گران‌ترین داروی جهان توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شد: داروی Hemgenix، هر دوز ۳.۵ میلیون دلار!

0

اداره داروی فدرال ایالات متحده (FDA) به تازگی درمان جدیدی را برای بیماری نادر انعقاد خون تایید کرده  که قیمت بالایی دارد.

این دارو به ازای هر دوز، 3.5 میلیون دلار آمریکا هزینه خواهد داشت که آن را به گران‌ترین دارو در سراسر جهان تبدیل می‌کند.

در نگاه اول، قیمت گیج کننده است، اما تجزیه و تحلیل اخیر در مورد مقرون به صرفه بودن دارو نشان می‌دهد که این قیمت آن به نسبت ننایج درمانی و هزینه‌های درمانی‌های روتین، حداقل در ایالات متحده عادلانه تعیین شده است!

این دارو که Hemgenix نام دارد یک درمان ژن درمانی برای هموفیلی B است که یک بیماری ژنتیکی نادر است که باعث کاهش لخته شدن خون می‌شود. جدی‌ترین علائم اینم بیمالری شامل دوره های خونریزی خود به خود و مکرر است که به سختی متوقف می‌شود.

هموفیلی B در مردان شایع‌تر از زنان است، تخمین‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر نزدیک به 8 هزار مرد در ایالات متحده از این بیماری مادام العمر رنج می‌برند.

درمان و داروی اصلی که در حال حاضر برای درمان هموفیلی B  استفاده می‌شود، یک فاکتور لخته کننده بسیار مورد نیاز را می‌دهد، اما هزینه های درمان مادام العمر آن بسیار زیاد است. در کسانی که علائم شدید دارند، یک رژیم درمانی معمولی و پرهزینه مورد نیاز است، رژیمی که با گذشت زمان می‌تواند از اثربخشی آن کاسته شود.

محققان هزینه زندگی بزرگسالان را برای هر بیمار مبتلا به هموفیلی B متوسط ​​تا شدید حدود 21 تا 23 میلیون دلار تخمین می‌زنند . هزینه‌های درمان در بریتانیا نسبت به ایالات متحده یا سایر نقاط اروپا ارزان‌تر است، اما همچنان به ده‌ها میلیون دلار برای هر بیمار در طول عمر آنها اضافه می‌شود.

از طرف دیگر، Hemgenix یک محصول داخل وریدی که در یک دوز واحد با کسری از قیمت تجویز می‌شود. این محصول از طریق یک ناقل مبتنی بر ویروس به بدن منتقل می شود که برای رساندن DNA به سلول های هدف در کبد مهندسی شده است. سپس این اطلاعات ژنتیکی توسط سلول‌ها تکثیر می‌شود و دستورالعمل‌های ساخن یک پروتئین لخته‌کننده یعنی همان فاکتور ۹ IX را وارد سلول‌های می‌کند.

دردو تحقیق تاکنون اثربخشی و ایمنی Hemgenix آزمایش شده. در یک مطالعه بین 54 شرکت‌کننده مبتلا به هموفیلی B شدید یا متوسط، محققان دریافتند که سطح فعالیت فاکتور IX افزایش یافته و نیاز به درمان‌های معمول کاهش می‌دهد. همچنین پس از دریافت ژن درمانی، میزان خونریزی های کنترل نشده بیماران بیش از 50 درصد در مقایسه با میزان اولیه کاهش یافت.

عوارض جانبی دارو شامل سردرد، علائم شبه آنفولانزا و افزایش آنزیم در کبد بود که همه آنها باید به دقت توسط پزشکان بررسی شوند.

تاییدیه تازه امروز یک گزینه درمانی جدید برای بیماران مبتلا به هموفیلی B ارائه می دهد و نشان دهنده پیشرفت مهم در توسعه درمان های نوآورانه  است.

مشخص است که فقط تعداد کمی از بیماران می‌توانند این دارو را بگیرند.

شرکت سازنده دارو ، CSL Behring، دارای حقوق انحصاری برای بازار ایالات متحده برای هفت سال آینده خواهد بود.

مشوق های به کار گرفته شده توسط دولت ایالات متحده برای تشویق تحقیقات علمی، راه مفیدی برای تقویت نوآوری در درمان بیماری های نادری است ، اما این سیاست یک شمشیر دو لبه است. چرا که  بازار ایالات متحده هزینه حمایت از انحصارات دارو را بر عهده می گیرد، در حالی که سایر کشورها که محدودیت‌هایی بر قیمت دارو اعمال می کنند، از مزایای تحقیقات بین المللی بهره مند می شوند.

امروزه، ایالات متحده بین دو تا شش برابر بیشتر از سایر کشورهای جهان برای داروهای تجویزی هزینه می‌کند.

 رکورد قبلی گرانترین دارو، نوع دیگری از ژن درمانی برای درمان آتروفی عضلانی نخاعی بود. با تقریبی 2 میلیون دلار.

اطلاعیه CCPA


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

عکس‌هایی از حوادث ناگوار که با کمی «احتیاط» و عقل قابل پیشگیری‌اند

گاهی ما در کارهایمان به اصطلاح از خلاقیت استفاده می‌کنیم یا سعی می‌کنیم کاری را بدون اینکه وسایل لازمش را داشته باشیم با چیزهای بی‌ربط، در زمان کم، تمام کنیم. خب راستش گاهی شانس می‌آوریم و پز می‌دهیم که خلاقیت داشته‌ایم، اما خیلی وقت‌ها…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

بهترین کتاب های علمی تخیلی برای پرورش تخیل شما |۶۴ اثر خواندنی

تهیه فهرستی از آثار علمی تخیلی که در ایران ترجمه و منتشر شده باشند و محبوب باشند، دشوار است. کلا وقتی فهرست می‌کنیم هدف ما ترغیب خواننده به بیشتر خواندن است و نه اینکه ادعا کنیم چیز کاملی درست کرده‌ایم.پس این شما و شماری از محبوب‌ترین…

توهم کوتارد: آنهایی که تصور می‌کنند مدتهاست مرده‌اند!

«می‌اندیشم پس هستم»  Cogito, ergo sum با این حال همه کسانی که می‌اندیشند با این باور دکارت موافق نیستند.محتوای تفکر برخی از افراد مبتلا به یک اختلال عصبی روانپزشکی نادر، معروف به سندرم کوتارد، به جای اینکه به حس بودن منجر شود، به احساس…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.