چطور با تولید محتوا درآمد داشته باشیم؟

0
رپورتاژ

متخصص محتوا که به نام «متخصص بازاریابی محتوایی» نیز شناخته می‌شوند، مسئولیت تولید، ویرایش و توسعه محتوا برای کمپین‌های آنلاین، وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را بر عهده دارند. متخصصین محتوا، در شرکت‌ها در بخش مارکتینگ مشغول به کار هستند و در کار خود، به صورت مستقیم با متخصصان سئو و کارشناسان دیجیتال مارکتینگ همکاری می‌کنند تا مطمئن شوند که محتوای تولید شده با اهداف کلی دیجیتال مارکتینگ هماهنگی دارد.

متخصص محتوا، با توجه به سابقه کاری و همچنین مهارت‌هایی که دارد، می‌تواند ارتقای شغلی داشته باشد و همچنین درآمد بیشتری از کار خود کسب کند. در واقع، نحوه طی کردن مسیر شغلی محتوا است که تغییر در زندگی حرفه‌ای کارشناسان محتوا به وجود می‌آورد. نقش‌هایی که یک متخصص محتوا می‌تواند در آنها مشغول به کار شود، عبارت‌اند از:

  • کارشناس بازاریابی محتوایی: تحقیق و نوشتن محتوا.
  • استراتژیست محتوا: طراحی استراتژی کلی بازاریابی محتوایی در شرکت‌ها.
  • مدیر محتوا یا مدیر بازاریابی محتوایی: مسئول مدیریت و نظارت بر کار تیم محتوا در شرکت‌ها.
  • بازاریاب محتوا و کارشناس بازاریابی محتوایی: متخصصانی با سال‌ها تجربه در کمپین‌های بازاریابی محتوایی که هم می‌توانند در شرکت‌ها استخدام شوند و هم می‌توانند به عنوان فریلنسر کار کنند.
  • مشاور بازاریابی محتوایی: کارشناسان بازاریابی محتوایی که در مورد اینکه چگونه کسب‌ و کارها می‌توانند از بازاریابی محتوایی برای افزایش ترافیک و فروش خود استفاده کنند، مشاوره ارائه می‌دهند.

اهمیت محتوا برای کسب و کارها

ثبات در پیام‌رسانی در برند یکی از عوامل متعددی است که رشد و موفقیت کسب و کار شما را تعیین می‌کند. برندهای بزرگ می‌دانند چگونه برند خود را به طور مداوم و در هر نقطه بخش از سفر مشتریان، به تصویر بکشند.

همین استدلال در مورد بازاریابی محتوایی نیز صدق می‌کند؛ محتوا باید دارای یک صدا، سبک و صدای منحصر به فرد و قابل شناسایی در تمام کانال‌های توزیع باشد. ثبات محتوا به برند اعتبار می‌دهد، اعتماد ایجاد می‌کند و شهرت برند را بیشتر می‌کند. در حقیقت اینها مهم‌ترین دلایل برای اثبات اهمیت محتوا برای کسب و کارها است. اما محتوا مزایای بسیاری برای کسب و کارها دارد که این مزایا عبارت‌اند از:

  • تعداد مخاطبان وفادار به برند را بیشتر می‌کند
  • تعامل در شبکه‌های اجتماعی را بیشتر می‌کند
  • باعث به وجود آمدن اعتماد در مخاطبان می‌شود
  • لیدهای بهتر و بیشتری تولید خواهید کرد
  • محتوای باکیفیت، نرخ تعامل را بهبود می‌دهد
  • محتوا همراه با سئو باعث دیده شدن کسب و کارها می‌شود
  • محتوای عالی می‌تواند شرکت‌ها را به عنوان یک مرجع در صنعت معرفی کند
  • محتوای باکیفیت می‌تواند آگاهی از برند ایجاد کند
  • محتوا می‌تواند هزینه‌های بازاریابی را کاهش دهد

اینها مزایای محتوا برای کسب و کارها و به همین دلیل، تعداد آگهی‌های استخدامی تولید کننده محتوا در وب‌سایت‌های کاریابی افزایش پیدا کرده است و شرکت‌ها به دنبال جذب نیرو در بخش محتوا هستند. با نگاهی به آگهی های استخدامی برای تولید کننده محتوا در سایت کاریابی ایران تلنت، می‌توانید به این موضوع پی ببرید. اما متخصص محتوا چه مهارت‌هایی نیاز دارد که درآمد خود را افزایش دهد؟

مهارت‌های مورد نیاز برای کسب درآمد از محتوا

برای کار در حوزه محتوا، هم می‌توانید به آگهی‌های استخدامی مراجعه کنید و در شرکت‌ها استخدام شوید و هم می‌توانید از خانه و به صورت فریلنسر، پروژه قبول کنید و درآمد داشته باشید. اما در هر دو حالت باید مهارت‌هایی را در خود تقویت کنید تا بتوانید در استخدام و جذب پروژه موفق عمل کنید. این مهارت‌ها عبارت‌اند از:

1. کپی رایتینگ

اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان تولید محتوا ملزم به تولید محتوایی هستند که منجر به افزایش لید و فروش شود. برای انجام موفقیت آمیز این کار، باید یک کپی رایتر خوب باشید. اما با این حال، مهم است که توجه داشته باشید، نوشتن کپی برای اهداف بازاریابی به مهارت‌های متفاوتی نیاز دارد.

