تفاوت ایمپلنت با لمینت در چیست؟

0

رپورتاژ

از آن جایی که دندان ها نقشی مهم را در زیبایی چهره هر فرد ایفا می کنند، داشتن دندان هایی سفید و بدون زردی آرزوی هر فردی به شمار می آید. برای رسیدن به این زیبایی راه حل های متفاوتی وجود دارد. در گذشته به دلیل نبود امکانات پیشرفته بسیاری از مردم از روش های خانگی برای سفید کردن دندان ها خود استفاده می کردند. با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی اما قضیه کاملا متفاوت شد.

نتیجه پیشرفت امکانات به وجود آمدن راه حل های مختلفی همچون لمینت دندان، کامپوزیت ونیر و… برای سفید کردن دندان ها بود. اگر در ارتباط با لمینت دندان هیچ اطلاعاتی ندارید با ما تا انتهای مقاله همراه باشید چرا که قصد داریم در مورد این روش زیبایی دندان برایتان توضیحاتی دهیم.

اگر در خصوص روش های زیبایی دندان ها تحقیقاتی کرده باشید حتما کلمه ایمپلنت دندان به گوشتان خورده است. در این میان برخی از افراد ممکن است برایشان این سوال به وجود آمده باشد که تفاوت ایمپلنت با لمینت در چیست. اگر به دنبال یافتن سوالات خود هستید با ما همراه باشید.

ایمپلنت
ایمپلنت

 

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت یکی از روش های مدرن و پر طرفدار زیبایی دندان در دنیاست. بسیاری از افراد به دلایل مختلفی ممکن است مجبور به کشیدن یک دندان و یا حتی دندان های خود شده باشند. نبود دندان در دهان باعث می شود تا ظاهر دهان زشت به نظر برسد. در گذشته برای رفع این مورد مردم مجبور به استفاده از دندان مصنوعی بودند. استفاده از دندان مصنوعی در کنار تمام مزایایی که دارد دارای معایبی نیز می باشد. با پیشرفت علم اما روشی به نام ایمپلنت به وجود آمد. این روش یک روش مطمئن و البته پر طرفدار است که کاشت دندان به وسیله آن صورت می گیرد.

لمینت چیست؟

لمینت یکی از روش های زیبایی دندان است که به وسیله آن می توان دندان ها را سفید، صاف و یکدست کرد. در این روش یک قالب از دندان های شما گرفته می شود. بعد از این مورد دندان پزشک شروع به تراشیدن سطح دندان شما می کند. نتیجه همچین عمل زیبایی، داشتن دندان هایی زیبا است.

لمینت

لمینت

 

تفاوت های بین ایمپلنت و لمینت دندان

طول عمر: از مهمترین اختلافاتی که میان ایمپلنت با لمینت دندان وجود دارد، طول عمر آن هاست. حتما اگر در مورد ایمپلنت دندان تحقیق کرده باشید به این موضوع بر خورده اید که ایمپلنت دندان یک روش دائمی و همیشگی برای کاشت دندان به حساب می آید. در این مقاله به شما می گوییم این یک ادعای اشتباه است. به عقیده بسیاری از دندان پزشکان حاذق و البته ماهر نهایت عمر مفید ایمپلنت دندان 10 سال است. در نقطه مقابل اما نهایت طول عمری که می توان برای لمینت دندان در نظر گرفت 5 الی 6 سال است. البته نکته ای که بیان کردن آن ضرورت دارد این است که محقق شدن این طول عمر منوط به رعایت یک سری از دستورالعمل است.

طول درمان: برای انجام هر عمل زیبایی یک دوره در نظر گرفته می شود. معمولا مدت زمان مورد نیاز برای انجام لمینت دندان 3 الی 4 جلسه است. در این جلسات دندان پزشک کار لمینت را از 0 تا 100 انجام می دهد. برای ایمپلنت اما موضوع کمی متفاوت است. معمولا قبل از انجام ایمپلنت نیاز است تا دندان پزشک وضعیت سلامت دندان ها را بررسی کند. در برخی مواقع امکان انجام ایمپلنت وجود ندارد و شخص متقاضی باید یک سری از کارها را قبل از انجام این روش انجام دهد. به طور مثال افرادی که لثه هایی ملتهب را دارند و یا دندان هایشان عفونت کرده است نیاز است قبل از انجام ایمپلنت این موارد را برطرف کنند.

