6 ترفند مؤثر در یادگیری زبان آلمانی

0
رپورتاژ

اگر می‌خواهید در مدت زمان معقولی زبان آلمانی را بیاموزید، به روش‌های اثبات شده و تلاش روزانه نیاز دارید. این همان چیزی است که ما قصد داریم به شما کمک کنیم تا به آن برسید. این راهنما تحت عنوان ترفند های یادگیری زبان آلمانی به شما نشان می‌دهد که چگونه این زبان را به روشی ساختاریافته و مؤثر آموزش ببینید.

شما می‌توانید از این راهنما استفاده کنید تا به سرعت پیشرفت نمایید. بهتر است از همان ابتدا زبان آلمانی را در زندگی روزمره خود به کار بگیرید تا مهارت‌هایتان به طور طبیعی رشد کند و انگیزه شما برای ادامه مسیر یادگیری از بین نرود.

باید روی کدام یک از مهارت‌های آلمانی تمرکز کنید؟

تسلط بر هر زبانی با توانایی خواندن، درک کردن، نوشتن و صحبت کردن آن زبان سنجیده می‌شود. هر یک از این توانایی‌ها به مجموعه مهارت‌های خاص خود نیاز دارد. همچنین همه آن‌ها تابع قوانین گرامری زبان آلمانی هستند.

پس همانطور که در مسیر یادگیری زبان آلمانی قرار می‌گیرید، نه تنها باید قواعد گرامر آلمانی را به خاطر بسپارید، بلکه باید در هنگام نوشتن و صحبت کردن از آن‌ها استفاده کنید. سپس، همانطور که از اصول اولیه فراتر می‌روید و شروع به یادگیری خصلت‌های زبانی مانند اصطلاحات و عبارات عامیانه می‌کنید، به تسلط واقعی بر زبان نزدیک و نزدیکتر می‌شوید. دنبال کردن ترفند زیر به شما کمک می‌کند تا این مهارت‌ها را به دست آوردید.

تدریس خصوصی زبان آلمانی را نادیده نگیرید

قطعا یکی از مهم‌ترین اقداماتی که برای یادگیری زبان آلمانی می‌توانید انجام دهید شرکت در کلاس خصوصی است. تدریس خصوصی زبان آلمانی مسیر پیشرفت را برای شما هموار می‌کند و مزایای زیادی برایتان به همراه دارد. از جمله اینکه می‌توانید اشکالات خود را برطرف سازید و نقاط قوت خود را تقویت نمایید. مدرس خصوصی زبان آلمانی بر هر 4 مهارت خواندن، شنیدن، بیان کردن و نوشتار تمرکز می‌کند. در این میان دنبال کردن ترفند زیر می‌تواند تاثیر زیادی بر میزان یادگیری شما داشته باشد. با انجام هر ترفند، یک قدم به تسلط بر زبان آلمانی نزدیک‌تر می‌شوید.

ترفند 1: شروع به خواندن منظم زبان آلمانی کنید

اولین قدم برای بهبود زبان آلمانی این است که شروع به خواندن منظم زبان آلمانی کنید. ممکن است دلهره‌آور به نظر برسد، به خصوص برای مبتدیان، اما یکی از بهترین راه‌ها برای تعامل با زبان آلمانی و آشنایی با الگوهای آن خواندن است.

هرچه مطالعه بیشتری داشته باشید، ذهن شما به طور طبیعی ساختار جملات آلمانی و قوانین صرف فعل را جذب می‌کند. مخصوصا اگر از آن دسته افرادی نیستید که به فلش کارت‌ها یا سایر تکنیک‌های حفظ کردن علاقه دارند، این ترفند یکی از بهترین راه‌های یادگیری زبان آلمانی برای شماست.

