شیر مادر تنها غذای رایگان دنیاست

0

رپورتاژ

به گزارش کافه سلامت شیر مادر به عنوان بهترین غذا برای نوزادان تا شش ماهگی است، برخی بر این باورند که شیرخشک‌ها نیز می‌تواند جایگزین شیر مادر شود؛ این تنها در شرایطی است که به دلیل برخی موارد پزشکی و بیماری‌ها مادر نتواند به نوزاد خود شیر دهد. شیر مادر مواد مغذی مناسب برای نوزاد را به او می‌دهد و از دیگر فواید آن خاصیت ضد میکروبی است و این درحالی است که اگر برای درست کردن شیر خشک، آب به اندازه کافی داخل شیشه ریخته نشود، نوزاد اسهال می‌شود. همچنین میزان تمیزی شیشه شیر نوزاد بسیار حائز اهمیت بوده و این درحالیست که میزان ابتلا به آلرژی درنوزادی که از شیر مادر تغذیه می‌کند را کاهش می‌دهد و از همه مهم‌تر، شیر مادر تنها غذای رایگان دنیاست.

 

مواد مغذی شیر مادر

شیر مادر تنهای غذا برای نوزادان شش ماهه است. شیر مادر حاوی مواد مغذی است که به نوزاد در مقابل بیماری و عفونت‌ها کمک می‌کند. شیر مادر همچنین حاوی پروتئینی است که نوزاد می‌تواند آن‌را به راحتی هضم کند. و این پروتئین‌ها شامل: لاکتوفرین، کلستروم و لیزوزیوم می‌شوند.

شیر مادر همچنین منبع غنی از ویتامین‌ها برای نوزاد است، این ویتامین‌ها شامل: A، E، Dو k که همگی برای سلامت نوزاد بسیار مفید هستند. از دیگر مواد مغذی می‌توان به چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها، آهن و فلوراید است.

تغدیه نوزاد

شیرمادر و فواید آن برای نوزاد

شیر مادر به دلیل مواد مغذی بسیار زیادی که دارد باعث رشد کودک می‌شود همچنین این منبع غنی باعث سلامت دندان‌ها، حفاظت در برابر بیماری‌ها، افزایش هوش نوزاد و همچنین سلامت روان او می‌شود. برخلاف تهیه شیر خشک و تهیه کردن آب و شیشه در دمای مناسب، شیر مادر همیشه در دسترس نوزاد است.

 

شیر دهی و فواید آن برای مادر

دوران بارداری عوارض خاص خودش را دارد و بعد از آن دوره مادر هم باید مراقب خودش و هم نوزاد باشد، شیردهی خطر سرطان سینه را کاهش می‌دهد و موجب کاهش وزن نیز می‌شود. برخی از مادران مخصوصا آن‌هایی فرزند اولشان را به دنیا آورده‌اند نیز دچار برخی افسردگی‌های بعد از زایمان می‌شوند. شیردهی به آنان کمک می‌کنند تا کمتر چنین حسی را تجریه کنند و ارتباط بهتری را با نوزاد خود برقرار کنند.

 

شیر مادر مهم‌ترین غذای نوزاد تازه متولد شده است که او را در برابر بیماری‌ها محافظت و همچنین فوایدی را نیر برای مادر دارد. در سایت کافه سلامت می‌توانید ویدئوهایی در مورد شیرمادر و تغذیه مناسب نوزادان و همچنین اطلاعاتی در خصوص سلامت مادر در هنگام بارداری و دوران پس از آن کسب کنید.

آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.