نحوه تشخیص لوازم آرایش اصل

0
رپورتاژ

بازار لوازم آرایشی، در قرن 21 به امپراطوری بزرگ و قدرتمندی تبدیل شده و بخش بزرگی از سبد خرید مردم، در سراسر دنیا را به خود اختصاص داده است. گردش مالی روزانه صنعت زیبایی در بخش فروش لوازم آرایشی، امروزه به چند میلیارد دلار می‌رسد. این درحالی است که هر لحظه، برندهای متعدد و قدرتمندی در سرتاسر جهان متولد می‌شوند و محصولات جدید و منحصر به فردی را به بازار لوازم آرایشی عرضه می‌کنند.

با توجه به این میدان نبرد رقابتی میان برندها، تولید کنندگان غیر قانونی و قاچاق نیز به دنبال منفعت خود هستند. کمپانی‌های کوچکی که با اقتباس از محصولات برند، لوازم آرایشی ارزان و بی‌کیفیت را وارد بازار می‌کنند؛ سود هنگفت و چشمگیر بازار قاچاق لوازم آرایشی، باعث رونق هرچه بیشتر تولید و عرضه این محصولات می‌شود. محصولاتی بی‌کیفیت، نامرغوب ولی ارزان قیمت که ممکن است توجه هر خریداری را به خود جلب نمایند.

تبعات استفاده از لوازم آرایشی تقلبی

لوازم آرایشی تقلبی، فقط محصولاتی با کیفیت پایین و نامرغوب نیستند. بلکه در بسیاری از موارد، ممکن است سلامت شما را تهدید نمایند. همچنین، هیچ نظارت قانونی و بهداشتی برای تولید لوازم آرایش تقلبی وجود ندارد و مبدا تولید این محصولات مشخص نیست. به علاوه مواد شیمیایی مورد استفاده برای تولید آنها کیفیت خوبی ندارند.

بررسی بسته بندی محصول

اکثر این محصولات حاوی مقادیر کنترل نشده‌ای از فلزات سنگین سرب، کادمیوم و آرسنیک هستند. عدم رعایت موازین بهداشتی در تولید لوازم آرایش فیک، معمولا باعث ایجاد تجمعات باکتریایی در این محصولات می‌شود. استفاده از لوازم آرایشی تقلبی، معمولا با عوارض آلرژیک و مشکلات پوستی مانند این موارد همراه است:

  • بثورات پوستی
  • التهاب، قرمزی و واکنش‌های حساسیت پوست
  • جوش‌های سرسیاه و آکنه‌های زیر پوستی دردناک
  • دهیدراتاسیون و پیری زودرس پوست
  • ریزش ابرو و مژه
  • عفونت چشم و ورم ملتحمه
  • مشکلات تنفسی و واکنش‌های آلرژیک
  • ابتلا به عفونت‌های خونی و گوارشی

نحوه تشخیص لوازم آرایش اصل

با توجه به پیشرفت تولید کنندگان محصولات تقلبی و وارد شدن کالاهای فیک  با کیفیت AA به بازار، تشخیص لوازم آرایش اصل ممکن است دشوار به نظر برسد. اما به یاد داشته باشید که تولید کنندگان لوازم آرایشی تقلبی، هیچ وقت نمی‌توانند محصولاتی با کیفیت اورجینال تولید کنند. همیشه راهکاری برای تشخیص اصالت محصول وجود دارد. فقط کافی است ویژگی محصولات اورجینال را بشناسید و هوشمندانه عمل کنید. برای آشنایی با نحوه تشخیص لوازم آرایش اصل، نکات و ترفندهای زیر را دنبال کنید و هنگام خرید به آنها دقت نمایید.

●       بررسی بسته بندی محصول

چک کردن تاریخ تولید و انقضا محصول

برندهای معتبر تولید لوازم آرایشی، روی بسته بندی محصولات خود سرمایه گذاری می‌کنند. برای چنین کمپانی‌های بزرگ و سرشناسی، مهم است که محصول مورد نظر کاملا سالم به دست خریدار برسد. به همین خاطر، معمولا از مواد اولیه درجه یک برای بسته بندی محصولات استفاده می‌نمایند. به علاوه، بسیاری از این برندها، نشانه‌های خاصی را در بسته بندی‌های خود به کار می‌برند .برای مثال، برند میبلین از مهر و موم‌های طبیعی روی بسته‌بندی لوازم آرایشی خود استفاده می‌کند.

اما تولید کنندگان لوازم آرایشی تقلبی، برای بسته بندی محصول هزینه نمی‌کنند. محصولات تقلبی، در بیشتر موارد بسته بندی‌های ضعیفی دارند و به راحتی قابل تشخیص هستند. استفاده از مقواهای بی‌کیفیت، بسته‌بندی نامرتب، عدم وجود سلفون، وجود غلط املایی و گرامری در قسمت خارجی بسته بندی، از نشانه‌های فیک بودن لوازم آرایشی به حساب می‌آیند.

●       چک کردن شماره سریال اصالت کالا

محصولات آرایشی اورجینال، در قسمت بسته بندی خود دارای شماره سریال، بارکد یا هلوگرام امنیتی هستند. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت برندها و وارد کردن شماره سریال محصول، از اورجینال بودن آن مطمئن شوید.

