مرد نیجریه‌ای که پس از واژگونی قایق، سه روز زیر آب زنده ماند!

0

در سال ۲۰۱۳، زندگی هریسون اوکینه برای همیشه تغییر کرد. در آن زمان این نیجریه‌ای ۲۹ ساله به عنوان آشپز در یدک کش Jascon-۴ مشغول به کار بود که پس از برخورد موج بزرگی، قایق واژگون شد و این ق ایق ۱۰۰ فوتی در اعماق دریا غرق شد و همه خدمه به جز اوکینه کشته شدند. داستان چگونگی زنده ماندن او داستانی باورنکردنی از سرنوشت و استقامت است.

در زمان قاجعه اوکینه به تازگی عرشه را ترک کرده بود تا از توالت استفاده کند و در آن زمان در دستشویی بود.

پس از واژگونی قایق، اوکینه که فقط لباس زیرش را پوشیده بود، توانست در حمام را باز کند. آن موقع بود که دید چند نفر از همنوردانش به درون دریا مکیده شدند. او از راهرو پایین کشیده شد.

آنجا در دستشویی بود که به طرز معجزه آسایی یک محافظع هوای کوچک پیدا کرد که کلید بقای او بود. اما برای اینکه زنده بماند، باید به کاهش شدید دما یا هیپوترمی هم فکر می‌کرد. از آنجایی که او فقط لباس زیر پوشیده بود، باید تا حد امکان بدن خود را از آب دور نگه دارد. در نهایت، او به اتاق خواب مجاور راه پیدا کرد و در آنجا صفحات دیوار را جدا کرد تا یک سکوی موقت بسازد تا از هیپوترمی جلوگیری کند.

بدون هیچ تصوری از اینکه برای همه سرنشینان چه اتفاقی افتاده است یا اینکه آیا کمکی در راه است، وضعیت وخیم بود. اوکینه به یاد می‌آورد: « اطراف من فقط سیاه و پر سر و صدا بود. من گریه می‌کردم و از عیسی می‌خواستم که مرا نجات دهد، خیلی دعا کردم. من خیلی گرسنه و تشنه و سرد بودم و فقط دعا می‌کردم که نوری ببینم. »

حدود ۶۰ ساعت پس از غرق شدن او در اعماق دریا، درست زمانی که هوای او به طرز خطرناکی کم می‌شد، دعای او مستجاب شد. نفتکش شورون بدون اطلاع او، خدمه‌ای از غواصان آفریقای جنوبی را برای بازیابی اجساد از لاشه هواپیما فرستاده بود.

او گفت: صدای برخورد چکش با کشتی را شنیدم.. پایین شنا کردم و یک دستگاه آب‌پاش پیدا کردم. فیلتر آب را کشیدم و به‌امید اینکه کسی صدایم را بشنود، کنار کشتی را چکش زدم به این امید که غواص صدایی بشنود.»

سپس غواص به داخل کشتی حرکت کرد و در آن زمان بود که اوکینه دید که پرتو نور کابین را سوراخ می‌کند. دستش را دراز کرد تا او را لمس کند. اما نمی‌خواست غواص را بترساند که میدانست انتظار نداشت کسی را زنده پیدا کند، عقب کشید و شروع به تکان دادن دستانش برای دوربین غواص کرد.

پل مک دونالد، افسر کشتی پشتیبانی، گفت: «غواص وارد شد و در پشت، یک حفره هوایی بود که اوکینه در آن نشسته بود.»

با این حال، مصیبت اوکینه تمام نشده بود. پوستش از غوطه ور شدن در آب برای مدت طولانی کنده می‌شد و از شدت گرسنگی در حال مرگ بود. اما قبل از اینکه او بتواند به محل امن برسد، غواصان باید به فکر چگونگی حرکت دادن بودند. بدن او پس از مدت زیادی زیر آب در آن عمق، مقدار زیادی نیتروژن جذب کرده بود. اگر فوراً به سطح زمین بازگردانده می‌شد، دچار حمله قلبی می‌شد.

بنابراین، پس از بسته شدن به تجهیزات غواصی، او را به سمت محافه غواصی هدایت کردند که او را به سطح آب رساند. در آنجا، او دو روز را در یک اتاقک رفع فشار گذراند تا فشار بدن خود را عادی کند.

پس از آن بود که او از سرنوشت خدمه خود مطلع شد. غواصان ۱۰ جسد را پیدا کردند، در حالی که یکی از آن‌ها هرگز پیدا نشد. اوکینه تنها بازمانده بود.

در حالی که اوکینه از زنده بودنش سپاسگزار است، از این تجربه دچار آسیب روانی طولانی‌مدت یا PTSD شد. با این حال، با گذشت زمان، او شروع به ادامه زندگی خود کرده است. درست پس از حادثه، او عهد کرد که دیگر به اقیانوس برنگردد. اما دو سال بعد با ترس‌هایش روبرو شد و غواص تجاری معتبری شد. و در یک بازی سرنوشت، غواصی که او را نجات داد، کسی بود که مدرک طی دوره غواصی را به او داد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

همکاران سمی چه بلایی می‌توانند سرتان بیاورند + گالری عکس

همکاران شما ممکن است زیاد آدم‌های بدی به نظر نرسند و جلوه خارجی‌شان خیلی محبوب و موجه هم باشد. اما باید کسی مدتی نزدیک آنها کار کرده باشد تا بداند که چه بلایی سر زندگی و آسایش شما می‌توانند بیاورند. هیچ وسیله‌ای را نباید به آنها قرض داد و…

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی که برخی از آنها کمتر دیده شده‌اند و ما را به اندیشه در مورد تاریخ…

عکس‌های تاریخی خلاصه عجیب یک دوران هستند. همه چیز از کیفیت عکس، کادربندی، لباس، ساختمان‌های پیرامون، غذایی که صرف می‌شود، حالت چهره، برشی از یک زمان و مکان است که برای بینندگان بعدی نکته‌های دارند.برخی ازعکس‌های این مجموعه را قبلا…

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.