مقایسه بادام سنگی و نهال بادام کاغذی

0
رپورتاژ

مقایسه کردن نهال بادام با یکدیگر، یک کار عاقلانه است، چرا که به باغداران کمک می کند هر کدام از نهال ها را در جایگاه خود با سایر ارقام مشابه بررسی کرده و تفاوت ها و شباهت های آنها را بررسی کنند. این اقدام، یک مزیت بزرگ دیگر هم دارد و آن هم این است که مراحل خرید نهال بادام  را برای باغداران راحت‌تر می‌کند.

از آنجایی که باغداران برای خرید ارقام نهال بادام، به سایت ها و نهالستان های مختلف مراجعه می‌کنند، در میان صدها نهال موجود ممکن است سر در گم شوند، بنابراین بهترین کار این است که هر کدام از ارقام نهال بادام که فکر می کنند برای شرایط باغ آنها مناسب تر است را با همدیگر مقایسه نمایند.

دو تا از بهترین ارقام نهال بادام برای کاشت در کشور ایران، نهال بادام سنگی و نهال بادام کاغذی است. همه ما به نوعی با واژه بادام سنگی و بادام کاغذی برخورد کرده‌ایم. می توانیم حدس بزنیم که بادام های سنگی و بادام های کاغذی چه ویژگی هایی دارند، اما برای اینکه مسئله خرید نهال راحت تر باشد و باغداران بتوانند تشخیص دهند کدام یک از ارقام بادام های سنگی و کاغذی سودآوری بهتری دارد.

برای ساده تر بودن مقایسه بادام سنگی و بادام کاغذی هر کدام را به طور مجزا بررسی خواهیم کرد. پس از پایان این مطلب خواهید فهمید که خرید نهال بادام سنگی بهتر است یا خرید نهال بادام کاغذی و کدام نهالستان را برای خریدتان انتخاب کنید.

 

نهال بادام کاغذی چه خصوصیاتی دارد و باردهی آن چگونه است؟

همانطور که از نام این نوع بادام ها مشخص است، میوه بادام، پوسته ای کاغذی دارند که نازک بوده و با یک فشار جزئی توسط دست از هم باز می شوند. نهال بادام کاغذی جزو نهال بادام دیرگل محسوب می‌شود، پس هنگام شکوفه دادن، نگران سرمازدگی گل های روی درخت نباشید. درختان بادام از این ارقام با کیفیت در ۵ سالگی به بلوغ می رسند و از همان زمان حداکثر محصول بادام را تولید می کنند. نهال بادام کاغذی دارای ارقام مختلف است که به صورت زیر معرفی می شود:

  • نهال بادام نون پایل
  • نهال بادام یلدا
  • نهال بادام منقا
  • نهال بادام فرانیس
  • نهال بادام شکوفه
  • نهال بادام ربیع
  • نهال بادام آذر
  • نهال بادام سوپرنوا

هر کدام از این نهال های بادام برای یک شرایط آب و هوایی به خصوص مناسب هستند و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. برخی از ارقام نهال بادام کاغذی در برابر آفت ها و بیماری های گیاهی مقاوم تر هستند، و برخی دیگر نسبتاً حساسیت دارند. پس به عنوان باغدار باید از نهال های جوان و همه درختان بزرگتر در باغ خود در طول سال محافظت کنید.

عمر اقتصادی نهال بادام کاغذی، قابل توجه است و اکثر آنها تا حداکثر ۵۰ سال محصول دهی خوبی دارند. از طرف دیگر می توانید نهال بادام پر بازده از ارقام مختلف نهال بادام کاغذی را برای باغ خود بخرید؛ یعنی نهال هایی که از نظر نیاز سرمایی و شرایط اقلیمی، نیازهای مشابه هم دارند؛ با این کار هم می‌توانید انواع بادام ها را پرورش دهید و هم از فروش آنها سود خوبی بدست بیاورید.

نهال بادام سنگی چه خصوصیاتی دارد و باردهی آن چگونه است؟

 

درست برعکس نهال بادام کاغذی که بادام های پوست کاغذی تولید می کنند، نهال بادام سنگی بادام هایی را حاصل می‌کنند که پوسته محکم و بسیار سختی دارند. علیرغم وجود این ویژگی، بادام سنگی از سوی مشتریان با استقبال خوبی روبرو است. نهال بادام سنگی در برابر خشکسالی و کم آبی مقاومت بسیار عالی از خود نشان می دهد، به همین دلیل است که باغداران در مناطق گرم و خشک، خرید نهال بادام سنگی را در اولویت کار خود قرار می دهند. کاشت این نوع ارقام نهال بادام برای مناطقی که دسترسی دشوارتری به منابع آب سالم دارند مناسب تر است.

نهال بادام سنگی نیز مانند سایر انواع نهال بادام دارای ارقام مختلف هستند که به صورت زیر معرفی شده است:

  • نهال بادام تونو
  • نهال بادام مامایی
  • نهال بادام شاهرودی 21
  • نهال بادام شاهرودی 12
  • نهال بادام شاهرودی 7
  • نهال بادام سامان
  • نهال بادام شکوفه
  • نهال بادام سهند
  • نهال بادام اسکندر

۲ نهال بادام پربازده که با نهال بادام سنگی و کاغذی رقابت می کنند

اکنون با ویژگی نهال بادام سنگی و نهال بادام کاغذی آشنا شدیم؛ اما یکی از مهمترین مسائلی که در خرید نهال بادام به طور کلی با آنها مواجه هستید، رقابت ارقام مختلف نهال برای جذب مشتریان بیشتر است. برخی از نهال های بادام، ویژگی های برتری نسبت به سایرین دارند، پس فروش آنها بیشتر است و باغداران در هر سال، توجهویژه‌ای به این نوع نهال ها نشان می دهند.

