برترین رهبران و مدیران، این ۱۷ چیز را قربانی می‌کنند تا تیم‌شان موفق شود

0

بخشی از رهبری کسب‌وکارها، انتخاب اولویت‌های مناسب است. رهبران خوب و موفق شرکت‌ها می‌دانند باید چه کاری را انجام دهند و از انجام چه کاری پرهیز کنند. آن‌ها شناخت خوبی از خود و سیستم دارند و همیشه در پی عیب‌یابی هستند.

رهبری یک تیم و شرکت فقط برعهده گرفتن مسئولیت نیست؛ بلکه تسلیم شدن در برابر برخی کارها است. اگر می‌خواهید یک رهبر موفق باشید؛ ابتدا باید بدانید در برابر چه کارهایی تسلیم شوید و هرگز آن‌ها را انجام ندهید. به زبان دیگر، چه ویژگی‌ها یا خواسته‌هایی را قربانی کنید تا تیم و شرکت شما در مسیر درستی قرار داشته باشد.

رهبران بزرگ مجبور هستند فداکاری کرده و از برخی مسایل اجتناب کنند. گاهی اوقات انجام ندادن برخی کارها برای یک رهبر مهم‌تر از انجام دادن کارهای دیگری است. اگر می‌خواهید کارمندان با تمام وجود، با قلب و ذهن خود برای شما کار کنند؛ باید ۱۷ چیز زیر را قربانی کنید:

۱- علاقه شخصی

مهم‌ترین اولویت برای رهبران کسب‌وکارها، رها کردن علاقه‌ها و منافع شخصی است. اصلا درباره رشد و پیشرفت، لذت از زندگی و فراموش کردن علایق شخصی در یک رهبر صحبت نمی‌کنیم. رهبران می‌دانند راهنمای بزرگی برای دیگران هستند و هنگامی که تیم‌شان موفق شود؛ این موفقیت برای آن‌ها هست.

۲- دیده شدن

رهبران خوب سعی می‌کنند از دیده شدن؛ در کانون توجه بودن و معروف شدن بپرهیزند و بیشتر در خفا و سایه کارها را پیش ببرند. بهترین رهبران دنیا ترجیح می‌دهند بی‌سروصدا به تیم‌ها و شرکت‌شان کمک کنند تا همگی با هم در مسیر رشد و توسعه قرار بگیرند.

۳- انتساب پیروزی‌ها به خود و شکست‌ها را نتیجه اشتباه دیگران دانستن

باید در هنگام خطاها و اشتباهات، بیشتر خودتان را ببینید و در هنگام پیروزی‌ها و موفقیت‌ها، دنبال دیگران باشید. آن‌ها به راحتی از دیگران تمجید می‌کنند و نگران اعتبار و شخصیت خود نیستند.

۴- زمان فراغت

در دسترس بودن مهم‌ترین چیزی است که یک رهبر کسب‌وکار باید داشته باشد. درب اتاق‌شان همیشه به روی کارمندان و مدیران رده پایین‌تر شرکت باز باشد و زمان کافی برای رسیدگی به امورات آن‌ها داشته باشد.

۵- کنترل اطلاعات

بهترین رهبران دنیا سعی می‌کنند اطلاعات را آزاد کنند و به سوی انحصارگرایی اطلاعات یا مخفی کردن آن‌ها پیش نمی‌روند. سعی می‌کنند اطلاعات بیشتری به کارمندان و مدیران خود بدهند و در متن‌ها، نامه‌ها و اطلاعیه‌های خود، اطلاعات لازم و مناسب کارمندان را بگنجانند.

۶- قبول دارند که همیشه حق با آنها نیست

اگر احساس کردید کارمند شما مشغول دروغ‌گویی و چابلوسی است؛ باید نگران شوید و رویه خود را تغییر دهید. رهبران موفق آشکارا اشتباهات و آسیب‌های خود را پذیرفته و با خودشان یا دیگران در این زمینه صریح و راحت هستند. نباید این‌طور وانمود کرد که همیشه درست می‌گویند و درست عمل می‌کنند.

۷- برترنمایی و همیشه بهتر بودن

یک رهبر خوب سعی می‌کند بهترین کارمندان و نیروهای خود را انتخاب و به سمت‌های مهم و حساس شرکت بگمارد. در جذب بهترین استعدادها و نیروها کوشا است؛ حتی اگر احساس کند یک کارمند از او بهتر است و در آینده جایگزین او می‌شود. رهبران ضعیف شرکت‌ها سعی می‌کنند افراد پایین‌تر از خود را به کار بگیرند.

