پیراپزشکی بدون آزمون

0

رپورتاژ

رشته های گروه علوم تجربی در سال های اخیر طرفداران زیادی را به خود جذب نموده است. عبور از کنکور یکی از مراحل سخت برای افرادی است که علاقه مند به تحصیل در این رشته ها می باشند. خبر خوب این است که پیراپزشکی بدون آزمون برای این دسته از داوطلبان ایجاد شده است. خوشبختانه رشته های مورد پذیرش برای دانشگاه های دولتی و غیر دولتی می باشد و با توجه به شرایط تعیین شده امکان پذیرش را فراهم می نمایند.

جهت اطلاع از تمامی شرایط پیراپزشکی بدون آزمون با تاثیر سوابق تحصیلی ، مشاوره انتخاب رشته و همچنین انجام ثبت نام از سراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید

9099072952 – تماس از سراسر کشور

9099072952 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

پذیرش پیراپزشکی بدون آزمون شامل چه رشته های می شود؟

اگر هدف شما پذیرش در دانشگاه های دولتی برای ورود به رشته های پیراپزشکی است، باید بگوییم که امکان تحصیل در رشته های زیر برای داوطلبان دانشگاه های سراسری بدون آزمون فراهم شده است.

  • کاردانی اتاق عمل
  • کاردانی بهداشت حرفه ای
  • کاردانی بهداشت عمومی – بهداشت خانواده
  • کاردانی بهداشت عمومی – مبارزه با بیماری ها
  • کاردانی بهداشت مجیط
  • کاردانی تکنسین سلامت دهان
  • کاردانی تکنولوژی رادیولوژی دهان ، فک و صورت
  • کاردانی علوم آزمایشگاهی
  • کاردانی مامایی
  • کاردانی هوشبری

شرایط ورود و پذیرش در این رشته ها، با توجه به موارد تعیین شده از سوی وزرات علوم تعیین شده است. در ادامه ما بدین موارد اشاره خواهیم نمود. اما غیر از دانشگاه های دولتی، امکان پذیرش در رشته پیراپزشکی بدون آزمون دانشگاه آزاد و پردیس بین الملل نیز وجود خواهد داشت.

دانشگاه آزاد در بسیاری از واحدهای خود، اقدام به جذب دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در دو ترم مهر و بهمن در رشته های مختلف می نماید. به طور معمول ظرفیت پذیرش در این رشته ها پایین می باشد به همین دلیل نحوه انتخاب رشته در این مورد اهمیت خود را پررنگ تر می نماید. به عنوان مثال در بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد، پذیرش در رشته پرستاری بدون آزمون ، با یک نفر ظرفیت تعیین می شود.

شرایط پذیرش در پیراپزشکی بدون آزمون چیست؟

جهت ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون پیراپزشکی دانشگاه های سراسری، داوطلبان لازم است واجد شرایط عمومی و اختصاصی باشند. که در لیست زیر ما به برخی از شرایط اختصاصی جهت پذیرش در آزمون اشاره خواهیم نمود.

  • دارا بودن مدرک دیپلم سه ساله برای داوطلبان نظام جدید و همچنین گواهی مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام قدیم الزامی می باشد.
  • حداقل معدل کتبی در نظر گرفته شده برای پذیرش در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور 15 می باشد.
  • برخورداری از سلامت جسمانی و روانی متناسب با رشته مورد نظر شرایط سنی در نظر گرفته شده برای پیراپزشکی بدون آزمون با حداقل 18 سال و حداکثر 25 سال می باشد. (برای داوطلبان پسر که خدمت سربازی خود را گذرانده اند، دو سال خدمت به سن آنان افزوده خواهد شد).
  • کلیه دانشجویان و فارغ التحصیلان در رشته ها و مقاطع تحصیلی دانشگاهی، امکان ثبت نام را نخواهند داشت و سازمان سنجش و آموزش کشور مجوز لازم را برای ثبت نام این دسته از افراد نخواهد داد.
  • داوطلبان پسر نباید از نظر خدمت سربازی مشکلی برای ثبت نام داشته باشند.
  • امکان پذیرش در هر یک از رشته های پیراپزشکی ارائه شده همانطور که مشاهده می نمایید، تنها در مقطع کاردانی وجود خواهد داشت.
  • پذیرفته شدگان لازم است مطابق با تعهد خدمت در رشته های مورد نظر، به اندازه طول مدت تحصیل خود، در یکی از مراکز پزشکی که توسط دانشگاه مربوطه تعیین خواهد شد مراجعه نمایند.
  • مجوز ادامه تحصیل در پیراپزشکی بدون آزمون در مقطع کارشناسی و بالاتر، در صورت گذارندن دوره تعهد خدمت ضروری خواهد بود.
  • کسب رضایت همسر برای داوطلبان متاهل ضروری می باشد.
  • پذیرفته شدگان برای ادامه تحصیل در هر یک از رشته های تعیین شده دانشگاه های سراسری، نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای برای شهریه نخواهند داشت و به صورت کاملا رایگان می باشد. اما در صورتی که تمایل به انصراف از تحصیل داشته باشند، باید هزینه ای معادل با دو میلیون و پانصد هزار تومان برای هر ترم تحصیلی پرداخت نمایند که این هزینه با افزایش نیز همراه خواهد بود.