اگر بخواهیم یک دسته بندی کلی برای رقیب های قدرتمند بادام سنگی و بادام کاغذی عنوان کنیم می توانیم به دو نهال پرفروش، یعنی نهال بادام خوشه ای و نهال بادام دیمی اشاره کنیم.

نهال بادام خوشه ای، از مرغوب ترین و پربازده ترین نهال های بادام است که به واسطه محصول دهی فوق العاده بالای آن شناخته شده است. اگر به دنبال سودآوری چند صد میلیونی از باغ بادام خود هستید، قطعاً باید یکی از ارقام نهال بادام خوشه ای را برای خود انتخاب کنید. نهال بادام خوشه ای در برخی ارقام مشابه نهال بادام کاغذی می باشد. ارقام نهال بادام خوشه ای برای خرید عبارتند از: نهال بادام آذر؛ نهال بادام سوپرنوا؛ نهال بادام مامایی؛ نهال بادام فرانیس و نهال بادام تونو.

دومین نهال پربازده با شرایط آبیاری متفاوت، نهال بادام دیمی نام دارد، نهال بادام دیمی مشابه با نهال بادام سنگی برای مناطق خشک و نسبتاً کم آب مناسب است. اگر این نهال های بادام را در مناطقی بکارید که بارندگی مناسبی دارند، بیشترین باردهی را از آنها به دست می آورید. ارقام مختلف نهال بادام دیمی عبارتند از: نهال بادام آذر؛ نهال بادام تونو؛ نهال بادام سوپرنوا؛ نهال بادام مامایی؛ و نهال بادام فرانیس.

همانطور که مشاهده می کنید، بسیاری از دسته بندی های اصلی نهال بادام در زیر شاخه های ارقام مختلف با هم شباهت هایی دارند. دلیل آن هم کاملاً مشخص است. میوه های بادام و شرایط نگهداری از نهال های بادام مشخص می‌کند که یک نهال در کدام دسته بندی قرار می گیرد. به طور مثال، اگر یک نهال بادام، باردهی زیادی داشته باشد و بادام هایی تولید کند که پوسته نازک دارند، می توانند در هر دو دسته نهال بادام کاغذی و نهال بادام خوشه ای قرار بگیرند.

کدام یک از نهال های بادام برای ما مناسب تر است؟

 

اگر باغدار باشید حتماً به این موضوع فکر می کنید که کدام یک از نهال های بادام برای باغ شما مناسب تر است. در واقع باید گفت انتخاب یکی از چندین ارقام نهال بادام برای کاشت، بر اساس یک سری معیارها انجام می گیرد. مثلاً شرایط آب و هوایی، دما و میزان سرما در منطقه باغ شما چگونه است؛ چقدر به منابع آبی دسترسی دارید تا بتوانید نهال های بادام را آبیاری کنید؛ و از طرف دیگر، انتخاب نهال گرده افشان یا سایر نهال های میوه برای کاشت در باغ بادام نیز اهمیت دارد؛ چون به باروری نهال های بادام تازه کاشته شده کمک می کند.

قبل از اینکه نهال های بادام را بخرید، درباره شرایط کاشت نهال ها نیاز درختان به مواد مغذی، روش های کوددهی، سمپاشی، و مقابله با آفت ها و بیماری های گیاهی اطلاعات کامل به دست بیاورید. یک باغدار وظایف مهم زیادی را باید انجام دهد تا نهال های بادام به ثمر بنشینند. در پایان هر سال، محصول دهی فوق العاده را شاهد خواهید بود، پس نیاز دارید که از همان ابتدای مراحل خرید نهال بادام، درباره جزئیات کار برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

در حال حاضر بهترین ارقام نهال بادام شامل نهال بادام خوشه ای، نهال بادام کاغذی، نهال بادام اصلاح شده و پر بازده و نهال بادام پیوندی می باشد. اگر منطقه شما سردسیر است، نهال بادام دیرگل را باید بخرید تا درختان در اثر سرما آسیب نبینند.

نهالستان پالیز؛ بزرگترین نهالستان معتبر برای خرید نهال بادام

 

پس از اینکه تصمیم خود را برای خرید بهترین ارقام نهال بادام گرفتید، نوبت به آن می رسد که یک نهالستان معتبر را پیدا کنید. در این راستا، ما به شما نهالستان پالیز را معرفی می‌کنیم که بیشتر از ۵۰ سال تجربه در زمینه پرورش و تولید انواع ارقام نهال میوه، نهال بادام و نهال گردو دارد.

می توانید به راحتی با کارشناسان نهالستان پالیز تماس بگیرید و اطلاعاتی را درباره بهترین رقم نهال بادام برای کاشت در باغ خود کسب کنید. قیمت نهال بادام در ارقام مختلف در این نهالستان بسیار مقرون به صرفه است. کیفیت نهال ها تضمین شده اند و طبق روش های استاندارد، بسته بندی و تا باغ شما حمل می شوند.

برای خرید عمده نهال بادام شناسنامه دار و ثبت سفارش می‌توانید به وبسایت نهالستان پالیز به آدرسhttps://paliznahal.ir/  مراجعه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ارتباط با مشاوران ما به صورت رایگان و همه روزه میتوانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸ – ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

آدرس دفتر :آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۲۴ متری فرهنگیان شرکت پالیز

آدرس گلخانه :آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.