میزان هزینه: نسبت به سایر روش های زیبایی موجود در بازار همچون کامپوزیت، هزینه انجام لمینت دندان بسیار بالاست. به همین دلیل بسیاری از افراد جامعه به سمت انجام این عمل زیبایی نمی روند. هزینه ایمپلنت اما به گونه ای است که تقریبا تمامی اقشار جامعه امکان انجام دادن آن را دارند.

تفاوت ایمپلنت با لمینت
تفاوت ایمپلنت با لمینت

هدف و نحوه انجام دیگر اختلاف بین ایمپلنت و کامپوزیت

از دیگر اختلافات مهمی که میان این دو روش پر طرفدار در دنیا وجود دارد هدف از انجام آن هاست. لمینت یک روش زیبایی برای دندان هاست. این روش به هیچ عنوان جنبه درمانی را ندارد و فقط می توان به آن از جنبه زیبایی نگاه کرد. در مقابل اما مسئله برای ایمپلنت کمی متفاوت است. ایمپلنت دندان علاوه بر جنبه زیبایی، جنبه درمانی نیز دارد چرا که نبود دندان در دهان ممکن است باعث بروز بیماری های مختلف مربوط به دهان و دندان ها می شود.

دیگر تفاوت ایمپلنت با لمینت در چگونگی انجام شدن آن هاست. برای لمینت دندان نیاز است تا از دندان ها قالبی تهیه شود. برای تهیه این قالب ها نیاز است تا دندان پزشک دندان ها را اندازه گیری کند. بعد از این اندازه گیری در لابراتوار از دندان ها قالب تهیه می شود تا دندان پزشک امکان استفاده کردن از آن را داشته باشد.

برای ایمپلنت دندان اما این طور نیست. نحوه انجام ایمپلنت به این صورت است که دندان پزشک در ابتدا درون لثه ها را خالی می کند. بعد از انجام این کار نوبت به قرار دادن پایه ایمپلنت درون لثه ها می رسد. این پایه از فلز کاملا بی خطر برای سلامتی انسان به نام تیتانیوم ساخته شده است. بر روی این پایه نیز پروتز دندان قرار می گیرد.

تنوع در انتخاب دیگر تفاوت ایمپلنت با لمینت است. تنوع در جنس ایمپلنت بسیار بیش تر از لمینت است. موضوع دیگری که وجود دارد این است که روش های انجام ایمپلنت بسیار بیش تر از لمینت دندان است. به طور مثال ایمپلنت فوری، ایمپلنت یک روزه و… در صورتی که لمینت دندان مشمول این قضیه نمی شود.

چه کسانی می توانند از لمینت و یا ایمپلنت دندان استفاده کنند؟

از دیگر تفاوتی هایی که بین ایمپلنت و کامپوزیت وجود دارد، این موضوع است که چه کسانی امکان استفاده کردن از این روش را دارند. معمولا تمامی افراد جامعه می توانند از لمینت استفاده کنند و در این مورد هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. در نقطه مقابل اما قضیه کمی متفاوت تر است چرا که تمامی افراد جامعه امکان استفاده کردن از خدمات ایمپلنت را ندارند.

بهتر است قبل از اقدام به هرگونه کاری در ابتدا یک جلسه مشاوره با دندان پزشک خود داشته باشید. در این جلسه دندان پزشک تمامی امور را می سنجد و با توجه به نیازی که شما دارید بهترین گزینه ها را پیش رویتان قرار می دهد.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد تفاوت ایمپلنت با لمینت صحبت شد. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. یک نکته مهمی که نیاز به بیان کردن آن وجود دارد این قضیه است که عمل ایمپلنت و یا لمینت را نزد یک دندان پزشک ماهر انجام دهید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.