بمب افکن راهبردی رادارگریز B-21 Raider آمریکا برای اولین بار رونمایی شد

0

نورتروپ گرومن در ارائه‌ای طولانی، بمب‌افکن راهبردی هسته‌ای رادارگریز B-21 Raider نیروی هوایی ایالات متحده را که از مدت‌ها پیش انتظارش می‌رفت را نرونمایی کرد. B-21 Raider جایگزین همه بمب‌افکن‌های سنگین موجود در موجودی آمریکایی خواهد شد.

در مراسمی کاملاً کنترل شده در پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا، B-21 Raider پس از سال‌ها گمانه زنی در مورد ماهیت آخرین و پیشرفته‌ترین بمب افکن رادارگریز به مردم معرفی شد.

در‌های آشیانه باز شد تا فضای داخلی به‌طور چشمگیری روشن شود. در این هنگام هنوز هواپیما در زیر یک پارچه بزرگ پنهان شده بود.سپس پارچه به کنار زده شدو تحت نظارت خدمه زمینی، B-21 به جلو کشیده شد.

روشنایی به سمت پایین بود، بنابراین به جز طرح کلی که نشان می‌دهد B-21 که همان طراحی بال پرنده را با بمب افکن B-2 که در حال خدمت است، تقریباً چیز دیگری را نمی‌شد دید.

این هواپیما که توسط نورتروپ گرومن Northrop Grumman به عنوان اولین هواپیمای نسل ششم جهان توصیف شده است، دارای طراحی معماری باز، ویژگی‌های ادغام پیشرفته داده‌ها، حسگر‌ها و سلاح است. فراتر از آن چیز زیادی به صورت عمومی فاش نشده است، اگرچه حدس‌زده می‌شود برای آن از موتور‌های امتجان پس داده جنگنده F-35 Lightning II استفاده شده باشد.

B-21 Raider دارای پوشش پنهان‌کاری است که نسبت به B-2 به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارد. علاوه بر این، طراحی پیشرفته‌تر آن ممکن است ویژگی‌های پنهان‌کاری جدید، از جمله ورودی‌ها و خروجی‌های موتور جدید، و استفاده از سرامیک‌های جاذب رادار در طراحی موتور را در بر داشته باشد که نسبت به نسخه‌های پلیمری مورد استفاده در هواپیما‌های رادارگریز کنونی، کمتر مستعد سایش هستند.

B-21 Raider که به نام Dolittle Raider در جنگ جهانی دوم نامگذاری شده است، به هواپیما‌های B-1B، B-2 و B-52 ناوگان بمب افکن نیروی هوایی ملحق خواهد شد و در نهایت تا سال 2050 جایگزین همه آن‌ها خواهد شد. موجودی نیروی هوایی ایالات متحده از زمان پایان جنگ سرد به شدت نادیده گرفته شده و هواپیماهای بمب افکن به حدی کاهش یافته، طوری حدود 15 بمب افکن سنگین را می‌توان در هر زمان وارد جنگ کرد.

با وخامت اوضاع بین‌المللی، نورثروپ گرومن با معرفی روش‌های مهندسی دیجیتال و نادیده گرفتن ساخت یک نمونه آزمایشی به نفع نمونه‌ای که تا حد امکان نزدیک به نوع تولید باشد، برای سرعت بخشیدن به تولید تلاش می‌کند. حتی در آن زمان، انتظار نمی‌رود اولین B-21 تا سال 2030 به طور کامل عملیاتی شود.

هنگامی B-21 Raider عملیاتی شود، آنقدر برد طولانی خواهد داشت که نیازی به پایگاه‌های پشتیبانی لجستیکی در خارج از کشور نخواهد داشت. همچنین قادر به شبکه‌سازی با دارایی‌های فضایی نبرد در زمین، دریا، هوا و فضا خواهد بود و قادر خواهد بود به سرعت فناوری‌های جدید را در حین توسعه به کار گیرد.

وزیر دفاع  آمریکت – لوید جی آستین سوم- گفت: «بی-21 رایدر گواهی‌ای بر برتری‌های پایدار آمریکا در نبوغ و نوآوری است». و این گواهی بر تعهد بلندمدت وزارتخانه برای ایجاد قابلیت‌های پیشرفته است که توانایی آمریکا را برای جلوگیری از تجاوز امروز و آینده تقویت می‌کند. اکنون، تقویت و حفظ بازدارندگی ایالات متحده در قلب استراتژی دفاع ملی ما قرار دارد. این بمب‌افکن بر پایه حمایت قوی و دو حزبی در کنگره ساخته شده است. و به دلیل این حمایت، ما به زودی این هواپیما را به پرواز در خواهیم آورد، آن را آزمایش کرده و سپس وارد مرحله تولید خواهیم شد. ”

منبع: Northrop Grumman


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

همکاران سمی چه بلایی می‌توانند سرتان بیاورند + گالری عکس

همکاران شما ممکن است زیاد آدم‌های بدی به نظر نرسند و جلوه خارجی‌شان خیلی محبوب و موجه هم باشد. اما باید کسی مدتی نزدیک آنها کار کرده باشد تا بداند که چه بلایی سر زندگی و آسایش شما می‌توانند بیاورند. هیچ وسیله‌ای را نباید به آنها قرض داد و…

بیماری‌ها و مشکلات روانی می‌توانند به مانند همین غول‌های تصور شده توسط میدجرنی باشند، اما می‌توان…

تا وقتی کسی مبتلا به یک مشکل روانپزشکی نشده باشد یا آشنا و فامیلی نداشته باشد که مبتلا به شکل جدی آنها باشد، نمی‌داند که چقدر روی کیفیت زندگی تاثیرگذار هستند. کسی که افسردگی ندارد، تعجب می‌کند که مثلا چطور کسی از قدم زدن یا غذای خوب یا…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

مجموعه دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده را با هم مرور کنیم

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.