به عنوان مثال، کپی رایتینگ برای یک کسب و کار مستلزم داشتن لحن و صدای برند یکنواخت است. اگر شما یک کارشناس تولید محتوای فریلنسر هستید و برای مشاغل و صنایع مختلف محتوا تولید می‌کنید، این امر به ویژه دشوار می‌شود. با این حال، بسیار مهم است که بسته به نیاز یک تجارت، توانایی نوشتن در سبک‌های مختلف را داشته باشید.

2. مهارت در ویرایش محتوا

درست مانند مهارت کپی رایتینگ، اگر می‌خواهید به عنوان یک کارشناس محتوا موفق شوید، بسیار مهم است که یک ویرایشگر ماهر شوید. توانایی نوشتن ماهرانه می‌تواند به شما در این حوزه بسیار کمک کند. این در حالی است که، نوشتن نامرتب و پر از اشتباه، کاربران و مشتریان احتمالی را از وب‌سایت و کسب و کار دور می‌کند. به طور خلاصه، توانایی ویرایش می‌تواند میان نوشته‌ای جذاب و معمولی تفاوت ایجاد کند.

3. مهارت در سئو

تسلط بر این مهارت برای بسیاری دشوار است، اما داشتن این مهارت برای رتبه گرفتن محتوا در نتایج جستجو بسیار حیاتی است.

به عنوان یک کارشناس تولید محتوا، نقش شما فقط تولید محتوای با کیفیت بالا نیست. همچنین تولید محتوایی است که خوانندگان، شنوندگان یا تماشاگران را به مشتری تبدیل کند و برای انجام این کار، به درک اولیه سئو نیاز دارید.

از طرف دیگر، فردی که برای وبلاگ مقاله می‌نویسد باید بداند مقاله را چطور سئو کند، از کلمات کلیدی چطور و کجا در متن استفاده کند، تصاویر را چگونه سئو کند و در عین حال، محتوا را مخاطب‌پسند و جذاب نگه دارد.

در نهایت، سئو تضمین می‌کند که محتوایی که برای تولید آن سخت کار کردید، در زمان مناسب به مخاطبان مناسب ارائه می‌شود. بنابراین، بدون پایه سئو، موفقیت به عنوان یک کارشناس تولید محتوا دشوار خواهد بود.

4. ارتباط گرفتن با دیگر افراد

به عنوان یک کارشناس تولید محتوا، شما اغلب وظیفه تولید محتوا پیرامون موضوعات ناآشنا یا پیچیده را دارید. در این مواقع، نیاز است که سراغ افراد ماهر در حوزه‌های مختلف بروید و با آنها در مورد موضوع محتوای خود صحبت کنید. در این حالت، می‌توانید نکاتی را پیدا کنید که برای مخاطب اهمیت بیشتری دارد و به مخاطبانتان کمک کنید تا موضوع را در سطح عمیق‌تری درک کنند.

5. مدیریت زمان و مهارت‌های سازمانی

یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که هر کارشناس محتوا می‌تواند در خود پرورش دهد، مهارت سازماندهی حتی در مهلت‌های زمانی محدود است.

کار تولید محتوا یعنی تولید و انتشار بدون وقفه محتوا، تا با کمک آن بتوان لید، مشتریان و فروش را افزایش داد. به این ترتیب، سازماندهی و پایبندی به یک تقویم محتوایی که با اهداف شرکت همسو باشد، جنبه مهمی از نقش محتوا است.

علاوه بر این، نوشتن ممکن است خسته کننده باشد، بنابراین مدیریت زمان برای جلوگیری از فرسودگی شغلی نیز مهم است.

استفاده از نرم افزار مدیریت پروژه، یکی از مهم‌ترین کارها برای کارشناسان محتوا است تا مطمئن شوند که محتوا سر وقت و با بالاترین کیفیت به درست کارفرما و مشتری می‌رسد.

6. تجزیه و تحلیل داده

اگر مهارت لازم برای تجزیه و تحلیل عملکرد محتوای خود را ندارید، تکرار استراتژی خود در طول زمان و دستیابی به سطوح جدیدی از رشد، اگر غیرممکن نباشد، دشوار خواهد بود.

نقش کارشناس تولید محتوا شامل توانایی تجزیه و تحلیل روندهای صنعت، به روز نگه داشتن ترجیحات و رفتار مخاطبان و استفاده از همه این اطلاعات برای تصمیم گیری استراتژیک در محتوا است.

این مهارت به شما کمک می‌کند که محتوای تکراری ننویسید، موضوعات جدیدی را انتخاب کنید که مخاطبان آن‌ها را بیشتر دوست دارند و از روندهای صنعت جلوتر بمانید. در نهایت، داده‌ها برای اطمینان از داشتن یک استراتژی محتوای قوی و موثر حیاتی هستند.

اینها تنها چند مهارت هستند که باید با ارتقاء سطح به عنوان یک کارشناس و متخصص محتوا به آنها مسلط شوید. در نهایت، توانایی انعطاف پذیر ماندن و پی بردن به نیازها و اهداف منحصر به فرد شرکت‌ها، برای موفقیت به عنوان یک متخصص محتوا بسیار مهم است و میزان درآمد شما در این حوزه را نیز افزایش می‌دهد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.