قیمت ایمپلنت در سال 1401 چقدر است؟

0
رپورتاژ

قیمت انواع ایمپلنت دندان به چه چیز­هایی بستگی دارد؟ برای پاسخ به این سوال در این مقاله همراه ما باشید چون نگاهی کلی به همین موضوع مهم انداخته­ایم. در این نوشته به شکل کامل قیمت و نحوه تاثیرگذاری عوامل مختلف بر روی ایمپلنت دندان را بررسی کرده­ایم.

پس اگر قصد دارید در آینده این جراحی را انجام دهید نیاز است که نسبت قیمت ایمپلنت دندان (قیمت ایمپلنت کره‌ای، آمریکایی،سوئیسی، ایمپلنت یک روزه، ایمپلنت دیجیتال و …) آگاهی داشته باشید.

عمر ایمپلنت دندان بالا بوده و با توجه به استحکام زیاد و درصد موفقیت بالا از بهترین روش‌های کاشت دندان است.

روکش ایمپلنت دندان مطابق با دندان طبیعی شما ساخته شده و به‌وسیله پایه محکم روی لثه قرار می‌گیرد. با ایمپلنت دندان می‌توان علاوه بر داشتن ظاهر خوب، گفتار را نیز بهبود داد. دندان‌های مصنوعی قدیمی در دهان تکان خورده و تکلم را سخت می‌کردند. اما در روش کاشت دندان چنین مشکلی وجود ندارد.

ایمپلنت دندان روشی برای جایگزینی دندان از دست رفته است. در این روش از پایه فلزی و پیچی شکل برای اتصال دندان مصنوعی به لثه استفاده می‌شود

انواع ایمپلنت در چند دسته مختلف

کاشت دندان را به دو دسته اصلی تقسیم کردیم تا مقایسه آنها برای شما راحت­تر باشد.

انواع ایمپلنت بر اساس روش کاشت

دسته اول بر اساس نوع کاشت تقسیم شده­اند. ایمپلنت روش­های خاص و متنوعی برای کاشت دارد که هر یک از آنها با توجه به نوع خود قیمت متفاوتی دارند. برای آگاهی از این تفاوت­ها ادامه مطلب را از دست ندهید.

ایمپلنت دندان معمولی

متداول­­ترین روش کاشت ایمپلنت دندان همین روش است. در این نوع اول باید دندان شما به شکل کامل کشیده شود و اثری از آن نماند. پس از آن باید منتظر بود تا فک و لثه شما به شکل کامل بهبودی خود را بدست بیاورد. سپس نوبت کاشت ایمپلنت خواهد رسید. در این روش ابتدا پایه ایمپلنت به داخل استخوان فک خواهد رفت. سپس اباتمنت به آن پیچ خواهد شد و در مرحله آخر هم روکش بیرونی یا همان تاج دندان بر روی آن قرار خواهد گرفت. این روش اصلا سریع نیست و انجام آن ماه­ها زمان می­برد. قیمت ایمپلنت نیز تا حد زیادی به برند استفاده شده بستگی دارد اما به علت اینکه ویژگی خاصی در کاشت ندارد قیمت ایمپلنت دندان هم در این روش معقول است.

ایمپلنت فوری

ایمپلنت‌های فوری یک‌روزه انجام می‌شوند و به همین دلیل افراد زیادی به دنبال انجام این روش کاشت دندان هستند. قیمت ایمپلنت فوری بیشتر است. اگر برای ایمپلنت فوری از برند سوئیسی اشترومن نئودنت با روکش زیرکونیا استفاده شود، قیمت آن به طور میانگین ۱۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان خواهد شد. برند اشترومن اکتیو قیمت بالاتری داشته و برای هر واحد دندان حدود ۱۶٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان می‌شود. اگر بخواهید از برند کره‌ای بیوتم استفاده کنید، قیمت آن ۹٫۵۰۰٫۰۰۰ می‌شود.

ایمپلنت دندان دیجیتالی

نرم­افزار­های 3 بعدی امروزه در بسیاری از صنایع کاربرد دارند. یکی از همین صنایع هم تجهیزات پزشکی است. در ایمپلنت دیجیتالی به دلیل اسکن فک کمترین میزان برش و بیشترین میزان تطابق با استخوان فک وجود خواهد داشت. به همین دلیل شما درد بسیار کمتری را متحمل می­شوید. به دلیل استفاده از تجهیزات خاص و دستگاه­های پیشرفته، این روش نسبت به دیگر گزینه­ها هزینه بسیار بیشتری دارد و قیمت ایمپلنت دندان دیجیتالی بالاست. نقطه قوت آن هم در همان کم درد بودن و بیشترین میزان تطبیق با فک شماست. از لحاظ زمانی نیز شما باید به اندازه همان میزان یک ایمپلنت معمولی برای جوش خوردن پایه­های این دندان به استخوان فک خود صبر کنید.

اوردنچر

قیمت ایمپلنت دندان اوردنچر نسبت به روش دیجیتالی کمتر است. اوردنچر بیشتر مناسب افرادی است که قصد دارند پروتز کاملی برای دندان­های خود انجام دهند. به دلیل یکپارچه بودن این روش مشکل لقی در آن به حداقل خواهد رسید و شما اصلا آن را احساس نمی­کنید. قدرت آن هم بستگی به پایه­هایش دارد. پایه ایمپلنت در این روش حرف اول را می­زند. اگر پایه­های محکمی برای این روش انتخاب کنیم در جویدن به شکل طولانی مدت دچار مشکل نخواهیم بود.

