هدف ایمپلنت کردن دندان:

0
رپورتاژ

از ایمپلنت دندان در مواردی استفاده می شود که ریشه دندان طبیعی از دست رفته است. از دست رفتن دندان ها می تواند عوارضی مانند ایجاد مشکل در طرز صحبت کردن، مشکل در جویدن غذا، تحلیل رفتن استخوان فک و در نهایت از بین رفتن زیبایی ظاهری و کاهش اعتماد به نفس فرد را به همراه داشته باشد. جایگزین کردن دندان به کمک ایمپلنت می تواند کیفیت زندگی بیمار را بهبود بخشد. این روش، راهکاری دائمی است که در آن ایمپلنت کاملاً ثابت بوده و عملکردی مشابه با دندان های طبیعی دارد.

ایمپلنت دندان:

ایمپلنت دندان از چند قسمت مختلف پایه، اباتمنت، پیچ اباتمنت و تاج مصنوعی تشکیل شده است. بدنه اصلی یا پایه ایمپلنت از جنس تیتانیوم ساخته شده و پس از کاشت، بعد از مدتی با استخوان فک پیوند برقرار می کند. این مدت زمان ممکن است حدود 6 ماه به طول انجامد تا پایه ایمپلنت به طور کامل به عضوی از بدن تبدیل شود. تیتانیوم، فلزی سازگار با بدن و کاملاً ایمن است.

 ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان

مزیت های ایمپلنت دندان:

ایمپلنت دندان ثابت بوده و در اثر جویدن غذا جابجا نمی شود و ایجاد سر و صدا نمی کند. همچنین به دندان های جانبی و استخوان فک آسیب نمی زند. بازیابی دندان های از دست رفته به کمک ایمپلنت می تواند از تحلیل استخوان های فک و جابجا شدن دندان های دیگر نیز جلوگیری کند. همچنین با توجه به آنکه ظاهر ایمپلنت کاملاً مشابه با دندان های طبیعی است، زیبایی چهره بیمار افزایش یافته و اعتماد به نفس خود را به دست خواهد آورد.

خطرات احتمالی ایمپلنت دندان:

ایمپلنت دندان همان قدر که مزیت هایی دارد، می تواند خطراتی را نیز به همراه داشته باشد. به طور مثال در صورتی که بهداشت دهان و دندان بعد از کاشت به خوبی رعایت نشود، ممکن است محل جراحی عفونت کند. آسیب به بافت ها و رگ های خونی نیز محتمل است. همچنین ممکن است در برخی از موارد به اعصاب دندان ها آسیب وارد شود. نتیجه آسیب به اعصاب دندان، بی حسی، سوزن سوزن شدن لب ها، چانه و لثه است. همچنین در برخی از موارد ممکن است ایمپلنت در طول جراحی به حفره های سینوسی وارد شود. تمامی موارد گفته شده، خطرات احتمالی هستند که ممکن است در موارد بسیار نادری رخ دهند.

ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان

 

شروط لازم برای اجرای ایمپلنت:

ایمپلنت دندان می تواند برای جایگزین کردن یک یا چند دندان یا تمام دندان های یک فک مورد استفاده قرار گیرد. شرط لازم برای انجام ایمپلنت، سلامت و رشد کامل استخوان فک است. همچنین در بافت دهانی نباید مشکلی وجود داشته باشد. در صورت وجود هر گونه بیماری لثه و دهان، باید دوره درمان قبل از جراحی ایمپلنت کامل شود. روش جراحی نیز به وضعیت سلامت استخوان ها بستگی دارد. در صورتی که استخوان فک بیمار از استحکام کافی برخوردار نباشد، نیاز به انجام پیوند استخوان است.

مراقبت های بعد از کاشت:

بعد از کاشت ایمپلنت دندان باید بهداشت دهان و دندان ها به خوبی رعایت شود. مراجعه منظم به دندانپزشک برای بررسی وضعیت ایمپلنت الزامی است. ترک دخانیات و کافئین نیز به کاهش احتمال شکست ایمپلنت کمک می کند. همچنین در بیمارانی که به دندان قروچه خفیف مبتلا هستند، معمولاً از نایت گارد استفاده می شود.

ممنوعیت کاشت ایمپلنت:

ایمپلنت دندان در برخی از افراد قابل اجرا نیست. بیمارانی که به سرطان مبتلا هستند و تحت شیمی درمانی، پرتو درمانی و رادیوتراپی هستند نمی توانند از این روش استفاده کنند. همچنین احتمال شکست ایمپلنت در افرادی که به پوکی استخوان مبتلا هستند یا دخانیات و داروهای خاصی مصرف می کنند بالا است. علاوه بر این افرادی که به بیماری های لثه مبتلا هستند یا استخوان فک آن ها نازک بوده و انسجام کافی ندارد نیز گزینه مناسبی برای انجام ایمپلنت نیستند.

 ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان

روش کاشت ایمپلنت:

روش کاشت ایمپلنت دندان بسته به نوع ایمپلنت و وضعیت سلامت استخوان فک می تواند متفاوت باشد. به طور مثال در صورتی که استخوان فک استحکام کافی نداشته باشد، ابتدا پیوند استخوان انجام می شود. در این پیوند از استخوان بخش دیگری از بدن بیمار، پروتز های مصنوعی یا پودر استخوان استفاده می شود. پیوند استخوان می تواند احتمال شکست ایمپلنت و جابجایی آن را به شدت کاهش دهد.

برای کاشت پایه ایمپلنت دندان، ابتدا روی لثه برشی ایجاد شده و سپس استخوان فک سوراخ می شود. برای جایگذاری اباتمنت باید تا بهبود کامل و پیوند کامل ایمپلنت با استخوان فک صبر کرد. بعد از گذشت چند ماه، روی لثه دوباره برشی ایجاد می شود تا پایه ایمپلنت نمایان گردد، سپس اباتمنت جایگذاری می شود. اتصال تاج مصنوعی نیز به حدود دو هفته بعد از این جراحی موکول می شود. در نهایت روکش توسط سیمان های مخصوص دندانپزشکی یا پیچ اباتمنت متصل و فیکس می شود.

ایمپلنت ها را می توان به صورت تک مرحله ای، دو مرحله ای و روش فوری کاشت. روش فوری تنها برای کاشت دندان های جلو استفاده می شود و جراحی و مونتاژ پروتز موقت هر دو در یک جلسه انجام می شوند. در نهایت پروتز دائم بعد از بهبود کامل ایمپلنت بعد از چند ماه جایگزین خواهد شد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5