موتور جستجوی گوگل ۲۵ ساله شد، اما آیا با موتورهای جستجوی قبل از آن کار کرده بودید؟ فهرست برخی از مشهورترین قدیمی‌ترین‌ها!

0

گوگل امروز ۲۵ ساله شد و در یک لوگوی مناسبتی این مورد را خاطرنشان کرد و گرامی داشت:

قبل از اینکه گوگل به موتور جستجوی غالب تبدیل شود، چندین موتور جستجوی دیگر وجود داشتند که در روز‌های اولیه اینترنت محبوب بودند.

فهرستی از برخی از موتور‌های جستجوی قابل توجهی که قبل از گوگل وجود داشتند و بسیار پراستفاده بودند:

آلتا ویستا: Altavista یکی از محبوب‌ترین موتور‌های جستجو در اواسط تا اواخر دهه ۱۹۹۰ بود. در آن زمان به دلیل ویژگی‌های پیشرفته‌اش، از جمله فهرست بزرگ صفحات وب و الگوریتم جستجوی سریع، معروف شده بود.

جستجوی یاهو: یاهو به عنوان یک فهرست وب شروع به کار کرد اما بعداً موتور جستجوی خود را توسعه داد. جستجوی یاهو قبل از ظهور گوگل یک بازیگر اصلی در بازار موتور‌های جستجو بود. اصلا خیلی از مبتدی‌های اینترنت، دریچه ورودشان به اینترنت یاهو بود و تصور می‌کردند اول باید وارد یاهو بشوند و بعد از طریق آن به سایت‌ها و صحفات دیگر راهنمایی شوند.

Lycos: Lycos یکی از اولین موتور‌های جستجو و پورتال‌های وب بود. در دهه ۱۹۹۰ محبوبیت پیدا کرد، اما در نهایت با افزایش نفوذ گوگل رفته رفته فرامو شد.

Excite: Excite یکی دیگر از موتور‌های جستجوی محبوب در دهه ۱۹۹۰ بود. این سرویس انواع خدمات اینترنتی از جمله جستجوی وب را ارائه می‌کرد.

Ask Jeeves (بعداً Ask.com): موتور جستجوی Ask Jeeves به خاطر داشتن قالب پرسش و پاسخ معروف بود. کاربران می‌توانستند سؤالات خود را به زبان ساده بپرسند و موتور جستجو سعی می‌کند پاسخ‌های مرتبط را ارائه دهد.

WebCrawler: WebCrawler یکی از اولین موتور‌های جستجو بود که در سال ۱۹۹۴ راه‌اندازی شد. این موتور توسط AOL خریداری شد و در نهایت از شهرت خارج شد.

HotBot: HotBot یک موتور جستجوی محبوب در اواخر دهه ۱۹۹۰ بود و به دلیل ویژگی‌های جستجوی قابل تنظیم خود شناخته شده بود.

Infoseek: Infoseek یک موتور جستجو و پورتال وب بود که در دهه ۱۹۹۰ محبوب بود. در نهایت توسط دیزنی خریداری شد.

Dogpile: Dogpile یک جستجوگر وب متا بود. یعنی نتایج را از موتور‌های جستجوی مختلف از جمله گوگل، یاهو و بینگ جمع‌آوری می‌کرد و نمایش می‌داد.

Northern Light: Northern Light موتور جستجویی بود که به قابلیت جستجوی پیشرفته و توانایی جستجو در اسناد معروف بود.

این موتور‌های جستجو نقش مهمی در توسعه اولیه اینترنت و فناوری جستجو داشتند. با این حال، رویکرد نوآورانه گوگل برای جستجو، الگوریتم PageRank و رابط کاربری مینیمالیستی آن به صعود سریع آن برای تبدیل شدن به موتور جستجوی غالب کمک کردند و الان سالهاست که جستجو در اینترنت مترادف با گوگل شده است.

با این همه ظهور هوش مصنوعی گوگل را نگران کرده که نکند زمانی فراموش شود و تجارت‌اش به مخاطره بیفتد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…

عملیات گانرساید: حمله نروژ به تاسیسات آب سنگین نازی‌ها که آنها را از بمب اتمی محروم کرد

سرهنگ ارتش سلطنتی نروژ، لیف ترونستاد، پس از تحویل کپسول‌های انتحاری، به سربازانش اطلاع داد: «نمی‌توانم به شما بگویم که چرا این مأموریت اینقدر مهم است، اما اگر موفق شوید، برای صد سال در خاطره نروژ زنده خواهد ماند.»با این حال، این…

خاطره‌بازی‌ با هم‌خوابگاهی‌ها و هم‌خانه‌های کثیف زمان دانشجویی!

الان را نمی‌دانم، اما داشتیم هم‌خوابگاه‌هایی و هم‌اتاقی‌هایی که نظم و بهداشت برایشان اولویت نبود. شاید یک جور لج و لجبازی برای نامرتب بودن و نشان دادن بی‌حالی و غم فلسفی هم در کار بود.ظرف‌های نشسته که دست کم مواد غذایی داخلشان تخلیه…

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران /کاشت مو /قیمت روکش دندان / درمان طب / تجهیزات پزشکی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.