یادگیری زبان آلمانی را با مطالعه کتاب شروع کنید

برای انجام ترفند خواندن از ترفند یادگیری زبان آلمانی، دو نسخه از یک کتاب را بردارید. یکی به زبان آلمانی و دیگری به زبان مادری شما. بسته به مهارت‌های زبانی خود، فصل به فصل کتاب را به هر دو زبان بخوانید. مبتدیان مطلق باید با نسخه فارسی شروع کنند و سپس کتاب را به زبان آلمانی بخوانند (همراه با یک فرهنگ لغت آلمانی). در حین خواندن، کلماتی را که به طور مکرر ظاهر می‌شوند بنویسید. (روزانه 30 کلمه جدید بیاموزید)

اگر مبتدی نیستید، می‌توانید با خواندن کتاب به زبان آلمانی شروع کنید و سپس نسخه فارسی آن را بخوانید. همانطور که خواندن کتاب برایتان آسانتر می‌شود، ترجمه آلمانی یک کتاب آشنا را نیز بخوانید. کتابی را انتخاب کنید که قبلاً به زبان مادری خود خوانده‌اید. بهتر است کتابی را برگزینید که آن را ده‌ها بار خوانده باشید یا داستان آن تأثیر زیادی روی شما گذاشته باشد. نکته مهم این است که شما از قبل طرح داستان را بدانید.

گوش دادن به پادکست های آلمانی

همانطور که خواندن کتاب را دنبال می‌کنید به کتاب‌های صوتی نیز گوش دهید. بسته به میزان آشنایی شما، نسخه‌های صوتی می‌توانند کتاب‌هایی باشند که قبلاً خوانده‌اید. هدف این است که با به دست آوردن دانش گرامر و درک معنی واژگان، تلفظ آلمانی را نیز یاد بگیرید.

بسیاری از راوی‌های خوب، لحن خود را برای نشان دادن سرنخ‌های زمینه‌ای مانند احساسات تغییر می‌دهند، بنابراین به لحن راوی توجه کنید. شما می‌توانید کلمات جدید را با جستجوی آن‌ها در LEO، که یک فرهنگ لغت عالی برای آلمانی است و کلمات را به درستی تلفظ می‌کند، تقویت نمایید.

یادگیری زبان آلمانی بصورت آنلاین

ترفند 2: از رسانه‌های آلمانی استفاده کنید

یکی دیگر از ترفند یادگیری زبان آلمانی استفاده از رسانه‌های این زبان است. برخی از یادگیرندگان تمایل دارند این ترفند را به تعویق بیاندازند، اما لازم است بدانند هرگز زود نیست که با زبان آلمانی مانند زبان مادری خود رفتار کنند.

فیلم آلمانی ببینید

فیلم مورد علاقه خود را به زبان آلمانی پیدا کنید! تلویزیون برای شنیدن زبان آلمانی معمولی و همچنین یادگیری فرهنگ آلمانی عالی است. به کلمات ناآشنا گوش دهید و ببینید آیا می‌توانید متوجه عبارات رایج یا عامیانه شوید. همچنین به طنز یا قوانین اجتماعی قابل کشف توجه نمایید.

اخبار آلمانی ببینید

هر روز اخبار آلمان را بخوانید. این نه تنها راهی عالی برای یادگیری در مورد مسائلی است که برای آلمانی‌ها مهم هستند، بلکه واژگان ضروری و زبان رسمی ‌و گرامری صحیح را نیز خواهید دید. برخی از رسانه‌های خبری آلمانی عالی برای زبان آموزان عبارتند از DANK TV (تلویزیون آلمانی رایگان آنلاین) و رادیو آلمان. در این رسانه‌ها می‌توانید سرعت صحبت کردن گویندگان بومی را بشنوید. بهتر از این، حتی ممکن است چند آهنگ به زبان آلمانی باشد.

ترفند 3: یاداشتهای روزانه خود را به زبان آلمانی بنویسید

در حالی که نوشتن افکار خود بر روی کاغذ به زبان مادری آسان‌تر است، خود را به چالش بکشید و به زبان آلمانی بنویسید و به طور کامل زبان مادری خود را نادیده بگیرید. این کار ذهن شما را وادار می‌کند که در زمان حرکت در هر ترفند از فرآیند ترجمه، به آلمانی فکر کند. تفکر به زبان آلمانی گامی ‌مهم و ضروری به سوی تسلط است.

در این ترفند از فرفند های یادگیری زبان آلمانی اگر نیاز به استفاده از کلمه‌ای دارید که نمی‌دانید، اطلاق را امتحان کنید. اطلاق یعنی توصیف یک مفهوم با استفاده از یک مسیر جایگزین. سعی کنید به مترادف‌ها فکر کنید یا کلمه را به زبان آلمانی توضیح دهید.

