بلندترین درختی که تاکنون در جنگل‌های بارانی آمازون یافت شده: به اندازه یک ساختمان ۲۵ طبقه

0

پس از 3 سال برنامه‌ریزی، پنج تلاش و یک سفر نهایی دو هفته‌ای در جنگل‌های انبوه، دانشمندان به بلندترین درختی که تاکنون در جنگل‌های بارانی آمازون یافت شده، رسیده‌اند، درختی بلند به اندازه یک ساختمان ۲۵ طبقه.

این درخت غول پیکر که در حفاظتگاه طبیعی رودخانه ایراتاپورو در شمال برزیل واقع استف یک یک فرشته ورملهو (نام علمی: Dinizia excelsa ) با قد ۸۸.۵ متر و ۹.۹ متر پنها است.

محققان برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ به عنوان بخشی از یک پروژه نقشه‌برداری سه بعدی، این درخت عظیم را در تصاویر ماهواره‌ای مشاهده کردند.

تیمی از دانشگاهیان، دوستداران محیط زیست و راهنمایان محلی یک تلاش دست جمعی را برای تلاش برای رسیدن به آن در اواخر همان سال تشکیل دادند.

اما پس از یک سفر ۱۰ روزه در زمین‌های دشوار، خسته و با کم منابع و نیز پس از بیمار شدن یکی از اعضای تیم، مجبور شدند به بازگشت شدند.

آنها با سه سفر دیگر به منطقه دورأفتاده دره Jari، که در مرز بین ایالت‌های آماپا و پارا قرار دارد، به چندین درخت غول‌پیکر دیگر رسیدند، از جمله بلندترین درخت آجیل برزیل که تا کنون در آمازون ثبت شده است  با ارتفاغ ۶۶ متر.

اما برای رسیدن به درخت موسوم به فرشته عظیم ورملهو تا سفر ۱۲ تا ۲۵ سپتامبر، محققان مجبور شدند که ۲۵۰ کیلومتر را با قایق به سمت رودخانه‌هایی با تندباد‌های شدید طی کنند، بعلاوه ۲۰ کیلومتر دیگر را با پای پیاده در جنگل‌های کوهستانی برای رسیدن به آن طی کردند.

یک نفر از اعضای ۱۹ نفره توسط یک عنکبوت سمی، گاز گرفته شد.

مهندس جنگل دیگو آرماندو سیلوا از دانشگاه فدرال آماپا که به سازماندهی این سفر کمک کرد، می‌گوید: اما ارزش آن را داشت.

سیلوا ۳۳ ساله به خبرگزاری فرانسه گفت: «این یکی از زیباترین چیز‌هایی بود که تا به حال دیده‌ام.»

پس از چادر زدن در زیر درخت عظیم، گروه برگ‌ها، خاک و نمونه‌های دیگری را جمع‌آوری کردند، که اکنون برای بررسی سؤالاتی از جمله سن درخت – که حداقل ۴۰۰ تا ۶۰۰ سال تخمین زده می‌شود – تجزیه و تحلیل خواهند شد. همچنین بررسی می‌شود چرا در این منطقه اینقدر دخت بزرگ وجود دارد و اینکه درختان چقدر دی اکسید کربن ذخیره می‌کنند.

سیلوا می‌گوید حدود نیمی از وزن درختان غول پیکر این منطقه در واقع  کربن جذب شده از جو است که برای کمک به مهار تغییرات آب و هوایی ضروری است.

اما با وجود دورأفتادگی، غول‌- درخت‌های منطقه در معرض تهدید هستند.

ژاکلین پریرا از گروه زیست محیطی ایمازون که به سازماندهی این تلاش علمی کمک کرد، می‌گوید که چوب آنجلیم ورملهو توسط چوب‌گیران ارزشمند است و معدنچیان غیرقانونی طلا که بدنام به تخریب محیط زیست هستند، به ذخیره گاه درختان حمله می‌کنند.

در زمانی که آمازون با چنین سطوح وحشتناکی از جنگل زدایی مواجه است، این یافته بسیار مهم است.

در طول سه سال گذشته، متوسط ​​جنگل زدایی سالانه در آمازون برزیل ۷۵ درصد نسبت به دهه قبل افزایش یافته است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

کارخانه متروکی در پرتغال با ماشین‌های کلاسیک قدیمی در آن کشف شد و سوژه عکاسی شد

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.«داخل این ساختمان صنعتی دو…

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…

سری جدیدی از عکس‌های جذاب مقایسه‌ای زمان قدیم و جدید مکان‌ها و شهرها

عکس‌های «قبل و بعد» یا عکس‌های یک مکان بعد از گذشت زمان مدید، به چند دلیل جالب از آب درمی‌آیند:دگرگونی دیداری: انسان‌ها به طور طبیعی به سمت تغییرات و دگرگونی‌های بصری گرایش دارند. عکس‌های قبل و بعد تصویری واضح و قابل توجه از پیشرفت،…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5