به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی عرصه را بر عکاسی تنگ کرده، اما آیا واقعا این گمانه درست است؟

0

با توجه به محبوبیت مولد‌های تبدیل متن به تصویر هوش مصنوعی (AI)، احساس می‌کنیم که عکاسی با جدی‌ترین تهدید خود از ابتدای پیدایش تا حالا مواجه است.

در چند ماه گذشته، از DALL-E برای ایجاد پرتره‌های واقعی و تکان دهنده از افرادی که وجود ندارند استفاده شده است. در همین حال، یکی از کاربران Midjourney حتی با استفاده از تصویری که با این نرم‌افزار ایجاد کرده بود، برنده مسابقه هنر‌های زیبا شد.

با توجه به اینکه سیستم‌های هوش مصنوعی مانند DALL-E و Midjourney بدون زحمت تصاویر واقعی را تولید می‌کنند، ممکن است به نظر برسد که هیچ‌امیدی برای عکاسی باقی نمانده است.

از آنجایی که هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌تواند عکاسی و اقتصاد اقتصادی را با  مشکل مواجه کند، برخی این روند را به همان بلایی تشبیه می‌کنند که عکاسی در قرن نوزدهم بر سر نقاشی آورد.

با این حال، مقاله اخیر هانس روزبوم در JSTOR Daily بر این باور است که  این روایت در مورد عکاسی  که نقاشی را از تحت الشعاع قرار داده، ممکن است از بیخ و بن اشتباه باشد.

روزبوم به طور خاص به تأثیر عکاسی بر نقاشان هلندی قرن نوزدهم می‌پردازد. هنگامی که اولین گزارش‌ها در مورد عکاسی در سال ۱۸۳۹ منتشر شد، یک نشریه هلندی مقاله‌ای منتشر کرد که در آن درباره «اختراع وحشتناک جدید… که می‌تواند زنگ خطری برای نقاشان هلندی ما ایجاد کند.» هشدار داد. «روشی پیدا شده است که به موجب آن نور خورشید خود را به درجه استاد طراحی ارتقا می‌دهد و به تصویر کشیدن وفادار طبیعت در چند دقیقه تبدیل می‌شود. »

با این حال، علی‌رغم ترس‌هایی که پیرامون فناوری جدید وجود داشت، روزبوم تنها یک گزارش از آواره شدن یک هنرمند در اثر عکاسی یافت: اشاره‌ای در سال ۱۸۷۴ به نقاش پرتره‌ای که اخیراً درگذشته بود که به‌خاطر «ازدواج‌اش» به «آخر فقر» رسیده بود. به خاطر هزینه بچه‌دار شدن و دوم زیان عکاسی.»

در مقابل، روزبوم تعدادی گزارش را کشف کرد که حاکی از احیای هنری در حول و حوش زمان عکاسی بود. بسیاری از هنرمندان مدت‌هاست که نقاشی پرتره را به‌عنوان یک شکل کوچک‌تر مورد تمسخر قرار می‌دادند، و برخی از این‌ایده که عکاسی جایگزین آن می‌شود، استقبال کردند و نقاشان را مجبور به انجام کار‌های بلندپروازانه‌تر کرد.

به صورت متناقض، ظهور عکاسی منجر به تقاضای بیشتر برای نقاشی پرتره شد. در سال ۱۹۱۰، نقاش به نام جان وث نشان داد که از نقاشی‌هایی که قبول کرده بود، عقب مانده و نمی‌تواند پروژه جدید قبول کند.

برخی از هنرمندان کمبود کار را توصیف کردند. با این حال، روزبوم به راحتی شکایات مشابهی را به زمان قبل از عکاسی پیدا کرد.

مقاله نشریه گرشون اشاره می‌کند که اختراع عکاسی مزایایی نیز برای هنرمندان به همراه داشت. برخی زمانی که کار نقاشی کند بود، عکس گرفتن را به عنوان یک کار جانبی انتخاب کردند. از عکس‌ها می‌توانستند به عنوان پایه نقاشی استفاده کنند.

طبق مقاله گرشون، یک نویسنده ناشناس در اوایل سال ۱۸۵۵ استدلال کرد که پیش‌بینی‌ها در مورد اینکه چگونه عکاسی «مرگ هنر خواهد بود» اشتباه بوده است،

در این پرتو، ظهور هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی ممکن است به هیچ وجه نشان دهنده پایان عکاسی نباشد.

هوش مصنوعی به تدریج هم عکاسی و هم طراحی و هم معماری و در گام بعدی فیلمسازی را تغییر خواهد داد و گریزی از آن نیست.

با پیوندی بین هنری سنتی کنونی، هوش مصنوعی به تخیلات ما بال و پر خواهد داد و مانند یک ابزار خیلی زود مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

چند روز پیش که من شخصا Midjourney را تست می‌کردم شاهد بودم که چطور ایده‌های متعدد نقاشی و معماری خارجی به دست می‌دهد. احتمالا در آینده می‌شود با ترکیبی از فرامین متنی و صوتی و دادن تعدادی پیش‌طرح گرافیکی اولیه و عکس‌های از قبل موجود، رشته هنری جدیدی ایجاد کرد.

این روزها تعداد عکاس‌ها خیلی بیشتر از نقاش‌ها است و می‌توان تصور کرد که در آینده هم تعداد هنرمندان هوش مصنوعی خیلی بیشتر از عکاس‌ها بشود.

فناوری شغل‌ها را تغییر می‌دهد، اما تا حالا منجر به حذف شغل به معنی عام و انسان نشده است!

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

۲۵ صدای نوستالژیک فناورانه قدیمی که کودکان امروزی به صورت معمول هرگز نمی‌شنوند!

یک ستاره سینمای کلاسیک را در نظر بگیرید مثلا همفری بوگارت را. تلفن را با یک دست در دست می‌گیرد، سیگاری به لب دارد و بعد با افه خاصی شماره‌گیر را می‌چرخاند و با صدای بم مردانه‌اش می‌گوید که نلفنچی فلانجا را برایم بگیر!چنین منظره‌ای دیگر…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5