تاریخچه بیماری آکرومگالی و افراد مشهوری که به آن مبتلا شده‌اند

0

تعدادی از افراد مشهور مبتلا بوده‌اند. برای چندین نفر در این لیست، ویژگی‌های فیزیکی واضح مرتبط با هورمون رشد بیش از حد به شهرت آنها کمک کرده است. بنابراین باید در نظر داشت که این لیست به سمت نشان دادن موارد نسبتاً واضح آکرومگالی متمایل است:

دانیل کایانوس (1704-1749)، “جالوت فنلاندی”. پرتره اندازه طبیعی و استخوان ران او هنوز موجود است. قد او 247 سانتی متر (8′ 1 اینچ 【2,5 متر】 برآورد شد).
مری آن بیوان (1874-1933)، یک زن انگلیسی، که پس از ابتلا به آکرومگالی، به عنوان “زشت ترین زن در جهان” از مدار نمایش جانبی بازدید کرد.
آندره غول (متولد آندره روسیموف، 1946–1993)، کشتی‌گیر و بازیگر حرفه‌ای فرانسوی
سالواتوره باکارو (۱۹۳۲–۱۹۸۴)، بازیگر ایتالیایی. به دلیل ویژگی های خاص و همدردی خودجوش در فیلم های B، کمدی و ترسناک فعال است.
پل بندیکت (۱۹۳۸–۲۰۰۸)، بازیگر آمریکایی. بیشتر برای بازی در نقش هری بنتلی، همسایه انگلیسی جفرسون ها شناخته شده است
بیگ شو (متولد پل وایت؛ 1972)، کشتی گیر و بازیگر حرفه ای آمریکایی، تومور هیپوفیز خود را در سال 1991 برداشت.
ادی کارمل، متولد اودد ها-کارمیلی (1936-1972)، سرگرم‌کننده اسرائیلی الاصل با غول‌پیکر و آکرومگالی، که عموماً به عنوان “غول یهودی” شناخته می‌شود.
تد کسیدی (۱۹۳۲–۱۹۷۹)، بازیگر آمریکایی. بیشتر برای به تصویر کشیدن Lurch در کمدی تلویزیونی خانواده آدامز شناخته شده است
روندو هاتون (۱۸۹۴–۱۹۴۶)، روزنامه‌نگار و بازیگر آمریکایی. یکی از محبوب ترین هالیوود در فیلم های ترسناک B در دهه های 1930 و 1940. تغییر شکل هاتون، به دلیل آکرومگالی، با گذشت زمان و در دوران خدمت او در جنگ جهانی اول شروع شد.
سلطان کوسن، قدبلندترین مرد جهان
ماکسیمینوس تراکس، امپراتور روم (حدود 173، سلطنت 235-238). توضیحات، و همچنین تصاویر، نشان دهنده آکرومگالی است، اگرچه بقایای بدن او هنوز پیدا نشده است.
گریت خالی (متولد دالیپ سینگ رانا)، کشتی گیر حرفه ای هندی، بیشتر به خاطر حضورش در WWE شناخته می شود. او تومور هیپوفیز خود را در سال 2012 در سن 39 سالگی برداشت.
پریمو کارنرا (1906-1967)، ملقب به آلپ Ambling، بوکسور و کشتی گیر حرفه ای ایتالیایی بود که از 29 ژوئن 1933 تا 14 ژوئن 1934 به عنوان قهرمان بوکس سنگین وزن جهان سلطنت کرد.
موریس تیله (1903-1954)، کشتی گیر حرفه ای فرانسوی متولد روسیه، بیشتر با نام حلقه خود، فرشته فرانسوی شناخته می شود.
ریچارد کیل (1939–2014)، بازیگر «آرواره‌ها» از دو فیلم جیمز باند و آقای لارسون در گیلمور شاد.
پیو پیکو، آخرین فرماندار مکزیکی کالیفرنیا (1801-1894)، حداقل بین سال‌های 1847 تا 1858 آکرومگالی بدون غول‌پیکری را نشان داد. مدتی پس از 1858، علائم تومور تولید کننده هورمون رشد همراه با تمام اثرات ثانویه که تومور ایجاد کرده بود ناپدید شد. در او. او در دهه 90 سالگی عادی به نظر می رسید. بهبود قابل توجه او احتمالاً نمونه ای از آپوپلکسی خودبه خودی تومور هیپوفیز انتخابی است.
ارل نایتینگل (زاده ۱۲ مارس ۱۹۲۱ – درگذشته ۲۵ مارس ۱۹۸۹) گوینده و نویسنده رادیویی آمریکایی بود که بیشتر به موضوعات رشد شخصیت انسان، انگیزه و وجود معنادار می پرداخت. او در اوایل دهه 1950 اسکای کینگ، قهرمان یک سریال ماجراجویی رادیویی، صداپیشه بود و از سال 1950 تا 1956 مجری برنامه رادیویی WGN بود. نایتینگل نویسنده عجیب ترین راز بود که تری ساویج، اقتصاددان، آن را “…یکی” نامیده است. از کتاب‌های انگیزشی بزرگ تمام دوران.» پاملا، دختر نایتینگل، در پادکستی درباره پدرش که در ژوئن 2022 پخش شد، گفت که پدرش مبتلا به آکرومگالی است.
تونی رابینز، سخنران انگیزشی
کارل استرویکن، هنرپیشه هلندی، 2.13 متر (7.0 فوت) 【2،1 متر】، بیشتر به خاطر بازی در سه گانه فیلم خانواده آدامز، غول در توئین پیکس، خدمتکار ساکت لواکسانا تروی، آقای هومن در ستاره پیشتازان شهرت دارد: نسل بعدی و مرد مهتابی در بازی جرالد بر اساس کتاب استیون کینگ.
پیتر میهو (1944–2019)، بازیگر بریتانیایی-آمریکایی، در سن هشت سالگی به غول‌پیکری مبتلا شد. به خاطر ایفای نقش Chewbacca در مجموعه فیلم های Star Wars شناخته شده است.
ایروین کیز، بازیگر آمریکایی. بیشتر به خاطر بازی در نقش هوگو موژولوسکی، محافظ گاه به گاه جورج در جفرسون ها شناخته شده است
مرتضی مهرزاد، قهرمان پارالمپیک و مدال‌آور ایرانی. عضو تیم والیبال نشسته ایران. بهترین گلزن مسابقه مدال طلا 2016
نیل مک کارتی، بازیگر بریتانیایی. برای نقش‌هایی در زولو، راهزنان زمان و بسیاری از سریال‌های تلویزیونی بریتانیایی شناخته شده است
نیکولای والوف، سیاستمدار روسی و بوکسور حرفه ای سابق
Antônio “Bigfoot” Silva، کیک بوکسور برزیلی و مبارز هنرهای رزمی ترکیبی.
(لئونل) ادموندو ریورو، خواننده آرژانتینی تانگو، آهنگساز و امپرساریو

