تاثیر مولتی ویتامین در بدنسازی چیست؟

0
رپورتاژ

آیا فواید و مزایای مصرف مولتی ویتامین در ورزش بدنسازی را می‌دانید؟ معمولا وقتی نام مکمل‌های بدنسازی را می‌شنویم، نا‌خودآگاه به یاد مکمل‌هایی مانند پروتئین، کراتین و سایر حجم‌دهنده‌های عضله می‌افتیم؛ اما به‌هیچ‌وجه نباید از تاثیر مولتی ویتامین در بدنسازی غافل شویم.

امروزه یکی از مهم‌ترین مکمل‌های بدنسازی مکمل مولتی ویتامین مینرال است. در این مقاله قصد داریم درباره مزایا و آثار مصرف این مکمل در ورزش بدنسازی صحبت کنیم. مطالعه این مطلب فقط 5 دقیقه از زمانتان را می‌گیرد؛ اما مطمئنا با یکی از بهترین تقویت‌کننده‌های بدنسازی که شاید از آن غافل بودید، آشنا خواهید شد!

ضرورت استفاده از مکمل مولتی ویتامین مینرال در بدنسازی

بسیاری از ویتامین‌های لازم برای بدن را می‌توان از طریق یک رژیم غذایی سالم و مقوی کسب کرد؛ اما در ورزش بدنسازی ماجرا کمی متفاوت است! سلول‌های عضلانی هر ورزشکار برای بهبود متابولیسم و عملکردشان به برخی از واکنش‌های بیوشیمیایی نیاز دارند؛ واکنش‌هایی که از طریق دریافت ویتامین انجام خواهند شد. حال، اگر ویتامین‌های لازم به بدن ورزشکار نرسد، تولید انرژی و رشد ماهیچه‌ها با توقف (استاپ عضله) مواجه می‌شود.

حتی در مواقعی ممکن است فرد دچار تحلیل عضلانی شود؛ بنابراین کلیه بدنسازان، هم در دوران حجم و هم در دوره کات به مصرف مکمل های بدنسازی مولتی ویتامین نیاز دارند. البته تاثیر مولتی ویتامین در بدنسازی فقط به جلوگیری از تحلیل ماهیچه محدود نمی‌شود؛ این تقویت‌کننده‌ها مواد مغذی را به بدن رسانده و مزایای متعدد دیگری نیز دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

مزایای مصرف مولتی ویتامین در بدنسازی چیست؟

بسیاری از بدنسازان مبتدی فقط مصرف مکمل‌هایی مانند کراتین، گلوتامین و مکمل وی را در برنامه خود می‌گنجانند. مصرف این حجم‌دهنده‌ها برای عضله‌سازی لازم است؛ اما کافی نیست. چرا که سلول‌های بدن برای ریکاوری بهتر به ویتامین‌های مینرال نیز نیاز خواهند داشت. در ادامه، مزایای مصرف مکمل مولتی ویتامین در بدنسازی را بررسی می‌کنیم:

افزایش میزان انرژی بدن؛ مهم‌ترین تاثیر مولتی ویتامین در بدنسازی

معمولا تمرینات بدنسازی شدت بالایی داشته و به انرژی فراوانی نیاز دارد. حتما در باشگاه‌ها دیده‌اید که برخی از تازه‌کاران فقط بعد از دو روز تمرین دیگر به باشگاه برنمی‌گردند! این افراد به‌دلیل پایین بودن سطح انرژی و خستگی زودرس، خیلی زود از انجام تمرینات جا می‌زنند. اما راه‌حل این مشکل چیست؟ بهترین کار این است که بدنسازان در کنار مصرف مکمل‌های مهمی مانند مکمل آمینو، مصرف مولتی ویتامین را نیز در برنامه خود قرار دهند.

مولتی‌ویتامین‌های مینرال حاوی ویتامین‌های گروه B و D و برخی از املاح معدنی مانند منیزیم هستند که سطح انرژی بدن را بالاتر می‌برند. این مکمل‌ها برای سلامت عمومی بدن نیز بسیار کاربردی و مفید خواهند بود.

کمک به عضله‌سازی؛ با بهترین مولتی ویتامین برای ورزشکاران مرد و زن عضله‌سازی کنید!

