بهترین منطقه کردان کجاست؟

کردان روستای ویلایی و ییلاقی در نزدیکی شهرهای تهران و کرج است. هر چند که این منطقه خوش آب و هوا روستا شناخته می‌شود، اما محوطه وسیعی است که محله‌ها و شهرک‌های ویلایی زیادی را در خود جای داده است. برای کسانی که قصد دارند یک تعطیلات عالی را در ویلاهای کردان داشته باشند و افرادی که قصد خرید ویلا در این ناحیه را دارند، دانستن این که بهترین منطقه کردان کجاست؟ خیلی اهمیت دارد.

البته هر کدام از مناطق در کردان ویژگی‌های منحصر به فرد خودش را دارد و کلمه بهترین یک موضوع نسبی است و اطلاق عنوان بهترین منطقه، از نظر هر کس با سلیقه و احتیاجاتش متفاوت است. در اینجا مناطق مختلف در کردان را به شما معرفی می‌کنیم تا خودتان بهترین منطقه از نظرتان را انتخاب کنید.

کردان شمالی یا جنوبی؟

کردان دارای دو بخش شمالی و جنوبی است که این تقسیم بندی بر اساس قرار گرفتن در قسمت شمال یا جنوب اتوبان کرج قزوین انجام شده است. بخش شمالی کردان یا کردان شمالی جایی است که به سمت کوهستان که در شمال قرار دارد، می‌رود. اینجا یک منطقه کوهستانی است که بسیاری از گردشگران تنها این منطقه را به نام کردان می‌شناسند و بر بخش جنوبی نام‌های تهراندشت، چهارباغ و سهیلیه را اطلاق می‌کنند.

مناطق که در بخش کردان شمالی قرار دارند عبارتند از کردان، تالیان، برغان، آغشت، هرجاب، کوهسار، خورین،آجین دوجین، ورده، ولیان و کوهسار. در بخش شمالی کردان می‌توان ویلاهای استخردار جاباما در کردان برای اجاره و رزرو یافت که همگی برای تفریحات و تعطیلات بسیار مناسب هستند. کردان جنوبی شامل چهار باغ، سهیلیه و تهراندشت یک منطقه وسیع است که روستاهای زیادی را در بر می‌گیرد. خروجی کمالشهر در کرج بهترین مسیر برای رسیدن به تهراندشت است.

مناطق کردان شمالی را بشناسیم

آغشت یکی از بهترین منطقه ها در کردان است که دارای مناطق ویلایی لاکچری و عالی است. این منطقه سرسبز دارای طبیعت بکری است که ویلاهای آن را بسیار دنج با چشم‌انداز عالی کرده است. علاوه بر این قلعه آغشت یکی از دیدنی‌هایی است که در منطقه کردان می‎توان از آن دیدن کرد. برغان یا باغبان‌کلاچی، یکی از زیباترین و بهترین مناطق کردان است که منطقه‌ای خلوت، بسیار زیبا و تاریخی است که شما می‎توانید در آن خوراکی‌های خوشمزه نوش جان کنید و اوقات خوشی را بگذرانید.

بانو صحرا یک منطقه وسیع ویلایی است که به دلیل پل بانو صحرا نام آن بسیار شنیده شده است با اینهمه ویلاسازی در آن رشد فزاینده‌ای داشته و بسیاری از افراد اینجا را برای تفریح انتخاب می‎کنند. پل بانو صحرا در دوران صفویه ساخته شده است و در نتیجه این منطقه از آن دوران رونق داشته است. در حال حاضر منطقه بانو صحرا دارای ویلاهای لوکس و زیبای زیادی است.

از دیگر مناطق شمالی کردان می‎توان به هرجاب اشاره کرد که منطقه‌ای زیبا و کم‌جمعیت است. هرجاب در واقع از خلوت‌ترین مناطق کردان به شمار می‌آید و محیطی دنج به همراه جاهای دیدنی زیادی دارد. هرجاب دارای باغ‌های میوه فراوانی است و درختان در بهار با شکوفه‌هایشان در تابستان با میوه‌هایشان، در پاییز با برگ‌های رنگارنگ و در زمستان با رخت سفیدشان بسیار دیدنی هستند. جلنگدار یک منطقه سرسبز در اطراف کردان است که همانند نامش، دارای انبوهی از درختان است و شبیه به جنگل به نظر می‎رسد. جلنگدار با درختان سر به فلک کشیده‌اش، در نزدیکی اغشت قرار دارد و درختان گردوی آن بسیار معروف هستند.