نحوه پذیرش در رشته پیراپزشکی بدون آزمون

امکان پذیرش در پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه های دولتی، تنها یک بار در سال وجود دارد. داوطلبان برای انجام انتخاب رشته در این دانشگاه، حتما باید در کنکور سراسری شرکت نمایند تا مجوز لازم را برای انتخاب رشته این دانشگاه اخذ نمایند.

داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که لیست ارائه شده مربوط به پذیرش در این دانشگاه، ممکن است متفاوت با سایر دانشگاه های دیگر باشد. هر ساله دانشگاه های سراسری تصمیم به ارائه لیستی برای پذیرش در رشته های مورد نظر می نمایند که ممکن است متفاوت با لیست این مقاله باشد. به همین دلیل برای اطلاع از آخرین تغییرات ایجاد شده در رابطه با افزایش و یا کاهش این لیست می توانید با شماره های   تماس حاصل نمایید.

زمان اعلام نتایج رشته های پیراپزشکی

همانطور که ذکر گردید، یکی از شرایط پذیرش در نظر گرفته شده برای این رشته در دانشگاه های سراسری، شرکت در کنکور می باشد، به همین دلیل برای انتخاب این لیست در دانشگاه های سراسری باید متنظر اعلام نتایج اولیه کنکور باشید. در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده اید، می توانید در زمان تعیین شده از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور برای انتخاب رشته اقدام نمایید.

با توجه به شرایط به وجود آمده در رابطه با بیماری کرونا و همچنین جابه جایی های صورت گرفته برای برگزاری آزمون های مختلف، امکان تعیین زمان دقیق اعلام نتایج کمی دشوار می باشد. البته ما آخرین اخبار مربوط به هر یک از اطلاعیه ها را در کانال تلگرامی خود ارائه خواهیم نمود که می توانید با عضویت در آن از آخرین اخبار ما اطلاع یابید.

نحوه پذیرش در رشته های بدون کنکور پیراپزشکی دانشگاه آزاد

امکان ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد در دو ترم مهر و بهمن امکان پذیرش است. دانشگاه آزاد به طور معمول در اکثر رشته های خود در رشته های پیراپشکی، پذیرش باآزمون دارد. اما ظرفیت کمی را نیز برای پذیرش در رشته های بدون آزمون در نظر می گیرد. قطعا اولویت پذیرش با آن دسته از داوطلبانی خواهد بود که از معدل بالاتری برخوردار باشند.

پس از دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه آزاد می توانید در صورت دارا بودن تمامی شرایط آن، برای انتخاب رشته اقدام نمایید. خوشبختانه شهریه در نظر گرفته شده برای پذیرش در هر یک از رشته های این دانشگاه، هیچ گونه تفاوتی با رشته های با آزمون نخواهد داشت. در صورتی که رتبه کسب شده شما برای پذیرش با آزمون در رشته پرستاری کافی می باشد، می توانید کارنامه قبولی پرستاری را مشاهده نمایید.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودید تا اطلاعاتی را در رابطه با شرایط و نحوه پذیرش پیراپزشکی بدون آزمون ارائه نماییم. برای انجام ثبت نام و همچنین راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول موجود می باشد، تماس حاصل نمایید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهند بود.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.