چگونه در بازار‌های ارز دیجیتال یک تریدر موفق شویم؟

0

بازار ارز دیجیتال دارای نوسانات شدیدی است و تنها تریدر‌های موفق هستند که از این نوسانات بهترین استفاده را می‌کنند. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید به یک تریدر موفق تبدیل شوید دعوت می‌کنیم این مقاله را تا مایان بخوانید و سعی کنید همه فاکتور‌های لازم را در خود تقویت کنید.

خرید ارز دیجیتال تبدیل

سرمایه‌گذاری پس از پس انداز

در هر زمینه‌ای که می‌خواهید معامله کنید، با همه سرمایه خود وارد بازار نشوید. اولین قدم برای اینکه به یک تریدر موفق تبدیل شوید این است که همیشه مقداری پس از انداز داشته باشید و با همه سرمایه‌ای که دارید معامله نکنید. ریسک مالی زیاد در بازار پر از نوسان ارز دیجیتال، تهدیدی برای سرمایه شما به حساب می‌آید. حتی سرمایه‌گذاران بزرگ نیز می‌گویند با پولی وارد معامله شوید که به آن نیاز ندارید و از دست رفتن آن زندگی شما را به طرز شدیدی تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

تحلیل تکنیکال

اگر قصد دارید یک تریدر موفق باشید، در معاملات خود از تحلیل تکنیکال استفاده کنید. نموادر (قیمت_زمان) ابزار اصلی تحلیل تکنیکال است. با استفاده از این نمودار می‌توان پیشینه و تغییرات قیمت رمز ارز‌ها را بررسی کرد. در نگاه اول شاید استفاده از آنالیز تکنیکال و بررسی فنی نمودار‌ها کار سختی به نظر برسد؛ اما با تمرین و ممارست می‌توانید قدرت تحلیل خود را بالا ببرید. آنالیز این نمودار‌ها و استفاده از ابزار‌های تحلیل تکنیکال نیازمند کمک گرفتن از یک پلتفرم مناسب است. بنابراین با انتخاب پلتفرم تحلیلی مانند نرم‌افزار‌های متاتریدر و وب سایت‌هایی همچون تریدینگ ویو یک اقدام مؤثر در ترید موفق است. با کمک سایت‌های تحلیل تکنیکال می‌توانید نسبت به پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ آگاهی بیشتری داشته باشید.

پیگیری اخبار بازار (تحلیل فاندامنتال)

هر تریدر موفقی باید بتواند خود را به روز نگه دارد. جدیدترین اخبار مثبت و منفی و اتفاقات مربوط به ارز دیجیتالی که روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید را دنبال کنید. لازم است همه چیز درباره ارز مورد نظر و مدارک مرتبط با آن را مطالعه کنید و به تحلیل بنیادی یا فاندامنتال آن بپردازید. پیشینه رمز ارز، مسائل پیرامون بلاک چین آن، اخبار پروژه و تیم توسعه‌دهندگان از جمله اقداماتی است که می‌توانید انجام بدهید.

استراتژی معاملاتی

معامله‌گر موفق در حقیقت معامله‌گری است که تصمیم می‌گیرد دارایی مورد نظر را در چه زمانی خریداری کند، بفروشد و یا نگه دارد. استفاده از یک استراتژی معاملاتی مشخص و پایبندی به آن به تصمیم‌گیری درست تریدر کمک می‌کند. استراتژی خرید و فروش ارز دیجیتال یک سری پارامتر‌های اصلی دارد؛ انتخاب ابزار‌های تحلیلی، مدیریت ریسک و سرمایه، تایم فریم، حجم معاملات، اسیلاتور و‌اندیکاتدر از جمله این پارامتر‌ها است.

خرید ارز دیجیتال تبدیل

پایبندی به استراتژی معاملاتی

توجه کنید که تنظیم یک استراتژی مناسب، نیازمند زمان و تجربه است و انتظار نداشته باشید در زمان کوتاهی به یک استراتژی سود‌آور دست پیدا کنید. تمام سعی خود را بکنید که به استراتژی خود متعهد باشید و از آن پیروی کنید؛ برای مثال اگر به حد ضرر رسیدید از معامله بیرون بیایید و بر اساس احساس و هیجان تصمیم نگیرید؛ حتی اگر متحمل زیان شدید. منطقی بودن، منظم بودن و طمع نکردن به تقویت شخصیت معامله‌گری شما کمک می‌کند.

ریسک ‌پذیری با فکر

ریسک کردن در قمار با ریسک کردن در معامله‌گری تفاوت بسیاری دارد. قمار به هیچ وجه در بازار ارز‌های دیجیتال راهی ندارد. چرا که افراد در آن بدون فکر ریسک می‌کنند و سرمایه خود را به خطر میاندازند. یک تریدر موفق همیشه ریسک‌پذیر خواهد بود اما با فکر اقدام می‌کند. بنابراین سعی کنید ریسک‌پذیری با فکر را در خود تقویت کنید و قمار نکنید. ارز دیجیتالی که برای سرمایه گذاری انتخاب می کنید باید ارزش ریسک کردن را داشته باشد. بنابراین ابتدا باید ارزهای دیجیتال مختلف و استیبل کوین ها (رمز ارزهای پایدار مانند تتر) را بشناسید. برای کسب اطلاعات در مورد ارزهای دیجیتال پایدار روی What is the most stable form of cryptocurrency? کلیک کنید.

