گفتاردرمانی آنلاین راهی مطمئن برای درمان لکنت زبان

0
رپورتاژ

لکنت یک اختلال گفتاری و از نظر علت شناسی چند فاکتوری است و هم چنان علت واحدی برای آن در نظر گرفته نشده است . محققان فاکتورهای مختلفی را عنوان کرده اند . به نظر می رسد افراد دارای لکنت در ساختار و عملکرد در مناطق مغزی مرتبط با گفتار متفاوت از سایرین عمل می کنند. اینکه یک کودک درگیر چنین اختلالی بشود یا نه وابسته به دو فاکتور مهم است . محیط و ژنتیک . این دو فاکتور به تنهایی یا در ترکیب با هم برای اینکه فرد درگیر لکنت شود ، مشارکت می کنند.

درمان اصلی لکنت صرفا با گفتاردرمانی است ، اما می توان در کنار گفتاردرمانی آنلاین از فعالیت هایی استفاده کرد که موجب کاهش اضطراب و ذهن آگاهی بیشتر شوند. برای مثال در کنار جلسات و تمرینات گفتاردرمانی ، ورزش هایی مثل یوگا می تواند باعث ذهن آگاهی بیشتر شود و این ذهن آگاهی روی روند درمان لکنت تاثیر مثبت داشته باشد، اگرچه به تنهایی یوگا نمی تواند موجب درمان لکنت شود !!

درمان لکنت ناشی از ترس و اضطراب

ترس علت لکنت نیست، اما می تواند عاملی برای بروز آن باشد ، یک انبار کاه را در نظر بگیرید که مملو از بنزین و مواد آتش زا باشد ، این انبار با یک جرقه ممکن است به آتش کشیده شود ! اگر داخل این انبار کاه و بنزین و …نبود ، با یک جرقه لزوما به آتش کشیده نمی شد. یک کودک دارای لکنت هم مستعد لکنت است و ترس صرفا نقش جرقه را ایفا می کند.بروز این اختلال ممکن است بین سنین 2 تا 6 سال ( غالبا) خود را نشان دهد با هر اتفاق محیطی یا حتی بدون هیچ رویدادی . تقریبا یک سوم از افراد هیچ اتفاقی را برای شروع لکنت عنوان نمی کنند. در نظر داشته باشید که تمام کودکان ترس را تجربه می کنند و در هر سنی ترس های مشخصی ممکن است وجود داشته باشد. خودتان را به یاد بیاورید که از یک اتفاق یا حیوان خاص و … می ترسیدید . آیا همه دچار لکنت شدید ؟ پس ترس صرفا عاملی برای بروز لکنت است نه علت آن !

در ابتدا باید به یک آسیب شناس گفتارو زبان که درحیطه ی لکنت متبحر است مراجعه کنید. کودک شما ارزیابی جامع می شود و درمان لکنت آغاز می شود . در کنار درمان لکنت اگر ترس های کودک شما غیرطبیعی یا ناشی از مشکلات یکپارچگی حسی باشد و هم چنین این ترس ها موجب نوسان در شدت لکنت کودک شما و مانعی برای درمان باشد ، گفتاردرمانگر متبحر شما را به یک روانشناس کودک یا بازی درمانگر ارجاع می دهد . اهمیت دارد که در کنار درمان لکنت به تمام جنبه های خلقی ، رفتاری، شخصیتی ، گفتار و زبان و شناخت و حرکت کودک توجه کرد و در زمان مناسب و ارجاع مناسب روند درمان را تسریع کرد.

شما نمی توانید یک شبه و صرفا با یک توصیه گفتار خود را روان کنید . اما شروع درمان با یک گفتاردرمانگر تخصصی لکنت می تواند شما را در مسیری قرار دهد که به زمانی برسید که حتی با وجود عصبانیت ، لکنت نکنید . اما چطور ؟

درمان لکنت چه در کودکان و چه در بزرگسالان سلسله مراتبی دارد . تمرینات از سطوح ساده به سخت انجام می شود و در هر مرحله تمرین و ممارست نیاز است . برای مثال یک بزرگسال دارای لکنت در ابتدا تکنیک های روانی گفتار را در جلسه ی درمان می آموزد بعد با افراد جدید تر سعی می کند روان تر صحبت کند و به تدریج جلسات تمرینی سخت تر می شود ، برای مثال رعایت تکنیک ها در یک لایو اینستاگرامی یا رعایت تکنیک ها در یک جلسه ی گروهی و صحبت در جمع یا ارایه ی کنفرانس و … پس رعایت و تمرین تکنیک های گفتاردرمانی در سطوح زبانی، شناختی ، موقعیتی و فردی به تدریج فرد را توانمند می سازد که در موقعیت های عصبانیت و … شدت لکنت کاهش پیدا کند و یا حتی لکنت حذف شود .

گفتار درمانگر تنها فردی است که در دوران تحصیلات خود به صورت کامل و جامع درباره درمان لکنت آموزش دیده و مطالعه و پژوهش کرده است.

درمان لکنت در هر کودک با کودک دیگر متفاوت است و به عوامل مختلفی از جمله شدت لکنت، سن، محیط کودک و … بستگی دارد. هم چنین طول دوره درمان در کودکان نیز با هم متفاوت است اما به طور میانگین بین 6 تا 9 ماه متغیر می باشد. با مراجعه به متخصص لکنت کودک یا همان گفتار درمانگر برای درمان لکنت کودک خود اقدام کنید.

در صورتی که مشکوک هستید که کودک شما مشکوک به لکنت است یک ویدئوی 3 تا 5 دقیقه ای از صحبت کردن کودکتان تهیه و ارسال کنید تا به طور رایگان در اسرع وقت توسط متخصصان لکنت کودک  تیم خانه ی لکنت بررسی شود و نتیجه خدمت شما ارسال گردد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.