تهراندشت در کردان جنوبی

تهراندشت یکی از بهترین مناطق کردان جنوبی است و یکی از گران‌ترین بخش‌های کردان نیز به شمار می‌آید. در تهراندشت چندین شهرک‌ ویلایی وجود دارد. یکی از این شهرک‌ها جهان ویلا نام دارد که این منطقه  با کرج در حدود ۲۵ کیلومتر و با تهران هم تقریبا ۷۵ کیلومتر فاصله دارد. جهان ویلا یا همان مسعودیه دارای طراحی بسیار زیبایی است و درختان چنار اطراف آن، بر زیبایی‌اش افزوده است.

یکی دیگر از محلات جالب توجه در تهراندشت، روستای سرخاب است که دارای ویلاهای زیادی است. از درون این روستا رود سرخاب جریان دارد و این منطقه را به یکی از بهترین و گرانترین مناطق کردان تبدیل کرده است. در سرخاب چندین بسیاری از شهرک ویلایی ساخته شده که یکی از آنها شهرک ویلایی کارینا است.

شهرک کارینا یک محله بسیار خوش‌ساخت است. خیابان اصلی این منطقه تهران نام دارد و ویلاهای لاکچری دوبلکس و تریبلکس این شهرک دارای امکانات رفاهی مدرنی هستند که اینجا را به یکی از بهترین شهرک‌های ویلایی سرخاب تبدیل کرده‌اند.

چه شهرک هایی در سهیلیه وجود دارد؟

منطقه خوش آب‌ و هوای سهیلیه یکی دیگر از مناطق مرتبط با کردان است که شهرک‌های زعفرانیه، کوروش و اقبالیه در آنها ساخته شده‌اند. سهیلیه یک منطقه پرآب با خاک خوب است و از این رو بخش‌هایی از این به منطقه پرورش گل کاشت نهال اختصاص داده شده و این ناحیه را به جایی بسیار خوش آب و هوا و سرسبز تبدیل کرده است.

شهرک زعفرانیه یکی از شهرک‌های سهیلیه است که در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز واقع شده و دارای ویلاهای لوکس و استاندارد زیادی است. زعفرانیه نیز یکی از مناطق گران در کردان به حساب می‌آید که در فاصله بین کرج و هشتگرد قرار داشته و دسترسی خوبی به تهران دارد.

شهرک کوروش در همسایگی شهرک زعفرانیه است و که دارای آب‌ و هوایی دلچسب و مطلوب بوده و طبیعت چهار فصل و ویلاهای آن شما را به خود جذب می‎کند. شهرک اقبالیه نیز یک منطقه ویلایی است که شما در اتوبان کرج قزوین، با دیدن تابلوی سهیلیه باید به سمت راست رفته و بعد از پشت سر گذاشتن چند روستا به این شهرک زیبا می‌رسید.

روستاهای سهیلیه

سهیلیه دارای چند روستای دیدنی نیز هست که یکی از آنها روستای لشگرآباد است. این روستا به دلیل داشتن خاک حاصلخیز، دارای باغ‌ها و باغچه‌های فراوانی است و به سبب آب و هوای عالی، هر سال افراد زیادی به آن مهاجرت می‌کنند. در واقع بر خلاف بسیاری از روستاهای کشور که همواره رشد منفی دارند، به جمعیت این روستا افزوده شده و ساکنین جدیدی پیدا می‌کند.

از سایر روستاهای سهیلیه می‌توان به روستاهای خوش آب و هوای آغچه حصار، سنقرآباد و رامجین اشاره کرد که این سه روستا به دلیل دسترسی آسان به تهران و آب و هوای خوش و خاک خوب برای کشاورزی، مورد علاقه افراد بسیاری قرار گرفته‌اند.

سایر شهرک های ویلایی در کردان

طاووسیه، افشاریه و صفایه سه منطقه ویلایی دیگر در کردان هستند. طاووسیه در مسیر جاده قدیم کرج به سمت قزوین قرار دارد و دارای آب و هوای بسیار خوبی است. شهرک افشاریه در نزدیکی طاووسیه است که طبیعت و هوای معرکه‌ای داشته و بسیار دنج و در عین حال امن است. منطقه ویلایی صفاییه نیز با آب‌ و هوای دلچسب کوهستانی دارد و معماری مدرن بسیار قابل توجه است.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

نظرات بسته شده است.

••4 5