بهترین فیلم های خسرو شکیبایی به همراه خلاصه و معرفی آنها و بیوگرافی

0

خسرو شکیبایی، فارغ التحصیل رشتهٔ بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، بازیگر، فیلمنامه نویس، دوبلور و دکلمه خوان بود. او در تاریخ 7 فروردین 1323 در تهران متولد شد نامش خسرو بود ولی دوستان و اقوام محمود صدایش میزدند. پدرش سرگرد ارتش بود که در سال 1337 به علت سرطان درگذشت.

خسرو شکیبایی شغل هایی همچون خیاطی، کانال سازی و آسانسورسازی را تجربه کرد تا اینکه در سال 1342 برای نخستین بار به صحنه تئاتر پا نهاد. در همان سال به عباس جوانمرد معرفی شد و پس از مدتی با اجرای نمایش هایی همچون سنگ و سرنا، همه پسران من، شب بیست و یکم و بیا تا گل برافشانیم به عنوان بازیگری حرفه ای شناخته شد. اجرای برنامه های فیزیکدان ها و هنگامه شیرین وصال از دیگر کارهای ابتدایی او هستند.

در سال 1347 وارد حرفه دوبله شد و مدت کوتاهی در این حیطه فعالیت کرد. صدای پیرمرد مسلمان ده در فیلم سینمایی شعله مشهورترین صداپیشگی خسرو شکیبایی است. او در سال 1353 با فیلم کوتاه کتیبه ساخته فریبرز صالح مقابل دوربین رفت. سال 1354 محمدرضا اصلانی به او پیشنهاد حضور در سریال سمک عیار را داد. مسعود کیمیایی بازی شکیبایی را در نمایش شب بیست و یکم پسندید و به او پیشنهاد حضور در فیلم خط قرمز را داد. این فیلم اولین حضور سینمایی او به شمار می آمد.

خسرو شکیبایی در تاریخ ۲۸ تیرماه ۱۳۸۷ به علت ایست قلبی در بیمارستان پارسیان تهران درگذشت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد. او مدت ها درگیر بیماری دیابت و سرطان کبد بود. خسرو شکیبایی در طول زندگی دو بار ازدواج کرد، همسر اول او تانیا جوهری هنرپیشه بود که از این ازدواج دختری به نام پوپک حاصل شد.

همسر دوم اوپروین کوشیار است و پوریا شکیبایی فرزند آن هاست. در سال ۱۳۸۹ کتاب خسرو شکیبایی به تألیف الهام قره خانی با نگاه به زوایای گوناگون شخصیت این هنرمند توسط انتشارات خانه فرهنگ و هنر گویا منتشر شد. بهمن سال ۱۳۹۱ آلبوم موسیقی به نام هامون و تنهایی با صدا و ترانه احمد نورآیین، آهنگسازی سینا کلوت و تنظیم فراز خنافری به حمید هامون شخصیت فیلم هامون ساخته داریوش مهرجویی تقدیم شد.

جوایز و افتخاراتخسرو شکیبایی : برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم سینمایی هامون/ برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم سینمایی کیمیا/ برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم سینمایی سالاد فصل/ نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم سینمایی یکبار برای همیشه/ نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم سینمایی سایه به سایه/ نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مر برای فیلم سینمایی کاغذ بی خط/ نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم سینمایی اتوبوس شب/ برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم سینمایی اتوبوس شب/ برنده عنوان ماندگارترین نقش تاریخ سینمای ایران برای فیلم سینمایی هامون/ برنده لوح زرین بهترین بازیگر مرد از سومین دوره وبگاه ایران اکتور برای فیلم سینمایی کاغذ بی خط/ نامزد لوح زرین بهترین بازیگر مرد از ششمین دوره وبگاه ایران اکتور برای فیلم سالاد فصل/ نامزد لوح زرین بهترین بازیگر مرد از ششمین دوره وبگاه ایران اکتور برای فیلم حکم/ نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد در نخستین دوره جشن سینمای ایران برای فیلم ابلیس/ برنده آهوی بلورین مردم بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم یک بار برای همیشه از جشن سینمای ایران/ نامزد آهوی بلورین مردم بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم سارا از جشن سینمای ایران/ نامزد آهوی بلورین مردم بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم کیمیا از جشن سینمای ایران/ برنده آهوی بلورین بازیگر برگزیده سینمای دفاع مقدس از جشن سینمای ایران برای فیلم کیمیا/ برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره سینما و زن برای فیلم سینمایی کیمیا/ نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشن خانه سینما برای فیلم سرزمین خورشید/ نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشن خانه سینما برای فیلم چه کسی امیر را کشت؟/ برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشن خانه سینما برای فیلم اتوبوس شب/ برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشن خانه سینما برای فیلم ستاره ها : ستاره بود/ برنده بهترین بازیگر مرد از جشنواره جهانی فیلم پیونگ یانگ برای فیلم سینمایی خواهران غریب.


