نکاتی مهم در ساخت غرفه سازی نمایشگاهی برای خوارکی

0
رپورتاژ

در این مطلب قصد داریم شما را با غرفه های غذایی آشنا کنیم. چنانچه قصد دارید در غرفه‌های غذایی فعالیت کنید بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. غرفه های غذایی می توانند مجموعه ای از رستوران ها و کافی شاپ ها باشند که در مراکز تفریحی و تجاری تاسیس می شوند.

همچنین می‌توانند برای معرفی محصولات خوراکی به مخاطبان باشند. معمولاً این غرفه های غذایی به شکل دور تا دور یک محل ساخته می شوند که به فوت کارت معروف هستند. در زمان غرفه سازی در وسط آنها فضایی برای قرار گرفتن میزها و صندلی ها شکل می گیرند تا افراد برای سرو غذا از آنها استفاده کنند.

در غرفه های غذایی امکان سرور غذا وجود ندارد و فقط سفارش و تحویل غذا صورت می گیرد. معمولاً در این غرفه ها تنوع غذایی و نوشیدنی بسیار زیاد می باشد به گونه‌ای که سلیقه همه مشتریان را در بر میگیرد. مجموعه های فودکورت در مراکزی ساخته میشوند که حداقل دو یا سه سال از افتتاح آن ها میگذرد و افراد زیادی در آنجا رفت و آمد می کنند.

یکی از مهمترین دلایل موجود در غرفه سازی غذایی و فودکورت این است که در زمان خرید افراد، صرفه جویی شود که آنها برای سرو غذا مجبور به خروج از مراکز تفریحی و تجاری نشوند. در واقع این حرکت ایده ای برای فروش بیشتر مغازه ها می باشد. اولین فودکورت در مرکز خرید واقع در نیوجرسی آمریکا با نام پارموس پارک در سال ۱۹۷۴ تاسیس شده است. واما غرفه سازی چیست؟

 

اهداف تاسیس غرفه سازی غذایی

 

در مرکز های تفریحی و تجاری اغلب افراد زیادی رفت و آمد می‌کنند و ساعت‌های طولانی را صرف تفریح و خرید می کنند. وجود غرفه سازی غذایی در این نوع مراکز می تواند به افراد این قابلیت را بدهد که بدون عجله برای خروج از این مراکز برای خوردن غذا و رفع خستگی به ادامه خرید خود بپردازند. و در زمان گرسنگی غذای مختصر و سریع میل کنند.

همینطور وجود غرفه های غذایی با منوهای بسیار گوناگون در این مراکز موجب می شود، افراد این امکان را داشته باشند که غذای متناسب با ذائقه خود میل کند و با صرف کمترین زمان ممکن هم غذا میل کنند و هم خستگی خود را برطرف کنند؛ سپس به ادامه خرید بپردازند و زمان بیشتری را در این مراکز بگذرانند.

با این وجود زمانی که مدت زمان حضور مردم در این مراکز افزایش پیدا کند به مراتب میزان فروش مغازه ها و واحدهای تجاری و تفریحی در این مراکز نیز افزایش پیدا میکند. مشتریان این امکان را دارند که بدون اینکه از این مراکز خروج کنند و مجدد باز گردند یا به صورت نیمه خرید را رها کنند، به ادامه خرید خود بپردازند.

مزایای تاسیس غرفه های غذایی

موجود غرفه سازی های متفاوت غذایی در یک مکان نشان از این دارد که تنوع غذایی بیشتری وجود دارد. به گونه‌ای که برای سلیقه و ذائقه همه افراد مراجعه کننده به این غرفه ها مناسب می باشد،  به عنوان نمونه بچه های کوچک، افراد مسن، افراد گیاهخوار و … این امکان را دارند که از این فودکورت های غذایی متناسب با سلیقه و ذائقه خود غذای مدنظر خود را گرفته و میل کنند.

 

همچنین وجود میز و صندلی ها در وسط فوت کورت موجب می‌شود خانواده ها و دوستان بتوانند در کنار هم و همینطور با اشتراک گذاشتن غذا های خود به غذا خوردن مشغول شوند‌.

 

در غرفه سازی فوت کورتی مراجعه کنندگان زیادی با طبع غذایی مختلف وجود دارند. غذا در این مجموعه ها به شکل سرویس و بیرون بر ارائه می‌شود و قیمتی مناسب‌تر و تنوع بیشتری در مقایسه با رستوران ها کافی شاپ های بیرون دارد.

نکات بسیار مهم در ساخت غرفه سازی نمایشگاهی برای خوارکی (بخش دوم)

 

در این مطلب قصد داریم ادامه مبحث غرفه سازی غذایی را برای شما شرح دهیم پس با ما همراه باشید.

