فواید هدیه دادن

0

رپورتاژ

شاید این تیتر برایتان کمی عجیب باشد که هدیه دادن چه فوایدی می‌تواند داشته باشد؟ علت علاقه افراد برای هدیه دادن به هم به چه علت است؟ برای یافتن علت این موضوع در این مقاله سعی می‌کنیم این موضوع را ریشه‌ یابی کنیم. از زمان‌های قدیم هدیه دادن از نشانه‌های ابراز علاقه و همچنین قدردانی کردن از افراد مورد استفاده قرار می‌گرفت. به عنوان مثال در زمان‌های گذشته هدیه دادن پادشاهان به یکدیگر مرسوم بود و امروزه همین امر در بین سیاستمداران، خانواده‌ها و روابط دوستی نیز رواج پیدا کرده است. از لحاظ روانشناسی هدیه دادن جدای از اینکه حس خوبی به همراه دارد، به فرد هدیه گیرنده حس ارزشمند بود را انتقال می‌دهد. این ارزشمندی از این جهت است که شما برای هدیه دادن زمان صرف کرده و آن فرد برایتان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده که تصمیم بر خوشحالی او را داشته‌اید. بنا به گفته برخی از روانشناسان فواید هدیه دادن به یک فرد سلامت روح و حتی جسم دو طرف را نیز در بر دارد. برخی افراد هدیه دادن را امری سخت دانسته و در انجام این عمل کوتاهی و یا کم کاری می‌کنند و یا این عمل را امری بیهوده می‌پندارند. اگر همین دسته از افراد از فواید هدیه دادن اطلاعاتی کسب کنند متوجه خواهند شد که اکثر افراد جامعه و حتی جهان به چه میزان از هدیه گرفتن خشنود می‌شوند و در سلامت روح و روان افراد تأثیرگذار است.

اما نکته قابل توجه در این مبحث، این است که فراموش نکنید که هر عملی را با خرید هدیه سرپوشی بر روی آن نگذاشته و با خرید هدیه‌های گران قیمت سعی بر برطرف کردن آن ننمایید. در کار اینکه با خرید یک هدیه با هر ارزش مادی و توان مالی سعی کنید با صحبت کردن بر برطرف نمودن آن قدمی بردارید زیرا این امر باعث کم ارزش شدن هدیه دادن می‌شود. دادن هدیه  به افراد سن و جنسیت نمی‌شناسد و از زمانی که فردی به دنیا می‌آید تا هنگامی‌که در قید حیات است می‌توان برای خوشحالی و همچنین قدردانی از آن‌ها دست به این امر پسندیده زد و این عمل ارتباطی با نسبیت شما با افراد ندارد و شما می‌توانید برای افراد مختلف با نسبیت های مختلف هدیه تهیه کنید. همان‌طور که در بالا اشاره شد، هدیه دادن حس ارزشمندی به فرد هدیه گیرنده منتقل می‌کند که خوب این حس ارزشمند بودن ربطی به قیمت آن هدیه نداشته و آن حس خود به تنهایی برای آن فرد لذت بخش است.

برخی از افراد به اشتباه بر این باورند که هدیه زمانی ارزش پیدا می‌کنند که از لحاظ مادی از قیمت بالایی برخوردار باشد! اما نکته همین‌جاست که ارزش مادی یک هدیه هیچ‌گاه به فرد هدیه گیرنده حس ارزشمندی را نمی‌دهد. البته اینکه شما بخواهید هدیه‌ای برای عزیزی با قیمت بالایی تهیه نموده و او را خوشحال نمایید هیچ ایرادی نداشته اما اینکه همیشه بر این باور باشید کاملاً غلط بوده و این فرهنگ غلط باید کم کم ولی با استمرار کمرنگ و حذف شود. مسئله بعدی که باید توجه داشت، آداب هدیه دادن است. برای اینکه هدیه‌ به فرد مقابل حس خوبی انتقال دهد و باعث انتقال حس بد از جهت اینکه از سر اجبار برای او در نظر نگرفته شده باشد، اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید سلیقه فرد آن عزیزی ست که قصد دادن هدیه به او را دارید و باید علایق او را در نظر بگیرید و بنا به سلیقه خودتان اقدام به خرید نکنید؛ زیرا علایق افراد با هم متفاوت بوده و ممکن است علایق او مورد پسند شما نباشد اما این موضوع را در نظر داشته باشید که شما برای آن شخص خاص در حال خرید هستید.

نکته بعدی فخر نفروختن با هدیه است به این صورت که برخی افراد با خرید یک هدیه گران قیمت به سلیقه خود در هر حالتی به فرد هدیه گیرنده این نکته را گوشزد می‌کنند که این هدیه با قیمت بالایی تهیه شده و از فلان مغازه خریداری شده و باعث ناراحتی شخص هدیه گیرنده می‌شوند که همین کار باعث کم ارزش شدن هدیه که تقدیم کرده‌اید می‌شود. از دیگر فواید هدیه دادن عبارت‌اند از: رفع کدورت و دلخوری، نزدیک شدن قلب‌ها به هم، چندین برابر شدن مهر و محبت طرفین نسبت به هم، بشردوستی افراد و … نیز اشاره داشت. در باب فواید هدیه دادن حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در ال کافی می‌فرمایید: به یکدیگر هدیه دهید تا نسبت به همدیگر با محبت شوید. به یکدیگر هدیه دهید؛ زیرا هدیه کینه‌ها را می‌برد. از لحاظ پزشکی و روانپزشکی یکی دیگر از فواید هدیه دادن، کمک به رفع افسردگی و استرس افراد است که با این کار شما می‌توانید حس خوب و انرژی خوبی را به وی منتقل کنید. این هدیه می‌تواند هر چیزی باشد ممکن است فردی با یک کتاب خوشحال شود، فرد دیگری با یک شاخه گل، فردی با لباس و این مسئله برای هر فرد متفاوت بوده که شما با شناخت نسبی از شخص مورد منظر می‌توانید اقدام به تهیه آن نمایید.