۸- تظاهر

مانند خاک عمل می‌کنند نه خورشید. سراغ تظاهر، ادعا و بهانه‌تراشی نمی‌روند. اصلا اهل وانمودسازی و ظاهرسازی نیستند. همیشه هر فرد یا اتفاق را آن‌طور که هست می‌بینند و نشان می‌دهند.

۹- کنترل

سعی نمی‌کنند کنترل همه‌چیز را در دست داشته باشند. به مدیران و کارمندان خود استقلال کامل می‌دهند تا بهترین و درست‌ترین کارها را انجام دهند. از ورود به جزئیات جلوگیری می‌کنند و آشکارا به تیم خود اعتماد دارند.

۱۰- مقاومت در برابر تغییر و انعطاف‌ناپذیر بودن

نباید رهبران و مدیران از نقاط قوت خود چشم‌پوشی کنند و نگاهی به مسیر طی شده نداشته باشند ولی گاهی اوقات نیاز است چیزهایی که به دست آوردند را قربانی و برای چیزهای جدید تلاش کنند. شاید نیاز باشد یک عادت را تکرار، عادت دیگر را کامل و عادت دیگری را ترک کنند.

۱۱- کمال‌گرایی افراطی

با قانون ۸۰ به ۲۰ آشنایی کامل دارند و سازمان را به سوی واقع‌گرایی پیش می‌برند و از کمال‌گرایی، ایده‌آل بودن و ۱۰۰ درصد بهره‌وری یا سود برحذر می‌دارند. چون کمال‌گرای باعث فرسودگی سازمان و تیم‌ها می‌شود.

۱۲- خودبینی

رهبران موفق کسب‌وکارها می‌دانند عاری از عیب نیستند؛ پس در دریافت بازخوردها و کاستی‌ها فروتنانه عمل می‌کنند. می‌دانند که هنوز باید پیشرفت‌های زیادی داشته باشند.

۱۳- قدرت

به جای قدرت، بیشتر به مهر و محبت، احترام‌گذاری و انتقال انرژی‌های مثبت به دیگران تاکید دارند. هرگز از قدرت خود برای انتقام‌گیری، رسوا کردن و شکست دیگران استفاده نمی‌کنند یا با قدرت شخصی خود دنبال به دست آوردن چیزی نیستند.

۱۴- تسلط بر بحث

رهبران موفق شرکت‌های تجاری سعی می‌کنند عمدا یک بحث را طولانی نکرده و خودشان را مسلط بر آن جلوه ندهند. آن‌ها برای نظرات دیگران ارزش قائل شده و بیشتر سعی در گوش دادن آن‌ها دارند.

۱۵- تعصب‌ها

باید از الگوهای فکری پیروی کنند که فارغ از تعصبات باشند. رهبران باید تعصبات خود را قربانی منافع بزرگ‌تر کنند و بیش از حد روی چیزی اصرار نداشته باشند.

۱۶- عادت‌های بدی که به سختی می‌شود در برابرشان مقاومت کرد

برای یک رهبر کسب‌وکار، کوچک‌ترین عادت بد تبدیل به رفتاری زشت و ناپسند می‌شود. کارمندان از کوچک‌ترین عادت‌های او الگوبرداری می‌کنند؛ چه عادت خوب یا عادت بد!

۱۷- نیاز به برتری‌جویی

به اندازه کافی اعتماد به نفس دارند که دیگری نیازی به اثبات خود یا حس برتری‌جویی نداشته باشند. هنگامی که سکان هدایت یک کسب‌وکار را به دست می‌گیرند؛ باید خالی از چنین حسی باشند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

و باز هم قسمت دیگری از عکس‌های کمتر دیده شده تاریخی – گالری عکس

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…

عکس های رنگی مردم «عادی» در دوران استالین که توسط یک دیپلمات آمریکایی که به دلیل جاسوسی اخراج شد،…

زندگی مردم عادی چیزی است که آنچنان که باید و شاید ثبت نمی‌شود. مورخی را تصور کنید که پنج دهه بعد بخواهد در مورد تاریخ الان ایران تحقیق کند. او احتمالا انبوهی از روزنامه‌های و مجلات و کتاب‌ها و مصاحبه‌های شفاهی و آمارها یا اطلاعات سایت‌ها را…

عکس‌های این عکاس فرانسوی مانند تابلوهای نقاشی زیبای سبک امپرسیونیسم هستند

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…

خانه‌های با مبلمان‌هایی از غذاهای خوشمزه

هانسل و گرتل، نام داستانی شاه‌پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5