند موشکی مشهور آلمانی (ورنر فون براون)، مدیر پرواز ژن کرانز (سناتور آمریکایی تد کندی) و رئیس جمهور ایالات متحده (ریچارد نیکسون) هم نشان داده می‌شوند.

در حال حاضر فصل سوم این سریال در حال پخش است. پخش سریال For All Mankind در 1 نوامبر 2019 شروع شد.

همان طور که اشاره شد، سریال یک واقعیت دگرگون را نشان می‌دهد. واقعیت دگرگون برای خودش یک ژانر ادبی و سینمایی قابل توجه است. این ژانر بر پایه تخیل و تفکری بنا شده که در ذهن همه ما است. بسیار پیش آمده که پرسیده باشیم که اگر یک واقعه تاریخی طور دیگری رخ می‌داد و چیزی مانع می‌شد که روند یک رخداد تاثیرگذار رخ بدهد، تاریخ و بشریت چه تغییری می‌کرد. برای مثال اگر ناپلئون دریک جنگ مقدماتی می‌مرد یا هیتلر در نوزادی به خاطر یک بیماری شایع نوزادان در آن زمان می‌کرد یا اگر فرضا المان متوجه می‌شد که حمله نهایی از طریق نورماندی صورت می‌گیرد یا زودتر به سلاح هسته‌ای دست پیدا می‌کرد، چه می‌شد؟!

اما در سریال برای همه بشریت یا For All Mankind همین واقعیت دگرگون به این صورت آغاز می‌شود که در سال 1969 یک فضانورد شوروی به نام الکسی لئونوف، اولین انسانی می‌شودکه روی ماه فرود آمد. این امر، روحیه ناسا را ​​ویران می‌کند، اما تلاش آمریکا برای رجبران عقب‌ماندگی را نیز تسریع می‌کند.

بعد آن ضربه دوم به ناسا وارد می‌شود: اتحاد جماهیر شوروی یک زن را هم در فرود‌های بعدی، بر روی ماه فرود می‌آورد و پروپاگاندای وسیعی بر مبنای آن آغاز می‌کند. پس ایالات متحده مجبور می‌شود با سرعت، آموزش زنان و اقلیت‌هایی را که عمدتاً از دهه‌های اولیه اکتشاف فضایی ایالات متحده کنار گذاشته شده بودند، شروع و هماهنگ کند.

در واقعیت، سرگئی کورولف پدر برنامه فضایی شوروی بود؛ او در اواسط دهه 60 در جریان عملیاتی در مسکو درگذشت.اما در سریال او زنده مانده و رهبری برنامه فتح ماه را برعهده دارد.

سریال برای همه بشریت یا For All Mankind برای دسته‌ای از علاقه‌مندان ژانر علمی تخیلی شاید دلپذیرتر باشد. آنهایی که از ترکیب فانتزی و یا ژانر اسرارآمیز و دادن این خلوط تحت عنوان علمی تخیلی به آنها، دلچرکین هستند و در سال‌های اخیر مرتب با همین نوع محتوا تغذیه شده‌اند.

از روزی جمعه هفته قبل که پخش فصل جدید سریال شروع شده، این گروه سرگرمی جدیدی یافته‌اند.

فصل سوم For All Mankind با نمایشی ترکیبی از دسیسه‌های سیاسی و مسابقه فضایی فرود روی سطح مریخ آغاز می‌شود.

سریال تهیه‌کننده‌های توسط Battlestar Galactica و Trek ساخته شد، اما وجه موفقیت آن بیش از آنکه نشان دادن سخت‌افزارهای فضایی باشد، در خوب درآوردن بخش درام آن نهفته است. رونالد دی مورد و همکارانش خواسته‌اند سریال یک درام بزرگسالانه باشد، چیزی شبیه سریال مردان دیوانه اما این بار در ناسا!

برای همه بشریت، دقیقاً مانند «مردان دیوانه»، رؤیایی آمریکای دهه 1960 را تفسیر می‌کند.

سریال برای همه بشریت، مثل بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های دهه اخیر، فیلمنامه بد و نامتوازن را در زیر جلوه‌های کامیوتری پنهان نمی‌کند.

همان طور که در مردان دیوانه متوجه می‌شویم که تعریف زندگی ایده‌آل قشر متوسط آمریکایی‌ها، توسط مدیران تبلیغاتی با ذهنی آشفته و پیچیده می‌خواهد صورت بگیرد، در سریال برای همه بشریت می‌بینیم که تعریف آینده انسان و جاه‌طلبی‌های علمی‌اش، از مجرای چه دسیسه‌ها و چه رقابت‌هایی می‌خواهد بگذرد.

مسائل مربوط به روابط عاشقانه، مرز‌های حرفه‌ای و اخلاق شخصی، در ترکیب با علمی تخیلی سریال را خیلی جذاب کرده‌اند.

برای همه بشریت کاری را انجام می‌دهد که بهترین داستان‌های علمی تخیلی همیشه انجام داده‌اند: انسانی‌سازی تمام ایده‌های انتزاعی که به عنوان پایه این ژانر عمل می‌کنند و ماجراجویی‌هایی که ما پیش از این فقط با مرور قطار اسامی و اصطلاح‌های موشک‌ها و سفینه‌ها و سیاره‌نشین‌ها و اصطلاحات علمی خوانده بودیم، به یک جدال متناقض بین گروه‌های انسان‌های ملموس تبدیل می‌کند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

عکس‌هایی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا – آلبوم عکس

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…

نمونه‌هایی از بازسازی و دکوراسیون جدید خانه که می‌توانند الگویی برای ما باشند

به سبب نوع معماری، خانه‌های ما معمولا خیلی زود دمده یا به اصطلاح کلنگی می‌شوند. شرکت‌‌های بازسازی خانه مدتی است بسیار زیاد شده‌اند.اما شک و تردید زیادی در مورد میزان کارایی بسیاری از آنها وجود دارد. برخی از آنها اصلا به تقویم کاری متعهد…

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. ف می گوید

    واقعا به یه سریال نیاز داشتم

  2. های فیلمز می گوید

    جالب بود
    واقعیت دگرگون یک اصطلاح هوشمندانه برای توصیف این سریال هست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5