فیلم حیران

«حیران» نخستین فیلم سینمایی شالیزه عارفپور محصول سال ۱۳۸۷ است. داستان درباره جوان افغانی است که عزت نفس و غرور دارد و با پرداخت اجاره خانه ای که چندان الزامی هم به آن نیست، پول لازم برای شهریه دانشگاهش و کارت دانشجویی اش را از دست می دهد و تبدیل به یک مهاجر کاملاً غیرقانونی می شود که …

فیلم حیران به کارگردانی شالیزه عارفپور در سال 1387 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام و عاشقانه می‌باشد. در این فیلم باران کوثری، مهرداد صدیقیان، فرهاد اصلانی، خسرو شکیبایی و ژاله صامتی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم شرقی

داستان حامد شرقی دانشجوی رشته تئاتر را روایت می کند که قصد دارد کاری را برای شرکت در جشنواره آماده کند. نامزدش هم او را یاری می دهد تا اینکه حامد ناخواسته در شرایط بحرانی قرار می گیرد و گروهش از هم می پاشد و نامزدش نیز او را ترک می کند…

فیلم شرقی به کارگردانی عبدالرضا منجزی در سال 1387 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و درام می‌باشد. در این فیلم خسرو شکیبایی، شهره قمر، علی اکبر حبیبی کیا، کیانوش گرامی، فریبا کوثری، عمار تفتی و میرطاهر مظلومی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم شب

فیلم شب در ژانر درام محصول سال 1386 است. در این فیلم بازیگران به نامی چون عزت الله انتظامی، خسرو شکیبایی و امین حیایی به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت که توانست عنوان سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد در بخش سینمای ایران را کسب کند. داستان از این قرار است که گروهبان برای تحویل دادن مجرمی سابقه دار به زندان یکی از شهرستان ها، مجبور می شود که به همراه مجرم و دستبند، شبی را در مشهد بگذراند و…

فیلم شب به کارگردانی رسول صدرعاملی در سال 1386 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام می‌باشد. در این فیلم عزت الله انتظامی، امین حیایی و خسرو شکیبایی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم با دست های خالی

حوریه که سالهاست از اسارت پدرش، امیرحسین، به دست عراقی ها می گذرد، نسبت به خروج های بی موقع مادرش، مریم، از منزل مشکوک است و این شک با تلفن های ناشناسی که به او می شود و در آنها از تصمیم مریم برای ارتباط با یک مرد دیگر صحبت می شود افزایش می یابد.اما طولی نمی کشد که…

فیلم با دست های خالی به کارگردانی ابوالقاسم طالبی در سال 1385 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام می‌باشد. در این فیلم خسرو شکیبایی، مریلا زارعی، فاطمه گودرزی، مسعود رایگان، اصغر نقی زاده، زهرا داوودنژاد، حسن شکوهی، علیرضا کمالی، ماشاالله شاهمرادی زاده و محمد ساربان به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم عروسک فرنگی

فیلم عروسک فرنگی در ژانر اجتماعی محصول سال 1385 به کارگردانی فرهاد صبا است. فیلم عروسک فرنگی در بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر شرکت کرد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است که شهاب سالک مشاور حقوقی موفقی است اما بی قید و هوس ران در زندگی شخصی، خواسته یا ناخواسته، از روی عشق یا هوس، روز و شب به مریم می اندیشد، دختری ساده و معمولی که به رغم روزمرگی، در نیافتنی است.

فیلم عروسک فرنگی به کارگردانی فرهاد صبا در سال 1385 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و عاشقانه می‌باشد. در این فیلم خسرو شکیبایی، محمد کاسبی، آزیتا لاچینی، اسماعیل شنگله و پونه حاج محمدی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم حکم

وقتی حکمی رو صادر میکنند حتما باید اجرا بشه اگه بترسی یا نتونی کنار بیایی با حکم یا خودتو کنار بکشی حکم برای خودت صادر میشه…

فیلم حکم به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال 1383 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر جنایی و درام می‌باشد. در این فیلم عزت الله انتظامی، لیلا حاتمی، بهرام رادان، خسرو شکیبایی، پولاد کیمیایی، لادن طباطبایی، مریلا زارعی، سعید پیردوست، جلال پیشواییان و سامان ارسطو به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم کاغذ بی خط

جهانگیر، رؤیا و ۲ فرزندشان شنگول و منگول ، اعضای خانواده ای چهارنفره هستند که زندگی ای معمولی را سپری می کنند، اما در این بین، رؤیا موقعیتی متفاوت دارد از این جهت که دائم در حال خیالبافی و داستان سرایی است. جهانگیر با مشاهده علاقه زیاد همسرش به داستان پردازی، به او پیشنهاد می دهد که به آموزشگاه داستان نویسی برود و این جریان را دنبال کند اما ….