تعیین حد سود و ضرر

بازار ارز‌های دیجیتال تحت تأثیر اخبار مثبت و منفی دچار نوسانات شدید می‌شود و معامله‌گر موفق باید بتواند در زمان مناسب از ضرر جلوگیری کند یا به سود برسد. داشتن حد سود و ضرر جزء همان استراتژی معاملاتی تریدر است ولی آنقدر اهمیت دارد که آن را در یک بحث جدا بررسی می‌کنیم.

به عنوان یک معامله‌گر مستلزم هستید برای خود حد سود و ضرر تعیین کنید و به آن پایبند باشید؛ برای مثال اگر به حد سود رسیدید طمع نکنید و از بازار خارج شوید. حد سود و ضرر باید پیش از سرمایه‌گذاری تعیین شود و محدوده قیمتی یا درصد خاصی از سود یا ضرر را برای خروج از بازار انتخاب کنید.

درس گرفتن از اشتباهات

هر معامله‌گری حتی موفق‌ترین تریدر‌های جهان هم در معاملات خود بار‌ها دچار اشتباه شده‌اند. بنابراین پس از اشتباه کردن، به جای سرزنش خود یا توجیه آن، به دنبال دلیل بگردید. راهی که رفته‌اید و تحلیل‌هایی که انجام داده‌اید را مرور کنید و از اشتباه خود درس بگیرید. حواس‌تان باشد که برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر موفق، یک اشتباه را دو بار تکرار نکنید. بعضی افراد به تحلیل و استراتژی خود تعصب خاصی دارند و حاضر نیستند آن را تغییر بدهند؛ پذیرفتن اشتباه و شکست اولین قدم برای تکرار نکردن آن است. دومین قدم، این است که از شکست ناامید نشوید و با تجربیات جدید ادامه بدهید.

پایبندی به نظم

در بحث پایبندی به استراتژی معاملاتی اشاره کردیم که منظم بودن شخصیت معامله‌گری را در شما تقویت می‌کند. اگر می‌خواهید در بازار ارز‌های دیجیتال یک تریدر موفق شوید، نظم را اولویت قرار دهید. نقاط قوت و ضعف خود یا دداشت کنید؛ اشتباهات‌تان را بنویسید؛ پیوسته تحلیل کنید؛ پارامتر‌های استراتژی خود را در نظر بگیرید و نسبت به آن‌ها منظم و دقیق باشید.

امنیت سرمایه‌ گذاری

یکی از چیز‌هایی که هر تریدری باید به آن توجه کند و آن را اولویت قرار دهد، امنیت سرمایه‌گذاری است. این امنیت می‌تواند به انتخاب صرافی معتبر مربوط شود یا انتخاب یک کیف پول امن، سیستم معاملاتی مطمئن وغیره.

اولین اقدامی که سرمایه‌گذار پس از انتخاب ارز دیجیتال مورد نظر خود باید انجام بدهد انتخاب صرافی برای معامله است. بسیاری از صرافی‌های بین‌المللی برای کاربران ایرانی محدودیت ایجاد می‌کنند و در صورتی که کاربرانی با IP ایران در صرافی حساب ایجاد کند، حساب آن را بلوکه می‌کنند. برای همین عضویت در این صرافی‌ها مقداری دشوار خواهد بود؛ چرا که نباید هویت شما به عنوان یک ایرانی فاش شود و لازم است از VPN ثابت استفاده کنید. برای اینکه در صرافی‌های ایرانی به معامله بپردازید، بهتر است ابتدا بهترین صرافی‌های داخلی را بشناسید. برای خرید ارز دیجیتال تبدیل ابتدا در پلتفرم صرافی ثبت نام کنید.

استفاده از ابزار ‌های معاملاتی

یک تریدر حرفه‌ای، از پلتفرم‌ها و ابزار‌های معاملاتی حرفه‌ای استفاده می‌کند. کار کردن با پلتفرم‌هایی که از سیستم‌هایی مانند سواپ، لوریج، مارجین، فیوچرز وغیره پشتیبانی می‌کنند، همه چیز برای یک ترید حرفه‌ای را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند. به طوری که سرمایه‌گذاران حرفه‌ای حتی می‌توانند در ریزش‌ها هم سود کنند.

خرید ارز دیجیتال تبدیل

سخن آخر

در مطالب فوق تعدادی از ویژگی‌هایی که یک تریدر موفق می‌تواند در خود تقویت کند را معرفی کردیم. در صورتی که قصد دارید وارد بازار ارز دیجیتال شوید و یا می‌خواهید یک معامله‌گر موفق باشید، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را بیاموزید؛ استراتژی معاملاتی خود را داشته باشید و به آن پایبند باشید؛ با فکر ریسک کنید و احساساتی عمل نکنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.