آیا تا به الان پیش آمده که به خودتان هدیه داده‌ باشید؟ فکر می‌کنید چند درصد از افراد هستند که برای خوشحال شدن حال دلشان به خود هدیه می‌دهند؟ اینکه خود فرد برای تشکر و قدردانی از شخص خودش اقدام به خرید هدیه نمایید و آن کالایی که مدت‌هاست تمایل به داشتنش را دارد تهیه کند بسیار ارزشمند است؛ زیرا با این کار به خودش احترام گذاشته و به خود احساس ارزشمند بودن را منتقل کرده و همین امر از لحاظ روحی و روانی بار مثبتی را بر جسم و روح وی می‌گذارد. از لحاظ روانشناسی یک دسته از دیگر افراد هستند که برای کسب حس و حال خوب سعی بر خوشحال کردن عزیزان و آشنایانشان می‌کنند و  این کار از لحاظ روحی و روانی برایشان نتیجه‌بخش بوده و احساس رضایت‌مندی از خود کسب می‌کنند. از نکات دیگر قابل‌توجهی که در هنگام خرید کادو می‌توان به آن اشاره داشت کاربردی بودن هدیه است. به عنوان مثال آقایان بیشتر تمایل دارند هدایایی کاربردی دریافت نمایند و از این بابت بسیار خوشحال می‌شوند. برخی دیگر از افراد هستند که سعی می‌کنند در زمان‌های مختلف نیازها و علایق خود را به شما انتقال دهند تا زمانی که قصد خرید هدیه برای آن‌ها را دارید خرید راحت‌تری انجام دهید. خرید هدیه برای این دسته بسیار آسان‌تر بوده و همچنین از مصرف گرایی جلوگیری می‌کند.

بعد از شناخت نسبی افراد به علایقشان نوبت به خرید کادو می‌رسد که برای این کار می‌توانید با توجه به نیازتان از فروشگاه مورد نظرتان به صورت حضوری خرید نمایید؛ اما نکته‌ای که وجود دارد، به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین ترافیک‌های سنگین شما می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی اقدام به خرید نمایید. برای اینکه یک خرید اینترنتی مطمئن و بدون دغدغه داشته باشید باید این نکات را در نظر بگیرید: تضمین اصالت کالا، پشتیبانی آنلاین، تنوع بالا و قیمت مناسب، تحویل 24 ساعته در تهران، دارای نماد الکترونیک و 48 ساعت ضمانت بازگشت کالا. وب‌سایت‌های بسیاری در زمینه خرید کالا در ایران مشغول به فعالیت هستند که برخی به صورت تخصصی بر روی خرید کادو مشغول به کارند. یکی از آن وب‌سایت‌های عالی و کارآمد که با قیمت مناسب و تنوع بالا که می‌توانید خرید عالی را تجربه کنید، سایت خرید هدیه یادمه شاپ است.

شما در این سایت برای هر مناسبتی با پیشنهادهای عالی برای خانم‌ها، آقایان، دختران و پسران رو به رو می‌شوید که بنا به سن و علایق آن‌ها و بودجه خودتان برای خرید هدیه می‌توانید اقدام به خرید نمایید. سایت  یادمه شاپ یک سایت عالی برای خرید کادو است در دسته‌بندی‌های مختلف نظیر زیورآلات زنانه و مردانه، زیبایی و سلامت، عطریات برای خانم و آقایان، مد و پوشاک، کالای دیجیتال، هدیه خاص، هدیه فانتزی، هدیه مناسبتی و … کالاهایی را به کاربران ارائه می‌دهد. یکی از کالاهایی کارآمد و شیک که شما می‌توانید برای عزیزانتان تهیه نمایید پک هدیه است. این پک که جز هدایای خاص به شمار می‌رود در فروشگاه اینترنتی یادمه شاپ به صورت پک ‌های زنانه، مردانه، دخترانه و پسرانه با جعبه رایگان و در عین حال زیبا به صورت تزیین شده ارائه می‌شود. پک ها که معمولاً با عطر، ادکلن، کیف پول، پاپیون برای آقایان، کراوات، ساسبند، اسپری، لاک ناخن، گردنبند، دستبند، لوازم آرایشی و … پر می‌شوند با قیمت‌های متنوع و برای مناسبت‌هایی نظیر تولد در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. پک‌ها معمولاً از دو هدیه شروع می‌شوند و بنا به بزرگی و کوچکی جعبه و محتویات آن در قیمت‌های متنوع عرضه می‌شوند که شما بنا به نیازتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید. اگر در طول خرید به مشکلی برخوردید که نیاز به راهنمایی داشتید می‌توانید از پشتیبانی آنلاین سایت نیز کمک بگیرید و یک خرید راحت و مطمئن را نیز تجربه کنید. یکی از مزیت‌های فروشگاه یادمه شاپ نسبت به سایت‌های دیگر که در بالا اشاره شد تضمین اصالت کالاست که شما با خیال راحت از کالاهایی که د راین سایت عرضه می‌شوند به راحتی خرید و به عزیزان و یا خودتان هدیه دهید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.