فیلم کاغذ بی خط به کارگردانی ناصر تقوایی در سال 1380 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام و رازآلود می‌باشد. در این فیلم خسرو شکیبایی، هدیه تهرانی، جمشید مشایخی، جمیله شیخی و نیکو خردمند به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم لژیون

«لژیون»، فیلمی در ژانر خانوادگی-اجتماعی به کارگردانی و نویسندگی «سید ضیاءالدین دری» و محصول سال ۱۳۷۷ است. داستان فیلم درمورد فردی به اسم «فرزاد» است که به عنوان یک فرد فراماسونری در لندن زندگی می کرده و به طور مرموزی از بین می رود. پسر فرزاد، «فرامک»، برای به خاک سپردن جسد پدر به ایران می آید، اما در ایران با فضایی بیگانه رو به رو می شود. او همینطور متوجه می شود که پدرش همسری داشته که فرامک نمی تواند او را قبول کند ولیکن آرام آرام فرامک با او ارتباط برقرار می کند و متوجه می شود که او بازیگر معروف سینما است که در زمان زنده بودن پدرش فعالیت نمی کرده، ولی حالا فیلم و عکس هایش دوباره پخش می شود.

فیلم لژیون به کارگردانی سید ضیاالدین دری در سال 1377 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و درام می‌باشد. در این فیلم خسرو شکیبایی، دانیال حکیمی، هما روستا، محمدعلی کشاورز، فتحعلی اویسی، غلامرضا طباطبائی و کیانوش گرامی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم خواهران غریب

نسرین و نرگس دو خواهر دو قلو که هرگز یکدیگر را ندیده اند و نمی شناسند در یک برنامه تفریحی که برای مدارس برگزار شده با هم برخورد می کنند، آن ها با جستجو در می یابند که والدینشان سال ها پیش جدا شده اند و حالا پدر قصد ازدواج دارد. نرگس و نسرین تصمیم می گیرند جای خود را با هم عوض کنند، نسرین نزد مادر و نرگس نزد پدر می رود ولی بعد برای آشتی دادن پدر و مادر تصمیم می گیرند خود را مخفی کنند در حالیکه مادر از ماجرای عوض شدن و بعد هم گم شدن آنها مطلع می شود و با پدر بچه ها تماس می گیرد و به جستجوی بچه ها می روند در حالیکه آن ها نزد مادربزرگ پدری مخفی شده اند، مادربزرگ خبری به پدر و مادر نمی دهد و آنها باز هم به جستجو می پردازند و در کشاکش جستجو با هم آشتی می کنند و خواهران دو قلوی غریب به هم می رسند.

فیلم خواهران غریب به کارگردانی کیومرث پوراحمد در سال 1374 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم خسرو شکیبایی، افسانه بایگان، پریسا گلدوست، پروین دخت یزدانیان، لادن طباطبایی، الهه علی یاری، الهام علی یاری و ناصر چشم آذر به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم کیمیا

فیلم کیمیا با بازی خسرو شکیبایی و رضا کیانیان داستان رضا است که در آغاز جنگ ایران و عراق، همسرش باردار است . رضا او را به بیمارستان می رساند ولی خود اسیر میشود . همسر رضا در عمل جراحی می میرد و شکوه جراح، فرزند زنده مانده رضا را به فرزندی میگیرد . پس از گذشت نه سال، وقتی رضا از اسارت آزاد می شود، پی می برد که همه اعضای خانواده اش را از دست داده است. ولی میفهمد ….

فیلم کیمیا به کارگردانی احمدرضا درویش در سال 1373 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام و جنگی می‌باشد. در این فیلم خسرو شکیبایی، بیتا فرهی، رضا کیانیان، پریسا شاهنده، نادر رجب پور و زهرا اویسی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم بلوف

رسول پس از آزادی از زندان به خواهرش مریم قول می دهد که دیگر به دنبال کارهای خلاف نرود..