استدلال شده است که لورنزو د مدیچی (1449-92) ممکن است آکرومگالی داشته باشد. اسناد و پرتره های تاریخی، و همچنین تجزیه و تحلیل بعدی اسکلت او، این حدس و گمان را تأیید می کند. پیانیست و آهنگساز سرگئی راخمانینوف، که به خاطر دستانش که می‌توانستند به راحتی یک سیزدهم را روی پیانو بکشند، در طول زندگی‌اش هرگز تشخیص داده نشد که آکرومگالی دارد، اما یک مقاله پزشکی از سال 2006 نشان می‌دهد که او ممکن است به آن مبتلا بوده باشد.

دوقلوهای بوگدانوف برخی از علائم آکرومگالی را نشان داده بودند و انکار مداوم آنها از انجام عمل جراحی پلاستیک که ظاهر صورت آنها را تا حد زیادی تغییر داد باعث شد برخی به این بیماری فکر کنند. با این حال، آکرومگالی قبل از مرگ آنها ثابت نشد.

 


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آیا چهره‌های مشهور، فرازمینی و بیگانه هستند؟! چرا چنین چیزهایی در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌یابد +…

امروز صبح دوست گرانقدری ویدئویی از آنجلینا جولی را از یک صفحه اینستاگرام برای من فرستاد. در این ویدیو که ظاهرا از یک مصاحبه او انتخاب شده بود، روی چشم‌های او زوم می‌شد و این نکته القا می‌شد که چشمان او غیرطبیعی هستند و قرنیه و عنبیه او…

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…

بیماری‌ها و مشکلات روانی می‌توانند به مانند همین غول‌های تصور شده توسط میدجرنی باشند، اما می‌توان…

تا وقتی کسی مبتلا به یک مشکل روانپزشکی نشده باشد یا آشنا و فامیلی نداشته باشد که مبتلا به شکل جدی آنها باشد، نمی‌داند که چقدر روی کیفیت زندگی تاثیرگذار هستند. کسی که افسردگی ندارد، تعجب می‌کند که مثلا چطور کسی از قدم زدن یا غذای خوب یا…

نمونه‌های جالبی از اختراعاتی که فراموش شدند، یا تکامل یافتند یا به کلی به صورت دیگری تغییر پیدا…

در طی دهه‌ها و قرن‌های انسان‌های اختراعات گوناگونی کرده‌اند. از برخی از آنها در ابتدای امر تصور می‌شد که استقبال خوبی شود، اما در نهایت فراموش شدند، برخی با تغییرات نه چندان بنیادین همچنان به همان صورت تولید می‌شوند، برخی با تغییرات جدی و…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5