یک فیزیکدان از نظر ریاضی ثابت کرد که سفر در زمان بدون ایجاد پارادوکس، ممکن است!

0

هنوز هیچ کس موفق نشده است در زمان سفر کند، حداقل با دانش ما. ما بیشتر جنبه تئوریک سفر در زمان را در نظر می‌گیریم و از سوی دیگر مرتب داستان‌های علمی تخیلی در این مورد می‌خوانیم.

فیلم‌هایی مانند بازگشت به آینده – دنی دارکو و نابودگر The Terminator ، Donnie Darko ، Back to the Future را که می‌بینیم، همگی به ما القا می‌کنند که سفر در زمان یک چیز عادی نیست و مشکلات و تناقضات زیادی ایجاد می‌کند:

به عنوان مثال اگر به گذشته برگردید و والدین خود را از ملاقات با هم منع کنید، چگونه می‌توانید در وهله اول وجود داشته باشید تا به گذشته برگردید؟

«پارادوکس پدربزرگ» در این میان خیلی معروف است. اگر کسی به گذشته برگردد و پدربزرگ خود را بکشد چه پیش می‌آید.

البته با بازگشت و گذشته و ایجاد تغییری ناچیز، ممکن است یک اثر پروانه‌ای ایجاد شود و رویدادهای بزرگ هم تحت تاثیر قرار بگیرند.

اما چند سال پیش، دانشجوی فیزیک، ژرمن توبار، از دانشگاه کوئینزلند در استرالیا، چگونگی «تربیع اعداد» را بررسی کرد تا سفر در زمان بدون پارادوکس‌ها را به زعمش ممکن کند.

توبار گفت: «دینامیک کلاسیک می‌گوید اگر وضعیت یک سیستم را در یک زمان خاص بدانید، این امر می‌تواند کل تاریخ سیستم را به ما بگوید.»

اما، نظریه نسبیت عام انیشتین وجود حلقه‌های زمانی یا سفر در زمان را پیش‌بینی می‌کند – جایی که یک رویداد می‌تواند هم در گذشته و هم در آینده خودش باشد.

 آنچه محاسبات نشان می دهد این است که فضا-زمان به طور بالقوه می‌تواند خود را برای جلوگیری از پارادوکس‌ها وفق دهد.

مسافر زمانی را تصور کنید که به گذشته سفر می کند تا از گسترش بیماری جلوگیری کند – اگر ماموریت موفقیت آمیز باشد، مسافر زمان هیچ بیماری‌ای در آینده نخواهد دید که لزومی برای بازگشت به گذشته برای پیشگیری از آن داشته باشد.

طبق نظر توبار بیماری همچنان از راه دیگری، از طریق مسیری متفاوت یا با روشی متفاوت، فرار می‌کند و این پارادوکس را از بین می‌برد. یعنی مسافر زمان هر کاری می‌کند، بیماری متوقف نمی شد.

اتفاقا خیلی از علمی تخیلی نویس‌ها به مقاومت گذشته در برابر تغییر اشاره کرده‌اند. هر چه تغییر بنیادی‌تر باشد، انجامش سخت‌تر می‌شود! سریال 11.22.63 را به یاد بیاورید.

فهم نظر توبار برای غیرریاضیدانان آسان نیست، اما به تأثیر فرآیندهای قطعی (بدون هیچ گونه تصادفی) بر تعداد دلخواه مناطق در پیوستار فضا-زمان  می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه هر دو منحنی زمان مانند بسته می شوند. (همانطور که انیشتین پیش بینی کرد) و چنین امری می‌تواند با قواعد اراده آزاد و فیزیک کلاسیک مطابقت داشته باشد.

 این تحقیق مشکل را با فرضیه دیگری برطرف می‌کند، اینکه سفر در زمان ممکن است اما مسافران زمان در کاری که انجام می‌دهند محدود می‌شوند تا از ایجاد پارادوکس جلوگیری کنند. در این مدل، مسافران زمان این آزادی را دارند که هر کاری می خواهند انجام دهند، اما ایجاد برای آنها پارادوکس ممکن نیست.

در عالم واقع اما  خم کردن فضا و زمان برای ورود به گذشته تا حالا که ممکن نشده و  ماشین‌های زمانی که دانشمندان تا حالا صحبتش را کرده‌اند، بسیار مقهومی هستند و فقط می‌شود صحبت از محاسبات آنها کرد.

استیون هاوکینگ فکر می‌کرد که این کار ممکن است، این تحقیق جدید نشان می‌دهد که آزاد خواهیم بود هر کاری را که در گذشته بخواهیم با جهانو جهان خودش را بار کار ما تطبیق می‌دهد.

«ممکن است سعی کنید یک پارادوکس ایجاد کنید، رویدادها همیشه خودشان را تنظیم می‌کنند تا از هرگونه ناهماهنگی جلوگیری شود.»

طیف وسیعی از فرآیندهای ریاضی که ما کشف کردیم نشان می دهد که سفر در زمان با اراده آزاد به طور منطقی در جهان ما بدون هیچ پارادوکسی امکان پذیر است.

این تحقیق در Classical and Quantum Gravity منتشر شده.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

مجموعه عکس‌های چیزهای عجیب و ترسناکی که مو بر تن راست می‌کنند

چرا گاهی دوست داریم داستان‌ها یا فیلم‌های ترسناک را ببینیم؟ خود آزاری؟!در این پست که تعدادی عکس نستا ترسناک (بیشتر عحیب) خواهید دید، می‌خواهم نخست کمی در این مورد حرف بزنم.دلایل لذت بردن افراد از وحشت می‌تواند از فردی به فرد دیگر…

وقتی با اشعه ایکس از اشیای عادی عکس بگیرید؛ شگفت‌زده می‌شوید! کاری که آندری دومان کرد

مجموعه عکس‌های اشعه ایکس می‌توانند اشیاء روزمره را به روشی باورنکردنی و منحصر به فرد نشان دهند.آندری دومان، عکاس تجاری، حدود یک سال است که این کار را می‌کند. زمانی که دومان کاری را برای مشتریان انجام نمی‌دهد، دوست دارد پروژه‌های شخصی را…

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5