●       چک کردن تاریخ تولید و انقضا محصول

فراموش نکنید که لوازم آرایشی‌های اورجینال، تاریخ تولید و انقضا دارند. اهمیت بررسی این مورد، در وهله اول با سلامت پوست و بدن شما در ارتباط است. هرکدام از محصولاتی که در کیف آرایشی خود دارید، تاریخ انقضای مشخصی دارند و بعد از منقضی شدن نباید مورد استفاده قرار بگیرند. اما بیشتر لوازم آرایشی فیک، تاریخ انقضا ندارند. البته در برخی موارد، تاریخ انقضا دارند اما تاریخ تولید آنها درج نشده است. بنابراین، می‌توانید از این ترفند راحت و کاربردی برای تشخیص اصل بودن لوازم آرایشی خود استفاده کنید.

●       بررسی بافت و غلظت مواد آرایشی

یکی از مشخصه‌های اصلی لوازم آرایشی اورجینال، کیفیت بافت و غلظت محصول است. برای اطمینان از اصل بودن لوازم آرایشی مورد نظر خود، می‌توانید مطابق دستور زیر عمل کنید:

  • برای لوازم آرایشی با بافت پودری

بررسی بافت لوازم آرایشی پودری مانند سایه چشم، رژگونه، پنکیک و … یکی از نکات کلیدی تشخیص لوازم آرایش اصل است. برای بررسی این محصولات، از فروشنده درخواست کنید تا نمونه تست محصول را در اختیارتان قرار دهد. حالا می‌توانید مقداری از محصول آرایشی را با اپلیکاتور مخصوص روی پوستتان بمالید.

به قیمت‌های پایین اعتماد نکنید

به ویژگی‌های اصلی مانند درخشش، کیفیت، قدرت رنگدانه و کاور محصول دقت کنید تا بتوانید اصل بودن آن را تشخیص دهید.
محصولات فیک، معمولا بافت پودری خیلی ضعیفی دارند و به خوبی جذب پوست نمی‌شوند. همچنین، قدرت کاور و مقدار رنگدانه بسیار کمتری نسبت به نمونه‌های اورجینال ارائه می‌دهند.

  • لوازم آرایشی با بافت مایع

اگر قصد خرید لوازم آرایشی مایع مانند خط چشم، ریمل، کانسیلر اصل، کرم پودر و … را دارید، در وهله اول بهتر است به غلظت محصول توجه نمایید. برای تست غلظت این دست از محصولات، می‌توانید نمونه تست را از فروشنده درخواست کنید. اگر دوست ندارید محصول را روی پوستتان امتحان کنید، می‌توانید از پالت‌های مخصوص تست لوازم آرایشی استفاده نمایید. این پالت‌ها معمولا جنس پلاستیکی، رزینی یا شیشه‌ای دارد و برای تست لوازم آرایشی با بافت مایع به کار می‌روند.

مقداری از کرم پودر یا کانسیلر را روی پالت بریزید و با دست آن را پخش کنید. اگر محصول مورد نظر، قدرت کاور و غلظت مناسبی داشته باشد، به راحتی روی سطح شیشه پخش می‌شود و تمام قسمت‌ها را پوشش می‌دهد. محصولات فیک، معمولا نمی‌توانند تمام سطح پالت تست را پوشش دهند و به صورت یکدست پخش نمی‌شوند.

به قیمت‌های پایین اعتماد نکنید

برندهای تولید کننده لوازم آرایشی، از بهترین مواد اولیه برای تولید، بسته بندی و حمل و نقل محصولات خود استفاده می‌کنند. بنابراین، دلیلی برای تخفیف‌های شگفت انگیز و قیمت‌های بسیار پایین لوازم آرایش اصل وجود ندارد. اگر در هر فروشگاهی غیر از نمایندگی معتبر برندها با تخفیف‌های 40-50 درصدی مواجه شدید، بهتر است به فیک بودن محصول شک کنید و از خرید خود صرف نظر نمایید.

●       خرید از فروشندگان معتبر

برای خرید لوازم آرایشی اصل، توصیه می‌شود به نمایندگی‌های معتبر این برندها مراجعه کنید. چنانچه برای پیدا کردن نمایندگی فروش برندها دچار مشکل شدید، می‌توانید با بررسی وب سایت رسمی آنها، به لیست نمایندگان معتبر دسترسی پیدا کنید.

امروزه با پیشرفت بازار آنلاین لوازم آرایشی، می‌توانید به وبسایت برند مورد نظرتان مراجعه کرده و بدون نگرانی، محصول دلخواهتان را به طور مستقیم سفارش دهید. در غیر اینصورت، خرید از سایت‌های معتبر فروش لوازم آرایشی، مطمئن‌ترین راهکار ممکن است.
این فروشگاه‌ها دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند؛ و همچنین کیفیت و اصالت کالاها در سایت‌های معتبر، به طور مستقیم توسط مراجع قضایی و بهداشتی کشور کنترل می‌شود.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.