فیلم بلوف به کارگردانی ساموئل خاچیکیان در سال 1372 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن می‌باشد. در این فیلم خسرو شکیبایی، رضا رویگری، حسین یاریار، آتنه فقیه نصیری و مهشید افشارزاده به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم ابلیس

سعید، کارمند بخش نظارت پرواز فرودگاه، عضو یک گروه جاسوسی است و اطلاعاتی که به دست می آورد در اختیار اعضای گروهش می گذارد. مأموران به او بدگمان می شوند و مسئولان گروه از او می خواهند که همراه همسر و فرزندانش کشور را ترک کنند. اما…

فیلم ابلیس به کارگردانی احمدرضا درویش در سال 1369 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم خسرو شکیبایی، اسماعیل سلطانیان، نادیا دلدارگلچین، هوشنگ توکلی، هادی مرزبان، فخرالدین صدیق شریف، بیوک میرزایی، فریبا کوثری و پروین سلیمانی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم عبور از غبار

«عبور از غبار» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی پوران درخشنده و نویسندگی پوران درخشنده و کامران قدکچیان محصول سال ۱۳۶۸ است. داستان درباره معلمی است که با همسر و فرزندش در یکی از روستاهای حومه تهران زندگی می کند. او به سختی موفق می شود خانه ای بسازد اما به زودی متوجه می شود که همسرش از بیماری کلیه رنج می برد و درشرف مرگ است. تمام اقدامات او، به دلیل وضع نامساعد مالی، برای همسر بیمارش بی نتیجه می ماند تا این که …

فیلم عبور از غبار به کارگردانی پوران درخشنده در سال 1368 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام می‌باشد. در این فیلم خسرو شکیبایی، مهناز افضلی، افسر اسدی، هرمز هدایت، بهرام شاه محمدلو و حسین خانی بیک به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم شکار

احمد با یک کامیون حامل گوشت به سمت پایتخت در حرکت است. او عجله دارد تا قبل از زایمان همسرش محموله را تحویل بدهد و به زادگاهش بازگردد. در یکی از شهرهای بین راه توقف می کند و همان لحظه انفجاری در میدان شهر رخ می دهد و مجسمه ای که قرار بوده روز بعد پرده برداری شود منهدم می شود. احمد به سرعت از محل می گریزد. مأموران امنیتی به او مظنون می شوند و پس از آزادی، در راه بازگشت با جوانی به نام مصطفی همراه می شود که به تازگی از زندان آزاد شده است. مأموران جاده را بسته اند. . کامیون از میان آن ها عبور می کند ولی ….

فیلم شکار به کارگردانی مجید جوانمرد در سال 1366 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم پرویز پرستویی، خسرو شکیبایی، عنایت بخشی، علی آقاجانیان و منیژه سلیمی به هنرمندی پرداخته‌اند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بال‌های پرنده نورثروپ: کاوشی در هواپیمای XB-۳۵ افسانه‌ای با عکس‌های کمتر دیده شده

نورتروپ XB-۳۵ گواهی‌ای بر روح پرشهامت نوآوری در صنعت هوانوردی در اوایل دهه ۱۹۴۰ بود.XB-۳۵ که توسط شرکت نورتروپ Northrop با همکاری نیروی هوایی ارتش ایالات متحده توسعه یافت، یک هواپیمای آزمایشی بود که مرز‌های مهندسی هوانوردی را جابجا کرد.…

کودکی که از کتابخانه عمومی شهر می‌خواستند بیرون بیندازندش، اما فضانورد شد!

دو برادر به نام‌ها رونالد (چپ) و کارل مک نیر (راست) با 10 ماه اختلاف در جنوب جدا شده به دنیا آمدند. این دو در دوران کودکی تا بزرگسالی جدایی‌ناپذیر بودند.در سال 1959، رونالد مک نیر 9 ساله به یک کتابخانه عمومی در لیک سیتی در کارولینای…

تصور واقعیت دگرگون به کمک میدجرنی – گالری عکس

تاریخ دگرگون یک ژانر جذاب است که به بررسی چگونگی تغییر مسیر تاریخ در صورت رخ دادن برخی رویداد‌های کلیدی به گونه‌ای متفاوت می‌پردازد.یک تغییر جزئی یا یک واگرایی عمده می‌تواند تخیل ما را به کار بیندازد تا آینده‌ای کاملا متفاوت که الان جزو…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

عملیات گانرساید: حمله نروژ به تاسیسات آب سنگین نازی‌ها که آنها را از بمب اتمی محروم کرد

سرهنگ ارتش سلطنتی نروژ، لیف ترونستاد، پس از تحویل کپسول‌های انتحاری، به سربازانش اطلاع داد: «نمی‌توانم به شما بگویم که چرا این مأموریت اینقدر مهم است، اما اگر موفق شوید، برای صد سال در خاطره نروژ زنده خواهد ماند.»با این حال، این…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.