فرض کنید من کلمه سیب را نمی‌دانم، اما رنگ قرمز و کلمه درخت را می‌دانم. به جای گفتن «سیب»، می‌توانم بگویم «قرمز است و روی درخت می‌روید». هدف این است که از طریق مسیری متفاوت به کلمه یا عبارتی که نمی‌شناسید برسید. کلمه‌ای که همچنان شما را به همان مفهوم می‌رساند. پس از آن، کلمه را جستجو کنید و اگر موردی است که باید زیاد استفاده شود، آن را برای استفاده در آینده حفظ کنید.

یادگیری زبان آلمانی بصورت آنلاین

ترفند 4: با افراد آلمانی زبان ارتباط برقرار کنید

با شروع به برقراری ارتباط آلمانی در دنیای واقعی، تمرینات ژورنالیستی خود را تقویت کنید. می‌توانید دوستان آلمانی زبان خود ‌را در وب سایت‌هایی مانند MyLanguageExchange و GlobalPenFriends پیدا کنید و برای آنها به زبان آلمانی نامه بنویسید. شما همچنین می‌توانید از دیگر زبان آموزان آلمانی به عنوان دوست آلمانی زبان خود برای برقراری ارتباط استفاده کنید.

یک نامه آلمانی بنویسید

در صورت تمایل می‌توانید یک نامه را به زبان فارسی بنویسید و سعی کنید آن را به آلمانی ترجمه کنید. باز هم، این به شما کمک می‌کند تا ذهن خود را برای شروع تفکر به زبان آلمانی آموزش دهید. البته نسخه مدرن‌تر این تمرین نوشتن ایمیل به زبان آلمانی است. با این حال، برخی افراد متوجه می‌شوند که نوشتن مستقیم روی کاغذ جذاب‌تر و به یاد ماندنی‌تر است.

ترفند 5: ابتدا به زبان آلمانی بنویسید، سپس نوشته خود را اصلاح کنید

در ادامه دنبال کردن ترفند یادگیری زبان آلمانی سعی کنید یک داستان خلاقانه یا یک شعر کوچک به زبان آلمانی بنویسید. وقتی شروع به این کار می‌کنید، در ابتدا بسیار ساده می‌نویسید، اما اشکالی ندارد! سعی کنید ابتدا ایده‌های خود را بر کاغذ بیاوررید. قبل از اینکه به عقب برگردید و تجدید نظر کنید، آن را به عنوان یک پیش نویس در نظر بگیرید. هدف ورود به جریان نوشتن و تفکر به زبان آلمانی است.

در مورد اشتباهات خود استرس نداشته باشید. فقط سعی کنید با اطمینان، ایده‌های خود را به زبان آلمانی بیان کنید. بعد از اینکه یک پیش نویس را تهیه کردید، اکنون می‌توانید شروع به تصحیح اشتباهات خود کنید.

جمله به جمله بر پیش نویس خود کار کنید. افعال خود را با توجه به فاعل و زمان آن‌ها به هم متصل کنید. بقیه قوانین گرامری را که برای صیقل دادن کار خود یاد گرفته‌اید، دنبال نمایید. این یک راه عالی برای کشف اشتباهات خود در حین یادگیری زبان آلمانی است.

ترفند 6: به باشگاه‌های آلمانی بپیوندید

وقت آن است که فرصت‌هایی برای مکالمه آلمانی واقعی پیدا کنید. باشگاه‌های آلمانی یک گزینه فوق‌العاده برای این منظور هستند. منظور باشگاه‌هایی است که افراد در آن‌ها گرد هم می‌آیند تا با هم به زبان آلمانی صحبت کنند. در این باشگاه‌ها اعضا اغلب نکات و ترفندهایی برای کمک به شما دارند!

در نهایت، می‌توانید یک روز کامل فقط آلمانی صحبت کنید. این شما را مجبور می‌کند تا مهارت‌های خود را به کار بگیرید و کلا به زبان آلمانی فکر کنید. مهم نیست که چقدر از نظر گرامری درست صحبت می‌کنید، مهم این است که صحبت کنید و این ترفند از ترفند های یادگیری زبان آلمانی را انجام دهید.

منابع:

های تاکی: روش های یادگیری زبان آلمانی

fluentu.com

 

آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.