وقتی عبارت عضله‌سازی را می‌شنویم، نا‌خودآگاه یاد مکمل‌های پروتئین وی یا کراتین بدنسازی می‌افتیم؛ اما برای افزایش حجم عضلات برخی از ویتامین‌ها و املاح معدنی نیز لازم و ضروی‌اند. برای مثال، ویتامین D، زینک، منگنز و چند ماده معدنی دیگر باعث ترشح تستوسترون در بدن شده و به‌طور غیر‌مستقیم روی عضله‌سازی تاثیر دارند؛ بنابراین یکی از فواید مولتی ویتامین در بدنسازی کمک به افزایش حجم ماهیچه‌های بدن است.

تسریع ریکاوری بدن؛ یکی از مزایای مصرف مولتی ویتامین در ورزش بدنسازی

بدنسازان حرفه‌ای و با‌تجربه از اهمیت بالای ریکاوری بدن بعد از تمرینات آگاه هستند. ریکاوری مناسب و خواب کافی به‌اندازه خود تمرینات اهمیت دارند. مصرف مکمل مولتی ویتامین مینرال می‌تواند به تسریع ریکاوری بدن بعد از تمرینات شدید و طاقت‌فرسا کمک کند. ویتامین‌هایی مانند C و E به‌دلیل داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی در این راه بسیار مفید خواهند بود.

تقویت سیستم ایمنی بدن؛ یکی از آثار مثبت مولتی‌ویتامین بدنسازی

پس از انجام تمرینات شدید و سنگین بدنسازی، احتمال تضعیف سیستم ایمنی بدن وجود دارد. بر‌اساس پژوهش‌های انجام شده، مصرف مولتی ویتامین مینرال به تقویت سیستم امنیتی بدن نیز کمک فراوانی خواهد کرد. به‌عنوان‌مثال، املاح معدنی مانند سلنیوم، روی، زینک و ویتامین‌هایی مثل ویتامین E و C سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که حتما در برنامه غذایی بدنسازی خود استفاده از این مکمل‌ها را نیز بگنجانید.

نحوه مصرف مولتی ویتامین در بدنسازی چگونه است؟

نحوه مصرف مولتی ویتامین در ورزش بدنسازی را باید از مربی ورزشی خود بپرسید. به‌طور‌کلی، پیشنهاد می‌کنیم که مکمل‌های بدنسازی را به‌طور خودسرانه میل نکنید. معمولا در باشگاه‌های بدنسازی مربیان خبره‌ای وجود دارند که برنامه تمرینی و غذایی شاگردان خود را با‌توجه‌به فیزیک بدنی و شرایط هر فرد تهیه و تنظیم می‌کنند.

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین در بدنسازی چه موقعی است؟

اکنون که با تاثیر مولتی ویتامین در بدنسازی آشنا شدیم، بهتر است زمان مناسب مصرف این مکمل را نیز بررسی کنیم. بهترین زمان برای مصرف مولتی ویتامین مینرال حدود یک ساعت بعد از صرف صبحانه است. با این کار در طول روز و همچنین در هنگام انجام تمرینات بدنسازی انرژی کافی خواهید داشت. همچنین، پیشنهاد می‌کنیم که انواع قرص‌های مولتی‌ویتامین را از داروخانه‌ای معتبر خریداری کنید؛ چرا که متاسفانه امروزه مکمل‌های ورزشی تقلبی و مضر متعددی در بازار ایران وجود دارند.

بهترین مولتی‌ویتامین بدنسازی را از داروخانه آنلاین مکمل شاپ بخرید

در این مقاله فواید و تاثیر مولتی ویتامین در بدنسازی را به‌طور کامل بررسی کردیم. برای خرید این مکمل‌های مهم و کاربردی، باید به فروشگاهی معتبر و خوش‌نام مراجعه کنید تا خیالتان بابت اصالت کالا راحت باشد. داروخانه آنلاین مکمل شاپ به‌عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده مکمل‌های بدنسازی ایرانی و خارجی اورجینال، انواع مولتی‌ویتامین را با بهترین قیمت‌ها به‌فروش می‌رساند.

شما عزیزان می‌توانید علاوه‌بر ویتامین، سایر مکمل‌های ورزشی مانند پروتئین‌ها، کراتین، اسیدهای آمینه، گلوتامین و تقویت‌کننده‌های دیگر را از مکمل شاپ تهیه کنید. برای این کار کافی است وارد سایت این داروخانه به نشانی mokamelshop.com شوید. فروشگاه مکمل شاپ کلیه محصولاتش را با ارائه کد اصالت کالا و با 7 روز ضمانت برگشت محصول به‌فروش می‌رساند. شماره تلفن 02128424575 پل ارتباطی شما با این مجموعه خواهد بود.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.