 

اجزای غرفه های غذایی

غرفه سازی غذایی بایستی شامل پیشخوان و کانتر فروش باشند تا بتوانند سفارش های مشتری را ثبت کنند، و بعد از آماده شدن غذا آن را به مشتریان در مدت زمان کوتاه تحویل دهند. سرو غذا می توانند هم در محیط فودکورت باشد و هم خارج از مجموعه. تنوع غذایی در این مجموعه ها باید به گونه ای باشد که سلیقه همه افراد را در بر بگیرد. برای جذب مشتری بیشتر بهتر است علاوه بر غذا های ایرانی غذا های کشور های مختلف مثل غذاهای ایتالیایی، عربی، ترکی، چینی، مکزیکی و… نیز ارائه دهند. به غیر از رستوران ها در غرفه سازی غذایی می توان کافی شاپ فست فود و چای خانه نیز تاسیس کرد و غذاها و نوشیدنی های متنوعی را در اختیار مشتریان قرار داد.

 

همینطور برای افرادی که قصد دارند در خارج از محیط فود کورت غذا را میل کنند، باید خدماتی برای ارائه غذا به شکل بیرون بر در دسته بندی های مخصوص در نظر بگیرند.

 

نقشه غرفه سازی غذایی

 

غرفه سازی غذایی اغلب در اندازه های ۳ تا ۶ متری ساخته می شوند. در ساخت و تولید غرفه ها بایستی مکان هایی مثل آشپزخانه، رختکن، مکانی برای شستشو و همینطور مکانی برای نشستن و استراحت آشپز طراحی شود. بنابراین در نقشه ساخت این غرفه ها همه این موارد در نظر گرفته شده است.

 

تجهیزات مورد نیاز در غرفه های خوراکی

تجهیزات این غرفه سازی های غذایی بنابر فعالیت و خدمات غذایی و نوشیدنی که آنها ارائه می دهند، تعیین شود.  همانگونه که ذکر شد غرفه سازی غذایی مجموعه از رستورانها، کافی شاپ ها و فست فود ها میباشد که منوی غذایی آنها و همینطور میزان فروش آنها برای مشخص کردن تجهیزات مورد نیاز داخل غرفه، موثر می باشد.

 

تجهیزات مربوط به آماده سازی: به منظور پختن و سرو غذا به تجهیزاتی برای آماده سازی نیاز است. مثلاً به منظور آماده سازی مواد اولیه غذا به تجهیزاتی مثل قابلمه، تخته کار، چرخ گوشت و … . برای سرو غذا نیز به کانتر هایی برای قاشق، چنگال، خوراکی های سرد و گرم و … ، و همینطور ریل و روف برای قرار دادن سینی حاوی غذا و نوشیدنی، نیاز میباشد. بنابراین یکسری از تجهیزات مربوط به پختن آماده سازی غذا می باشد باید در غرفه های غذایی موجود باشد.

 

تجهیزات مربوط به پخت: آماده کردن تعداد زیادی غذا آن هم در زمان کم به تجهیزاتی مجهز برای پخت غذا نیاز است. تجهیزات می‌توانند مایکروویو، سرخ کن، فر، گریل، اجاق گاز، اسپرسو ساز و … باشند. بنابر نیاز و همینطور ابعاد غرفه، به خرید و تهیه آن ها نیاز میباشد.

برای سفارش غرفه سازی آرمان با قسمت تماس با ما ارتباط نمایید.

تجهیزات مربوط به نگهداری: به منظور سالم ماندن مواد اولیه و غذاهای پخته شده، به یخچال برای تازه ماندن و فاسد نشدن مواد اولیه، فریزر برای فریز کردن غذاهای گوشتی، گرمخانه های شیشه ای به منظور نگهداری از غذاهای پخته شده، انباری که شامل قفسه هایی برای نگهداری از مواد اولیه خشک و تفکیک شده و … نیاز دارید.

تجهیزات مربوط به شست و شو: به منظور پخت و سرو غذا به ظرف های تمیز و بدون چربی نیاز است. ظروفی که مصرف میشوند بایستی بعد از مصرف برای استفاده مجدد در ماشین ظرفشویی یا سینک  ظرفشویی شسته شوند. و بر روی آبچکان خشک شوند. ماشین های ظرفشویی صنعتی مکانیزه می توانند حجم زیادی از ظرف ها را در مدت زمان کم بشورند و از هر گونه آلودگی آنها را پاک کنند. همینطور آن‌ها را ضدعفونی کنید و برای استفاده مجدد آماده کنید.   ظروف مورد استفاده برای آشپزی بایستی همیشه تمیز و پاکیزه باشد.

منبع: غرفه سازی

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.