قیمت انواع ایمپلنت دندان بر اساس برند

برند­های مختلفی در دنیا وجود دارند که ایمپلنت دندان تولید می­کنند. این شرکت­ها به قدری قوی و خوب هستند که تبدیل به یک قلب تجاری و برند منطقه­ای شده­اند. در ادامه بیشتر بررسی می­کنیم.

قیمت ایمپلنت دندان کره­ای

قیمت ایمپلنت دندان کره­ای پایین­تر از تمام گزینه­های لیست ماست. برند­های این کشور همگی محصولات مقرون به­صرفه­ای را تولید می­کنند و به همین دلیل هم در جهان و خصوصا خاور میانه طرفداران زیادی دارند. کیفیت محصولات این شرکت با توجه به قیمت خود متوسط هستند. از آن نباید انتظار زیادی داشته باشید. احتمال بروز مشکلات جدی در این ایمپلنت­ها وجود دارد. اما با این حال کیفیت آن بد هم نیست.

قیمت ایمپلنت آمریکایی

ایمپلنت­های آمریکایی یک حد وسط در بازار تجهیزات پزشکی هستند. کیفیت متوسط و قیمت متوسط. قیمت ایمپلنت دندان آمریکایی نسبت به کره­ای گران­تر و نسبت به سوئیس ارزان­تر است. البته بعضی از محصولات امریکایی در کشور کره جنوبی و تنها تحت لیسانس ایالات متحده تولید می­شوند. برخی دیگر نیز محصولات لوکس و با کیفیتی هستند که سعی داشتند همانند سوئیسی­ها باشند. در مجموع تنوع برند­های آمریکایی بالاست شما با توجه به بودجه خود می­توانید هر کدام از آنها را انتخاب کنید.

قیمت ایمپلنت سوئیسی

ایمپلنت سوئیسی بهترین نوع در بازار ایران است. این مدل از کاشت دندان هم محبوبیت بالایی دارد و هم کیفیتی فوق­العاده. محصولات سوئیسی با تکنولوژی پیشرفته و متد روز ساخته می­شوند و به همین خاطر در ایران رقیب ندارند. به لحاظ هزینه باید بگوییم که قیمت ایمپلنت دندان سوئیسی در ایران بسیار بالاست. نسبت به محصولات کره­ای ما با افرایش قیمت 2 الی 3 برابری در ایمپلنت­های سوئیسی روبرو هستیم. اما کیفیت و متریال استفاده شده در ان باعث می­شود که احساس هزینه اضافه نکنیم چون هزینه ما در قبال خدمت به ما برخواهد گشت.

قیمت ایمپلنت اروپایی

ایمپنت­های اروپایی در ایران نایاب هستند. دلیل آن هم کیفیت بسیار بالای آنها و همچنین قیمت سرسام آور است. معمولا شرکت­های آلمانی، فرانسوی و انگلیسی این ایمپنت­ها را تولید می­کنند. از لحاظ سازگاری این دندان­ها سازگار­ترین هستند و جالب است بدانید که در کمترین زمان ممکن با بدن سازگار می­شوند. از لحاظ تحلیل استخوان نیز مشکلی این محصولات را شامل نمی­شود.

ایمپلنت آلمانی به نسبت ایمپلنت‌های کره‌ای و ایرانی گران‌تر است. قیمت کاشت هر واحد ایمپلنت دندان با برند آلمانی icx حدود ۸٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان می‌شود. برند آلمانی General جز مرغوب‌ترین ایمپلنت‌ها بوده و قیمت آن حدود ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان است.

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

در ایمپلنت کامل دو فک حدود ۱۱ تا ۱۶ ایمپلنت درون فک قرار می‌گیرند. قیمت ایمپلنت دندان به نوع آن بستگی دارد. قیمت ایمپلنت دندان اشترومن از نوع کره‌ای بالاتر است. قیمت‌ ایمپلنت کامل به شرح زیر است. البته لازم به ذکر است فاکتورهایی مانند کشیدن دندان و پیوند استخوان لحاظ نشده‌اند و در صورت نیاز بیمار، باید به هزینه ایمپلنت اضافه شود. هزینه‌های جانبی ایمپلنت را پیشتر برای شما شرح دادیم.

نوع ایمپلنتحداقل قیمت به تومانحداکثر قیمت به تومان
اشترومن اکتیو۱۸۵.۵۰۰.۰۰۰۲۷۵.۰۰۰.۰۰۰
اشترومن نئودنت۱۳۰.۰۰۰.۰۰۰۱۹۶.۰۰۰.۰۰۰
کره‌ای درجه ۱۱۱۰.۰۰۰.۰۰۰۱۶۵.۰۰۰.۰۰۰
کره‌ای درجه ۳۸۶.۰۰۰.۰۰۰۱۰۹.۵۰۰.۰۰۰

 

سخن آخر

ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. قیمت انواع ایمپلنت دندان به عوامل زیادی بستگی دارد که در این مقاله سعی شد به شکل مختصر انواع آن ذکر شود. تکنولوژی مورد استفاده و متریال در ساخت دندان حرف اول را می­زنند و به همین خاطر هم بیشترین تاثیر بر قیمت را دارند. در کنار هزینه خرید ایمپلنت به اجرای آن نیز توجه زیادی داشته باشید. چراکه اگر بهترین متریال را هم داشته باشید با کاشت اشتباه متحمل خطرات زیاد و ضرر خواهد شد.

لیست به روز شده قیمت ایمپلنت دندان از دکترتو (https://doctoreto.com/blog/dental-implant-cost/)

 

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.